Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec spaní v kamionu? Belgie už nocleh řidičů v kabině pokutuje

Boj proti levnějším řidičům kamionů z východních zemí Evropské unie začíná nabírat nový rozměr. Francie a Belgie se snaží do nové legislativy protlačit, aby řidiči v době nařízeného odpočinku už nemohli spát v kabině vozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O82l58d56ř93i93c40h 69S20v40ě67t88l77í36k 6766189192893

Je to v Bruseli.

0/0
9.1.2016 7:50

M25i77r27o89s65l41a42v 87Z55i74k40m81u77n81d 6208922467988

No a co brání tomu, udělat totéž ... do města se kamioňák nedostane, bude ho muset nechat na parkovišti na dálnici nebo někde na okraji města s rizikem poškození / odcizení, do a zpět hotelu taxíkem ... taxík zaměstnavatel nezaplatí ...

0/0
1.1.2016 16:19

K10a62r23e40l 40N96e67d78o42p94i79l 7558136819114

Belgie je zahnivajici zeme v totalnim rozkladu. Stupen sociosilenstvi dosahl posledniho stupne. Islamizace zanik toho zdegenerovaneho dvojstati jenom urychli.

+1/0
31.12.2015 9:01

J15a24n 19K68a81d92l91e25c 7617155844945

co je komu do toho, kde řidič spí, nechtěli by náhodou řidiči určit hotel, nejlépe nejdražší;-€

+1/0
29.12.2015 0:15

T79o58m89á16š 67Z43e40m19a18n 3375128474855

"Kdo nic špatného nedělá, nemá se čeho bát", "proti kabinovým pirátům je potřeba tvrdě zasáhnout".

On to soudruh Ťok zavede i u nás když zjistí kolik na tom vyrejžuje policie.

+2/−2
26.12.2015 16:03

J91i97n62d10ř92i74c29h 36Š98k75o76p95e83k 4765261170695

tak zrovna u kamioňáků s tím problém většina lidí nemá.

Prasecký styl jízdy, ignorace přestávek, znečišťování silnice (v zimě), přětěžování, šrot stav soupravy atd.

0/−1
27.12.2015 17:30

M96a78r34e22k 72J97a82n15e73č87k68a 1507916953851

Zřejmě podpora hotelů v těchto zemích za každou cenu, akorát jsem zvědav, jak budou řešit ty obří parkoviště pro kamiony s návěsy. I když oni jsou schopni i nařídit, že to řidič nechá stát na nehlídaném odstavném parkovišti a do hotelu se dopraví taxíkem ;-D Pak se řidič dopraví zpět buď k prázdnému kamionu, nebo plného uprchlíků schovaných v návěsu a nebo ten kamion tam nebude stát už vůbec. Jo tohle může vymyslet pouze chorá hlava.

+9/0
26.12.2015 14:35

R16o31m94a11n 93M62a61r22t20í74n52e58k 3233390710598

smyslem nařízení je odlifrovat řidiče i s kamionem, žádné hotely..je to v článku napsané

+5/0
26.12.2015 15:27

J63i91ř11í 67H14o68v60o78r34k63a 8267876112415

Na choré hlavy je účinný protest ve formě zahlcení venkovského hotelu kamiony. Stačí se dohodnou, aby vybraná víska byla denně obsazena 10-15 kamiony. Místní samospráva by pak byla bombardována stížnostmi a docílilo by se rychlého řešení ;-)

+1/0
28.12.2015 11:18

M66i57c83h79a19e76l 55K31o16u74t44e27c22k12ý 3975540346

Alespoň je vidět, že stav, kdy někdo, kdo žije pár kilometrů na východ má za stejnou práci 3x-5x nižší plat, je naprosto neudržitelný. Takže já jsem pro takováhle omezení. Dokud bude západní Evropa ždímat východní zaměstnance za pár šupů a dokud čeští majitelé firem pořádně nezaplatí své zaměstnance, nic se nezmění.

+11/0
26.12.2015 13:12

J90o43s25e19f 86Š10o94l27t12e62s 8444318690973

Zaměňujete příčinu a následek. My nejsme chudí proto, že bychom byli zneužívání, naopak jsme „zneužíváni“, protože jsme chudí. A chudí nejsme kvůli nesmyslu, ale historickému vývoji. Stěžujte si jinde. K platům podobným v Německu a jinde se dá dojít pouze historickým vývojem. Nijak jinak. Nemůžete nařídit, že najednou budou mzdy o 50 % vyšší, tak to prostě nefunguje.

