Diskuze

České zákony jsou zastaralé a s naší službou nepočítají, říká manažer Uberu

V Německu soud službu Uber už minulý rok zakázal. Problémy má firma nebo její řidiči i s českými zákony. Manažer odpovědný za Prahu Lokman Kuriş přesto věří, že Uber v Česku stejný osud nepotká. I proto, že je pro kontroverzní kalifornskou firmu prosperující a rychle rostoucí lokalitou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J53a15n 97M15e14c38e50r41a

25. 12. 2015 18:35

Přijde velkáfirma s hromadou peněz a armádou právníků. Konkurenci ničí nedodržovánímzákonů. My nejsme Taxi, ale spolujízda. Co bude příště? Řetězec restaurací Vařímedoma? My nejsme restaurace, ale vaříme doma na objednávku. Proto pro nás zákonyneplatí. A zničíme všechny restaurace v okolí. Atd. Zkuste si jako obyčejnýsoukromník kašlat na zákony. Dneska je to Uber. Příště to může být muže býtjiná firma, která s hromadou peněz zničí a nedodržováním zákonů vašepodnikání. A vy nebudete mít proti nim žádnou šanci.

1 0
možnosti

R89o32b42i10n 79Ž39i73ž15k26a

25. 12. 2015 22:30

Pokud ta firma bude poskytovat lepší službu (bezpečnější, vyšší spokojenost, levnější, rychlejší) tak by se měly zákony změnit podle ní.

0 2
možnosti

Uber bude levnější, protože podniká nelegálně, neodvádí daně, jejich řidiči ze zisku neodvádí sociální a zdravotní pojištění. Nemusí dodržovat standardy bezpečnosti, školení, vybavení atd., které vyžaduje zákon pro přepravu osob do 3.5tuny. Že je omezují zákony? Ano zákony jsou vytvořeny, aby omezovaly jinak by panovala anarchie. Jako příklad bych uvedl kamionovou přepravu. Třeba tam taky Uber přijde a začne křičet, že je omezují zákony například na povinou přestávku řidiče a oni přitom chcou, aby ten šofer řídil 15 hodin nonstop. Pak se budeme všichni cítit strašně bezpečně na těch silnicích, když budeme vědět že jede UBER.

3 0
možnosti

R29o58b58i98n 76Ž68i37ž70k18a

25. 12. 2015 22:30

A tohle "podniká nelegálně, neodvádí daně, jejich řidiči ze zisku neodvádí sociální a zdravotní pojištění" máte odkud?

0 2
možnosti

R73o97b28i46n 51Ž87i76ž92k73a

24. 12. 2015 23:20

Státní regulace taxislužeb se díky technologickému pokroku pomalu ale jistě stává anachronismem.

Uživatelská hodnocení a související vyspělé vnitřní regulace párovacích služeb řidič-zákazník zvládají ochranu spotřebitele daleko lépe než děravé, zastaralé a nevymahatelné předpisy pro taxislužby a prostě pro ně v budoucnu nebude žádné rozumné užití.

Je jasné, že taxislužby kopou co to dá, ale procento domácích i zahraničních spokojených uživatelů koncesovaných taxíků a vozidel uberu by pro legislativce mělo být více než jasným signálem, kudy vede cesta.

0 2
možnosti

P97e10t68r 96N16o79v21á24k

24. 12. 2015 14:26

STAT a UREDNICI miluji REGULACE a chteji mit vse pod kontrolou

Mafie miluje regulace

NENI na zakaznikovi svobodnem rozhodnuti zda chce regulovane Taxi nebo Uber?

proc by mi mel Urednik zakazovat pouzivat UBER?!!

1 2
možnosti

Stát vám nic nezakazuje používat. Stát pouze tvrdí, že pro výdělečnou činnost je třeba mít živnostenský list, popř. jiné podobné oprávnění.

Jo, klidně to zrušme - ale pak pro všechny a nejen pro Uber.

2 0
možnosti

Taxi je nadstandardní druh přepravy. Zákazník požívá výhod pravidelně ověřovaného a zaplombovaného taxametru, má zaručeno, že řidič má potvrzení, že absolvoval psychotesty, má výhodu, že řidič má potvrzení o školení řidičů ne starší než rok, má potvrzení o zdravotní prohlídce, a po zkoušce magistrátem určené má i průkaz o způsobilosti. Pak má zákazník taxi výhodu, že taxikář má potvrzení o prohlídce na STK ne starší než rok. Má zaručeno, že ve voze je stanovený hasičák s revizí ne starší než rok a řidič má potvrzení, že jeho vůz je pravidelně vystříkáván dezinfekcí. Má výhodu, že řidič nebude unaven, protože každý 3 hodiny musí vyplňovat záznamy o přestávkách, dále pak řidič má obvykle vyšší pojištění na úraz či smrt zákazníka.

