Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České zákony jsou zastaralé a s naší službou nepočítají, říká manažer Uberu

V Německu soud službu Uber už minulý rok zakázal. Problémy má firma nebo její řidiči i s českými zákony. Manažer odpovědný za Prahu Lokman Kuriş přesto věří, že Uber v Česku stejný osud nepotká. I proto, že je pro kontroverzní kalifornskou firmu prosperující a rychle rostoucí lokalitou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78a96n 90M61e26c30e95r74a 9816351372968

Přijde velkáfirma s hromadou peněz a armádou právníků. Konkurenci ničí nedodržovánímzákonů. My nejsme Taxi, ale spolujízda. Co bude příště? Řetězec restaurací Vařímedoma? My nejsme restaurace, ale vaříme doma na objednávku. Proto pro nás zákonyneplatí. A zničíme všechny restaurace v okolí. Atd. Zkuste si jako obyčejnýsoukromník kašlat na zákony. Dneska je to Uber. Příště to může být muže býtjiná firma, která s hromadou peněz zničí a nedodržováním zákonů vašepodnikání. A vy nebudete mít proti nim žádnou šanci.

+1/0
25.12.2015 18:35

R27o20b26i26n 76Ž73i77ž59k60a 2958534806516

Pokud ta firma bude poskytovat lepší službu (bezpečnější, vyšší spokojenost, levnější, rychlejší) tak by se měly zákony změnit podle ní.

0/−2
25.12.2015 22:30

L23a80d81i25s35l31a77v 88S44a63u61e75r 8767161773264

Uber bude levnější, protože podniká nelegálně, neodvádí daně, jejich řidiči ze zisku neodvádí sociální a zdravotní pojištění. Nemusí dodržovat standardy bezpečnosti, školení, vybavení atd., které vyžaduje zákon pro přepravu osob do 3.5tuny. Že je omezují zákony? Ano zákony jsou vytvořeny, aby omezovaly jinak by panovala anarchie. Jako příklad bych uvedl kamionovou přepravu. Třeba tam taky Uber přijde a začne křičet, že je omezují zákony například na povinou přestávku řidiče a oni přitom chcou, aby ten šofer řídil 15 hodin nonstop. Pak se budeme všichni cítit strašně bezpečně na těch silnicích, když budeme vědět že jede UBER.

+3/0
25.12.2015 11:23

R32o16b86i53n 24Ž60i12ž54k50a 2428954206506

A tohle "podniká nelegálně, neodvádí daně, jejich řidiči ze zisku neodvádí sociální a zdravotní pojištění" máte odkud?

0/−2
25.12.2015 22:30

R16o63b70i69n 83Ž37i85ž42k22a 2158574316296

Státní regulace taxislužeb se díky technologickému pokroku pomalu ale jistě stává anachronismem.

Uživatelská hodnocení a související vyspělé vnitřní regulace párovacích služeb řidič-zákazník zvládají ochranu spotřebitele daleko lépe než děravé, zastaralé a nevymahatelné předpisy pro taxislužby a prostě pro ně v budoucnu nebude žádné rozumné užití.

Je jasné, že taxislužby kopou co to dá, ale procento domácích i zahraničních spokojených uživatelů koncesovaných taxíků a vozidel uberu by pro legislativce mělo být více než jasným signálem, kudy vede cesta.

0/−2
24.12.2015 23:20

P10e87t19r 39N33o59v26á56k 8165559200

STAT a UREDNICI miluji REGULACE a chteji mit vse pod kontrolou

Mafie miluje regulace

NENI na zakaznikovi svobodnem rozhodnuti zda chce regulovane Taxi nebo Uber?

proc by mi mel Urednik zakazovat pouzivat UBER?!!

+1/−2
24.12.2015 14:26

A83l41e72n74a 28V53e65s47e50l13á 3113511555278

Stát vám nic nezakazuje používat. Stát pouze tvrdí, že pro výdělečnou činnost je třeba mít živnostenský list, popř. jiné podobné oprávnění.

Jo, klidně to zrušme - ale pak pro všechny a nejen pro Uber.

