Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaková hedvábná stezka. Karavana se zbožím z Číny staví i v Česku

Zájem firem o dopravu zboží mezi Čínou a Evropou začíná růst. Původně vyrážel z říše středu na cestu dlouhou přes deset tisíc kilometrů jen jeden vlak za týden, nyní se uvažuje o „karavaně“ jezdící téměř každý den. Železniční přeprava tak začíná výrazně konkurovat lodím i letadlům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35i10n68d47ř23i55c74h 25Š45k43o56p69e69k 4945221480735

že by první dobrá věc, co přišla z Číny ?

0/0
3.1.2016 11:47

J24a41r44o73s38l54a82v 59K29a71d62l81e21c 5891499152611

Bez Ruska to nepůjde;-D

+2/0
3.1.2016 9:39

J60i60n91d22ř26i73c15h 86Š11k62o35p63e32k 4675691870575

však se rusáci budou snažit. Nemůžou ztratit Evropu i Čínu. Takže budou podporovat i tento projekt EU - Čína, aby nepřišli o Čínu

+1/0
3.1.2016 11:48

L84u55k79á32š 79A27d19a28m51e91c 3927133540937

Přes Rusko proudí mraky zboží do Evropy už dávno, jen se tomu neříká Hedvábná stezka. Není to ani tak o ztrácení či nalézání jako spíše o byznysu.

+1/0
3.1.2016 12:58

J50i18r19k43a 29D35v56o49ř35á56k 4715750283288

Přímo(!) z Čína (přes Rusko) to zas takové mraky nejsou. Rozvíjí se rychlejší spojení, které před tím nefungovalo (i když koleje byly). Zorganizováno bylo především přes moře a vzduch.

0/0
4.1.2016 10:13

J37i60r12k73a 33D35v44o69ř82á80k 4425510733708

Bez Ruska to může jít taky, ale v cestě je pár států, které nejsou o mnoho lepší než Rusko. Afghánistán, Pákistán atd.

0/0
4.1.2016 10:15

M34a80r12e41k 17D21e27m54č87á47k 9435404186585

Je pro mě úplně nepředstavitelné, jak může 46 vozů úspěšně dojet 8000 km dlouhou štreku. To snad ani není statisticky možné, aby se někde na přejezdu nenašel nějaký jouda, pro kterého budou blikající světla na přejezdu jenom pro okrasu.

0/0
3.1.2016 2:18

M97a17r56t60i97n 81K66o48ž27í69n 1775206331660

Tak na o 1200km delší Transsibiřské magistrále to funguje tuším už od roku 1916.

+1/0
3.1.2016 2:24

J36i75r91k54a 63D32v68o33ř24á63k 4635110733488

Je to velká "karavana" o tisíci tunách. Kamion (jen desítky tun) na přejezdu bych šacoval na výměnu mašiny, v horších případech možná odepsání prvního vozu s kontejnerem a jede se dál. Zdržení možná den, celkově víceméně v toleranci...

+1/0
4.1.2016 10:18

M23i67r43o25s76l45a61v 36Z29i44k69m17u31n16d 6208342317828

Jenže ve Velké zemi si s nějakým joudou nedělají problémy jako třeba v Česku a takový ruský jouda není český silniční spěchálek ... prostě tam jde čas poněkud jinak ...

0/0
5.1.2016 12:44

M53a89r78e95k 92H78r17u48b34y 6837522911598

jenom aby proslula kvalita a cena SZDC nedonutila Cinany se Cesku spis vyhybat :-P

0/0
3.1.2016 1:57

P34e42t53r 80Š83i54m10e73k 2709407166418

Á pozor, aspoň obrázek se změnil.

+1/0
2.1.2016 21:50

V31a47l42e26r57i98e 91W79e19b20e94r52o29v87á 1352750517610

Odkaz pro ty co se zajímají o cestování a možnost si tuto "Hedvábnou cestu" projet, je to včetně odjezdů a cen jízdenek a tipů, trasa je vyznačena žlutě.R^

http://www.seat61.com/SilkRoute.htm#.VogxOfnhDIU

Jsem překvapena, že takový odborník na dopravu jako je p. Sůra nedá do článku žádný odkaz na net a další info.

0/0
2.1.2016 21:25

J19a43n 69S19ů37r62a 4505313653332

Text je o nákladní dopravě, nikoliv osobní, tak proto.

+4/0
2.1.2016 21:35

T57o22m23a83s 46A73u54g46u90s90t35y90n 6717826491380

proto tam byla fotka vlaku přepravující a osoby a nebyla tam ani mapka, kudy se to vlastně jezdí ani mapka záměru nové tratě... ?

+1/0
3.1.2016 10:02

D88a33v91i58d 78Z58a21j61d96á46k 8315932830911

Se Schenkerem uz nikdy vice. Z ciny uz to jezdi i z vice mist. Doba 20 dni je paradni. Lodni doprava z ciny je katastrofalni.

0/0
2.1.2016 21:03
Foto

Z93d91e75n44ě67k 95Ž36á57k 7778746519449

Vidíte ty "ku..." šikmoooké žluté na to přišly a my bílý blbečci z Evropy né. Kuwa já chcu být né valach ale číňan.

0/−6
2.1.2016 19:33
Foto

Z83d25e70n46ě60k 30Ž80á47k 7398576729859

Teda musím si zareagovat, nééééé komunista.

