Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové vlaky za miliardy. Dráhy chystají i novou podobu interiéru

České dráhy chystají soutěže na dodávky nových vlaků za více než šest miliard. Není ale jisté, zda jich tolik skutečně odeberou. Firma chce být připravená na čerpání evropských dotací a soutěží na provoz dálkových vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B20o44h72u27m34i33l51a 70M27a39j22e63r30o20v53á 4627981104

Já chci zpět stará kupé když bylo poloprázdně tak jste si mohl lehnout nebo opřít nohy o protější sedadlo a sdílel jste ho s max dalšími pěti lidmi takto je to stejné jako v letadle cestujete jako sardinka

+1/−4
20.12.2015 10:01

R85a52d50e98k 10J32a29n23a37t38a 9965826564122

Vozy s kupé mají cca o třetinu vyšší náklady na oskm. Jste ochotna platit o třetinu více?

V Evropě i ve světě se totiž ukazuje, že to cestující platit ochotní nejsou, takže nové vozy s kupé se vyrábějí už jen pro noční vlaky.

+4/0
20.12.2015 15:25

R19o37m21a82n 98J41e24s12c77h58k26e 9238865437345

Nové neznamená dobré. Interiér v Regiopanterech se nepovedl. Chybí stěny na přestavcích, poličky kam se nic nevleze, široké díry v nich, kde mne čepice propadne, chybějící koše. Velký záchod , kde chybí popisy.

Také nové RailJety mohly mít krajní vagón či alespoň půlku nízkopodlažní pro invalidy a kočárky.

Je to tak, že páni co objednávají tyto soupravy v nich nejezdí.

0/−3
20.12.2015 7:33

T20o40m 96J30u64r71e51č51k17a 6255192795865

Railjet má zvedací plošinu a bezbariérovou toaletu ve voze první třídy, kde cestující na vozíku můžou jet za 25 % ceny druhé třídy s doprovodem zdarma. Co chcete ještě víc?

+6/0
20.12.2015 15:36

M86a21t79t60e51o 40K78o66u90n23o41v45s14k81y 1810351838963

Nejsem odborník, tak pokud to někdo ví, byl bych rád za osvětlení. Tady se někde na dálkách jezdí 200 za hodinu? Nebo je to nějaký standard, v jakém se vlaky dnes vyrábí?

+1/0
18.12.2015 17:51

P57a16v72e10l 65H25l52a78v19s67a 4849134669888

v zahraniční ano. Pokud bude vlak nasazen na spoje do Německa, tak to může být podmínka pro to, aby tam mohly CD vůbec jezdit.

Taky je potřeba vidět, že vlaky mají životnost větší než auta, pořizují se na desítky let, během kterých se (snad) zlepší a zrychlí koleje v Čechách.

+17/0
18.12.2015 17:59

M60a36t24t65e77o 65K70o56u64n67o29v27s64k83y 1590891698253

Vidíte a to jsem strávil mládí u Transport Tycoon Deluxe, ale tohle mě nenapadlo.;-D Děkuju.:-)R^

+6/0
18.12.2015 18:01

O33l28d61ř73i24c86h 55J64a17n72e30č20e80k 8869556513831

nojo jenže v TTDX jste si mohl v roce 1930 postavit koleje a 2020 po nich po páté výměně lokomotivy s těmi vagony z roku 1930 vesele jezdit 230 km/h - třeba i s uhlím ;-) to v realitě jaksi nejde.

jinak myslím, že se už kolikrát mluvilo o tom, že by se některé úseky české železnice alespoň zkušebně předělaly na 200 km/h, přitom rozdíl v ceně vozů na 200 km/h a 160 km/h asi bude zanedbatelný. ostatně vozů na 200 km/h již dopravci v ČR mají desítky - jak třeba ty (původně) červené EC vozy ČD kupované někdy před 10 až 15 lety, tak všechen ten second hand nakoupený z Rakouska

0/0
19.12.2015 20:20

J67i25r56k27a 36D11v50o15ř79á48k 4595670283298

K tomu bych dodal, že železniční vozidla mají běžně životnost 40 let, zadaří se i o dost víc. Je tedy velmi pravděpodobné, že jim během životnosti nějaká trať nad 160 km/h hrozit bude. I kdyby to bylo třeba "jen" 190 km/h.

0/0
21.12.2015 16:50

P79a48v36e85l 22H36l20a23v58s96a 4359534859418

jinak u nás je zatím max 160 km/hodinu, ale na některých tratích by už teď šlo rychleji, jenom tomu brání legislativa

+4/0
18.12.2015 18:01

R70o22b10e82r32t 53P68r16a91ž60á32k 4188166175140

Nejen legislativa, ale taky zab. zař. Např. zábrzdné vzdálenosti.

+6/−1
18.12.2015 19:00

J48i53r10k22a 21D17v17o24ř97á63k 4405150433688

Ano. Ale dá se reálně očekávat, že se i o dost dřív než do 40 let u nás legislativa i zabezpečení znatelně posune, aspoň pro některé tratě.

