Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidičem Uberu: diskotéky v autě, zvědaví cestující a srazy u nabíječky

Dvoučlenný tým iDNES.cz si půjčil elektromobily a po tři dny vyzkoušel, jaké je to řídit v Praze pro UberPop. Tedy pro kontroverzní službu, jež předpisům a úřadům navzdory umožní „dělat taxikáře“ téměř každému. Ta v Praze takto funguje přes rok a její řidiči tak „udělali“ přes čtvrt milionu jízd.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M66i14r21o89s69l64a59v 11D86a14v55í52d57e36k 5541322850

raději využiji služeb uberu než pražských taxikářů majících stejnou pověst jako firmy provozující předváděcí akce pro důchodce (nechci uvádět výraz šmejdi, ale to si dozajista každý domyslí sám ;-)).

+1/0
22.12.2015 12:48

M43a94r59e45k 76V62a49r21o39u83s 6342484740683

1) Ano, Uber je forma taxi.

2) Klasicke taxi pomalu (nebo rychleji - jak kde) zanikne diky modernim technologiim jako Uber a s nim zanikne i okradani zakazniku. Diky bohu...

+3/−1
21.12.2015 14:00

S58t90a82n69i11s42l59a13v 44S58r67b50a 4765584208524

ti, co jezdí taxi každý den, už mají svoje "spoje". ti, co jezdí jednou za rok, těm může být nějaký uber ukradený. a ti, co jezdí párkrát do měsíce, těm uber přeju, protože ti jsou špatnou pověstí normálních taxikářů dotčeni nejvíce. a celé to píšu kvůli té poslední větě-jízda taxikem je jedna ze služeb, kde se špatná reputace vytvoří snadno, není to jako rohlík, který kupujeme každý den. takže stačí jeden uber, aby nějakým způsobem poškodil zákazníka a je po uberu....

0/0
21.12.2015 13:20

J91i64r19i 85D49o69m78i92n88i51k 1711788391800

Bratr ten zázrak zkusil, jako šofér, aby si přivydělal. A za měsíc toho nechal. Zase až takové rito to není ani omylem. Vydělal ani ne 1/3 toho, co si vydělá normálně, jako šofér u přepravní společnosti. Chápu, že je to "výhodné" a moderní pro zákazníky ale zajímavé to může být jen pro studenty , jako brigáda a nebo na "přilepšení" , ne už na uživení rodiny.

+4/0
21.12.2015 9:59

M34a62r22e44k 96H60r74u65b52y 6897352391608

Bojo, u Uberu holt vychytavky jako turbo nebo vyhlidkova jizda nefunguji ;-)

0/0
22.12.2015 2:09

M10a77r35t85i90n 10K86a91l68e38n88s29k87ý 8215885794591

Kazdy tu hodnoti UBER, ja bych rad zhodnotil článek a hlavně jeho tvůrce. Aleši Č, krásné, čtivé. Díky. Aleši M, zkuste popremyslet o zmene zamestnani, mozna by Vam sedela pozice zapisovatele v tesnopisu u soudu.........

0/−1
21.12.2015 2:04

M69i79c73h63a33l 15M38a41l60á59t 6766352220290

Já jsem si přečetl článek i diskuzi a měl bych k této "službě"toto.

1. V česku je Uber považován/provozován jako služba. Kdo zajišťuje tisk účtenek? Za každou službu kterou si zaplatíte, musíte dostat účtenku.

2. Pokud je v česku Uber provozován jako služba, je v česku Uber registrován jako fyzická nebo právnická osoba poskytující přepravní služby?

Pokud ano, měla by v česku platit všechny odvody. Je tomu tak?

3. Pokud není v česku Uber registrován a neplatí všechny odvody na území čr,

je tato služba na území čr nelegální.

4. Jak mají odvody ošetřeny řidiči? Mají s Uberem nějakou smlouvu? Jakým způsobem řeší faktury a platby?

Pokud není mezi řidiči a Uberem prokazatelný vztah na základě kterého se platí faktury, a pokud se platby převádějí bez jakéhokoliv dokladu ke zdanění odvodům,

jsou řidiči Uberu nelegální.

