Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lokomotivní transakce roku: České dráhy prodávají 23 "peršingů“

Na zatím největším obchodě s lokomotivami letošního roku na české železnici se dohodly České dráhy se svojí dceřinou firmou ČD Cargo. Nákladnímu dopravci prodají lokomotivy, které už nepotřebují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M64a87r51e53k 75Š65i66m37o90n 2174507778758

Není nějakej projekt na sjednocení pohonných systémů v EU nebo v ČR?

+1/0
28.12.2015 14:12

O38l11d71ř62i84c55h 54J72a42n61e43č11e69k 8689316163691

v EU asi těžko - to by totiž znamenalo mj. komplet přestavět německy mluvící země a k tomu je těžko někdo donutí.

v ČR se o tom aspoň čas od času mluví, smysl by to asi mělo, ale nejspíš chybí politická odvaha (a peníze?) se do tak náročné akce pustit.

+4/0
28.12.2015 14:26
Foto

B56r65o59n67i15s85l94a89v 87G21a15b89r58y77š 2742139101

Politická odvaha..., škoda, že se to bez politiků neobejde. Měli bychom spoustu věcí.

+1/0
28.12.2015 19:40

M19i39c57h39a14l 59M68a72l95ý 5652444829293

Politická odvaha chyběla při přestavbě tranzitních koridorů, stejnosměrných strojů bylo příliš na to, aby se cokoliv stejnosměrného přestavovalo na střídavý systém.

Od té doby se to zametlo pod koberec a zacementovalo se to zásadně velkou rekonstrukcí napájecích stanic stejnosměrného systému, která proběhla v letošním roce. Čímž se vyrobil další argument proti přepínání...

+1/0
28.12.2015 21:36

P10e17t69r 84F31r55a87n87c 9267951808148

O nejakem planu sla rec pred zhruba pulrokem. Ale podle me je to ve stadiu planu vystavby kompletni dalnicni site v CR.

0/0
28.12.2015 17:07

M17i79c50h71a32l 32M85a71l65ý 5182624429733

Asi tak. Ta prezentace před zhruba půlrokem byl výkřik do tmy jednoho člověka.

0/0
28.12.2015 21:37

J89o30s76e47f 14H77o34n14e66š 7651272120413

Myslím,že ke sjednocení jenom tak nedojde.Třeba donutit Polsko,aby 3kV předělaly na 25kV není reálné.Proto asi budou jezdit vícesystémové lokomotivy

0/0
28.12.2015 19:09

O81l93d98ř92i38c87h 85J16a80n73e95č17e86k 8129126183381

když mají různé státy různé napájecí systémy tak je to ještě pochopitelné, mezinárodní provoz má v porovnání s vnitrostátním mnohem menší výkony, na hranicích se stejně mnohdy přepřahá nebo aspoň déle stojí, takže v tom (že tam jsou pro mezinárodní rychlíky potřeba dvousystémové lokomotivy) nevidím takovou katastrofu, toho se těžko zbavíme.

ale s tím českým gulášem, kdy se s jednosystémovou lokomotivou nedá přejet ani mezi dvěma největšími městy, by se fakt něco dělat mělo.

0/0
28.12.2015 21:02

M79i40c31h80a52l 30M83a30l60ý 5782774719343

To je asi jako že "by se mělo" letět na Mars. :)

Shodneme se určitě v tom, že technologicky je lepší střídavý systém, ovšem nalézt desítky miliard nutné na změnu systému asi těžko najdeme.

+1/0
28.12.2015 21:40

J85o51s77e92f 44H10o65n83e44š 7661342860873

S tím těžko něco uděláte.Bylo by nutné postavit nové měnírny a vyměnit izolátory na vedení a některé měnírny zrušit,pokud by se přecházelo na 25 kV střídavých.

Jinak Francie má směs napájecích systémů daleko větší než Česko

0/0
28.12.2015 22:20

L28i67b19o34r 47V12e33s23e44l42ý 2809806132252

Izolátory nejsou problém, větší problém by byla kabelizace, která na stejnosměru neřeší vlivy střídavé trakce.