+11/0
26.12.2015 21:39
Foto

P44a34v19e43l 85M10a38r58t61i82n17e70k 9945925681513

V USA jsem mel v kamionu vetsi luxus, nez v smradlavym motylku u silnice.

+4/0
26.12.2015 12:31

M48a76r36t18i90n 95K66r25u57p70í83k 5846902742924

Jsme unie, kde jede kazdy stát sam za sebe, i kdyz jsou v nektere z koalicich mezi sebou. A tenhle bordel se tvari jako jednotna Evropa, pratelsky spolek států, ktery kdyz je horko, umi tahat za jeden provaz???!!!

+1/0
26.12.2015 12:09

M86a83r14t46i81n 87K92r64u68p33í61k 5846632362784

Ja jsem v referendu o vstupu dal ano. Myslim, ze byly dva typy lidi co davali ano. Ti co v tom videli kseft a ti druzi byli optimisti. Ja byl to druhe, ted vim, ze spise idealista :). A ted se stavam pesimistou. Dekuji Evropska Unie a vsem politikum nevymivaje za pokoreni me povahy.

Politycky svete, zhyň!

+3/−1
26.12.2015 12:18

P38e10t34r 42K20o94l53a43ř88í52k 2374513275373

jj, EU a tzv. volný trh práce a služeb ... :-/

zde nejde o nic jiného než aby se východoevropští dopravci museli se svýma kamionama vracet na víkend domů- prostě jim zvednout náklady a díky tomu udělat pro své západoevropskédopravce konkurenci snesitelnější...

EU prostě přestává fungovat a každý si začíná jet na sebe ... a střední a východní evropa je tu od toho aby poslouchala na slovo, přijímala tolik imigrantů kolik jim merkelová s junckerem nařídí a neotravovala moudré bruselské hlavy nějakým brbláním ...

+4/−1
26.12.2015 11:56

J39i54n72d69ř17i24c82h 20Š87k32o68p60e83k 4715491660435

pokud existují minimální mzdy rozdílné v jednotlivých státech, není možné aby se obcházeli tak, jako např. v případě přepravy.

+2/0
26.12.2015 12:23

L80i61b31o90r 54H84a66d 2429817905392

Lidi, slyšíte to?? Už je to tady, už je to tady, už je to tady !!!!! :DDDD jinak bez komentáře. Jsem docela rád, že nemusím jezdit s kamiónem.R^

0/0
26.12.2015 11:28

J70a56n 38Z59á50l46e40š93á17k 9218922285644

Belgie jen chce "chránit" svoje řidiče/dopravce. Je to velice jednoduché. Řekněme že řidiči v celé EU jezdí za průměrnou mzdu v daném státu (není to pravda ale jen pro představu). Takže Belgický řidič by teoreticky jezdil za cca 107 000 Kč měsíčně. Oproti tomu řidič z Rumunska by jezdil za 11 800 Kč měsíčně. Takže autodopravce z východních zemí může nabídnout mnohem menší cenu protože má menší náklady na plat řidiče. Toto je také důvod proč velcí západní dopravci zakládají pobočky v Rumunsku a Bulharsku, tam najmou řidiče, ale většinu zakázek jezdí v západní Evropě (stačí si všimnout když pojedete po dálnici že spousta kamionů má na návěsu SPZ Německa nebo Holandska, ale SPZ na tahači jsou Rumunské, Bulharské atd.). Toto je jen důsledek politiky EU o otevřeném trhu. Myšlenka je to hezká a spravedlivá, ale jen v případě že ve všech zemích budou srovnatelné platy potažmo náklady na danou službu. V tom případě by nebyly tak velké rozdíly v nabízené ceně za službu a takovéto návrhy by nebyly potřeba.

+7/0
26.12.2015 11:27

J54a88n 45Z20e51m44a69n 1716495844926

Budoucnost patří lokálním výrobcům a ne vožením věcí z jedné centrální výrobny po celém světě.

+14/−1
26.12.2015 10:55

M70a64r16t48i98n 87K12r74u42p91í79k 5276742402104

Absolutni souhlas. Regiony se uzivi samy, obchodovat jen se zbozim, ktere neni mozne ziskat lokalne a ktereho je prebytek. A ze prihde spousta lidi o praci kvuli doprave? Muzou jit pracovat k lokalnim vyrobcum, keterych v regionech vyroste dost. Lokalni potencial je vysoky. Tim regionem myslim velkou i malou rozlohu, dle tamnich podminek, prirodnich i lidskych.

+4/0
26.12.2015 11:59

M42a34r18t72i36n 68K67r12u36p98í94k 5316322392554

A bavim se jen o Evrope, svet me zatim nezajima :) a ze sveta dovazet jen mimoevropske suroviny ci vyrobky..