Když to shrnu, tak je logické, že úředníci magistrátu vedou správní řízení s nelegálními řidiči a nelegálním podnikáním Uberu na území ČR.

+1/0
20.12.2015 19:17

P59e19t19r 78S25u63c64h80ý 1788519884656

1) A když zadáte do Google Play, nebo Apple Strore kartu, tak pak taky dostanete za každou koupenou aplikaci účteku?

2) není, protože žádné přepravní služby neposkytuje

4)ú - to samé jako 1

0/−1
21.12.2015 0:02

M33a25r19e49k 84H85r91u29b54y 6657962761718

U Uberu lze danovy doklad vytisknout pres web/ziskat na vyzadani.

Ridici jezdi na zivnostak, jinak by nemohli dostavat provize.

0/0
22.12.2015 2:10

P96e53t39r 50H19a66r56i19p38r19a77s42a73d 26H94a87j11i31č 8733670804157

Na téhe službě je hlavně pozitivní to, že se dá jezdit po městě bezemisně. Evidentně ale už teď schází síť nabíeček. Přitom by mohla být nějaká nabíječka v každé ulici. Připojení na síť pouličního osvětlení by nemuselo být zas až tak složité, jde jen o to vyřešit pár celkem nepříliš náročných a drahých technických záležitostí.

Pokud se týče samotné taxislužby, z výsledků je zřejmé, že toto zaměstnání není pro každého. Jde o jistou pohotovost a schopnost se rychle rozhodovat.

0/−1
20.12.2015 18:46

J25a51k19u91b 48S30e98m15e52r22á11d 2527666201511

Uber opravdu nema zadnou primou spojitost s bezemisni jizdou

+3/0
20.12.2015 18:57

M42i32c18h24a93l 15M40a17c20h69e95k 1404532444329

Jistě, schopnost rychle vyhodnotit, co je zákazník zač a o kolik ho může natáhnout, to je vlastnost, která nejvíce ovlivňuje taxikářův výdělek.

0/0
20.12.2015 20:17

F18r90a90n37z 87W40r27b27k36a 4194336665656

S emisemi je to tak, že každé elektroauto má na svědomí podobné emise jako běžné auto se spotřebou 7 litrů/100km. To, že v Praze "nečoudí" je sice pravda, jenže místo něj kouří na jiném místě tepelná elektrárna. Tuzemský energetický mix má totiž převahu uhelných elektráren ...

+1/0
20.12.2015 22:30

J40a31n 58M83e46c72e88r51a 9586651202208

Jako taxikářse na tohle můžu vykašlat. Zruším koncesi. Přihlásím se na pracovním úřadu abudu jezdit Uber. Zbavím se policejní buzerace, pro které jsem lehkou kořistí.Nebudu muset dodržovat různé nesmyslné vyhlášky a nařízení. Elektronickáevidence tržeb mě úplně mine. To by bylo za nový taxametr a gsm modul dalších20 tisíc. Státu na daních nezaplatím ani korunu. Jezdit na černo se prostěvyplatí. Tedy spolujízdu jak se teď říká :-)

+9/−3
20.12.2015 18:06

M20a12r80t78i33n 67V61á18c88l92a60v 3744818623960

Je to tak. Na druhou stranu, co se zkusit odlisit kvalitou?

0/−1
20.12.2015 18:46
Foto

V24l14a81s15t70i48m74i76l 87Č20e22r92n79ý 3547793585

Víte co? Máte pravdu. To co se léta nedařilo regulovat státem najednou funguje správně pomocí chytré aplikace. Zákazníka nemůžete okrádat turbem apod. - 1. plus, nemůžete ho vozit přes horní dolní - 2. plus, musíte se chovat mile a slušně - 3. plus, musíte mít auto minimálně uklizené - 4. plus, nechováte se tak? - nemáte kšefty - 5. plus.

Naopak - je větší poptávka? - jezdíte za víc, chováte se slušně a mile? - máte víc zákazníků, neplatíte žádné fixní poplatky ala AAA, nekupujete si spousty pitomin (taxametr, vysílačka apod.)

A UBER není jediný. S Liftagem je to víceméně to samé.

