Diskuze

Lokomotivní transakce roku: České dráhy prodávají 23 "peršingů“

Na zatím největším obchodě s lokomotivami letošního roku na české železnici se dohodly České dráhy se svojí dceřinou firmou ČD Cargo. Nákladnímu dopravci prodají lokomotivy, které už nepotřebují.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M87a85r21e70k 74Š28i27m54o25n

28. 12. 2015 14:12

Není nějakej projekt na sjednocení pohonných systémů v EU nebo v ČR?

1 0
možnosti
OJ

v EU asi těžko - to by totiž znamenalo mj. komplet přestavět německy mluvící země a k tomu je těžko někdo donutí.

v ČR se o tom aspoň čas od času mluví, smysl by to asi mělo, ale nejspíš chybí politická odvaha (a peníze?) se do tak náročné akce pustit.

4 0
možnosti
JU

J56i38ř55í 68U25r84b79a48n

28. 12. 2015 13:48

Mám spíš takový pocit, že Škoda Trasportation se neúčastní žádných výběrových řízení, protože se chystá v tichosti zavřít krám. Příští rok má dodat DB 6 souprav loko 109 + tuším 7 patrových vozů, tj 42ks a v tuto chvíli je má tak akorát na papíře. Sankce za nedodání je asi trochu větší než vysouzená na ČD.

0 5
možnosti

M53a67r63e42k 98Š68i57m59o50n

28. 12. 2015 14:11

Proč by někdo zavíral fungující krám, kterej má na kontě řadu patentů.

6 1
možnosti

Jan Macek, Karel Novák

Pánové, proc mínusy, uklidnete se, nikdo tady vasí Ukrajine neublizuje....;-D

4 0
možnosti
MV

zrovna jsem jim odepisoval. To je tak, když neznalí lezou do těchto diskusí :-)

1 0
možnosti
JS

Divný,že si je nekoupil "nejlepší dopravce".

0 0
možnosti
LV
PB

P63e40t58r 71B41u38r13e27š

28. 12. 2015 11:32

Proč "peršingy" raději nenahradí zastaralé lokomotivy řady 242 např. na rychlících Plzeň - Brno ? Předpokládám, že jsou dvousystémové.

0 14
možnosti
PB

Nejsou, jedná se o pomalé stejnosměrné...

15 0
možnosti
JK

Myslím, že by měli větší šanci po založení svého DispoLoku a nabízení 109e do pronájmu. Koupit už to asi nikdo nekoupí...

0 1
možnosti
JK

Pardon, tenhle příspěvek měl být jako reakce na příspěvek níže.

0 0
možnosti
MJ

Proč se Škoda nepřihlásila do výběrového řízení na dodávku lokomotiv pro CD Cargo? V nabídce mají i nákladní verze jejich lokomotivy 109E. Z mého pohledu už evidentně nemají o výrobu lokomotiv zájem. Nevidím od Škody snahu být konkurence schopný. Třeba pokračovat ve schvalování lokomotiv v dalších zemích, aby mohly nabídnout zákazníkum už schválený produkt, jak to dělá Siemens nebo Bombardier či vyrobit alespoň jednu lokomotivu za učelem testování nebo zapůjčení pro budoucí zákazníky, aby mohli poznat její kvality.

0 3
možnosti
RS

a co když jenom mají jenom maximálně vytížené výrobní kapacity ?

3 0
možnosti
MS

ČD mají 800 lokomotiv8-o To je snad vtip...

A prodávají 238-o???proč neprodají nebo nedají do šrotu aspoň 300 kusů?

1 29
možnosti
MZ

A čím byste zajistil provoz ?

Spíše je třeba zamyslet se na smysluplností této transakce.

ČD nemají "modré peršinky" řady 362/363 na "dvousystémové" tratě, takže je musí nahrazovat motorovými lokomotivami nebo si je musí pronajímat - světe div se od ČD Cargo. Když se totiž v minulém tisíciletí elektrifikovaly další tratě (Nezamyslice - Brno, Brno - Česká Třebová, Kadaň - Karlovy Vary), tak prostě nikdo neřešil nákup dalších dvousystémových lokomotiv nutných pro provoz na těchto tratích nebo přestavby jednosystémových lokomotiv 163 v rámci předpokládané generální opravy po 12 - 15 letech provozu.

Přestavbu jednosystémových lokomotiv řady 163 na dvousystémové 363.5xx začalo řešit až ČD Cargo ...

Otázka je, proč totéž neudělají mateřské ČD ....

17 1
možnosti
MV

Jj, stara dobra hláška. Hodte persing na Ukrajinu;-D

3 5
možnosti
VJ

Správně -Persing, aneb pomsta Reagonova. Jezdil jsem na nich a ze začátku byly hodně poruchové.

7 0
možnosti