Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec sporů, který vlak pojede první. Odteď už rychlejší

Neustálé spory dopravců na trati mezi Prahou a Ostravou o to, kdo má jet první, by měly být definitivně u konce. Správa železniční dopravní cesty dala dispečerů a výpravčím nová jasná pravidla, podle kterých se mají rozhodovat, koho na frekventovanou trasu pošlou jako první a koho mohou pozdržet. Rozhodovat bude rychlost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P94a18v68e93l 34Z52a66p27l39e39t49a10l 3967567499146

Přeji hezký a štědrý den.

Pan redaktor by se zřejmě měl lépe informovat. Ve směrnici je jednoznačně napsané, že:

1) že u vlaků kategorie Ex má přednost ten vlak, který má vyšší rychlost, bez ohledu na výši zpoždění

2) za směrodatnou se považuje rychlost daná aktuální sestavou vlaku

3....

A dále platí tato pravidla upřesňující pravidla základní:

1) mezinárodní expresní vlak o rychlosti 160 km/h má přednost před mezinárodním expresním vlakem o rychlosti 140 km/h

2) vnitrostátní expresní vlak o rychlosti 160 km/h má přednost před vnitrostátním expresním vlakem o rychlosti 140 km/h

3...

takže není všechno zlato, co se třpytí

0/−1
24.12.2015 8:46

T43o76m29á83š 96K36a26p14l74a65n 8203179963943

Tedy pro ty, co to nepochopili jako redaktor, pomalejší mezinárodní vlak bude stále mít orednost

0/0
25.12.2015 8:37
Foto

L34i10b10o97r 37D19o56h12n20a16l 4819224687820

Konečně ! To trvalo, než zkostnatělý systém bludů o mezistátních vlacích byl prolomen ! Snad skončí poskakování rychlejších vlaků za pomalejšími !

+8/0
23.12.2015 12:20

M27i41r87o96s83l46a26v 86Z87i58k20m68u90n64d 6288682427598

Ty bludy jsou dány obecně závazným právním předpisem, tedy vyhláškou MD číslo 173/1995 Sb., kterou se vydává dopravní řád drah ... coby prováděcí vyhláška k zákonu o dráhách

Provozovatel dráhy stanovící si odlišná pravidla může být za porušování "obecně závazného předpisu" postihován ...

+1/0
23.12.2015 14:06

P29e44t15r 49N98o97v29o39t56n41y 1651230111

Že se něco dostalo az do vyhlášky neznamená, že to neni blud.

+1/0
24.12.2015 4:54

R84o66m43a86n 42P76o23l32á60č77e46k 5216519875

Leošova tramvaj je v pohodě. Vzhledem k tomu, že je lehká a má cca podobný výkon jako Pendolino.

Za to ta souprava RJ o 10 vozech bude líná jako šnek...

+11/−1
23.12.2015 12:13

T67o27m91á82š 51K73l32í91m34a 4764767423893

Uz to vidim Karle uz jedu od mi tam zelenou mas u men bedynku plzne :D

0/0
23.12.2015 10:30

R77o53m88a84n 30P74o57l35á12č56e76k 5846909285

V dnešní době, kdy jsou chlapci z IT vytáhnout každý tuk nevím nevím.

0/0
23.12.2015 12:44

M36a68r66t67i37n 57N20o60v21o64t57n23ý 3486776911424

No konečně R^

+5/0
23.12.2015 10:06

A66l19a10n 86Ř45e78p70k91a 4265466

Takže žlutý cirkus bude jezdit stabilně až poslední ;-D

+14/−2
23.12.2015 9:34

J93a61r65o70m24i97r 60C54h95a33l66o18u49p84k79a 4269417345367

Zajímavé, jak málo někomu stačí k potřísnění trenýrek. ;-D

+1/−3
23.12.2015 9:41

M16a35r78t43i68n 89Š66p84á14d 4812569961736

Jojo, to bude zase breku...

+2/0
23.12.2015 9:45

P51e90t63r 57V94i50n49a59ř 6623923803677

A stejně bude mit desetkrát menší zpozdeni, než ten odborářský státní kozenkocirkus.. ��

0/−4
24.12.2015 12:05

V74l57a69s25t17i29m46i46l 64S19v20o24b28o95d79a 7573228555724

No vida, chápu-li to správně, je to malá záplata na to, že ČD zbytečně vyhodila majlant za nákup (a provoz) příliš rychlostně naddimenzovaných Pendolin pro naše tratě :-D.

Tak je to správně, odměnit hloupost, trestat racionalitu, přesně, jsem pro :-D.

+2/−23
23.12.2015 9:30
Foto

J49a36n 92V66a58l30a31l30í90k 6836769520416

Vlaky mohou jezdit 160 a když má někdo jen na 140 tak je to jeho hloupost

+7/0
23.12.2015 10:27

V97l75a92s41t96i69m96i62l 20S60v18o41b79o48d39a 7973698915464

Jančurovi to dělá jen 140?

0/−1
23.12.2015 11:45

M16i30r41o40s81l90a20v 93Z84i97k55m61u87n65d 6778262527138

Má-li vlak stanovenou rychlost 140, musí jet strojvedoucí rychlostí 140 i kdyby měl lokomotivu na 200 a trať dovoluje jet 160 ... to platí pro všechny dopravce ...

