Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Spací vlaky na západ vjíždějí do posledního roku, lehátka zlevní na stokoruny

Z evropských železnic zmizí od příštího prosince velká část lůžkových a lehátkových vlaků. S provozem nočních spojů končí Deutsche Bahn. Omezení poznají i čeští zákazníci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A10l75a82n 30Ř76e30p35k89a 4575986

Třeba bude mít Regiojet co kupovat, žlutí fans beztak vezmou spací vozy do Košic útokem i když u drah by si za ně nikdy nepřiplatili :-/;-D

0/0
27.12.2015 21:33

M47i91r57o11s62l52a51v 65Z50i41k29m63u98n64d 6378322387838

Takže třeba místo spacího vlaku z Mnichova na "sever" jede dnes noční ICE3 s odjezdem v 0,01, samozřejmě našvihlé, je kolem 8,00 v Porúří ...Spací vlak by s odjezdem kolem 22,00 byl tamtéž ve stejnou dobu - nemůže jet po VRT, ale po klasické trati. V opačném směru jede vlak cca ve 21,00 a v cca 6,00 je v Mnichově.

Další vlak jede 3,17 z Kölnu ve 3,17 a je v 8,07 v Mnichově. Chodit na vlak ve 3,17 je skutečně terno, nicméně jezdí s ním hodně lidí ...

+6/0
27.12.2015 16:13

J84a85n 89N29o82v42á44k 4349529356430

Aspoň že zůstanou ty na Východ. Do Košic už to stojí za to, jet nočním rychlíkem ve spacím vagonu. Jediná nevýhoda je, že se nepokocháte Vysokými Tatrami.

+7/0
27.12.2015 15:06

J41a28n 14D90v14o16ř35á69k 4633662783727

Praha-Poprad je lůžkem nebo lehátkem ideální. Dražší než autobus, ale pohodlí nesrovnatelné... Ráno se dá odpočatý vyrazit na první odpočinkovou túru. :-)

+2/0
28.12.2015 0:00

M16a89r10i49e 45V75a27ř91e54k90o50v15á 3707199284191

Proč odpočinkovou, když jste odpočatý?

+1/0
28.12.2015 15:29
Foto

O24n66d38ř98e26j 32V19a23r24o72š94č58á12k 3614747273

Pokochate, prijezd do Strby je EN Slovakia kolem 7h.

+1/0
22.2.2016 18:36

H15a23n83a 39N82o92v97á57k35o42v88á 9498762981

Heh :) No jo... spolupráce s DB to jde z kopce. Zrušili přímé spoje s Budapeští a Vídní, asi až na jeden spoj, takže z Děčína na Brno přestup v Praze. Pokud nejede vlak z Německa na čas, máte smůlu a protože teď něco na německé straně opravují, minimálně 20 min je vždycky. Dál se pak dostávejte, jak chcete. Opačný směr není zpoždění jen výjimečně, takže opět, čekejte si v Praze hodinu a půl...;-O

A jestli chtějí zrušit i ten poslední jmenovaný spoj, co jezdil minulý rok až do Amsterdamu, tak jsem v pytli úplně, protože je to poslední pořádný spoj, na který mi něco navazuje dál...

+2/0
27.12.2015 14:56

M29i94c87h25a55l 96M38i79l56l83e79r 9856342719802

tak to je skoda. ;-(

Cestovani vlakem jsem vzdycky miloval a luzkovymi vozy zvlast.

V luzkovem voze jsem jel kdysi na trase Praha - Viden, Viden - Benatky, Praha - Belehrad a zpet, Belehrad - Atheny, noveji v 2004 Pariz - Rim (uz nejezdi), predloni Praha - Karlsruhe a Basilej - Praha, vloni Pariz- Berlin ( take uz nejezdi).

Kdyz prijedeme na dovolenou do Evropy, tahat se na dlouhe vzdalenosti autem ci autobusem nepripoada v uvahu a letecky to take neni vzdycky nejsikovnejsi.

Kdo by dnes letel z Londyna do Parize, kdyz to muze vzit Eurostarem pod La Manche! Rychlovlaky jsou vyborne, ale nejsou vsude kdyz se jede smerem na vychod.

Z Parize do Berlina se sice jede rychlovlaky, ale s presedanim a nektera spojeni ze zapadu Nemecka na Prahu znamenaji trmacet se autobusem z Norimberka, jak uz bylo dole zmineno.

