Diskuze

Z Prahy do Ostravy za 500. Dopravci přidávají vlaky a na Vánoce zdražili

Nejlepší část roku prožívají v těchto dnech železniční dopravci. Přesuny lidí před svátky se letos rozhodli patřičně využít. Zejména soukromníci zdražili na vánoční období jízdenky na nejlukrativnějších trasách.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kdo si koupil lístek včas jede za levno, ten kdo to nechává na poslední chvíli tak zaplatí.

0 0
možnosti

Super taktika. Sice nevím, kdy pojedu, ale vykoupím lístky a až se rozmyslím, tak něktetý stornuju. Alespoň že u ČD tato .... taktika nefunguje.

0 0
možnosti

Je to pochopitelné, zejména v zimě. Zdaleka ne všichni lidé chtějí jet autem, i když to možná ve dvou a nebo ve třech vyjde levněji. Ale vlak je přecejen pohodlnější a často rychlejší, bez nervů z dopravních kolon, možnému problému na silnici apod. Jasně, někdy mívá zpoždění, ale i to se dá v pohodě "přežít". Mohu se ve vlaku projít, dát si kafe, zdřímnout si atd. Auto už dnes osobně využívám jen tehdy, když někam něco vezu, jinak už jezdím zásadně vlakem třeba i jen 100 km.

A jestli to přepravci zdraží podle aktuální situace ? To je opravdu jedno...:-)

0 0
možnosti

J28a75n 39V47a70l28o28u26c42h

23. 12. 2015 5:06

Nějak zapomínáte, že před nástupem "zlých soukromníků" byl Piňda z Ostravy do Prahy za 600 a i podle celoplošného kilometrického tarifu (který platíte v kdejaké lokálce za koženkou potažené prkno v 40 let staré krabičce ř.810) je 356km za 482kč...

1 0
možnosti

S inkartou bylo Pendolíno za nějakých 330 + 86 Kč místenka (ve špičce i mimo ni). A jak jsem psal níže, inkartu měl ve vlaku skoro každý (stále 600 Kč na tři roky, dnes stojí 990), protože návratnost invetsice byla velmi krátka.

2 0
možnosti

S33e63i85d85l 16P13e92t35r

23. 12. 2015 1:34

Již ve 2, neřku-li ve 3 jsem na to jak nákladově* tak časově* líp autem než vlakem.

O pohodlí a svobodné volbě jízdě autem snad netřeba pak příliš špekulovat ...:-)

--------------

* berme samozřejmě v potaz, že naprostá většina lidí nebydlí v docházkové vzdálenosti od pražského či ostravského hauptbahnhofu :-)

1 3
možnosti

Za těch 500 možná jo. Někdo ale musí 4-5 hodin kroutit volantem.

2 0
možnosti

J14a28n 38J47e96m39e96l36k44a

23. 12. 2015 0:31

:-) A dovedete si představit ty ceny, když jednu dobrou klíčovou trať dostane jeden dopravce (koncesí) na 15 let a cena bude jen na jeho určení? :-)

1 1
možnosti
Foto

před vánoci zasáhla neviditelná ruka trhu, po vánocích se zase budou lísat.

5 0
možnosti

Je vidět, že soukromý sektor není pro obyčejného člověka výhodný. Když člověk potřebuje jet, tak je vydírán předraženou cenou.

5 4
možnosti

Jistě. Je lepší, když obyčejný člověk dotuje státní sektor.

Cena je taková, jakou zákazník zaplatí. A to vždy. I ve státním. Tam jen část ceny není vidět, protože si ji stát vezme i bez toho, aby člověk službu využil.

0 0
možnosti

Inu neviditelná ruka trhu ...

6 0
možnosti

J64o63s68e41f 14H24o98n96e65š

22. 12. 2015 19:22

To jsem zvědav,jestli si bude někdo stěžovat na predátorské ceny

6 0
možnosti

Prostě soukromé firmy nastaví vždy takové ceny, které je plebs v ten daný okamžik akceptovat. Proč by to taky neudělaly a nevyrejžovaly. Navíc u Leo a RJ je prostě nevyhoda. Je vyprodáno, tak nejede. U ČD vyjma SC a Opavy, tak i když třeba stojíte na chodbičce, tak jedete. Navíc vás ČD přepraví většinou za neměnné ceny vyjma Včasných jízdenek a s takovou Skupinovou víkendovou jízdenkou za 679,- vás a celou rodinu do Ostravy a zpět žádný soukromník nepřepraví. I když nebudete mít kávičku zdarma. :-)

9 1
možnosti

Nejraději cestuji s Českými drahami, není nad státní podnik. Soukromý sektor není pro obyčejné lidi výhodný.

2 3
možnosti