+2/−2
20.12.2015 19:27

J35a79k27u77b 38S45e47m12e50r71á57d 2767466701831

no a prave mezi Liftagem a Uber je ten rozdil, ze prvne jmenovany funguje dle ceskych zakonu a narizeni a ten druhy ne... a presne o to jde

+1/0
20.12.2015 19:31

V12á82c74l73a47v 76Š60u49b70r44t 9357923688207

Zazvonil zvonec a pohádky je konec..

0/0
20.12.2015 19:54

P80e62t18r 43S34u93c63h84ý 1688789664786

To říkáte akorár teď, nikdy by jste do toho nešel. Když se podíváte na tu tabulku, kolik vyděláte, tak zjistíte, že byste si jen pohoršil.

+1/0
21.12.2015 0:04

L63u97k90á97š 39T27o36m20a19n 1151802422

pekny clanek, proti uberu nic nemam, naopak. chtelo by to jen dotahnout posjisteni sedadel a nejaky min ridicsky schopnosti nebo zkusenosti. pak to bude rovnocena alternativa k taxi.

0/0
20.12.2015 18:00

F81r74a40n56t42i13š52e77k 90L75o90s 2930673132456

Nechápu proč je tolik článků a akcí proti Uber Taxi i ze strany magistrátu, asi proto, že někteří radní mají z oficiálního taxi výpalné a to by mohli přijít

+2/−5
20.12.2015 16:58
Foto

T51o64m36á87š 86H86e17r95c40e35g 3800469720210

Nechápu, proč taxikáře nemůže dělat kdokoliv, proč jsou pro to potřeba nějaké zkoušky. Vždyť odvézt někoho někam zvládne každý, kdo má řidičák.

Znalost místopisu v době navigací postrádá smysl, pravidelné lékařské prohlídky se stejně dělají jen na papíře, moje poslední technická u auta taky byla ve stylu "to je skoro nový auto, to bude brzdit dobře". Naprosto zbytečné.

Pokud se se mnou řidič ztratí, tak tu jízdu u Uberu reklamuju a příště pojedu s někým jiným. Pokud uvidím, že řidič jede nebezpečně, vystoupím. Pokud uvidím, že přijel nějakou šunkou na rozpadnutí, tak jízdu zruším. Pokud si tyhle věci Uber neohlídá sám, tak se brzy objeví jiná služba, která to zvládne.

Že mě ty obyčejné poctivé tradiční taxislužby, které mají určitě v pořádku všechna povolení a řidiči znají místopis, při 100% cest z Ruzyně chtěli okrást, to zjevně nikomu nevadí. U Uberu se to nemá jak stát.

+12/−1
20.12.2015 16:48

A97l84e61x84a77n88d75e95r 17P76o45m90p21o25š 8219902528853

Ale samozrejme, ze to vadi. Ale nema to nic spolecneho s tim, ze je Uber nelegalni taxisluzba. To jsou proste dva ruzne problemy, ktere se tykaji taxisluzby,ale to je jedine je spojuje. Vam by nevadilo, kdyby nekdo podnikal ve vasem oboru a nabizel daleko nizsi ceny nez vy, protoze proste nemusi dodrzovat nic? Ja nejsem taxikar,ale ve svem oboru se s tim setkavam stale. Zadne naklady, zadna odpovednost, naprosto v pohode. Zinkasovat a zmizet. A pak klienti cuci a nadavaji jaci jsme hajzlove. Kdyz se zeptam proc neprisli na zacatku a ne az kdyz jsou v pruseru tak jen cuci. Jasne, protoze jsem drazsi, musim vydelat na vsechny naklady okolo. Ok, ke me klient prijde treba pozdeji,ale tohle u taxiku fakt neplati. Proste prijede, odveze a dalsi. Uz jen cekam az lidi co budou 20 let jezdit pro Uber za otrocky nizke ceny budou rvat, ja cely zivot pracuji a duchod zadny. Ja jsem prece cely zivot makal. Jediny kdo na tomhle vydela je prave jen spolecnost provozujici Uber. Proste na svete je vzdy neco za neco

+11/−3
20.12.2015 17:06

V34á39c55l51a68v 91Š19u18b43r82t 9167693938947

R^

+1/0
20.12.2015 17:35

L37u52k76á95š 23T75o80m74a41n 1551562582

nesmite ustrnout v case. co vam konkretne brai jezdit pro uber.