+2/0
25.12.2015 11:56

M54i85c76h38a22l 76M63a92c97h14e95k 1984392574649

Taxi je nadstandardní druh přepravy. Zákazník požívá výhod pravidelně ověřovaného a zaplombovaného taxametru, má zaručeno, že řidič má potvrzení, že absolvoval psychotesty, má výhodu, že řidič má potvrzení o školení řidičů ne starší než rok, má potvrzení o zdravotní prohlídce, a po zkoušce magistrátem určené má i průkaz o způsobilosti. Pak má zákazník taxi výhodu, že taxikář má potvrzení o prohlídce na STK ne starší než rok. Má zaručeno, že ve voze je stanovený hasičák s revizí ne starší než rok a řidič má potvrzení, že jeho vůz je pravidelně vystříkáván dezinfekcí. Má výhodu, že řidič nebude unaven, protože každý 3 hodiny musí vyplňovat záznamy o přestávkách, dále pak řidič má obvykle vyšší pojištění na úraz či smrt zákazníka.

Kdo tyto a další výhody nadstandardní přepravy osob zvanou taxi nepotřebuje, pak ať si zvolí levnější přepravu, zvanou třeba Uber.

+2/−1
24.12.2015 12:02

M46a74r86t19i15n 31B42a33r83t90e65k 5877131441523

O těch jistotách s taxislužbou bych si nebyl tak jistý. Taxikáři mají velmi špatnou pověst.

0/−1
24.12.2015 22:30

D71a74v42i74d 39K61o22n60d17ě25l62k29a 4937972876181

Nejde o nic jiného než o konkurenční boj, jehož součástí je i tato série PR článků. Osobně raději využívám Liftago, ale Uber mi nijak nevadí, i když do nějakých mantinelů by se jeho činnost ve variantě Pop měla usměrnit. Klasickým taxislužbám stejně časem odzvoní, nebo budou muset být konkurenceschopnější. Je to podobný "spor" jako v hotelovém byznysu Airbnb vs. hotely.

+1/−1
24.12.2015 11:17

K47a43t14e26ř28i20n84a 67V24ý19b43o14r62n78á 6110339419

Uber je v pohodě. Jen by řidiči a jejich auta měli splňovat stejné podmínky, jako řidiči, kteří shánějí zákazníky klasickým způsobem. Nevím, proč se tomu brání. Tedy spíše vím.;-)

0/0
24.12.2015 8:26

M84i52c87h82a76l 37M69a48c86h77e71k 1704262264159

Tak jste si odpověděla sama na to, co je zřejmé. Tedy že se jejich činnost nějak liší a proto by se měla lišit i legislativa, která tu činnost upravuje.

0/0
24.12.2015 8:57

A72l15e96n72a 92V11e48s19e94l41á 3513961755688

Nezlobte se, ale to je jako byste řekl, že činnost zedníka, kterému lze poslat objednávku mailem se liší od zedníka, který má jen telefon a tedy mají mít jinou legislativu...

Všichni přepravují lidi podle jejich objednávek. To je fakt stejná činnost, která se liší jen vcelku v drobých detailech.

+2/0
25.12.2015 12:02

J72i34r48k34a 59D55r20a19k 7465767270

Může mi někdo ze zastánců Uberu říci jakou že to činnost řidiči Uberu dělají? Instalatér to asi nebude, ani truhlář to nebude!! Ano správně, je to taxikář, protože právě taxikář vozí lidi z místa A do místa B a to vše za peníze. Jelikož žijeme v právním státě a platí zde jasné pravidla pro provozování taxislužby, tak by je měli všichni dodržovat.

Pokud tady mluvíte o nové technologii, tak vás mohu ujistit, že v Praze existují aplikace které zákony dodržují, ceny mají levnější včetně kontroly trasy a ceny i s možností platby kartou, takže uber není novum.

Další problém tohoto projektu jsou daně, cca 10% z tržby odchází do ameriky bez toho aby někdo zaplatil DPH a další poplatky, Pochybuji, že by Uber dával úřadům data kdo a kolik peněz vyjezdil, takže k placení daně z příjmu asi nehrozí a to nemluvím o silniční dani, sociálnímu a zdravotního pojištění. Možná bych se ani nedivil, kdyby některý z řidičů byl veden na pracáku jako nezaměstnaný.

