Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha začne po ulicích půjčovat kola, v první etapě chce tisíc bicyklů

Praha začne po vzoru jiných evropských metropolí nabízet lidem možnost půjčit si pro cestu po městě kolo. Městem vlastněný Dopravní podnik hlavního města Prahy už vypsal první soutěž na provoz nového systému.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92o36z57e51f 39Č15e77r49n50ý 3331689683381

Rómovia sa potešia

0/0
18.2.2016 17:20
Foto

P74ř72e69m91e86k 42H12o72m36o61l68a 5548145845676

Problém je v centru Prahu, je tam problém jít rychle pěšky (praktická zkušenost), na kole nemožné. Bohužel ty starý uličky nikdo nepřestaví. takže se dá jezdit maximálně podél Vltavy nebo kolem magistrály po cyklostezkách.

Líbil se mi ten systém v Paříži ale u nás asi půjde jen o malou domů pro pár úředníků :-/

0/0
2.1.2016 11:59

M39a33r35e91k 54H53r79u63b10y 6117502181698

Hmm, zakazka jde pres MHMP, takze klasicky bezna cena x 10:-/

A potom se s prekvapenim zjisti, ze v Praze jsou - narozdil od Amsterodamu ci Berlina - kopce :-P

Alespon ze mezitim zprisnily podminky vykupu zelezneho srotu ;-D

0/0
30.12.2015 21:22

M29i96c66h87a95l 17T83o15m77i10n38s14k92ý 9281295107944

A kdo ty kola bude svážet z míst kde se budou hromadit ?

Pravděpodobně nějaký taxík na kola.

200 lidí pude chtít ráno do centra. kol na stanovišti bude 10. Takže bude muset existovat nějaký taxík kol, co ty kola bude svážet na místo.

;-D

0/0
30.12.2015 0:58

M81i84c11h92a81l 21T10o42m75i82n31s92k15ý 9901855907934

není pak lepší, když ty cyklisty rovnou odveze na místo určení ?;-D

+1/0
30.12.2015 1:00

O13l17d64ř11i65c17h 76J82a33n54e35č63e50k 8599616443101

ano takhle nějak to funguje. nicméně ne zas tak, že by ten 'taxík kol' během rána dvacetrkát dovezl kola z centra na sídliště.

tenhle systém není totiž myšlený na to, aby na těch kolech jezdili ráno lidé ze sídlišť z kopce do centra a odpoledne zpátky jezdili MHD. na sídlištích ta kola dost možná nikdy nebudou, kdo chce ráno jezdit z kopce na kole, musí hold mít vlastní a odpoledne ho nějak dostat zpátky.

tohle má sloužit hlavně v (širším) centru, kde ty přepravní toky v průběhu dne nejsou tak jednostranné, i když ano i tak to většinou dopadá tak, že se kola někde soustavně hromadí a jinde se jich nedostává.

0/0
30.12.2015 11:20

P15a67t33r67i35k 25K55o87u62b40a 3102832840935

Na to bych nesedl ani kdyby me to za platili.

Hloupost pro par postizenych pumpickaru.

+1/−5
29.12.2015 19:47

T47o27m11a33s 25N91o40v79o29t92n26y 1971864556175

V podstatě jde jen o jiné odklánění dotací. Současné vedení měst, vezoucí se na vlně kritiky předchozích (typicky Praha nebo Brno) to prostě odklání přes jiný druh projektů než dřívější šíbři. Teď frčí rádoby ekologie, cyklolobby, neziskovky a granty na různé "akce" v ulicích. Problém je ten, že předtím aspoň zbyla nějaká ta nekvalitní silnice nebo stavba, po tady těch zelených nezbyde nic, protože rozeberou všechno bez viditelného výsledku právě přes "mzdové náklady" kamarádů z neziskovek atd. Automat, Brnonakole a další už se těší na ty sharingy a podobné nefukční nesmysly

+5/−3
29.12.2015 17:40

P22a42v71e41l 70N89o79v32o70t45n80ý 6495556768536

Praha začne po ulicích rozdávat kola, v první etapě chce tisíc bicyklů :-P

+1/0
29.12.2015 17:36

T45a81d49e68á40š 26V33y57s37k28o17č74i87l 4147747198261

To bude kšeft, to si někdo namaže kapsu R^R^

+1/0
29.12.2015 17:18

T67o42m55a28s 67N21o53v33o56t47n77y 1621794216905

Filler už se těší

+1/−1
29.12.2015 17:41

D34a51v48i79d 25K47r85a76j95í19č23e13k 7513813156447

spolu s Hraboshem.