+1/−3
20.12.2015 18:01

J51a95k74u91b 83S48e82m94e21r42á64d 2567266691741

znovu cist a zapnout mozek

+5/0
20.12.2015 18:59

V68á54c92l89a47v 81Š50u62b68r48t 9257763768157

Potřebuji spát a jíst;-)

0/0
20.12.2015 19:23
Foto

T59o97m98á93š 19H49e23r42c51e97g 3660869980820

1) Pokud má někdo nižší náklady, protože kašle na předpisy, a přitom dokáže poskytovat stejně kvalitní službu jako ostatní, pak jsou ty předpisy zbytečné, protože to jde i bez nich.

Což v případě taxislužby platí - Uber poskytuje dokonce lepší službu než běžná taxislužba - nezažil jsem auto, které by bylo uvnitř špinavé, a nikdy mě neokradli.

Ty předpisy jsou zbytečné a místo usilování o to, aby Uber skončil, by se mělo usilovat o to, aby se ty předpisy zrušily.

2) V mém oboru se často stává, že jsme mnohem dražší než konkurence. A věřte mi, že to není problém - zákazníky, kteří si to nenechají vysvětlit a jdou vždy za nižší cenou, nepotřebuju.

3) Pokud někdo jezdí pro Uber, platí minimální sociální pojištění a pak kňučí, že má nízký důchod, pak si za to může sám.

Já jsem pro, aby tady byla taková možnost - ať si člověk vybere, jestli chce platit víc a pak mít větší důchod, nebo jestli se chce na stáří zajistit sám. Pokud se na to vykašle, tak je to jeho problém.

4) Že na tom vydělá Uber... Oni na tom vydělají všichni - řidiči by pro ně nejezdili, pokud by se jim to nevyplatilo, zákazníci dostanou kvalitnější službu za míň peněz... Kňourají akorát taxikáři, protože 30 let nemuseli vymýšlet nic nového a dělat žádné inovace. Už dávno mohli mít mobilní aplikace, už dávno mohli mít systém, kde si odsouhlasíte cenu předem, a kde nejde zákazníky okrádat, už dlouho mohla taxikářská lobby lobbovat za to, aby se nesmyslné předpisy, které jim zvyšují náklady, zrušily. Nedělali nic a žili z podstaty.

Není mi jich líto, zaslouží si to. Já kdybych ve svém oboru (IT) kašlal na inovace a učení se něčeho nového 1 rok, tak bych byl v průšvihu.

+4/−2
20.12.2015 18:06

J93a86k29u79b 53S10e21m29e48r65á19d 2767116431161

chacha ten bod 1 myslite vazne? u nas :-D pak tedy stejnou logikou by se mely zrusit hygienicke normy v gastronomii a vubec zrusit policii :-)

+1/0
20.12.2015 19:01

V53á68c70l15a89v 61Š44u64b62r17t 9297613368137

ad 3) Pointa je v tom a myslím, že vám to nemohlo ujít, že tam bude tak nízký výdělek, že na žádné spoření na důchod dotyčnému nic nezbude. A to se bude týkat jak řidičů pro Uber, tak těch ostatních.

Vaše body 2 a 4 si odporují. Pokud bude Uber skutečně levnější pro zákazníky (a já o tom silně pochybuji), bude to jen na úkor odměn řidičů. Ti budou muset jezdit víc, spát míň, aby si vydělali, a to se pochopitelně projeví na kvalitě služby - negativně!

Článek také jednoznačně ukazuje, že Uber nijak výrazně nezeefektivňuje taxi dopravu, například tím, že by omezil kilometráž bez zákazníků, dobu prostojů a pod. oproti dnes běžně fungujícím taxislužbám (které mimochodem obdobné aplikace také již využívají a je to zmíněno i v článku).

