Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Švédské továrny Saabu opět ožijí, majitel značky získal obří kontrakt

Konsorcium National Electric Vehicle Sweden, které v roce 2012 převzalo aktiva zkrachovalé automobilky Saab, získalo zakázku na dodání 150 000 elektromobilů. Celková hodnota kontraktu, jenž zahrnuje také další produkty a služby, činí 12 miliard dolarů, tedy asi 300 miliard Kč. Obnoví se díky tomu výroba aut ve švédském závodě Saabu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M66i71c40h53a60l 81N67ě82m55e84c 3747575587513

Počítám správně, že podle článku dodají ze Švédska do Číny 1 karoserii (nikoliv celé auto) za v přepočtu 2 mil. Kč?

0/0
18.12.2015 16:32

V24a95c70l51a69v 19V74a73v89r59a 3817414785897

A lidi takovým nesmyslům věří...

V době kdy stojí litr benzínu 12 Kč v přepočtu v USA... Bájná TESLA (jen v Česku) na kařdím autě prodělává přes 4,000 dolarů. TESLA žije v podstatě z milosti sponzorů.

Bez sponzorů by nevyderžela ani 2 měsíce. No vida a je tu další. Elektrická vozidla NEJSOU a nemohou být prodejná. Velmi drahá speciální baterie na kterou se dávala záruka až 7 let, tak dlouho ani nevydrží. Navíc elektromobil je vozidlo s kterým se jezdí zcela jinak než se spalovacím motorem. Měl jsem tu čest s tím pojíždět .Ne, ta "benzínová pumpa" vám v něm bude moc a MOC chybět. Uvidíte sami proč. A na závěr:

Ani ve Švédsku ani v USA nebudu elektromobily v hromadné výrobě ani když cena benzínu stoupne na trojnásobek. Snad palivové články ale ani příme spalování vodíku není a nebude aktuální i když stovka Fordů Focusů a mnohé jiné na něj před lety jezdila.. Je to celé nesmysl. Pochybuji že to bude někdo dotovat. Peníze ovšem banky mají ale co dál? ni chtějí (v budoucnu) vydělávat na investobvání. A v případě vámi bájené Tesly, jsou už značně netrpělivé. Tož napumpovali akcie na vysoký zisk, ateď jde o čas. Slibovaný model Tesla za slibovaných 35,000 USD se stále ještě nevyrábí a jestli bude, bude opět prodělečný.

Ty auta nejdou na odbyt a nemá to vážnost. Těch pár desítek tisíc předražených elektrovozítek ročně je nic. Vemte v úvahu že za stejnou dobu vyrobí a prodá jen GM bezmála 11 milionů vozidel a nestačí je vyrábět. Totéž Ford, osobní auta nejdou na odbyt tak jak bývalo, Američani kupují trucky a auta jako GMC Terrain, Acadia Denali, nebo truck roku Silverado. No já osobně bych bral malý 2016 Buick Encore

http://www.buick.com/encore-small-luxury-suv.html

Tak to mi Evropan nedokáže vyrobit. i s BMW, Mercedes, ani Audi..v požadované atraktivnosti a luxusu.

+2/−2
18.12.2015 2:00

P65a26v30e36l 19Š48e30v49č39í70k 6530475369300

Prodávám m.j. elektroskútry, když vezmu kalkulačku, sám bych nikdy nekoupil. Je to nerentabilní a stejně vždy někdo koupí.

Co se týká Číňanů, jsem si jist, že ten byznys mají spočítaný, dovedu si představit, že ta auta budou kupovat státní firmy pro úředníky, bohatí snobáci.,..v rámci boje o Zelenou planetu. Stejně jako solární lány, řepková a kukuřičná pole, bioplynky a obrovské dotace na zelený megabyznys.

A kdo to asi zaplatí? No přece my, z daní které nám ukradnou a přerozdělí.

0/0
18.12.2015 8:18

M33i66r84o98s51l74a69v 29S60u72c74h94y 5190919810800

Ještě před 30ti lety jsme o solární energii hovořili jako o sci-fi - dříve jak za 100 let to nebude použitelné (hrubý závěr přednášky na VŠ - obor energetická zařízení). Ještě před 5ti lety stály FV panely 1kW přes 2000€, dnes je to pod 500€ (a u tenkostěnných za polovic).

Čína se dnes dusí ve smogu. Padlo ale rozhodnutí, že do 5ti let se emise sníží o 60%. A věřte tomu, sníží je. Státní firmy a úřady to nespasí. Zaplatí to občan: chceš jezdit? Kup si elektroauto!