+7/0
23.12.2015 14:08

P48e59t52r 58N19o38v75o84t34n77y 1811900311

Jančurovi vlaky mají 140 jen kvůli mašině. A kdo z těch soukromníků by si nechal napsat dobrovolně do GVD menší rychlost než mají vozidla, že?

0/0
25.12.2015 4:50

P30e90t39r 46N21o65v44o21t49n85y 1751210631

yyy, oh no :-)

0/0
25.12.2015 4:54

R63a97d29e75k 12J32a86n94a31t42a 9935566204122

O nákupu Pendolin rozhodla v 90. letech a) spíše vláda ČR, než ČD; b) za situace, kdy bylo v plánu do roku 2000 opravit koridory a pak začít s VRT. Tj dnes už by se těch 230 jezdilo.

Jenže jistě víte, jak se stát ke stavbě tratí staví ...

+3/0
23.12.2015 10:39

V64l95a66s42t21i92m76i34l 69S57v29o66b59o18d90a 7973728765474

a) To je problém generálního, že se pasoval do role loutky.

b) V českém bordelu je naivní počítat s něčím, do čehož se ještě ani neťuklo ;-).

Třeba syn paštikáře o mnoho let později s tím nepočítal a podle toho objednal mašinky a je zjevné, že se rozhodl velmi dobře ;-).

0/−1
23.12.2015 11:51

P55e74t76r 64N57o74v58o14t36n98y 1581450881

Leoš je +/- stejne rychlej jako pendolino. O mnoho let později už bylo mnohe jasnejsi. O bitve a generálovi to znáte, že?

+2/0
23.12.2015 11:55

V10l62a78s24t81i53m63i27l 86S38v37o71b55o45d71a 7783138325684

No, o 30 km/h pomalejší ;-). Trochu větší plus mínus ;-).

0/−1
23.12.2015 20:45

P26e19t64r 37N87o41v19o66t62n88y 1491350211

U nás se někde jezdí vic jak 160?

0/0
23.12.2015 23:19

M21i40r65o95s38l76a25v 29Z23i30k68m45u49n92d 6118392857358

Vláda o nákupu Pendolin nikdy nerozhodovala, smlouvu podepsal v roce 1996 tehdejší generální ředitel ČD ing. Rudolf Mládek s někdejším konsorciem firem ... původní představa byla, že Pendolina v počtu 10 kusů budou jezdit na trase Berlín - Praha - Vídeň a dojde k výraznému zkrácení cestovní doby. K tomu nikdy nedošlo a nikdy nedojde, protože Pendolino má malou kapacitu a nesplňuje představy náročných německých a rakouských cestujících o komfortním vozidle ...

Představa, že by s v roce 2000 jezdilo 230 je naivní, s tím se nikdy nepočítalo, naklápěcí skříň měla umožnit zvýšení rychlosti tam, kde byly "ostré" oblouky vyžadující snížení rychlosti ...

Mezi tím se ovšem provedla modernizace tratí spojená s odstraněním "ostrých" oblouků, takže naklápěním se moc neušetří ...

Navíc platná legislativa neumožňuje jezdit na české železnici vyšší rychlostí než 160 km/h ...

+2/0
23.12.2015 14:15

R32a76d89e29k 78J45a35n89a82t72a 9865106374462

Nepsal jse, že by se v roce 2000 jezdilo 230, ale že v té doě měla být hotova modernizace tranzitních koridorů a tedy by byly volné rozpočtové prostředky pro budování rychlých tratí (už i komunisti měli nějaké plány).

Pokud uvažujeme doby stavby delší uceleného úseku 10-15 let, tak dnes už by se jezdilo.

0/0
23.12.2015 18:14

J13a26n 59N25e79š75p49o36r 4166488126872

Co mají pendolina společného s tím, že Regiojet jezdí 140?

+2/0
23.12.2015 10:48

P94e91t48r 47N17o36v75o63t26n57y 1301910601

Racionalita je jezdit se slabou lokomotivou a tolika vagony, že nestiha ani svuj jizdni řád?

+1/0
23.12.2015 11:10

V30l70a47s92t52i42m22i91l 32S41v32o42b85o59d20a 7843958705504

A děje se tak?

0/−1
23.12.2015 11:46

P26e90t49r 43N51o45v65o59t34n73y 1291550941

U Jančury ano.

+7/0
23.12.2015 11:49

V67l64a59s14t11i42m63i16l 89S95v72o59b25o14d30a 7763648775304

Dobrá. Tak pokud se Jančura loudá, nemůže nikoho blokovat, to je jasné. Já uvažoval trochu jiné případy.

0/−1
23.12.2015 20:44

R86o79m74a69n 79J37e95s57c85h82k87e 9278125857375

O tom je jádro článku. také mne vadí, když náš vlak zastaví a Jančura nás předjíždí. Rozum mne to nebere.

