Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Unipetrol chce zrušit vlaky na letiště. Kerosin by vozil po silnici

Až tři vlaky denně vozí letecké palivo do velkých zásobníků na Letišti Václava Havla. Takový obrázek může být brzo minulostí. Unipetrol jako jeden z hlavních dodavatelů tohoto paliva chce vlaky vyměnit za silniční cisterny. Okolní obce jsou proti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M45i16r57o60s68l84a67v 86Z48i66k50m25u63n58d 6988282237338

Skutečně pozoruhodné, tím spíše, že UNIPETROL je provozovatelem drážní dopravy, čili není závislý na jiném dopravci a může si TO vozit ve vlastní režii ,,, Navíc přístup je zajištěn v obou stran, takže pokud by nebyla sjízdná tra%t přes Podlešín, je sjízdná trať přes Dejvice, resp. z Kralup se dá jet přes Kladno a v extrémním případě i přes Rudnou u Prahy ...

Obcím lze doporučit, aby se prosadil zákaz vjezdu vozidel nad 3,5 tuny, ostatní vozidla by musela mít výjimku udělenou obcí, která bude platit pro jednu jízdu a bude zpoplatněna, třeba částkou 1 000 Kč žádost bude muset být podána řekněme 30 dnů předem na konkrétní vozidlo a čas ... pro jiné vozidlo nebo jiný čas by neplatilo a za porušení zákazu pokuta pro řidiče i dopravce ...

+3/0
27.12.2015 15:57

J59i89ř13í 80H42o70v48o72r96k82a 8377156282395

Mě by zajímalo, kde vezmou tolik řidičů. Už dnes autodopravci pláčou, jak je jich málo. I kdyby každý vlak měl vlastního strojvedoucí (3 vlaky denně může teoreticky odvézt 1-2 strojvedoucí dle turnusu), tak to znamená o nějakých 30 lidí navíc. + nutné cisternové vozy

+6/0
25.12.2015 21:42

M69a65r50t70i17n 13K23r93u88p42í68k 5316952172744

A to neni jen tak 30 obycejnych kamionaku soferu, na vozeni takive horlaviny musi mit skoleni a nutnou praxi.

+4/0
25.12.2015 23:10

J98o37s55e20f 28H42o25n38e64š 7721862220943

Ridiči chybí na dlouhých štrekách,tady jeden kamion se může otočit 3x pokud se to zvládne logisticky

0/−1
27.12.2015 13:25

M86í83l58a 42P47o20r55a97z17i38l 7203201205640

Pohodové Vánoce, v současnosti dostali dotčené obce k vyjádření dokumentaci k přeložce silnice II/240, jako spojnici D8 a R7 (D7). Ta se důsledně vyhýbá všem obcím a představuje ideální spojnici mezi Kralupy a Středokluky, potažmo letištěm.

Zdroj zde:http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_STC1945. O téhle silnici se sice mluví už dlouho, ale v posledních letech vše jakoby usnulo, až teď. Původně se měla napojovat na R7 u Makotřas, vést přes údolí, mezi Lichocevsí a Noutonicemi, okolo V. Přílep, dále ke Kralupům. Tehdy tahle varianta neprošla i přesunula se ke sjezdu z R7 u Stehelčevsi, měla vést nedaleko Budče a znovu neprošla a odsunula se ještě dál od Prahy, kde taky neprošla. Teď se tedy vrací a mám podezření, že v tom podstata tohoto článku hraje významnou roli. To se to bude vozit kerosin, když nám stát postaví novou silnici od fabriky až k zákazníkovi. Trochu vše zbrzdil nesouhlas Tuchoměřic (napojení mělo být na současném nájezdu na R7), z kterého vyplynulo napojení mezi Tuchoměřicemi a Středokluky, kam také bude přivedena silnice od Amazonu. Stavět by se mělo začít v r.2020. Jinak, námitky lze podávat do 28.12.

+1/0
25.12.2015 17:09

J10i69ř21í 20K73o40c97u97r55e81k 6935984955548

Vždyť mají vlastního železničního dopravce - UNIDO. To se jim fakt neoplatí vozit to po kolejích? Nechápu.

+7/0
25.12.2015 16:13

A36d85a96m 30K89a27r16a14b83a 9351827845618

Ano mají, zjevně je tam nějaký jiný problém nebo motiv jinak by o tom těžko uvažovali.