Vysoká cena elektroauta je dána vlatně jen baterií. Zbytek auta je naopak podstatně jednodušší. Až někdo vybuduje infrastrukturu výměnných bateriových modulů, bude po problému (místo doplňování benzinu/nafty vyměním baterii a jedu dál, baterie se budou optimálně nabíjet a v rámci systému vyměňovat, v případě poklesu kapacity se vymění, aniž by to uživatel poznal). A baterie jsou již dnes doménou Číňanů. Během 5ti let zvýší produkci o řád, tím jejich cena výrazně klesne.

+1/0
18.12.2015 8:52

P70a28v12e76l 27Š39e63v47č47í19k 6300745669100

Možná vyznělo, že jsem odpůrce využívání solárni energie, spíše naopak, o problematiku se zajímám dlouho a budu jen rád, až začne být využívání rentabilní. Beru to ovšem jen z mého osobního pohledu a ne vizionářsky a globálně. A zmíněná kalkulačka a jistá znalost fyziky mi stále velí čekat a jako efektivnější se mi jeví energii šetřit. Zateplení, pokud počasí dovolí přesunuji se pokud možno na motorce která má spotřebu do 2 lt/100 km, úsporné spotřebiče, ledky atd. Zásadní problém je zatím nákladná akumulace energie, takže musíme doufat.... Baterie není jen vyrobit, je to i o jejich likvidaci a použitých materiálech a režie v Číně také narůstá, prodávám jejich motorky. Nemyslím, že by v bateriích byl v dohledné době radikální převrat.

0/0
18.12.2015 9:45

M97i31r81o54s50l32a73v 81S89u13c30h45y 5640569610240

Jen díky nadšencům, dotacím a případně vládním nařízením se může tato technologie dostat do takových dimenzí, aby byla rentabilní. Fotovoltaika v řadě zemí už rentabilní je, baterky čekají v záloze. A za vším jsou Číňané - v obou těchto oborech jsou ve světě naprosto dominantní - díky vizím a vůli něco nového prosadit. Já pevně věřím, že se rentability i ekologické výroby a likvidace dožiji(a to jsem v dědkovském věku).

0/0
18.12.2015 15:58

M39i37r67o57s98l34a44v 59S12u92c12h47y 5610419540940

Zkuste zalistovat v archivech. Podobně se psávalo o páře i benzínu (to byly navíc pro život a zdraví člověka mimořádně nebezpečné vynálezy). Ještě před 100 lety František Josef odmítal auta.

0/0
18.12.2015 8:34

P61a60v74e52l 22Š63e51v59č16í88k 6380985569800

Před sto lety jezdilo v USA více elektromobilů než automobilů se spalovacím motorem.

Upřímně řečeno, dnes bych měl velmi rád za barákem parní stroj modernější konstrukce. Zatopil bych a nemusel koukat na elektroměr, když soustružím. Dříví mám dostupné. Nebo něco na dřevoplyn jak vyráběli bratři Cankařové. ;-)

0/0
18.12.2015 16:28

T73o16m85á33š 79B91u16r18a 4102726854

Opravdu, takovou snůšku nevkusu a aušusového zpracování jako je většina US značek, aby u evropské a japonské produkce jeden pohledal. A to nemluvím o motorizaci. Emerický spotřebitel je holt tolerantnější a bere automobil více jako spotřební materiál, než jako technologický solitér a investici - to je známá věc.

Ale jinak s Vámi, co se týče názoru na elektromotorizaci osobního vozidlového parku, souhlasím: především po marketingové stránce to vidím na slepou uličku.

0/0
18.12.2015 9:29

Z32d51e56n29ě36k 30G58o58l35d83b14e81r18g 8126745849185

Buick Encore neni nic jineho nez Opel Mokka, ktery vam evropan vyrobi. A srovnavat Opel s Audi, BMW nebo Mercedesem v atraktivnosti a luxusu mi prijde ponekud zcestne.

0/0
22.12.2015 12:20

J51a20k95u45b 12D31a29v95i61d 7381614614

skvělá zpráva, gratuluji. Jen nechápu, proč nové vozy nestaví na mnohem modernější platformě Saabu 9-5. Doufám, že se bude dařit a vzniknou nové modely. R^

0/0
17.12.2015 21:31

Z87d52e59n12ě65k 88H22a94n39z78l 1681796492314

V Číně určitě

+1/0
17.12.2015 21:57

V96a69c34l76a30v 14V16a97v66r89a 3767504305297

no v Číně nevznikne nic. máš recht. A elektromobily jsou hloupost počínaje Teslou.. taky prodělává na každém vyrobeném vloze kolem 100,000 Kč v přepočtu. O tom iDnes nenapíše. To radši přijde s dalším nesmyslem.

Nic nebude.

0/0
18.12.2015 2:05

J36a33k74u91b 96H95o46f40b53a78u51e22r 3618890775717

Protože poslední 9-5 byl po technické stránce de facto totožný s aktuálním Opelem Insignia a GM si proto toto auto nechalo pod svou střechou.

+2/0
17.12.2015 23:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.