To, na čem se Uber snaží vydělávat, není zkrátka nějaká zvláštní přidaná hodnota pro cestujícího (jak se mylně domníváte), nýbrž snaha koncentrovat požadavky na jízdu a učinit taxikáře (ať už profesionální, nebo uberovské) závislými na sobě coby výlučném zprostředkovateli taxi dopravy na určitém území, což by bez masivní reklamy a PR (ke kterému tu nezištně pomáháte) jaksi nešlo. Součástí toho PR je samozřejmě i to, že "uberovský taxikář" je samozřejmě ohromně free, stačí mu řidičák, vlastní auto a je to prostě všechno bezva. Jenže ono to asi přestává být bezva, když to má člověk dělat rok a uživit se tím - škoda, že to ti dva borci z článku takhle dlouho nevyzkoušeli a pak nenapsali, jak se jim to líbilo;-)

+1/0
20.12.2015 19:19

P93e33t60r 82B67a67ž80a28n44t 8331752924400

Článek se mi líbil. Děkuji.:-)

+4/−2
20.12.2015 16:39

V83á42c48l78a36v 97Š39u94b80r19t 9317593318657

Pokus tedy prokázal, že jakožto "taxikář" Uberu si na živobytí nevyděláte..

+3/0
20.12.2015 16:07

V33á47c84l25a54v 42Š58u92b42r74t 9347343338477

Smutnější je, že si na něj časem pořádně nevydělá žádný taxikář a že taxikaření jako živnost zanikne. Pokud se tedy z Uberu stane jediný kupující, tedy monopson, který bude diktovat cenu, budou po městě jezdit kvanta soumarů v roli taxikářů za cenu, za niž budou sotva s to obnovovat a opravovat svoje auto. Kvalita dopravy v důsledku toho samozřejmě rapidně poklesne a jediný, kdo na tom bude vydělávat, bude mobilní zprostředkovatel.

Divím se, že ještě v roce 2015 může mít někdo tak naivní představy o neviditelné ruce trhu a blahodárné deregulaci všeho, jak tu někteří diskutéři předvádějí..

+3/−1
20.12.2015 16:26

F38r95a30n85t31i78š74e79k 81L98o15s 2630373782736

A co se stane až zanikne taxi, vůbec nic, podívejte se kolik toho u nás již zaniklo od roku 1989 a nic se neděje. Pokud někdo přijde s levnější a výhodnější nabídkou a ten druhý se neumí přizpůsobit tak nemá nárok ani na místo na trhu ani na něčí lítost

+2/−1
20.12.2015 17:00

V46á18c59l61a71v 98Š38u18b24r14t 9117343488157

To je omyl, že se nic neděje. Děje se to, že lidé skutečně vykonávající určitou práci za ni dostávají stále hůř zaplaceno. Jimi vyprodukovanou hodnotu získávají zprostředkovatelé, držitelé práv, cenných papírů a pod. Nejen v této oblasti, ale toto je typický příklad. Tady vůbec nejde o konkurenci mezi taxikáři, tady jde o to, že v důsledku budou ožebračeni jak "uberisté", tak "neuberisté". Zanikne tedy mnoho příležitostí k obživě, aniž by byly nahrazeny jinými a aniž by navíc došlo k nějak hmatatelnému přínosu v oblasti osobní dopravy. Já tam tedy žádný přínos proti běžné taxislužbě nevidím..

+3/−1
20.12.2015 17:23

V14á11c72l15a56v 51G22a10j73e10r 5869970523649

Jasně, tak ať žije okrádání, z letiště turbo a cena o 2000 větší, okrádání kde se dá, jede se nejdelší trasou, přijede špinavé taxi s pupkatým taxikářem v kožené bundě a rozkrokem u kalhot u kolen. To je Vaše představa kvalitní služby současnými taxikáři. Děkuji nechci. Nechte to na zákazníkovi, on si umí vybrat. Vy si zase vlezte do káry a nahoďte turbo. Nějaká hloupá kavka se zase najde ...

0/−1
21.12.2015 11:45

P84e20t89r 14K78o29l95á66ř 2748717614481

Mně to připadá jako naprosto ukázková nelegální taxislužba ... Nechápu, že tohle je vůbec možné ... Co takhle amatérsky řešit třeba lékařské ošetření nebo advokáty?