Krásný den všem

+4/0
24.12.2015 2:54

L87a21d54i15s86l94a31v 18J94o93d66l47o59v35s64k25i 2780625447511

Můžete mi dát tip na nějakou vámi avizovanou aplikaci s levnějšími cenami

0/0
24.12.2015 7:58

J77i24r37k76a 41D93r53a37k 7145597670

AAAtaxi : 25,- nástup, 19,90/km a 6,- čekání

Liftago : po zadání místa nástupu a výstupu Vám řidiči nabídnou cenu a vy si můžete vybrat podle ceny, řidiče, vozu a hodnocení.

Dále mají aplikace všechny větší dispečinky, ale tam neznám přesné podmínky.

Krásné vánoce

0/0
24.12.2015 8:34

M27i12c50h83a16l 53M51a57c81h25e42k 1594892194889

Podle toho, co jste napsal, je taxikář i řidič MHD, dokonce i pilot letadla nebo mašinfíra :-P

0/−2
24.12.2015 8:29

J95i55r44k27a 42D77r51a33k 7885827600

Pane Machek, zacházíte do extrému, samozřejmě se tu bavíme o přepravě maximálně devíti osob včetně řidiče.

Nebo Uber už dělá i autobusy a leteckou přepravu? :-)

0/0
24.12.2015 8:40

M86i86c84h53a46l 12M51a51c19h65e43k 1924152354699

No když je to tak, pak bude stačit legislativu upravit, aby popuberář mohl přepravovat max. 4 osoby. A hranice mezi nimi bude určena bez diskuze.

0/0
24.12.2015 8:49

J73i47r95k42a 96D93r98a88k 7705637530

Pane, jdete z extrému do extrému!! Proč za každou cenu podporujete nelegální činnost?

Četl jste jak redaktoři iDnes jezdili tři dny jako řidiči Uberu? Redaktor tam píše že ujel 4,5 km za 191,-kč a to vše po 12,-/km. Taxíkem by to stálo určitě méně!

0/0
24.12.2015 9:08

M53i72c79h42a58l 14M81a64c11h42e90k 1474312374339

Jak jste na to přišel, proboha? Říkám, že na jejich činnost v zákoně neexistuje "škatulka" a proto by se měla vytvořit. Anebo ještě lépe, taxislužbu nestanovit jako živnost koncesovanou, ale volnou, bez spousty buzeračních a ničemu nepomáhajících nařízení.

0/0
24.12.2015 11:39

M29i45c50h10a22l 47M32a43c87h80e68k 1444392874169

Dle toho, co jste napsal, je taxikář i řidič MHD, i pilot letadla, či mašinfíra :-P

0/0
24.12.2015 8:33

M54a36r49t64i47n 49B19a27r27t22e65k 5807151331323

Daniel Kraus: Jenom mě zaráží jedna věc. Proč taxikáři bojují proti Uberu? Proč za ně raději nejezdí. Volná pracovní doba je asi výhodnější. Pokud jde o nějakou úroveň poskytované služby, kvalitní auto atd, tak Uber nabízí i dražší (pořád levnější než klasický taxík) a kvalitnější službu UberBlack, kdy řidič musí jezdit v obleku a musí vlastnit auto mladší 5 let. A pokud si myslíte, že se na tom nedá vydělat a že si řidiči Uberu nevydělají na živobytí, tak zkušenosti ze světa mluví o opaku.

+1/−1
24.12.2015 1:29

D47a82n94i73e60l 21K18r11a29u24s 4651653352154

Jistě jde o konkurenční boj. Ale vemte to tak, že taxikáři vydali nějaké náklady, které je vpustily do odvětví a čekají, že budoucí konkurence tyto náklady bude mít také. Tudíž je pochopitelné, že se brání.

Níže jsem použil příklad z pohostinství. Určitě budete souhlasit, že v mnoha restauracích se vaří hůř, než jak vaří mnohé hospodyňky. Ale restaurace musejí dodržovat nějaká pravidla (mnohdy zřejmě nesmyslná) a těžko od nich očekávat, že by se radovaly z nabídky nedělních obědů v rodinách za cca 2/3 cenu oproti restauraci (ale pro hospodyňku stále ziskovou, protože pro rodinu stejně vařit musí), kterou by si lidi kupovali přes mobily a někdo kdesi na druhé straně světa by za to bral provize. A přitom si takový přivýdělek v mnoha rodinách dovedu docela dobře představit. Co vy, dal byste kilčo za dobrý domácí nedělní oběd (a třeba nejen nedělní)?