Kdo tyto a další výhody nadstandardní přepravy osob zvanou taxi nepotřebuje, pak ať si zvolí levnější přepravu, zvanou třeba Uber.

2 1
možnosti

O těch jistotách s taxislužbou bych si nebyl tak jistý. Taxikáři mají velmi špatnou pověst.

0 1
možnosti

Nejde o nic jiného než o konkurenční boj, jehož součástí je i tato série PR článků. Osobně raději využívám Liftago, ale Uber mi nijak nevadí, i když do nějakých mantinelů by se jeho činnost ve variantě Pop měla usměrnit. Klasickým taxislužbám stejně časem odzvoní, nebo budou muset být konkurenceschopnější. Je to podobný "spor" jako v hotelovém byznysu Airbnb vs. hotely.

1 1
možnosti

Uber je v pohodě. Jen by řidiči a jejich auta měli splňovat stejné podmínky, jako řidiči, kteří shánějí zákazníky klasickým způsobem. Nevím, proč se tomu brání. Tedy spíše vím.;-)

0 0
možnosti

Tak jste si odpověděla sama na to, co je zřejmé. Tedy že se jejich činnost nějak liší a proto by se měla lišit i legislativa, která tu činnost upravuje.

0 0
možnosti

J36i11r20k61a 24D47r80a71k

24. 12. 2015 2:54

Může mi někdo ze zastánců Uberu říci jakou že to činnost řidiči Uberu dělají? Instalatér to asi nebude, ani truhlář to nebude!! Ano správně, je to taxikář, protože právě taxikář vozí lidi z místa A do místa B a to vše za peníze. Jelikož žijeme v právním státě a platí zde jasné pravidla pro provozování taxislužby, tak by je měli všichni dodržovat.

Pokud tady mluvíte o nové technologii, tak vás mohu ujistit, že v Praze existují aplikace které zákony dodržují, ceny mají levnější včetně kontroly trasy a ceny i s možností platby kartou, takže uber není novum.

Další problém tohoto projektu jsou daně, cca 10% z tržby odchází do ameriky bez toho aby někdo zaplatil DPH a další poplatky, Pochybuji, že by Uber dával úřadům data kdo a kolik peněz vyjezdil, takže k placení daně z příjmu asi nehrozí a to nemluvím o silniční dani, sociálnímu a zdravotního pojištění. Možná bych se ani nedivil, kdyby některý z řidičů byl veden na pracáku jako nezaměstnaný.

Krásný den všem

4 0
možnosti

Můžete mi dát tip na nějakou vámi avizovanou aplikaci s levnějšími cenami

0 0
možnosti

Daniel Kraus: Jenom mě zaráží jedna věc. Proč taxikáři bojují proti Uberu? Proč za ně raději nejezdí. Volná pracovní doba je asi výhodnější. Pokud jde o nějakou úroveň poskytované služby, kvalitní auto atd, tak Uber nabízí i dražší (pořád levnější než klasický taxík) a kvalitnější službu UberBlack, kdy řidič musí jezdit v obleku a musí vlastnit auto mladší 5 let. A pokud si myslíte, že se na tom nedá vydělat a že si řidiči Uberu nevydělají na živobytí, tak zkušenosti ze světa mluví o opaku.

1 1
možnosti

Jistě jde o konkurenční boj. Ale vemte to tak, že taxikáři vydali nějaké náklady, které je vpustily do odvětví a čekají, že budoucí konkurence tyto náklady bude mít také. Tudíž je pochopitelné, že se brání.

Níže jsem použil příklad z pohostinství. Určitě budete souhlasit, že v mnoha restauracích se vaří hůř, než jak vaří mnohé hospodyňky. Ale restaurace musejí dodržovat nějaká pravidla (mnohdy zřejmě nesmyslná) a těžko od nich očekávat, že by se radovaly z nabídky nedělních obědů v rodinách za cca 2/3 cenu oproti restauraci (ale pro hospodyňku stále ziskovou, protože pro rodinu stejně vařit musí), kterou by si lidi kupovali přes mobily a někdo kdesi na druhé straně světa by za to bral provize. A přitom si takový přivýdělek v mnoha rodinách dovedu docela dobře představit. Co vy, dal byste kilčo za dobrý domácí nedělní oběd (a třeba nejen nedělní)?

1 0
možnosti

P40e38t80r 87K17o39l52á52ř

24. 12. 2015 1:11

Trapný PR placený článek. Ano, naše zákony nepočítají s ilegální amatérskou taxi službou stejně jako např. nedovolují vraždy ....

0 2
možnosti

Srovnávat amaterský převoz lidí, který dobře funguje v mnoha zemích světa s vraždama už chce hodně velkou dávku tuposti.

2 0
možnosti