0/0
29.12.2015 19:47

T65o69m71a32s 86A44u97g27u24s37t24y17n 6687846791730

moc si nedokážu představit, kudy budu na tom kole jezdit, ale i tak chvályhodný počin

0/−1
29.12.2015 14:57

J47a95n 82F62i61a35l39a 7114307565789

Mě vadí nevraživost mezi jednotlivými účastníky provozu. Nevraživost mezi řidiči aut navzájem, mezi automobilisty a motocyklisty, mezi automobilisty a cyklisty.

A tu nevraživost ještě rozdmýchávají různé spolky na obou stranách. Kdo chce, ať jede autem, kdo chce, ať jede na kole.

Cílem by mělo být snižování napětí. Pochopení. Umožnit kolegovi řidičovi uskutečnit zamýšlený manévr. Neprudit, pokud druhý udělá chybu. Dá se tak přežít i větší hustota provozu.

Když se na kole blížím k úzkému místu a jedu pomalu, nechám auta předjet. Když z auta vidím skupinu cyklistů, beru je jako celek a necpu se mezi ně.

Ideální to nebude nikdy, vždycky se najde hlupák, ale spolupráce funguje v Římě, ve Vídni, v Londýně, i v Nepálu. Jen v Praze, Brně i Plzni je to boj. Proč?

+4/0
29.12.2015 14:49

V31í58t 97Z49l80á73m41a43l 7958203490671

Jel jste někdy v Římě? Já bych tam nejel ani autem a na kole by to byl vyloženě hazard se zdravím :-P

+2/0
29.12.2015 16:52

T46o17m49a61s 11N19o70v68o36t33n43y 1381134856315

Mě vadí nevraživost a arogance téměř všech cyklistů. Vůči všem pravidlům a hlavně vůči chodcům, o řidičích nemluvě. V každé skupině se najde určité procento arogantních, ovšem u cyklistů je to zdaleka nejvíce, potkat nějakého slušného je pomalu zázrak.

+3/−2
29.12.2015 17:42

T81o13m43a41s 31N65o87v29o94t64n39y 1741354936535

Btw v té Vídni to funguje možná okolo Ringu, kde cyklisti pochopili, že musí dávat pozor, protože tam je velký pohyb turistů a lidí. Zkuste si zajet o pár ulic dál do širšího centra, tam jsou k vidění věci, nejvíc asi od cyklistů a skútrařů.

+2/0
29.12.2015 17:44

V46l76a37d56i25m25í54r 85Š76t10ě21r84b19a 2942351632207

Tipněte nejkratší dobu, za jakou v systému nebude ani jedno kolo. Budou všecky rozkradené.;-);-)

+3/−2
29.12.2015 14:47

J76a87n 19F60i91a75l17a 7464807295309

Jenže to kolo je neprodejné.

0/−1
29.12.2015 14:50

P66a45v78e95l 43N41o78v96o61t75n39ý 6165656588576

nepovídej

+1/0
29.12.2015 17:37

L63u31k54á12š 20Š10l38e74h63o57f16e43r 1843839615489

V Karlíně funguje půjčování kol už několik let a všechna tam stále jsou :-P

+3/0
29.12.2015 15:47

L77e44o35š 65N20a63v41r88á74t62i56l 9663580115575

biky su fajn... hlavne obdivujem system BiCiNg v Barcelone... uzasne ako sa da obyvatelom sprijemnit zivot v uz tak fajn meste...

+2/−3
29.12.2015 14:33

T13o94m43a27s 52N25o35v26o19t65n17y 1141424846355

A to nemají na to, si pořídit vlastní kolo, když na něm chtějí jezdit?

+1/−3
29.12.2015 17:45

B44o22h76u23s90l38a30v 32K91r53á67l22í23k 2441470819186

22 hodin má někde stát a překážet, když ho člověk potřebuje max. na 2 hodiny denně?