0/0
28.12.2015 23:24

R36o68m52a45n 17J22e46s73c40h33k52e 9458765317505

Pořád se bijeme v prsa jak jsme lepší než Slováci. A ti rozhodli jeden systém.

Polsko mne netrápí, u nás se nekoná.

0/0
29.12.2015 8:47

P60e71t22r 55V14e28s60e17l25ý 8455955902316

Jejich pár kilometrů elektrifikovaných tratí nebyl problém

0/0
5.2.2016 9:35

R70o24m19a50n 97J91e52s47c70h36k11e 9448515517465

Poradil bych Vám projít těch "pár" kilometrů pěšky. Ani za týden by jste to neprošel.

0/0
5.2.2016 15:31

M67i72r75o88s76l19a26v 81G73r64o67s28s44m46a81n31n 8972709474

Ano, je to ale projekt na desítky let. Prvním úsekem by mohla byt v blízké době část 2. koridoru, která by měla přejít pod střídavý proud v souvislosti s elektrizací tratě z Otrokovic do Vizovic. Motorem přechodu bude jistě Slovensko, kde už napájení začali měnit s modernizaci koridoru Bratislava - Žilina. A také, doufejme, VRT, které musí být střídavé kvůli dosažení potřebného příkonu.

0/0
28.12.2015 20:48

J80i86ř84í 81U19r74b85a97n 4194356543818

Ono nejde ani tak o napájení to je dnes vyřešené vícesystemovými lokomotivami, že projedete Evropou od španělských hranic až po hranice bývalého SSSR:) (jiné rozchody, ve Španělsku jsou VRT ve std. rozchodu, takže tam by se i dalo pokračovat:). Problém je v zabezpečení. Tzv. ETCS (European Train Control System) se už stal nekompatibilním i v rámci střední Evropy, nejenom úrovní(Level1,2,3), ale i v rámci jednotlivých Levelů. Prostě jednotlivé správy železniční infrastruktury se nejsou schopné domluvit.

0/−1
28.12.2015 21:02

J38i38ř82í 96U98r62b32a36n 4634516783718

Mám spíš takový pocit, že Škoda Trasportation se neúčastní žádných výběrových řízení, protože se chystá v tichosti zavřít krám. Příští rok má dodat DB 6 souprav loko 109 + tuším 7 patrových vozů, tj 42ks a v tuto chvíli je má tak akorát na papíře. Sankce za nedodání je asi trochu větší než vysouzená na ČD.

0/−5
28.12.2015 13:48

M68a76r93e80k 98Š88i48m26o61n 2424767598688

Proč by někdo zavíral fungující krám, kterej má na kontě řadu patentů.

+6/−1
28.12.2015 14:11

J63i49ř44í 94U79r87b98a76n 4654146953188

Protože ta sankce za nedodání ten krám stejně pošle ke dnu nejenom finančně, ale i zkaženou pověstí.

+2/−1
28.12.2015 14:24

M82a39t51ú35š 12B70e85n15a85k 9918694572343

Akurát, že Škoda má toľko zákaziek, že má plne obsadenú výrobnú kapacitu a nestíha vyrábať, ona totiž nerobí len lokomotívy.

Dalšia vec je, že v tendri ČDC nemala šancu, kedže by musela vyvinúť novú lokomotívu, 109e nesĺna to čo ČDC požadovalo, hlavne keď to šilo na mieru Siemensu.

0/0
28.12.2015 16:53

J65i42ř75í 84U28r87b92a86n 4264206623558

Zakázky možná mají, ale tu nejprestižnější asi tak nějak odpískali a to je asi bude stát krk. Rád bych se mýlil. Jejich 109 se mi třeba moc líbí a rád bych jich viděl víc nejenom u nás a v okolí. Chtěla by ale i trochu evoluce:) Jinak co třeba předvádí PARS, je ve většině případů docela... výkal (regonova, byť už neaktuální věc), ale některé rekonstrukce...