+1/0
24.12.2015 1:42

P18e48t44r 24K91o25l73á35ř 2648557274951

Trapný PR placený článek. Ano, naše zákony nepočítají s ilegální amatérskou taxi službou stejně jako např. nedovolují vraždy ....

0/−2
24.12.2015 1:11

M23a13r26t27i73n 71B32a79r78t49e30k 5727311801483

Srovnávat amaterský převoz lidí, který dobře funguje v mnoha zemích světa s vraždama už chce hodně velkou dávku tuposti.

+2/0
24.12.2015 1:16

D27a10n29i32e57l 93K53r91a56u19s 4621193202294

V tomhle bych i souhlasil. I příklady by měly být adekvátní. Ovšem stejně tak byste měl dodat, že jsou i státy, kde to nefunguje.

0/0
24.12.2015 1:22

M31a65r30t11i38n 40B38a61r97t50e44k 5847851871183

Nefunguje nebo je to zakázané. Pokud to někde nefunguje, jako že to funguje špatně, tak o tom nevím. A rád od vás takovou informaci získám.

Pokud je to jenom zakázané ze stejných důvodů jako se o tom hovoří u nás, pak to není argument.

0/0
24.12.2015 1:24

M28a21r65t96i70n 80B78a55r92t18e84k 5937801601953

Samozřejmě pokud by tato služba fungovala špatně, tak už dávno neexistuje. To že Uber a jemu podobní celosvětově raketově rostou a nejsou zašlapáni do země tradičními taxislužbami spíše svědčí o tom, že tahle služba funguje velmi dobře.

0/0
24.12.2015 1:25

D71a43n90i50e26l 50K78r38a45u93s 4601193802184

Ano, měl jsem na mysli - je to zakázané.

0/0
24.12.2015 1:47

K66a59r32e71l 23T11o26m54e33k 3256474699685

Nevim jestli jste jel Uberem. Ja to vyzkousel. Pravda je takova,ze naopak u Uberu fakturu dostanete. Nikdo se nepta jestli chcete nebo ne. Proste vam prijde. S ridicem nic neresite. penize se vam automaticky strhnou z karty. Takze z tohohle by mel mit Babis radost. Vse je evidovane a dohledatelne

+1/−1
24.12.2015 0:55

D58a67n46i88e21l 20K29r21a97u89s 4341773362204

V Paříži jsem platil v taxi kartou už v polovině devadesátých let a v Praze je do sem tam možné taky. Takže v tomhle je to v pohodě. Jde ale o ty ostatní náklady, které taxikáři mají ze zákona a UBER je ignoruje. Tady je nerovnováha, kterou stát musí narovnat. Pokud za stejných nákladů bude i tak UBER levnější, pak není důvod, aby taxislužba budoucnosti nešla tímto směrem.

+1/0
24.12.2015 1:12

M54a15r74t98i67n 77B38a47r83t69e56k 5217901471133

Správný přístup. Jenom Uber by neměl jít cestou větší regulace taxislužeb, ale taxislužby by měly jít benevolentnější cestou Uberu.

Nutit Uber přizpůsobit se tomu co je špatně, není cesta inovace.

0/0
24.12.2015 1:15

D95a11n38i16e31l 66K40r55a69u82s 4821703622604

A co je špatně? Označení vozidel? Povinné pojištění?

Osobně bych v době snadno dostupných navigací výrazně slevil z požadavků na místní znalost. I když navigace taky není samospásné řešení. A naopak bych přitvrdil v požadavcích na technický stav vozidel. I těch stávajích taxi. Volnější by mělo být stanovování ceny, ale s intenzivním dohledem, že se nejedná do dumping s cílem vytlačit konkurenci z trhu.

Ale to jsou jen mé osobní názory.

0/0
24.12.2015 1:27

M84a33r14t45i71n 77B69a63r68t35e77k 5317541711443

Zaprvé je špatně označení placení v hotovosti. Zadruhé je špatně to že zákazník je pomalu nucen mít navigaci a pokud to tam nezná, tak mu taxikář může nakecat cokoliv - tudy je to rychlejší, tam se to opravuje, nebo je tam zácpa a zákazník nemá šanci poznat rozdíl.