Kdyz jsme jeli luzkovym vozem CNL Praha - Karsruhe v 2013 ve vagonu, ktery pokracoval az do Curychu, jeste ten vlak mel luzkove vozy do Amsterdamu a Kodane, ktere byly cestou odpojeny. Jedinou nevyhodou vlaku bylo zapojeni jidelniho vozu mezi Franfurtem a Curychem obema smery, ne dal. CNL na Kodan a Amsterdam ale uz byly zruseny.

+5/0
27.12.2015 14:48
Foto

O68n88d91ř26e33j 98V57a35r87o36š31č67á79k 3724827423

Je to pomerne skoda, protoze pri vcasnem nakupu se dal poridit CNL Kolin/Praha za rozumne (na nemecke pomery) penize. Soucasna spoluprace DB se Student Agency je celkem k nicemu, protoze sice polovinu casu stravim v prijemnem ICE, ale z Norimberka se musim tahnout autobusem. A pokud chci jet levneji, nuti me rezervacni system do vice prestupu, takze se do Prahy pod 9 hodin nedostanu. Protoze casto jezdim do Tater, tak tu zbyva jeste posledni "pekna" varianta a to rano v 7 IC primo do Drazdan, svezt se lokalkou Ceskym Svycarskem, prohlednout si Decin nebo Usti a vecer se ubytovat ve spacim voze, ktery v Praze priprahnou za Slovakii a rano v 8 muzu prestupovat na TEZ v Poprade. Letecky bych v tom byl minimalne za 2-3 nasobek.

+4/0
27.12.2015 14:29

I68v45a24n53a 98N69o85v16a76k87o35v66a 2102582959672

ja se taky divim, ze ho rusi. Vzdyt byl pokazde co jsem s nim jela plny. No do Holandska uz sice poloprazdny, ale jizdenka z Prahy do Duisburgu, Arnhemu, Utrechtu nebo A'damu stala stejne.

+1/0
27.12.2015 14:56

T35o75m65á52š 96K33n53a10i71f69l 6983880347380

Jen mala technicka... To, ze je neco plne obsazene, jeste neznamena, ze je to ziskove.

0/0
27.12.2015 15:47

I58v16a72n50a 21N50o19v28a80k97o12v84a 2482452729902

no jen aby byly lowcosty ziskove, kdyz uz znicily vlaky

0/0
27.12.2015 15:57

M35i39l39o62s41l13a17v 39J44a44r91o24s81l39a69v 96D81v48o39ř29á92k 4588478541576

Tak to je škoda. Ale včil mi to už nevadí. Kdysi spoj lůžkáčem z Bohumína do Prahy byl parádní. V Bohumíně už nástup před odjezdem, pohodlíčko, v Praze před šestou s možností "dospat". Umýt se, převléknout, hurá na snídani a čerstvý do práce. Tenkrát cesta stála 133,-Kčs. Ale to je dáááááááááááávno.

0/0
27.12.2015 13:03

R17a93d67e50k 21J84a17n37a79t43a 9695586704952

133 Kčs byly sakra velké peníze, když jste se za 10 Kčs najedl v hospodě. Za to by dneska nikdo nejezdil ...

http://cliff.wz.cz/jidlo/jidel2.jpg

+6/0
27.12.2015 13:07

P54a98v42e15l 75V58ě94t46r51o37v15e13c 6986168532961

Vzpomínám si, že před třiceti lety stála jízdenka z Plzně do Banské Bystrice i s místekou necelých 90,- Kčs. Tenkrát se za desetikorunu dalo hlavní jídlo v hospodě, pivo bylo okolo dvou korun a polévka zhruba taky tak... ale v lepších podnicích si musel člověk připlatit.

0/0
27.12.2015 13:47

P75a90v83e15l 34S19t49a88v32j59a83n85í11k 6948105477201

Takže dnešních 1000 kaček a pivko za dvacku (desítka), polívka to samý. Pokud to přepočítám podle průměrné mzdy. Něco se v těchto cenách změnilo?

+5/0
27.12.2015 14:08

R52o83m30a60n 52J71e95s61c69h52k39e 9448185847115

Před 25 lety 10 km za 1 Kčs. Dnes za 16 Kč. Ale plat se mne 16 krát nezvedl.