+2/0
25.12.2015 18:18

M75i90r97o45s10l18a76v 24K68a52š62p22a80r 3962887381761

Zdůvodnění Unipetrolu je až komické, přechodem na kamionovou dopravu by mohli zásobovat i letiště bez vlečky. On jim snad někdo brání si pár cisteren pořídit? Ale přepravovat takové objemy po silnici když je funkční vlečka, copak za tím asi je?

+13/0
25.12.2015 15:07

J48i48ř23í 10K70o31c41u88r29e91k 6585954855848

Určitě Jančura. ;-D

0/0
25.12.2015 16:03

A37d87a78m 31K16a56r45a92b89a 9281407665438

Mají celou autocisternovou firmu ;-) ale toto konkrétně jimi nevozí

0/0
25.12.2015 18:18

V44á18c18l29a27v 75S16v86o43b70o60d15a 5696668559

Asi nějaká silniční lobby?:-/

+1/0
26.12.2015 10:55

M80a25r28t28i81n 66N34e33r12m75u81t 9807417558589

Rychlomanažeři zřejmě počítají se současnou cenou nafty i do budoucna

+2/−1
25.12.2015 14:24
Foto

B94o69h13u86m96i80l 21P72r40o29c79h97á92z26k28a 9262469894890

Absurdita. I montovna Lego na Kladne ma vlastni zeleznicni pripojku. Opravdu nechapu, v cem by si pomohli. Nicmene, je to jejich byznys.

+3/0
25.12.2015 14:09

J22a74r98o21m84í75r 19K84r16á53l 4440949744409

Otáskou je, jaké jsou náklady. Ono dost firem začalo vozit kamiony kvůli ceně a nespolehlivosti ČD Cargo. A vlečky mají také.

+1/−5
25.12.2015 14:21

J84a75k89u11b 81Š68a73f68a52n86d97a 7125687411161

To ale není tato situace když letiště má zásobníky paliva na několik dní.

+2/0
25.12.2015 18:08

R82o59m45a89n 50J43e82s94c58h28k21e 9878955157295

Nesvádějte to na Cargo. Mají vlastní dopravu. Mají pouze pomalejší a slabší lokomotivy.

+2/0
26.12.2015 8:38

L95u34k15á66š 17V49a38ň25u63r31a 1255524313223

Zajem statu by mela byt preference zeleznicni dopravy. Navic vozit silnou horlavinu po silnici je blbost.

+10/0
25.12.2015 13:59

A81d16a76m 77K32a92r98a14b33a 9961117805418

No jelikož je to soukromá firma, asi těžko by se sama od sebe rozhodla převážet to po silnici pokud by bylo výhodnější vozit to po kolejích, zvášť když má svou vlastní přepravní fimu jak pro železniční tak pro silniční přepravu. Je tedy zjevné, že za tím bude něco shnilého. V tuto chvíli mě napadá jak moc veliké komplikaci mohou mít s přepravou nákladu z Kralupské rafinerie k letišti po železnici a jak dobře jim vychází vstříc nebo naopak komplikuje život moloch zvaný SŽDC a kolik je jedna taková cesta po "jejich kolejích" asi stojí.

+1/0
25.12.2015 18:22

R81o70m80a77n 63J32e90s72c96h11k34e 9658545447805

Zrušily se stovky vleček. Podpora státu je velmi malá.

0/0
26.12.2015 8:40

K68a35r89e61l 82F44i46l14i20p 3288825350950

celkem mne taková zpráva překvapuje zvlášt když i tak zabedněné firmy jako matonka - karlovarské minerální vody přechází na železniční dopravu. Jak tu někdo psal produktovod není až taková blbost divím se že jej neudělali už soudruzi. Nebo možná udělali jen někomu kdo to vozí jak po železnici tak i autem se nehodil do krámu a je odpojený. Páni redaktoři poptejte se.

+1/0
25.12.2015 13:59

L29u80k68á15š 68V96a42ň92u49r47a 1885984303493

Kralupy maji produktovod na mnoho mist. Ale Ruzyne je daleko.

0/0
25.12.2015 14:01
Foto

B84o14h52u21m77i58l 28P45r97o17c49h97á95z44k66a 9692599794960

Hodinka na kole. Nevim presne, kolik km. Ale preci jen by takova stavba byla dost slozita. Osobne mi pripada nejlepsi nalozit cisterny na koleje a odlifrovat na Ruzyn. Nicmene je to byznys unipetrolu.

0/0
25.12.2015 14:12

M93i52c25h42a28l 96B56a11š86t28a 6864100625614

Třeba je, ale vojenskej ...