Nehoráznost je použití různých vychytávek jako jsou Turba a podobně. Určitě víte co to je. To, že taxi v ČR získalo pověst jako má a že ti poctiví taxikáři s tím nebyli schopni nic udělat, magistrátu je to jedno a policii tím více, jenom dokládá, že taxikařina potřebuje konkurenci jako koza drbání.

0/−1
24.12.2015 1:34

D60a15n88i61e80l 52K30r51a93u64s 4571933302514

Vámi vyjmenované věci nejsou pravidly oboru, ale přestupky proti oficiálním pravidlům. Přestupce je třeba vyřadit z oboru. V tom se shodneme. Ale jinak myslím, že jasné odlišení vozidla taxislužby od běžného soukromého či firemního vozidla není tak dramatický požadavek a osobně jej považuji za správný. Stejně tak povinnost mít pojištění pro pasažéry nad rámec běžného POV. Nebo jsou to snad zbytečné byrokratické překážky?

+1/0
24.12.2015 1:46

M93a32r15t59i77n 29B10a30r42t69e91k 5417601501323

Ano, to jsou. K odlišení není vůbec žádný důvod. Uber má podmínky vozidlo. Dostačující. Pojištění nad rámec standardu není nutné. Kdo jede Uberem, tak souhlasí s určitými podmínkami. Je jenom na něm, jestli si zvolí je, nebo taxi.

Stejně jako každoroční STK není nutné. Pokud je auto způsobilé s běžným STK pro převoz mojí rodiny v normálním autě, tak může převézt i někoho jiného. Pokud by auto bylo v opravdu špatném stavu, tak pro Uber nemůže vůbec jezdit, nebo zákazník může cestu odmítnou, případně řidiče negativně ohodnotit.

V praxi je to v zahraničí tak, že auta Uberu patří obvykle k tomu lepšímu.

0/0
24.12.2015 11:57

D26a69n85i86e34l 27K87r27a23u67s 4391423382804

No a to je právě to obcházení pravidel. Náklady, které taxi mají UBERáci nemají, ačkoliv by je mít měli. Tím získávají nekalou konkurenční výhodu. Princip svobodného podnikání netkví v tom, že si každý dělá co chce, ale že všichni mají stejné podmínky. Nadto i promítnutí minimálních nákladů na amortizaci do ceny služby by mělo být povinné a sledovatelné. Jinak jde opět o nekalou konkurenci ve formě dumpingu. A jak už po několikáté opakuji, stát nemá svou činností odrazovat od podnikání, ale současně musí hlídat dodržování daných pravidel. Až se pravidla změní, budou moci vstupovat do odvětví noví, efektivnější účastníci. Ne naopak.

0/0
24.12.2015 12:52

M40a22r10t49i63n 48B92a18r39t23e20k 5927371871293

Proč se tu vlastně za Uber biju? Za mě tu určitě Uber chci. Ne abych za ně jezdil, ale abych mohl jezdit s nimi. Nejde jenom o nižší cenu, ale i o to, že vím s kým pojedu, nemusím platit v hotovosti, vím že mě neošulí, tak jak to mají taxikáři ve zvyku. Ta pověst taxikářů je tak špatná, že raději jedu MHD nebo jdu pěšky třeba hodinu než abych vlezl do tága. A rozhodně ne kvůli penězům. Jenom se mi nechce neustále hlídat počet kilometrů a kudy taxikář jede, počítat nástupku, čas a zjišťovat jestli jsem nezaplatil více. Nechci tvrdit, že to dělají všichni, ale opravdu nemám v úmyslu si hlídat toho s kým jedu jenom tak pro sychr.

Taxikáři si stěžují na Uber, že jim bere práci. Ale to není pravda. Taxikáři se vyšachovali sami svým dlouhodobým chováním a přístupem. Tím že u nás je taxislužba až tou úplně poslední možností, když už nic jiného nezbude.