+2/0
26.12.2015 12:01

P68a98v17e52l 65O78b80d33r55ž17á32l89e53k 6316624198282

Centralizace výroby zase znamená úspory z rozsahu. A otázka co je výhodnější? Trh si poradí. ..

0/0
26.12.2015 12:57

J44i21ř43í 37F46o40g22e66l 2110961136212

Povinný návrat domů. A pak zpět. To je odpočinek;-).

A to se vyplatí.:-P

+2/0
26.12.2015 10:24

P10a92v80e52l 12O45b20d27r67ž86á43l62e52k 6836264288452

Cílem právě je, aby se to nevyplatilo.

0/0
26.12.2015 12:57

T76o58m14á46š 85F13u86k 2280221416617

Já osobně si myslím,že smyslem života je být doma s rodinou a ne spát někde v autě.Náklad může jet v návěsu na vagónu a řidič být doma.Nebo Vám připadá normální,že auto 45 hodin stojí a nevydělává?Není lepší vystřídat řidiče?

+9/−1
26.12.2015 9:37

J75a39r98o77m83í29r 43K17r39á19l 4100289264979

Někdy to lze, jindy ne. Ale aby do toho až takhle zasahoval nějaký ouřada, co zřejmě moderní kamion nikdy neviděl, mi připadá poněkud hloupé.

+8/0
26.12.2015 9:44

R10u76d33a 10S73l93a56v94í47k 5643298546171

Není to normální, jako většina toho, co vyplodí nějaký úředník.

+1/0
26.12.2015 10:44

V63o17j77t65ě82c33h 78R65o90z56s44í84v68a63l 5810213165674

kamionovou dopravu vyplodil urednik? ale puvodne asi ano...

0/0
28.12.2015 19:41

P57e84t29r 86N13a19j94d21e66k 7677296433601

Belgie akorát chrání místní kamioňáky, aby neskončili na pracáku. Což je mi velmi sympatické. Jak by se vám líbilo, kdyby vás příští týden vyhodili z práce a od ledna vaši práci začal dělat Ukrajinec za poloviční plat?

+5/−6
26.12.2015 9:06

M22i64c74h36a53l 31P40r44š45a92l28a 1433844757641

Tomu se říká smůla a nebyl by jste první ani posledni

+4/0
26.12.2015 9:18

P88e35t91r 23N36a57j60d95e31k 7437296743551

To není smůla ale debilita lidí, že se nechají vyšplouchnout nějakým čmoudem z východu. Za belgickými občany stát evidentně stojí, na ty české zvysoka se*e.

+2/0
26.12.2015 9:26

J87a21r21o96m70í22r 83K71r14á88l 4550679844369

Ale houby ! Belgický řidič bude spát v kamionu někde ve Švédsku a nic mu v tom nezabrání. Tohle je akce proti cizím řidičům, belgičanů se to vůbec netýká.

+2/0
26.12.2015 9:46

P23e49t35r 68N68a34j28d56e77k 7427376303341

Však ano, vsadím se, že ani švédského nebo francouzského řidiče Belgičan pokutovat nebude. To je vyloženě akce, která má odradit východoevropské řidiče, kteří jezdí za ceny, za které by Belgičan nebyl schopen uživit rodinu. Za mě R^

+3/−2
26.12.2015 10:11

J63a13r77o15m19í11r 65K88r56á80l 4170459234639

Vám to může být šumafuk, doplatí na to Belgičani.

0/0
26.12.2015 10:40

V80o26j30t13ě66c67h 72R34o82z80s17í60v16a30l 5680643425644

tak se vsadte. Ja tvrdim, ze pokud bude takovy zakon a bude ho porusovat Sved, dostane uplne stejnou pokutu jako Bulhar. Tak o co? ;-)

0/0
28.12.2015 19:43

P43e90t59r 17N10a20j49d58e83k 7707336913541

Pokud vím, tak zákon se vůbec neměnil. Jen belgická policie si účelově začala vykládat znění zákona přísněji. Jen proto aby mohla nějak znepříjemnit život levným řidičům z východu.

+1/0
28.12.2015 19:50

T61o32m20á64š 75F61u21k 2340621656907

Mohu Vás potěšit,že Ukrajinci si umí říct o vyšší plat velmi rychle.

+2/−1
26.12.2015 9:38

P78e94t33r 11N49a59j67d86e26k 7737806793711

To je vcelku jedno, na faktu, že polská a česká konkurence bere belgickým kamioňákům práci to nic nemění. On ten belgický řidič má kapku vyšší životní náklady a nemůže si dovolit jezdit za ceny jako ten český, je to tak těžké pochopit?