0/0
24.12.2015 15:08

R74o31m10a16n 83P62o16l43á36č93e76k 5826359405

Až Jančura začne tahat Praha - Ostrava o 10 vagonech Vektorem, tak SŽDC ho nebude mít problém pouštět...

+1/−1
23.12.2015 12:45

M44i81r68e95k 98Z67á25v91o93d78n76ý 7152847770338

No jo, v socialismu vyvinuly lokomotivy pro rychlost 160 km/h. Jezdí dodnes na elitních mezistátních vlacích. A to v té době sotva trať atakovala 100 km/h. Bylo to špatné rozhodnutí? Zjevně ne.

0/−2
23.12.2015 16:01

R11o77m69a72n 87J39e98s76c58h92k66e 9808455487745

Už ve 30.letech minulého století se jezdilo 130 km v hodině - motorák Slovenská strela a kouřovky jezdily 120 km.

0/0
24.12.2015 15:11

T12o53m69a26s 50A10u28g31u13s28t21y82n 6367306381770

JS a RJ se pohádali? :-P

+1/0
23.12.2015 9:25

M38a20r34t26i16n 20Š47p11á44d 4152209121416

Mám za to, že nahlížíte na články pana Sůry příliš schematicky. Zas tak přílišný příklon k Yellow manovi (vypůjčil jsem si název z karikatury v posledním Železničáři, která mě dost pobavila ;-D) u něj v poslední době nepozoruju.

0/0
23.12.2015 9:32

V86l78a53s29t75i33m45i67l 36S32v81o56b66o54d75a 7563728565294

Jako p. Sůra s Jančurou? Proč?

Co já vím, tak p. Sůra obvykle píše racionálně, tj. ve prospěch soukromých dopravců a proti tomu příšernému molochu ČD.

+1/−1
23.12.2015 9:35

T24o88m51a35s 23A58u95g42u31s25t15y94n 6187286701400

Mě to jeho kopnutí si za každou cenu do ČD racionální nepřipadá. Kolikrát je to kopnutí uplně mimo téma článku. A hlavně v diskuzích se pěkně vybarvoval, škoda že přestal, byla to sranda...

Mimochodem základní manipulativní technika novinařiny je, že o některých věcech autor záměrně nepíše... (obvykle ty negativní pro RJ, i když se v posledních dvou týdnech docela zlepšil, proto můj dotaz, jestli se pohádali s RJ)

0/0
24.12.2015 13:34
Foto

M42i39l16o53s15l42a19v 12Z86í51t68k48a 8640704547710

Dynamika rozjezdu ř.162 s 10 vozy je opravdu špatná a pendolíno v pohodě ujede a nikoho zdržovat nebude.

+15/0
23.12.2015 9:07

M57i89r86o52s44l53a39v 70Z79i89k23m52u30n36d 6738372957248

S kolika takovými vlaky jste se ráčil rozjíždět ... dělal jste to na ruku nebo na ARR ? V jaké poloze byl přepínač poměrného tahu ?

0/0
23.12.2015 18:06

P43e27t65r 12N24o81v79o49t47n70y 1881560771

To je asi zbytečná výmluva. Peršing s 400+ tunama to nedá jako pendolino. Takže pokud oba stojí u nástupiště v Olomouci směr Zábřeh(a nebo opačně), je jasné, kdo by měl jet dřív. I bez SŽDC vyhlášek a informačních systémů.

+1/0
25.12.2015 4:40

P60e70t43r 46N27o40v28o94t87n98y 1451730251

Nebo jezdí na ruku takhle? https://www.youtube.com/watch?v=feWOPxZJn20 :-)

0/0
25.12.2015 5:08

T29o65m80á59š 77K40n52a50i37f37l 6153550757150

Se divim, ze Jancurovi po precteni tohohle nepraskla cevma.

To zas bude zalobička

+11/−1
23.12.2015 8:59

D71a94v15i67d 81Č32e21r62n80o86h89o55r96s77k28ý 1546274306386

chudáček Jančura i Leo ... to zlé Pendolino bude mít před nima přednost ....

+5/−1
23.12.2015 9:06

Z97b61y23n67ě87k 92K57o13ř37í32n43e37k 9904513349552

Pendolino by mělo dostat soudní příkaz aby tahalo minimálně dva vagony uhlí jako dodatečnou zátěž ;-D

+6/−3
23.12.2015 9:10

P10e82t41r 63N50o13v66o84t93n69y 1321430741

Leoš může byt v klidu.

0/0
23.12.2015 11:13

D32a82v19i84d 27Č76e53r58n37o27h74o33r29s83k39ý 1476584976136

nemuze .... pred Leo bude mit pinda prednost :-)

0/0
23.12.2015 11:20

P71e31t28r 70N85o66v87o94t93n38y 1731270691

Černá rakev ma menší vykon, ale mensi hmotnost nez pendolino. Rychlost oba 160. Zalezi co bude mit SZDC v tom jejich novem IS.

0/0
23.12.2015 11:43

D23a38v15i49d 33Č52e73r73n80o95h71o65r66s39k31ý 1296374476446

leo neklopi ... takze na nejakych usecich ma povolenou mensi rychlost a proto pendolino bude vzdycky mit prioritu :)

0/0
23.12.2015 13:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.