0/0
25.12.2015 14:38

R93o61m98a67n 16J14e76s77c83h82k61e 9648695107965

Do Kyselky je vlečka už 120 let. Nic nového pod sluncem.

0/0
26.12.2015 8:41
Foto

L36u78k86á18š 11N35o95v68o71t33n24ý 6306567418268

Spise bych se zamyslel nad cenovou politikou SZDC, kdyz vubec je ekonomickou alternativou silnicni doprava v takovem rozsahu.

+9/−1
25.12.2015 13:40

M20i16r86o45s12l82a66v 12Z52i74k29m26u68n42d 6798622367568

Poplatek za používání železniční dopravní cesty nestanoví SŽDC ...

+1/0
27.12.2015 15:59

M13i59l48o10š 91H60l35a96v92á36č 9433901837294

To je zas taková pitomost, že nevím, jak o tom může někdo vůbec uvažovat.Rv

+3/0
25.12.2015 13:40

J46a67k71u55b 77K34o97s 3246682760434

Je zajímavé kolik lidí vždycky přesně ví, co někdo jiný smí nebo nesmí dělat. Hlavně v případě, když nejde o jejich živobytí.

0/−4
25.12.2015 13:37

I42v81a19n 37M35a91r70e86k 6734528802

A nakolik by vyšel takový produktovod ? ! Z Kralup do Ruzyně není nepřekonatelná vzdálenost 8-o

+4/0
25.12.2015 13:34

J76a20k24u36b 19F14e89i39f67a61r 7909109796109

představte si jen ty problémy s majiteli dotčených pozemků. S tím se neporadí stát při liniových stavbách, soukromá firma má nulové možnosti....

0/0
25.12.2015 18:13

M69i34c84h12a57l 88K89ř71í65ž 1584780261692

tři vlky denně je 120 cisteren a ne 60.To snad nemůžou myslet vážně?doufám že obce na trase jim zakážou vjezd a mají po pr...

+3/0
25.12.2015 13:25

J66a44n 72F13r20o75l65í90k 6616400505244

Huml zapoměl k dopravní značce žáby přidat zákaz vjezdu vozidlům firmy Unipetrol;-D

+1/0
25.12.2015 13:30

M93a33r38t19i81n 51K81r39u37p64í67k 5846842262634

A to mate jen pocet cisteren ne pocet jizd. To bude 240, plni tam a prazdni zpet pro novou varku. Ty jo, bydlet na trase s takovou hustotou dopravy horlaviny I.tridy, tak se stehuji.

+5/0
25.12.2015 14:39

J89a15k54u65b 57F92e44i32f94a94r 7579809336239

obce mají mizivou šanci takový zákaz prosadit. Silnice po kterých pojedou jsou státní nebo krajské.

0/0
25.12.2015 18:20

M19a18r92t43i87n 62K64r61u62p82í17k 5966852422124

Ale to neni bezny provoz. Myslim, ze zrovna takove nebezpecne latky by meli jezdit po kolejich, kdyz je to mozne a ne po verejnych komunikaci. A to jen kvuli usetrenym prachum v soukrome firme. Kapitalismus je hold sh.i.t. Penize jsou nad bezpecnost a zivoty lidi a nad zdravy rozum.

+3/0
25.12.2015 18:32

J75a86n 28P93r22i74c85h17y74s91t30a59l 8101438233

Proc cpou tu propagandu i do clanku o leteckem palivu v rubrice Ekonomika? Rude Pravo hadr.

0/−2
25.12.2015 13:24

J34a70k57u25b 27N55e74p50e96ř62e97n38ý 4515704576608

No to snad nikdo nemůže myslet vážně..

+7/0
25.12.2015 13:06

Z16d11e30n29e18k 38S86e20i48d32l 6114275510667

Ale může, v tomto státě je možné všechno.

+1/0
25.12.2015 13:07

J13a63k27u48b 57K46o48r70e24c 6554110451313

To, ze o tom někdo mluví, neznamena, ze se tak stane.

0/0
25.12.2015 17:07

P40a23v46e43l 45Ř26a41p23e57k 7792236159955

Vozit takový náklad po silnici skrze obce by mělo být automaticky trestným činem obecného ohrožení.

+5/−1
25.12.2015 13:00

Z82d47e76n94e54k 56S98e39i58d43l 6204135220217

A co brání obcím zakázat vjezd takovému nákladu do obce. A když to udělají všechny obce, tak mají po ptákách. A jen tak mimochodem, vzpomínám si jak v tomto plátku většina učurávala blahem nad tím jak Amazon postaví v této oblasti Skald. A dnes se dočítám, že jim vadí nárůst kamionové dopravy. To si neuvědomovali už dřív?