Za 10 Kčs byl tak možná karbenátek se salátem.

0/0
28.12.2015 17:30

D82a82v67i77d 73P64o70m44m58e52r 3819259736182

Většinou bývá nástup před odjezdem.

+7/0
27.12.2015 13:44

P45e55t37r 67N91e56c31h32a45n33i29c87k52ý 7643656198540

Tak ceny těch nočních vlaků u DB byly často mimo realitu. Pár dobrodruhů koupí akční jízdenku, pár nešťastných co nemají na výběr , případne jim to firma zaplatí, koupí dražší, ale poptávka je určitě vyšší. Kdo by nechtěl usnout v Hamburku a probudit se v Mnichově místo 1) Drkotat se dlouho po dálnici autem skrz stau a bau. Vstávat brzo ráno na VRT, jet večer VRT a platit hotel, letět a platit hotel a dopravovat se z/do na letiště. Potenciál je, jen jízdenka nemůže být jak 4* hotel s all inclusive.

+19/0
27.12.2015 12:52

M24i74c81h13a27l 37M31i72l54l80e49r 9706182699552

kdyz jsme jeli vloni s CNL z Parize do Berlina, zaplatili jsme si 1. tridu, kupe de-luxe, ktere melo vlastni kabinku se zachodem a mini-sprchou.

Protoze jsme jeli uprostred tydne, ne na vikend a protoze jsme si to hlidali on-line a kupovali jakmile nase datum bylo otevreno, dostali jsme special tarif, ktery byl o dost levnejsi nez odpovidajici cesta pres den s 1. tridou a prislusnymi mistenkami na TGV do Kolina nR + ICE do Berlina plus ubytovani na 1 noc v InterCity Hotel Hauptbahnhof. A k tomu jsme meli cely den v Parizi navic!

+2/0
27.12.2015 15:02

P32e52t33r 96N11e76c25h37a79n59i46c44k58ý 7853226158780

Jenže většina lidí moc kombinovat a porovnávat neumí a chce jet v konkrétní době. A to jsou pak ceny naprosto šílené. Trochu tu západní Evropu nechápu. Hrají si na ekologii, vymýšlí kdejaké zóny pro vjezdy, ale železnice mají svými cenami naprosto antizakaznicke.

+4/−1
27.12.2015 15:09

M48i97c67h50a90l 15M27i27l15l93e46r 9756812619372

my jsme take jeli v konkretni dobe, presne v den kdy jsme to meli v planu. To byla soucast naseho 12 denniho cestovani Londyn - Normandie - Pariz - Berlin- Praha. Presuny vlakem.

+1/0
27.12.2015 15:14

M62i72c64h98a40l 68M17i77l97l46e12r 9526802929722

PS. do Evropy od protinozcu cestujeme samozrejme letecky a pak davame prednost po Evrope cestovat vlakem.

+1/0
27.12.2015 15:16

T85o42m74á69š 31K20n12a15i40f47l 6163780957810

Oni byly mimo ceskou realitu... Ono milo (ceskou) realitu jsou i nemecke nirmalni jizdenky... Nemuzete to posuzovat ceskym pohledem :)

+1/0
27.12.2015 15:48

P78e61t96r 97N18e80c84h31a22n73i19c41k30ý 7683136878620

Můžu porovnat s cenami autem a letadlem.

0/0
27.12.2015 18:24

D46a34n42i17e13l 10J21a39n27k60o 9679349610342

Za tu dob se opravdu mnoho zmenilo, dnes nez abych jel sam nekam a dorazil unaven volim prepravu a jsem odpocaty a cerstvy.

+1/0
27.12.2015 12:30

L88a21d94i29s84l15a53v 71M21i86k64a 1301109594894

Do cca 600-800 km autem a nad už letadlo....vlak mi k srdci nikdy nepřirostl, asi díky tomu, že jsem s ním jel naposledy někdy za bolševika a to byl opravdový humus, dneska jak čtu je to o něčem jinem.

0/−12
27.12.2015 12:22

M88i42c12h51a83e68l 54C62h73a74r61v85á67t 9909308273952

Máte pravdu, toho hnusu je výrazně méně. Toliko asi nejmarkantnější rozdíl.