+9/−3
20.12.2015 15:57

F10r87a16n80t29i53š35e73k 77L97o41s 2580803372606

Ani profesionální právník nebo lékař vám nezajistí lepší nebo kvalitnější službu, stačí se podívat kolik je zmršených soudních rozhodnutí nebo zmrzačených lidí a to vždy byli u registrovaných odborníků. Asi ten Uber někomu šlápl na kuří oko (nebo výpalné pro magistrát)

+1/0
20.12.2015 17:03

J45a44k58u74b 73S55e72m32e14r24á95d 2547296191461

tak. to je dobra demagogie :-D takze slepak si klidne nechate operovat kominikem ze :-)

+1/0
20.12.2015 19:04

A35l11e53š 18Z50e34l93i91n79k43a 1714782856

Demagogie je to i od pana Koláře a od Vás. Operace slepáku a řízení vozu asi nebude uplně ekvivalentní v nárocích ;-)

0/−1
20.12.2015 23:28

V86á77c40l33a51v 67G59a31j26e96r 5869910363649

Srovnávejte srovnatelné. Vytahovat klíště nemusí chirurg a lepit náplast na koleno nemusí kožní specialista. Navíc řidič taxi i Uberu - oba musí mít auto, oba řidičák a to je z kvalifikace vše. V době navigací je zkouška z místopisu stejně zbytečná, jako kdyby jste pro koupání ve vaně musel mít atestaci z vodoprávního zákona. Veškeré tyto hloupé příměry jsou pouze výmluvy těch, kterým nejde pod nos PŘESNĚ spočítaná a PŘESNĚ vyúčtovaná cena bez možností podvádět. A BEZ TURBA !!!

0/−1
21.12.2015 12:48

J11o65s33e97f 16H64o41r71n40í15k 9714860365512

No a proč ne? Vy byste se šel nechat ošetřit nebo zastupovat nějakým nýmandem? To je přeci každého boj, jaký poměr cena kvalita si zvolí.

+1/0
20.12.2015 17:04

H51y78n40e12k 76Š85l45a36h82ů72n13e60k 4589253196139

„Následuje člověk, co mi řekl do telefonu salam alejkum a pak jízdu zrušil.“

;-DR^

0/0
20.12.2015 15:47

J65a26r23o68s91l36a56v 44S65u23c54h24ý 1463359615644

Proto ten elektromobil, který je osvobozen od platby silniční daně... :-)

+1/0
20.12.2015 15:28

R41a18d79e46k 65N84e25u50m29a74n82n 5592942548165

Viz přehled v článku - Uber je dražší než taxík - drtivá většina jich přes dispečink nebo aplikaci jezdí v Praze do 22 za km

+2/−1
20.12.2015 15:26

M26a62r37t48i55n 72V66á58c25l31a95v 3454628413300

Uberpop x uberblack

0/0
20.12.2015 18:49
Foto

M88a56r21t48i29n 49K44o71u46b80e10k 3729497278536

Pokud by zákon umožňoval sjednání smluvní přepravy elektronicky, nikoliv pouze písemně v sídle firmy, a stejně tak pokud by stačilo, že je jízda zobrazená v aplikaci, a ne že se musí vozit smlouva s sebou, pak by měl uber vyhráno. Myslim ale, že i za současných podmínek opravdu víc odpovídá smluvní přepravě než taxislužbě.

0/−3
20.12.2015 15:02

R95a49d20o17s38l61a19v 86K15l90a74u58d63a 5254698484612

Dokud řidič nenaloží zákazníka, neví kam pojede.... Smluvní přeprava jak vyšitá;-D

+4/0
20.12.2015 15:15

B18o97h84u35s48l55a35v 65K80r89á89l67í54k 2981260409716

Zákazník uzavírá smlouvu s firmou, ne s řidičem.

+1/−4
20.12.2015 15:21
Foto

M35a56r34t55i12n 68K79o69u15b56e53k 3899807568766

smlouvu uzavíráte s uberem a uberu platíte

0/0
20.12.2015 17:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.