Proto mi tak neskonale vadí, že jediný důvod proč se brání Uberu v provozu není špatná služba, ale špatný zákon. To že byrokratické překážky nepružného zákona brání přichodu nových inovativních služeb, které řeší většinu problémů a ještě nabídnou nižší ceny. A že řidiči Uberu nemusí splňovat stejné nesmyslné předpisy jako řidiči taxislužeb? To není chyba Uberu ale těch předpisů. Řidiče ani zákazníka to nikterak nepoškozuje a to jediné je důležité.

+2/−1
24.12.2015 0:51

D75a92n28i13e62l 75K51r88a64u87s 4231233912914

Opravdu to zákazníky nepoškozuje? A co případy poškození při nehodě?

0/−1
24.12.2015 0:59

M58a37r65t61i36n 34B40a77r30t67e23k 5447961931913

1) se řeší přes normální pojistku jako při jakékoliv nehodě

2) Nikdo nenutí zákazníky Uberem jezdit. Pokud jsou ochotni přijmout podmínky v případě vyjímečné události, tak ať jezdí.

Opravdu operovat odškodňováním v případě nehody a uvádět to jako jediný argument proti Uberu, když jsou tady desítky výrazně důležitějších kladných přínosů pro zákazníky, tak je to s taxislužbama opravdu hodně špatné.

+1/0
24.12.2015 1:03

D68a31n63i21e75l 33K13r51a29u25s 4881473622724

Desítky, znamená nejméně dvacet. Prosím vyjmenovat jen těch prvních dvacet přínosů.

Nikdo nenutí lidi jezdit ani taxi, ale jsou tu nějaká pravidla, která platí pro placenou jízdu a pokud je někdo i s jejich náklady dodržuje a druhý ne, potom se jedná o nekalou konkurenci.

0/0
24.12.2015 1:09

M82a11r21t68i76n 60B92a52r79t92e89k 5347821341953

Pokud jste taxikář, tak víte jak funguje Uber a proto máte strach a proto vám nemusím nic vyjmenovávat, protože to sám víte. Jinak bychom se teď o tom spolu nebavili.

Nikdo nenutí jezdit taxi, nikdo nenutí jezdit Uberem. Obě služby nabízejí přepravu a každá funguje jinak a platí pro ně jiná pravidla. Pusťme sem Uber a nechme lidi rozhodnout co přežije.

+1/−1
24.12.2015 1:12

D48a50n10i27e84l 23K68r97a33u53s 4391853532634

Chválabohu nejsem. Jen řeším otázku dodržování daných pravidel.

0/0
24.12.2015 1:29

M49a67r56t78i84n 77B86a30r53t71e20k 5677711811223

Nechme lidi rozhodnout která pravidla chtějí a která ne. Uber si taky zakládá na kvalitě. Lidi můžou hodnotit řidiče, auto atd.

0/−1
24.12.2015 1:35

D21a57n47i89e82l 31K90r44a18u75s 4281293612524

Musím ale trvat na upřesnění vaší argumentace - desítky výhod byly jen nadsázkou nebo skutečným argumentem, které jste schopen obhájit?

0/0
24.12.2015 1:49

R21o96b75e24r64t 59S48v27o24b24o61d24a 6353391516785

Jak se řeší dopravní nehoda zaviněná řidičem Uberu, při které dojde ke zranění převážené osoby? Z povinného asi těžko.

0/0
24.12.2015 7:58

O94t39a 47K16i87n45c 6629678342126

Pokud Uber chce podnikat v České republice, bude muset dodržovat naše zákony a nevymlouvat se na zastaralé zákony. Pokud já budu chtít podnikat v USA, taky budu muset dodržovat americké zákony.

+3/−1
24.12.2015 0:07

D95a56n58i13e69l 22K37r80a35u57s 4951163572564

Pan Mroczkowski nesouhlasí. Asi má zkušenost, že v USA se pravidla dodržovat nemusejí.

+1/−1
24.12.2015 0:20

R82o68b77e52r59t 45M24r13o97c54z18k93o26w64s95k61i 7928150129374

jestli chcete středověk, tak si za něj bojujte, já chci pokrok, flexibilní, právní, moderní stát a společnost v něm

pokud chcete buzerovat pokrok jen na základě neefektivnosti zákonodárců, je to vaše věc

0/−2
24.12.2015 0:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.