0/0
21.12.2015 16:53

J38i74r96k28a 47D76v47o67ř45á96k 4535110733558

Že podvozky zvládnou 200 km/h je ukazatel určité kvality. Je pravda, že se pořizují jistě i s trochou rozmyslu vzhledem k budoucnosti a k jízdám do zahraničí, ale měly by smysl i tak. Znamená to prostě, že jsou celkově kvalitní, mají dobré pružení a kotoučové brzdy. To má svůj smysl i pro 160 km/h. I ta nejlevnější auta mají v techničáku často 160 km/h, jiná i mnohem víc, přestože tak rychle s nimi nikdo jezdit nebude. Prostě je to výhoda pro dobré svezení i v nižších rychlostech, není potřeba vždycky všechno dřít na krev.

0/0
21.12.2015 16:45

R75i63c13h30a12r19d 19G53e34n40š73e34r63o96v12s28k91ý 2475345464636

Ti chystaji nove vlaky uz 30 let a porad se to nejak nedari :)

0/−19
18.12.2015 17:43

R84o35b89e68r40t 66P80r18a13ž68á20k 4428606485430

Nedaří? Pendolino, RailJet, InterPanter, Sharky....

+9/0
18.12.2015 19:01

J59i20r12k34a 58D83v49o65ř53á22k 4225490653268

... RegioSpider, CityElefant, Bmz, ...

0/0
21.12.2015 16:56

Š15i16m75o36n 91D89a37l23e60c71k52ý 8380444306715

Vypadá to dobře, snad z toho něco bude. Ale též bych si dokázal představit jiné sedačky. Ideálně ne příliš zaoblené, jako jsou např v Railjetu nebo na vizualizaci, ale raději takové, které mají u opěrátka na hlavu téměř ostrý úhel, to je na spaní nejlepší. Ještě lépe, aby to opěrátko hlavy bylo polohovatelné, protože třeba v tolik opěvovaných slovenských EC vozech mi to připadá nízké a to mám průměrných 183 cm. V tomto ohledu u mě vedou kupéčkové Bmz.

+2/0
18.12.2015 17:27

A63n91t13o58n67í67n 81D45o10u87b78e45k 3690459559

Najbrt byl zatím průšvih největší tak snad to konečně bude jinak. zatím co dělají Čd je všechno špatně. I Railjet je od OBB krásný venku i uvnitř a od ČD hnus.

+2/−18
18.12.2015 17:05

M28i26c24h90a97l 61S44e16d68l57á16č45e58k 7393801304486

Tak já to mám přesně naopak. Modrej RailJet je prostě nádhernej a s červeným se nedá vůbec srovnávat.

+6/0
18.12.2015 20:25
Foto

M28i92c89h30a18l 89S97m58í32t69k74a 8484224543676

To co se nelibi jednomu se zase muze libit druhemu. Me se Najbrt libi.

+6/0
18.12.2015 21:02

R77o15m53a35n 23J53e32s19c29h85k44e 9108605317335

Chybí mne popisy v českém jazyce. Ať si O"BB jezdí doma.

0/0
20.12.2015 7:25

J15i28r66k39a 26D75v54o34ř19á36k 4265420743908

Mě se najbrt také nelíbí. Nádražákům zjevně také ne, jinak bychom tu neměli už kdovíkolikátou verzi "jednotného" designu. Kupodivu ty mladší mi přijdou lepší než ty starší, tedy vylepšuje se to, což je leckdy nebývalý jev.;-D Ale až tak důležité mi to nepřipadá.

0/0
21.12.2015 17:00

M68i66r55o13s47l67a52v 85Z55i17k94m95u82n70d 6448732887468

Sedačky v Railjetu považuji za něco otřesného, mnohem kvalitnější jsou v kupátkových vozech Bmz od Siemense, resp. v rakouských modernizovaných velkoprostorech Bmpz, mezi nejlepší sedačky v kolejových vozidlech ČD patří jedničkové sedačky v mnohými kritizované EJ řady 471, podobně pohodlné jsou jedničkové v řídících vozech 80-29-2xx (používané k motorovým vozům 854 nebo na rychlících Praha - Rakovník ...) ... a není nad sedačky ve vozech ZSSK, které jezdí na českých vlacích ...

Nové sedačky ve vozech Ampz (od Siemense) jimiž byly nahrazeny původní (i barevně příjemnější) ...

Mám pocit, že ti, co rozhodují o nových sedačkách ve vozech ČD nebo o tom, co se dá do vozu v rámci jeho modernizace buď vlakem vůbec nejezdí nebo nemají ani potuchy o tom, co za kvalitní sedačky jezdí např. ve Švýcarsku nebo co je v regionálních vlacích ve Francii ...

+4/−8
18.12.2015 16:33

V36í98t 64G55a81b81r38i91e32l 5804443976967

Ty jsi asi moc nevyrostl, když píšeš takové věci.