0/0
25.12.2015 13:04

Z22d45e86n74e27k 71S17e55i95d11l 6884655110197

oprava "sklad"

0/0
25.12.2015 13:05

J53a55n 83F14r43o61l62í10k 6926280115544

Zatím značku zákaz vjezdu pro vozidla Unipetrolu a pana Seidla nemáme. Škoda.;-D

+2/0
25.12.2015 13:32

J45a91k81u79b 36F40e32i14f29a77r 7699149956429

Co brání? Zákon přece.

Silnice I. třídy jsou v gesci ŘSD a zákaz pro nebezpečný náklad typu leteckého paliva lze uplatnit jen při ochraně vodního zdroje.

Silnice II. a III. třídy jsou ve správě příslušného kraje, k zákazu vjezdu vozidel např. na 12t musí mít souhlasné stanovisko PČR, která ho udělí jen vyjímečně. Ale velmi vyjímečně.

Obec "vládne" pouze na obecních komunikacích.

Jasné?

+1/0
25.12.2015 18:16

R87o37m50a75n 15J87e55s89c85h13k59e 9168685607585

Zákony ČR.

0/0
26.12.2015 8:43

J21o51s67e73f 72K36u25c72i26r73e58k 4424952890741

Pri hustote dopravnich nehod v CR, odhaduji pri denim provozu 60 cisteren, kazdy mesic tezkou havarii s vylitym kerosinem. Rikam to uz dlouho, dnes stat neridi vlada, ale velke konzerny. Vse tomu nasvecuje.

+12/0
25.12.2015 12:36

P84a78v17e11l 72Ř34a59p27e22k 7222986559155

V čele s automobilkami a asfaltovou lobby

+2/0
25.12.2015 13:01

V77á30c30l70a71v 55Z17e35l11i40n33k16a 2722630333112

Čemu se divíme? Je to názorná ukázka moci špeditérské lobby a toho, kam dnešní doba zdegenerovala. Vymyslí se něco, co je technicky, ekonomicky i ekologicky naprostou zhovadilostí a k tomu jako bonus nemalým bezpečnostním rizikem, ale protože to nějaký okvádrovaný manažerský důležák opentlí vzletnými frázemi, které se napapouškoval v nějakých rádoby vysokých školách, tak tomu všichni nadšeně tleskají a plkají něco o kapitalismu. Když se na to někdo podívá zdravým rozumem a něco namítne, tak je hned za komunistu. Smutná vizitka dnešní doby.

O kapitalismu bude možné začít hovořit teprve až kamionová doprava přestane být protěžována na úkor nás všech. Do té doby bude stále více dominovat ten energeticky druhý nejméně efektivní (po letecké) a bezpečnostně nejhorší způsob přepravy. Jenže do narovnání podmínek se nikomu nechce, protože kamionová lobby je velice silná, má skvěle propracované nátlakové a korupční mechanismy, a pak je tady obava kam s desetitisíci motáků, co umějí akorát šlapat na pedály a točit volantem.

V tomto případě bych tomu, kdo tohle vymyslel a prosazuje, dal plnou trestní zodpovědnost až to dopadne jako aktuálně v Nigérii. On by si pak nejeden manažarský panák rychle rozmyslel, zda si bude chtít za svůj nápad jít sednout na 20 let a rodinu připravit o vše v exekucích ve prospěch postižených a příbuzných obětí.

+21/−1
25.12.2015 12:33

L56u54k59á10š 20Š28m79a97h67e86l 2347604342554

Predbehl jste mne. Jen bych dodal, že kamióny na všech silnicích kromě dálnic a sem tam nějakou jedničku neplatí mýtné, zato nákladní železniční doprava platí docela dost a všude.

+6/0
25.12.2015 12:39

M60a73r79e19k 94V95o53k87á70l 1506814485839

vašim argumentům nerozumím .. (a to samozřejmě nejsem žádným příznivcem převozu po silnici) - vážně si myslíte, že to management chce na silnici přehodit jen tak z plezíru ?? Jako tvrdíte, že na kamionovou přepravu dostanou dotaci nebo jak ?? Předpokládám, že je nepodezíráte z toho, že už roupama nevědí co vymýšlet a klidně tedy zvednou náklady na dopravu ...

Opravdu nechápu, co myslíte tou kamionovou loby

+2/−1
25.12.2015 13:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.