0/0
28.12.2015 20:48

T69o58m55á69š 88F38u34k 2680781376137

Ano krám-přesný výraz pro 109

0/0
29.12.2015 10:42

J43a40n 69C71r28h35á12n 4302733583

Protože si arbitráží inteligentně nastavili cenu 109 na 175% ceny konkurence (http://ekonomika.idnes.cz/jak-si-ceske-drahy-koupily-nejdrazsi-lokomotivu-na-svete-pzc-/eko-doprava.aspx?c=A151118_174246_eko-doprava_rts). Taková lokomotiva je neprodejná.

0/0
29.12.2015 11:28

B75ř91e93t21i59s54l51a50v 48Š33í83m80a 9454721462

Jan Macek, Karel Novák

Pánové, proc mínusy, uklidnete se, nikdo tady vasí Ukrajine neublizuje....;-D

+4/0
28.12.2015 12:13

M26i36l57a87n 36V27o63t93a24v49a 5814966241442

zrovna jsem jim odepisoval. To je tak, když neznalí lezou do těchto diskusí :-)

+1/0
28.12.2015 12:45

J21i34ř26í 50S94t24e17h14l31í65k 9547526335152

Divný,že si je nekoupil "nejlepší dopravce".

0/0
28.12.2015 12:07

L90i86b17o81r 80V45e10s70e18l16ý 2339756782772

A to je kdo?

0/0
28.12.2015 13:26

O58l10d34ř38i10c54h 33J26a78n59e78č28e92k 8919306663111

na co?

0/0
28.12.2015 14:15

P29a45v82e58l 23D78v73o90ř89á67k 3419564666502

Ostatním ani nebyly nabídnuty, důvody nechť si odvodí každý sám :-)

0/0
28.12.2015 15:38

P70e85t17r 59B97u49r75e92š 2539868961932

Proč "peršingy" raději nenahradí zastaralé lokomotivy řady 242 např. na rychlících Plzeň - Brno ? Předpokládám, že jsou dvousystémové.

0/−14
28.12.2015 11:32

P85e25t78r 26B64e87z59s91t54a12r86o86s90t67i 2769706583831

Nejsou, jedná se o pomalé stejnosměrné...

+15/0
28.12.2015 11:36

J46a18k28u61b 39N51o10v48á43k 9682174424291

nápověda: Lokomotivy řady 100 jezdí na 3kV DC, řada 200 na 25kV AC 50Hz, řada 300 je vícesystémová

+7/0
28.12.2015 11:56

M13a42r58t90i23n 97K45o65ž54í68n 1755816921250

Takže na střídě v Plzni by si peršing ani neškrtl.

+1/0
28.12.2015 12:43

P57e75t60r 40N56o40v24o45t95n54y 1521550701

Neškrtl. Ale shořet by mohl. :-)

+12/0
28.12.2015 12:49

R82o44m83a27n 42J62e87s88c51h34k23e 9188935767895

Pane lokomotiva ř. 100 byla 6nápravová lokomotiva. řada 200 byla malá dvouosá a 300 tříosá parní . Tak jak to píšete, takové řady neznám. Bydlím na 25 000 ale řadu 200 jsem ještě neviděl ani řadu 300.

0/0
6.2.2016 6:56

J31a60k52u10b 98N93o68v34á97k 9722614894731

Dobře rejpale, opravuji na 1xx, 2xx, 3xx, aby to pochopil i slabomyslny.

0/0
6.2.2016 15:59

R41o58m24a16n 94J65e81s76c64h27k50e 9678845307795

Vy jste se navážel do Bureše, že neví, že Peršink nemůže jezdit na 25000 V. Pro mne jsou také lokomotivy hodně podobné.

Současný systém v označovaní vozidel není dobrý. Proč jsou elektrické jednotky na 25 000 voltů označeny jak 5XX tak 6XX.