+3/0
27.12.2015 12:24

R59a49d30e29k 34J48a28n82a19t73a 9225556524822

Ano, konkrétně do toho Zürichu jezdí toto:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_WLABmz.php

+5/0
27.12.2015 12:37

I98v60a49n37a 27N65o81v77a64k44o58v30a 2542332299842

podstatne je, jak daleko je letiste

+3/0
27.12.2015 12:32

J79i89ř68í 67E69r60b39e70n 1643934826687

Přes celou republiku se kodrcat autem, mačkat se v jedné poloze, ničit si nervy, muset se soustředit... pfff, ve vlaku se uvelebím, vytáhnu notebook nebo knížku a vesele se nechám unášet krajinou.

+1/0
27.12.2015 21:51

M74i93c41h17a31e90l 61C34h28a62r13v61á24t 9809838843702

Poloviční nebo třetinový čas.

U nás tedy asi žádná sláva, když dokázali rychlíky už v době první repubiky mezi Brnem a Prahou jezdit pod tři hodiny.

+3/0
27.12.2015 12:04

Š13t93ě94p63á33n 93V32a85n83ě22k 3483309787727

No...jel jsem po dlouhé době vlakem Brno - Praha. Byl jsem překvapen, že to trvá více jak 3 hodiny. :-/

0/−9
27.12.2015 12:23

M33i81c22h13a70e13l 51C98h62a70r93v66á26t 9869178533882

ČD se holedbají, že jejich nejrychlejší spoj to zvládne za 2:30, takže tím nejrychlejším jste asi necestoval. Já měl to štěstí a jel to s Pendolinem, než mu na trase Praha-Brno totálně zamrzl CDRom i o chlup rychleji. Podle jejich jízdního řádu to mělo být dokonce snad i 2:23...;-(

+2/0
27.12.2015 12:30

P76a54v10e60l 98S86t15a50v10j19a30n46í78k 6228135487891

Dost se stavělo na trase mezi Pardubicemi a Prahou, couralo se to max. 70 km/h, tak doufám, že se to zase vrátí aspoň na původní časy. Autem bych to stejně nedal, to by bylo velký štěstí.

+2/0
27.12.2015 14:12
Foto

M78i79c11h77a23l 80S28m14í41t33k68a 8654764443786

Vlaky Brno - Praha jezdí 2:30. Pokud jste si vybral vlak jedoucí přes Havlíčkův Brod, byla to jen a jen Vaše volba. Od 5:38 do 20:38 jezdí vlak každou hodinu a jedou 2:30. Kritizovat můžete, ale jen sám sebe.

+11/0
27.12.2015 12:32

R40a33d71e75k 78J22a33n93a17t61a 9695936304612

Ne "rychlíky", ale jediný spoj, Slovenská strela, což byl jednovozový motorák pro 72 lidí. Dneska to za těch 2h30m ujede 9 vozová souprava a to každou hodinu a se dvěma zastávkami.

Samozřejmě, ideální by byla VRT a jízdní doba systémová 1h. Ale to by naši politici museli vyrůst z hraní si s autíčkama.

+9/0
27.12.2015 12:29

M82i57c90h27a36e17l 37C51h20a62r72v80á55t 9679638453842

Ó ano, se omlouvám. Za těch téměž 80 let jsme dokázali zkrátit jízdní dobu o celých 25 minut. Zatleskat si můžete sám.

+4/0
27.12.2015 12:35

R33a73d51e16k 54J50a37n69a77t54a 9845926254522

Však říkám, že na úrovní 21. století by byla VRT.

Když mají VRT v provozu i Turci a staví je i Maročani, tak my bychom to taky mohli zvládnout ...

+6/0
27.12.2015 12:39

T86o97m51á57š 74K77n47a49i36f51l 6883220187120

No... Ne nadarmo se nejvice trati a silnic postavilo v dobach , kdy se na ekologii, lidska prava a podibne aspekty moc nehledelo.

Turecko a Maroko... Majinoproti nam zasadni vyhodu... Nemaji EU a pitome ekology, nemluve o tom, ze hustota zalidneni tam bude oproti nam minimalni.

To je hlavni duvod, proc je VRT unnas scifi, ktere se nedockame... Nemluve o tom, ze za ty penize je to ekonomicky nesmysl... Pro zemi nasi velikosti je VRT vicemene nesmysl.

