- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdo si koupil lístek včas jede za levno, ten kdo to nechává na poslední chvíli tak zaplatí.
Super taktika. Sice nevím, kdy pojedu, ale vykoupím lístky a až se rozmyslím, tak něktetý stornuju. Alespoň že u ČD tato .... taktika nefunguje.
Je to pochopitelné, zejména v zimě. Zdaleka ne všichni lidé chtějí jet autem, i když to možná ve dvou a nebo ve třech vyjde levněji. Ale vlak je přecejen pohodlnější a často rychlejší, bez nervů z dopravních kolon, možnému problému na silnici apod. Jasně, někdy mívá zpoždění, ale i to se dá v pohodě "přežít". Mohu se ve vlaku projít, dát si kafe, zdřímnout si atd. Auto už dnes osobně využívám jen tehdy, když někam něco vezu, jinak už jezdím zásadně vlakem třeba i jen 100 km.
A jestli to přepravci zdraží podle aktuální situace ? To je opravdu jedno...
Nějak zapomínáte, že před nástupem "zlých soukromníků" byl Piňda z Ostravy do Prahy za 600 a i podle celoplošného kilometrického tarifu (který platíte v kdejaké lokálce za koženkou potažené prkno v 40 let staré krabičce ř.810) je 356km za 482kč...
S inkartou bylo Pendolíno za nějakých 330 + 86 Kč místenka (ve špičce i mimo ni). A jak jsem psal níže, inkartu měl ve vlaku skoro každý (stále 600 Kč na tři roky, dnes stojí 990), protože návratnost invetsice byla velmi krátka.
Již ve 2, neřku-li ve 3 jsem na to jak nákladově* tak časově* líp autem než vlakem.
O pohodlí a svobodné volbě jízdě autem snad netřeba pak příliš špekulovat ...
--------------
* berme samozřejmě v potaz, že naprostá většina lidí nebydlí v docházkové vzdálenosti od pražského či ostravského hauptbahnhofu
Za těch 500 možná jo. Někdo ale musí 4-5 hodin kroutit volantem.
:-) A dovedete si představit ty ceny, když jednu dobrou klíčovou trať dostane jeden dopravce (koncesí) na 15 let a cena bude jen na jeho určení? :-)
před vánoci zasáhla neviditelná ruka trhu, po vánocích se zase budou lísat.
Je vidět, že soukromý sektor není pro obyčejného člověka výhodný. Když člověk potřebuje jet, tak je vydírán předraženou cenou.
Jistě. Je lepší, když obyčejný člověk dotuje státní sektor.
Cena je taková, jakou zákazník zaplatí. A to vždy. I ve státním. Tam jen část ceny není vidět, protože si ji stát vezme i bez toho, aby člověk službu využil.
Inu neviditelná ruka trhu ...
To jsem zvědav,jestli si bude někdo stěžovat na predátorské ceny
Prostě soukromé firmy nastaví vždy takové ceny, které je plebs v ten daný okamžik akceptovat. Proč by to taky neudělaly a nevyrejžovaly. Navíc u Leo a RJ je prostě nevyhoda. Je vyprodáno, tak nejede. U ČD vyjma SC a Opavy, tak i když třeba stojíte na chodbičce, tak jedete. Navíc vás ČD přepraví většinou za neměnné ceny vyjma Včasných jízdenek a s takovou Skupinovou víkendovou jízdenkou za 679,- vás a celou rodinu do Ostravy a zpět žádný soukromník nepřepraví. I když nebudete mít kávičku zdarma.
Nejraději cestuji s Českými drahami, není nad státní podnik. Soukromý sektor není pro obyčejné lidi výhodný.