0/0
7.2.2016 7:56

J84a39k78u14b 40N24o50v36á30k 9542824194921

Patrně kvůli tomu, jestli jsou oddelitelne nebo ne, může to i souviset s trakcnimi motory a podvozky. Btw, do nikoho jsem se nenavazel pokud se nepletu

0/0
7.2.2016 22:07

J69a51k68u27b 55N91o33v68á57k 9572894534181

Patrně kvůli tomu, jestli jsou oddelitelne nebo ne, může to i souviset s trakcnimi motory a podvozky. Btw, do nikoho jsem se nenavazel pokud se nepletu

0/0
7.2.2016 22:07

J15o10s79e66f 69H29o88n38e19š 7561452410453

Z Plzně do Jihlavy se jezdí na střídavou trakci,takže 2-systémové lokomotivy nemají smysl

+1/0
28.12.2015 13:21

J89a32r65e53k 64K36a47l35i83v41o57d92a 7206933761716

Myslím, že by měli větší šanci po založení svého DispoLoku a nabízení 109e do pronájmu. Koupit už to asi nikdo nekoupí...

0/−1
28.12.2015 10:51

J79a39r97e47k 70K93a60l97i21v96o46d77a 7576793291126

Pardon, tenhle příspěvek měl být jako reakce na příspěvek níže.

0/0
28.12.2015 10:54

M73i90r65e84k 42J72a25n42í59š97e20k 4339188869393

Proč se Škoda nepřihlásila do výběrového řízení na dodávku lokomotiv pro CD Cargo? V nabídce mají i nákladní verze jejich lokomotivy 109E. Z mého pohledu už evidentně nemají o výrobu lokomotiv zájem. Nevidím od Škody snahu být konkurence schopný. Třeba pokračovat ve schvalování lokomotiv v dalších zemích, aby mohly nabídnout zákazníkum už schválený produkt, jak to dělá Siemens nebo Bombardier či vyrobit alespoň jednu lokomotivu za učelem testování nebo zapůjčení pro budoucí zákazníky, aby mohli poznat její kvality.

0/−3
28.12.2015 10:08

R30o51m66a24n 94S47t29o47n53e54k 1189733449331

a co když jenom mají jenom maximálně vytížené výrobní kapacity ?

+3/0
28.12.2015 10:23

J72a44n 28S55ů24r29a 4935613263722

Nesplňuje podmínky soutěže, např.schválení k provozu v Německu či Nizozemsku

+9/−2
28.12.2015 10:28

R68o16m89a59n 40P72o18l40á95č11e97k 5576199355

Škoda se zaměřila na ucelené jednotky typu CityElefant , Interpanter atd.

+2/0
28.12.2015 10:29

V73a93c98l55a41v 22P97e54r68o27u39t14k57a 6168447274331

nedobrá zpráva pro cestující, Elefant je neskutečný paskvil,kde v uličkách se nedá stát, prostor pro zavazadla malý a tak jsou zavazadla na sedačkách a 1. třída v přecpaných vlacích jen provokace..

0/−17
28.12.2015 11:59

D40a90v36i50d 85H17a33m46b54á96l97e47k 4692380720874

Dobrá zpráva pro vás tedy může být, že se Městosloni už pár let nevyrábí...

+4/0
28.12.2015 12:35

R85a43d26e74k 34J44a85n68a20t98a 9555426164422

Že nejste schopen dát těch 20-30% navíc za první třídu, je jen váš problém. I v letadle se lidi v economy mačkají (tam je ovšem rozdíl oproti business či first mnohem vyšší) ...

+5/−1
28.12.2015 12:49

V27a14c54l24a90v 34P72e80r76o95u61t84k12a 6488197674341

Nejsem tak bohat jako vy,ale co si trm jednickar pocne az se bude dozadovat sve 1.tridy v tramvaji..to ho adi klepne..proste v mhd v Praze nema jednicka co delat ,zaklad je dopravit lidi do prace..

+2/−5
28.12.2015 13:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.