0/−1
26.12.2015 10:05

J30a18r30o91m27í19r 88K62r58á88l 4620989824209

No, pak byste se měl také zlobit na ty firmy, co u nás mají fabriky, ne ?

Neměli by raději vyrábět doma a o dost dráž ?

+4/0
26.12.2015 11:12

M14i87l80o52š 19R37i93e25m31e24r 6258568436200

a proč nemůže mít český řidič stejně? točí volantem stejně,dává blinkry stejně,couvá stejně,jede dopředu stejně...a dejte porovnání nákladů...jediné kde to na celé čáře vyhrajete,je bydlení...pak už ty propastný rozdíly mnohdy nejsou až tak takové...a nebo ano?

+2/0
26.12.2015 11:15

J64a14r37o86m50í40r 92K54r52á90l 4410459554129

Ten Ukrajinec rozhodně za polovinu dělat nebude. Dnes už ne.

+3/0
26.12.2015 9:47

L25i45b44o47r 49R75o57t82r38e91k37l 9696438360924

belgie jen vynáší svoji hamižnost na oči celé eu naprostá většina rumunských a bulharských firem patří právě beneluxu a německu a najednou brečí že jejich firmy nemají co vozit. já ale s návraty domů souhlasím tím pádem ubude kamionů z balkánu protože od tam není co vozit

0/0
28.12.2015 23:40

M97i77r11o61s54l51a92v 83Z35i22k42m79u21n42d 6388612767918

A co tak nabídka pracovat za plat Ukrajince ... to je stejné, jako když si řidiči autobusů vybojují spravedlivou mzdu za svoji práci. Kraje buď objednají menší objem dopravy, takže část kolegů přijde o práci nebo dopravce bude zvyšovat jízdné, takže lidem se vyplatí jet společně autem a nevytížené spoje se zruší a výsledek propuštění bude stejný ...

0/0
1.1.2016 16:14

P47e23t16r 78N80a19j92d44e17k 7317986943231

Co vidím, tak dopravci mají problém sehnat autobusáky a kvalita řidičů a hlavně řidiček šla poslední dobou dolů . Takže bude jen dobře, když jich už nebudou potřebovat tolik.

0/0
1.1.2016 16:21
Foto

J69a58r27o59m92í63r 44H92l56u72b51e60k 2216370434761

Tomuto tématu nerozumím, jen přemýšlím. Kamioňáka bych nedělal ani kdyby mi platili zlatem. Jsou to chudáci, jednou nohou v hrobě, druhou v kriminále. Takže jim ještě osolme, ještě je zregulujme, udělejme jim to ještě těžší. Ale hlavně jásejme, že jsme v EU, která pro nás vymýšlí samé dobro. Ti, kteří projíždějí přes Calais, by mohli hodně a velmi .... hovořit.

+8/−1
26.12.2015 7:18

J70i94n63d75ř91i50c88h 78Š90k97o30p52e61k 4175841610365

takhle to uděláme těžší ? Spíše naopak. Pokud nebudou moci spát v kabinách, budou se muset logicky vracet domů, což je určitě zlepšení podmínek

0/−1
26.12.2015 12:18

P26e29t20r 61H24á78j68e23k 2568536651439

Jasně, omezíme dopravu, nejlépe aby kamiony nejezdily uplne, to by bylo nejlepsi. To, ze to zvysi ceny zbozi je pak politikum v EU uplne jedno....ono aspon ECB se prestane bat o potencialni deflaci v Eurozone...

+3/−1
26.12.2015 5:13

J36i30ř96í 64E11r40b59e13n 1413464766177

Jste si tim tak jisty? Je opravdu nutne mit tytez jogurty v cele Evrope? A jak to, ze chleba z pekarny 200 km vzdalene je v krame levnejsi nez ten z vedlejsiho mesta - neni to trochu ujete?

+6/0
26.12.2015 16:59

I38r79e11n64a 24P50l94a64c65h97e84t21k24o65v18á 1796834166780

EU V ;-D

0/−1
26.12.2015 4:43

J93a44r23o57m71í98r 54K96r16á54l 4120329844819

Nevím, co je na tom tak k smíchu. Ano, povinný odpočinek je v pořádku, ale diktovat, kde ho mají mít mi připadá značně ujeté. Nechtějí ti úředníci ještě zkoumat, jestli mají kamioňáci doma dostatečný komfort ? :-/

+6/0
26.12.2015 9:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.