+2/−3
18.12.2015 18:35

M21i56r27o59s28l87a96v 23Z63i79k28m72u58n44d 6298912837888

To tou poznámkou chtěl básník říci ... jako, že jsem malého vzrůstu ... rozhodně patřím mezi železniční cestovatele mající zmapovánu železniční Evropu od sicilského Agrigenta po norský Narvik, resp. finské Kolari za polárním kruhem, od francouzského "atlantického pobřeží" až po černomořské pobřeží v Burgasu či Varně či srbsko-makedonskou hranici v Preševu (míří tudy uprchlíci), takže na rozdíl od mnoha železničních "odporníků" vydávajících se za odborníky vím, jaká vozidla (i z hlediska jejich skutečného stáří) a s jakými sedačkami jezdí ... tudíž to, co je mediálně vydáváno jako komfortní a luxusní vozidla (Pendolino, Railjet) je ve srovnání s tím, co je v mnoha zahraničních vozidlech, vozidlech slovenského dopravce ZSSK nevyjímaje, cestujícímu nabízeno jsou to vozidla takové třetí nebo čtvrté třídy ...

+3/−2
19.12.2015 9:54

V44í46t 78G16a74b36r23i84e73l 5734553446707

Jo, očividně jsi zapomněl vyrůst. Jinak bys takovou blbost, jako že slovenské vagóny jsou super, nenapsal.

+1/−5
19.12.2015 16:47

M51a56t20ě83j 48V64o20n26d85ř90i33č71k29a 4464820328476

Sedačky Grammer z raijletů mně přijdou velmi pohodlné - poměrně měkké, dostatečně vysoké a s příjemnou mohutnou opěrkou na hlavu. Souhlasím ale s tím, že jedničková sedadla z jednotek 471 jsou velmi vydařená, je to také důvod, proč 1. třídu CE čas od času využívám. Ale naopak nemohu souhlasit s chválou na slovenské sedačky, např. v Bdmpee, která jezdí do ČR, jsou poměrně tvrdé a neergonomické.

+2/0
19.12.2015 10:12

V18í98t 48G90a98b60r27i14e80l 5904463426247

Jak vidím ty sedačky s kusem plastu kolem hlavy, tak se obávám, že to bude pro vyšší lidi naprosto nesnesitelné.

+1/−1
18.12.2015 15:54

K33a66r29e18l 76N25o48v60á79k 8369721723588

Proboha,jenom ne další Pesy (ř.844).Rv

+3/−5
18.12.2015 15:39

V55a55c43l55a89v 39H62a35j65e56k 3956789519

Co Vám na nich vadí.

+1/0
19.12.2015 18:07

P94e91t78r 67V73i73n82a70ř 6673653523207

Takže se pokusí dotáhnout Regio Jet a bude nás to všechny stát dalších 6 miliard.

Tak určitě. ;-D

0/−23
18.12.2015 15:35

A68d66a82m 86V37i71l74í28m49e15k 3716708356

Dotáhnout RegioJet? V čem?

+18/−1
18.12.2015 15:50

P11a16v79l87a 66K20v33a38p35i29l56o80v22á 7629988884867

No to taky netuším. Ale soutěž o nejhnusnější soupravy vyhrává žluťák.

+11/−3
18.12.2015 16:24

R86o88m90a45n 30S72t79o48n37e83k 1309603119891

jela jste někdy RJ? maji stejné vagony jako ČD a rozhodně jsou pohodlnější než půlka vozu ČD

0/−6
19.12.2015 4:20

A29d18a42m 71V66i13l82í10m55e28k 3806438476

Dotáhnout RegioJet? V čem?

+8/−1
18.12.2015 15:50

P35e15t25r 18V75i39n62a28ř 6823783883797

V komfortu, službách, dochvilnosti? A jeje, soudruzi odboráři mají zase směnu.. ;-D

+2/−16
18.12.2015 16:52

M43a98r48t39i36n 12N77o33v39o36t72n79ý 3906416841144

Tak minimálně v dochvilnosti prohrává RegioJet s ČD o parník.

+17/0
18.12.2015 16:56

R86i43c71h63a86r35d 53G43e22n74š54e30r48o71v46s38k52ý 2905335144446

No jasne, protoze musi prvne projet opozdene pendolino, teprve potom pusti regio.

0/−17
18.12.2015 17:45
Foto

M69i29c26h12a19l 17S97m42í44t27k43a 8544574403486

No jasne, pendo na 160 hopsa za linou zlutou lemrou 140...

+9/0
18.12.2015 21:05

J17i35r92k18a 55D14v27o60ř57á57k 4845670893438

Právě naopak, pendolino je bržděné žluťákem. Bylo to hodně znát hlavně když žluťák přidal další vozy na vlaky, takže je ty žluté lokomotivy nebyly schopné rozhýbat natolik, aby dostály těm jízdním řádům, co si nechal nalajnovat.

+2/0
21.12.2015 17:13

J37i98r18k80a 69D26v24o55ř61á76k 4275540113768

Co máte? 6 miliard je normální prostá obnova vozového parku pro dopravce velikosti ČD na 1-2 roky.

0/0
21.12.2015 17:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.