+1/−3
27.12.2015 15:55
Foto

M97i65c65h40a71l 76S45m29í78t55k37a 8174624573576

No pokud se podíváte na trasu vlaku z Prahy do Brna, tak uvidíte jakým terénem je vedena. Trať je zrychlena (alespoň částečně do České Třebové) a dále na jih do Brna je to problém. O ekonomickém přínosu bych nechtěl polemizovat. Tím myslím mezi stavbou tunelů nebo výstavbou VRT. Od toho jsou odborníci. [>-] v EUR^

+1/0
27.12.2015 12:42

M61i51c57h93a19e85l 81C13h19a87r67v46á82t 9479108273422

Ale, ale... K čemu výmluva na terén? Terén se za tu dobu moc nezměnil, když pomineme lepší svršek a napřímení několka oblouků. Když to v té době zvládl motorák s lepší ergonomií, proč je to takový problém dnes, adekvátně době zvýšit rychlost?

+2/−1
27.12.2015 13:01

R42a35d71e22k 88J53a31n48a17t66a 9295956294672

Protože fyzikální zákony jsou stále stejné. Hlavním omezením pro vyšší rychlost je poloměr oblouků a síly v něm za jízdy působící.

Proto je hlavním rozdílem mezi VRT a klasikcou tratí, že VRT je více rovná.

+2/0
27.12.2015 13:09
Foto

B24o89h91u73m98i40l 28P97r25o25c61h56á52z13k40a 9612819774380

Nemyslim si, ze by byl takovy problem postavit trat pro rychlovlak mezi nasimi dvema nejvetsimi mesty. Rekl bych, ze ministerstvo dopravy ceka na rok 2018, kd bude do komercni prepravy zavedena teleportace.

+1/0
27.12.2015 13:34

T94o74m36á84š 45K72n97a35i55f12l 6293620177880

Byl by to dost zasadni problem... Diky pokrivene legislative, ekologii a hustote zalidneni je v cesku postavit jakoukoli liniovou stavbu sci fi.

+1/0
27.12.2015 15:52

J29i52ř55í 90E72r10b85e24n 1433194556607

Byl by to problém - jediná dvousetkilometrová izolovaná vysokorychlostní trať se nemá šanci zaplatit bez návaznosti na okolní státy a neměla by ani takové využití.

To znamená postavit VRT nejen Praha - Brno, ale i Praha - Plzeň - Mnichov, Praha - Ústí - Berlín, Brno - Bratislava, Vídeň - Brno - Ostrava - Varšava. Podle plánů z roku 1988 i 1993 měly být v této době všechny koridorové trati už dávno hotové a už se měly stavět nezávislé vysokorychlostní trati.

0/−1
27.12.2015 22:02

R41a11d27e17k 54J83a50n66a33t92a 9875156554102

Kdo říká, že by byla izolovaná!? Ať už by byly návazné úseky postaveny nebo ne, tak dálkové linky by je využívaly - stačí se podívat do Německa, jak to mají udělané - jejich ICE přejíždějí mezi VRT a klasickými tratěmi dle potřeby. Stejně tak TGV ve Francii vás dovezou až do Svatého Mořice v Alpách ...

Jinak VRT směr Bavorsko a Sasko jsou v plánu také - ta do Saska dokonce ještě dříve než Praha-Brno (úsek Praha-Litoměřice je jediný, který jsme se v EU zavázali zprovoznit před rokem 2030).

+2/0
28.12.2015 10:23

R11o14m71a94n 95J62e53s66c32h60k83e 9708195767525

Před 100 lety se jezdilo na některých tratích rychleji než dnes. Například Znojmo - Jihlava a oblouky se stoupáním. Rychlík Wien - Děčín jezdil 7 a půl hod.

0/−1
28.12.2015 19:27
Foto

M80i40c27h38a84l 41S95m17í47t57k44a 8214504653366

To není výmluva, to je realita. Jinak odpovídající vysvětlení proč se nemůže jezdit rychleji na té trati Vám určitě ráda podá Správa železniční a dopravní cesty, s.o. (SŽDC) se sídlem v Dlážděné ulici v Praze.

+1/0
27.12.2015 14:03

T64o50m44á71š 98K80n51a47i23f92l 6163740777660

Protoze fyzika v obloucich je proste fyzika... Tam ten vlak dnes i tehdy jel vicemene stejne. A kvuli usporeni par minut stavet nivou trat... Ekonomicky nonsens.

+1/0
27.12.2015 15:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.