+3/0
30.12.2015 0:21

R14a56d58e40k 88Č50o44s 3946616188188

Určitě skvělý nápad. Jen vzhledem ke stavu "cyklostezek", které jsou součástí běžných komunikací to bude dost adrenalinová disciplína. Např. ve Vídni to funguje perfektně, ale předpokládá to civilizované uživatele a civilizované řidiče. A to vidím jako dost rizikové faktory :-)

0/0
29.12.2015 14:30

K55a53t55e37ř56i89n36a 21V54a81š86á66k74o73v20á 5341982579235

jenze dokud se s tim nezacne, nebudou tady ridici "civilizovani" nikdy...taky nechapu, proc tady to nejde, když to v pohode funguje ve vetsine evropských mest..ale dejme tomu, ze je to proste proces....casem se to zlepsi

0/0
29.12.2015 15:08

T13o73m28a34s 95N37o37v76o14t32n35y 1781944756225

Doporučuju tu Vídeň navštívit jinak než procházkou po pěší zóně a památkách. To uvidíte pak civilizovaných obyvatel na těch kolech

+1/−1
29.12.2015 17:47

O24l46d98ř21i84c66h 54J20a70n62e31č69e90k 8659246393191

a ještě více v autech a hlavně na skútrech a motorkách

0/0
30.12.2015 11:23

O95l14d94ř15i80c35h 30J41a28n61e59č17e31k 8569176713981

a jaké je tedy zamýšlené zpoplatnění pro uživatele? to předpokládám do podmínek soutěže napíší, protože jak by pak chtěli porovnávat nabídku potenciálního provozovatele, který od uživatelů nepožaduje žádný registrační poplatek a půjčovné je první hodinu zdarma - požaduje ale víc peněz od města - s provozovatelem, který by chtěl měsíční paušál a ještě platbu za každou výpůjčku?

aby to mohlo ve významném měřítku fungovat, tak je potřeba nemít (významné) registrační / paušální poplatky a když zpoplatňovat jednotlivé výpůjčky, tak rozumně. a mít dostatečně širokou síť stanovišť a pokud to mají používat turisté, tak i jednoduchou a rychlou registraci.

'bikesharing' s jedním stanovištěm a poplatkem 700Kč ročně moc nechápu - to už je lepší mít vlastní kolo??

+1/−1
29.12.2015 14:21

L61u95k87á98š 46Š37l46e29h18o63f42e16r 1673849475179

Rekola fungují parádně, 700 Kč za rok je dobrá cena, navíc kolo můžete nechat v podstatě kde chcete, stačí ho jen zamknout a pomocí aplikace ho najde kdokoliv jiný a zase si ho půjčí ;-)

0/0
29.12.2015 14:26

R95u69d97o70l26f 18H64r73a89z53d47í91r59a 1625409743618

mě tedy 700 korun za rok teda moc super nepřipadá, když roční Opencard stojí 3.650,- (MHD na celou Prahu).

+1/0
29.12.2015 14:31

M29i66c61h42a30l 95K66r67č67á60l 6278658976222

Není to málo ale zase je v tom kompletní servis kola.

0/0
29.12.2015 14:48

T92o74m68a23s 59N47o72v37o45t87n32y 1351554836975

Viděl jste třeba ta "Rekola"? To je teda kompletní servis ;-D

+1/0
29.12.2015 17:48

O36l57d11ř11i40c16h 65J80a55n62e48č12e13k 8589496143551

o.k. tak pokud ho můžete nechat 'kdekoliv' a taky si 'kdekoliv' kolo přes mobil najít, tak je to něco jiného.

nevím, ten systém neznám.

0/0
29.12.2015 14:31

O33l54d35ř98i84c93h 26J24a23n56e39č26e54k 8979696213821

každopádně Rekola jsou pro jinou cílovou skupinu než např. vídeňské Citybike, kterému by se alespoň podle popisu v článku měl nový pražský systém měl podobat. samozřejmě kdo používá Rekola, asi by používal i Citybike, ten má ale určitě výrazně širší záběr - navíc i pro občasné uživatele, kterým by vzhledem k frekvenci jízd těch 700Kč bylo moc, nebo návštěvníky města.

0/0
29.12.2015 15:29

L69u33k68á64š 95Š80l85e18h87o67f96e97r 1703339855479

Souhlasím, cílovka je jiná. Rekola jsou pro dlouhodobé uživatele.

0/0
29.12.2015 15:48

T28o78m32a38s 72N37o71v17o84t26n91y 1191504386185

Myslíte ty růžové vraky posvařované kdo ví z čeho, co nemají ani povinnou výbavu a válí se to vždycky přivázané někde, kde to týden zavazí? Jo, to funguje, bezva byznys pro ty co to spustili

+2/0
29.12.2015 17:47

J50a41n 91N74o79v79á85k 9675588534225

Do Prahy bych jako vhodné městské kolo na půjčování turistům viděl třeba toto:

http://www.akumo.cz/crussis-e-city-1-1-2015-2

0/−1
29.12.2015 14:09

M75a15t57o27u24š 84B16á39r16t79a 4906870546958

Mohou rovnou vypsat soutěž na systém, který vypůjčená kola bude zase shánět zpátky.

0/0
29.12.2015 13:52

J94a96n 57F21r64o92l98í46k 6396870575384

V Brně jsou dál a už ví kolik to bude stát. Jedno kolo za dvacet litrů. Se vyplatí zřídit si firmu na přemístování a reexport kol. Věřím, že se brzy někdo najde.;-D

0/−1
29.12.2015 13:57

F40r21a66n47t91i63š79e28k 25H94á11j36e97k 2776339441975

Dotace !

0/0
29.12.2015 13:59

T11o70m50a14s 30N83o83v88o20t46n88y 1281764686285

Tak hlavně je to na míru šitý kamarádkšeft od Anderů a Hollanů pro Šindeláře (v Brně). Nejde o cyklistiku nebo zlepšení dopravy.

+1/0
29.12.2015 17:50

B38o65h56u74m28i49l 41P97e34s73e76k 6795117553844

To nevypsali soutěž?

0/0
30.12.2015 10:38

J65a25n 75N11o40v85á86k 9875368894825

Pokrytí 10 km2? Takže to není pro žádnou větší část Prahy, ale nanejvýš tak pro Prahu 1.

+3/0
29.12.2015 13:50

L63u13k53á42š 38Š96l28e42h17o68f21e76r 1683799615389

10 km2 stačí na pokrytí centra města. Věřme že časem se rozšíří i do lokalit jako Dejvice či Břevnov, mít možnost rychle na kole sjet z kopečka do centra bych rozhodně využíval R^

0/0
29.12.2015 13:57

J52a78n 55F16i14a87l63a 7614337125119

S tím je v Londýně trošku problém, hodně lidí ráno sjede na kole z výše položených míst dolů k Temži a večer se vrací busem. U řeky se hromadí kola (Barclays), ty pak vyvážejí do kopců speciální auta.

+2/0
29.12.2015 14:25

L66u86k52á78š 67Š48l37e65h76o94f79e40r 1483819825239

To není problém, tak to funguje všude. Redistribuce kol je důležitý prvek funkčnosti takového systému ;-)

+1/0
29.12.2015 14:27

O76l95d14ř97i41c60h 34J57a45n56e43č76e59k 8249896803151

a stejně tak by to bylo v Praze, pokud by stanoviště byla i na sídlištích na kopcích.

ale to myslím smysl systému není a proto ani moc nedává smysl rozšiřovat ho i do sídlišť.

ve Vídni jsou stanoviště jen v centru a částečně v širším centru a je to myšleno právě hlavně na kratší ježdění v centru anebo od S-Bahn či metra ke kanceláři, nikoliv nahradit tím celou cestu metrem z domova na okraji města.

0/0
29.12.2015 14:30

T94o26m74a30s 26N42o18v30o51t94n61y 1571974256675

To je zajímavé, že tady cyklopokrytcům auta nevadí, ale jinak pořád řvou, že se mají všechna zakázat, že stačí kolo... ale tak co chtít po "cyklistech", kteří si na propagační cyklojízdy dojedou autem s kolem na střeše a pak propagují, jak je kolo ve městě báječné a auto špatné ;-D

+1/−2
29.12.2015 17:51

O31l15d49ř83i37c96h 12J34a36n27e30č32e91k 8939886273791

s takovýmito projekty se vždycky začíná v centru města a teprve když to funguje a jsou peníze na rozšiřování, tak se pokrytá oblast zvětšuje

+2/0
29.12.2015 14:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.