0/−5
2.1.2016 19:34

M46i59l25a46n 25K79r69á53l 8953978591561

nechlastej to

+1/−1
2.1.2016 21:10

J14i85r23k79a 20D58v49o23ř93á43k 4505250453268

Jako to Ar-gou-to nebo jak se to jejich svinstvo jmenuje? ;-D

0/0
4.1.2016 10:23

P41e97t14r 96Š48i85m65e23k 2429737166108

A nezaškodila by taky třeba mapa těch tras, průměrná rychlost, jak se podařilo zkrátit dobu, co tam jezdí za vlaky, kolik je členů posádek, jede to non stop? Diesel? elektrika? Jaké jsou soustavy? Pane Sůro, dejte si trochu práci s článkem.

+7/0
2.1.2016 19:19

T36o79m17a59s 91A40u94g44u78s30t75y33n 6247206731920

Přece by nepsal článek dýl jak 10 minut...

+6/0
2.1.2016 19:50

V57i58k94t15o33r 47N22á53r52o74ž18n76ý 3369812708

Proč ? Jako návod konkurenci , jak to také dělat. Tyto věci jsou know how spedičních firem , které Vám je neprozradí.

0/−1
2.1.2016 20:20

T19o48m29á73š 35K71n22a70i12f72l 6113670657730

to neni zadne know how...

+1/0
2.1.2016 20:45

V88i86k73t91o18r 64N46á68r82o62ž24n36ý 3649832838

V dnešní době každý mlčí...konkurence nespí a pro někoho detailní popis jak to dělá konkurence může být návodem...

0/−1
2.1.2016 21:04

D32a14v64i80d 47Z64a65j10d25á68k 8715452120361

V tomhle pripade to opravdu neni know how. V Cine to provozuje jedna spolecnost a vsichni to od nich nakupuji.

0/0
2.1.2016 21:15

T85o14m47a69s 86A38u17g42u20s92t57y39n 6697486121700

je to volně dostupné na webu, ale v angličtině. Pro někoho asi dost problém...

0/0
3.1.2016 10:03

T22o31m18á23š 64K27n80a75i71f98l 6823670937960

Průměrnou rychlost si spočítáte... diesel elektrika.. to si najdete na mape, kde jsou draty, a kde ne... soustavy totez ....

0/0
2.1.2016 20:45

P17e51t77r 25Š62i39m13e46k 2629317466198

No já si to najdu, ale spíš mi jde o to, ať má článek nějakou úroveň. Třeba takovou, jako v roce 2000, kdy jsem ji začal číst. Dnes je ta papírová dobrá leda na podpal grilu, a nebo vysoušení bot. Z tohoto se čtenář dozví akorát, že jede vlak z Číny do Evropy.

0/0
2.1.2016 21:33

I15v37o 75Z70d13e70b23o45r92s87k72ý 3893691450871

Zase to nepodceňujte. Já jsem se například dozvěděl, že někdy jede ten vlak i opačně.

+9/0
2.1.2016 21:48

M67i74r43o71s36l52a22v 79Z64i76k27m32u44n61d 6178782747838

Co tam asi jezdí ... elektrické lokomotivy, dílem z Československa, někde se jezdí na 3 kV =, jinde na 25 kV ~, na lokomotivě zpravidla mašinist a pomoščnik mašinista ... nejvíce času zabere překládka kontejnerů na "polské hranici" na vlak normálního rozchodu nebo tam, kde lze kontejnery přeložit ...

0/0
5.1.2016 12:48

P42e92t67r 29Š91i98m75e38k 2299347596168

Jo ale já bych ty informace čekal v tom článku...

0/0
5.1.2016 17:39

P65e12t97r 29Š96i55m96e19k 2449427906878

Jsem rád za tuto renesanci vlakové dopravy. Jen nesmí minout ČR. Napojit Bavorsko, Rakousko, postavit a obnovit kontejnerová překladiště a hlavně udělat pořádný průvan v ČD Cargo a pro začátek v něm zrušit odbory.

+6/−3
2.1.2016 19:12

J83i32ř73í 76S89t76e69h68l31í63k 9747756745742

Představ si ,že Cargo převáží Metransu většinu vlaků.Ten postavil nový terminaál v Třebové,Ennsu,Dunajské Stredě.Z Třebové odjíždí 30 vkontejnerových vlaků denně.....

0/0
2.1.2016 21:04

J51i50ř15í 50S44t69e34h98l47í52k 9637896835112

Jo ještě jsem zapoměl,že Řeci prodali část přístavu v Pireu Číňanům,kde připlouvají lodi s kontejnarama a převážejí se do Č.Třebové.Přepravu po Slovensku a Česku zajišťuje Cargo.Ono to chce mít trochu znalostí a ne jen nadávat

0/0
2.1.2016 21:08

D36a32v54i31d 87Z64a13j26d79á27k 8875522630291

Ale tenhle vlak jezdi do Polska. Tak se to vyklada a rozvazi dal.

0/0
2.1.2016 21:16

P37e70t79r 17Š39i27m79e58k 2349407146508

Ano, všechny tyto informace jsou mi známy, dokonce jsem se byl na terminál Uhříněves a Třebová podívat. Nicméně mám za to, že Metrans už si vagony i lokomotivy provozuje sám. Od roku 2008. A Cargo ztrácí a ztrácí. Mimochodem, já bych rád, aby fungovalo a prosperovalo.

+1/0
2.1.2016 21:44

P67e93t63r 63Š71i87m97e46k 2969577246278

Jen nás to zase, jako obvykle museli naučit Němci s jejich promyšlenou a puntičkářskou strategií, která vidí dál, než za 1 volební období.

+2/0
2.1.2016 21:47

J54a65n23a 70N33o26v96a79k49o96v38a 1679453340727

Ja bych uvitala kdyby misto letadel jezdili vlaky, mozna ze se doziji, ze praha pariz bude mozne za 3 hodiny vlakem,

Nebavi me letat, je to hodne stresujici. Ty kontroly, pak vas naskladaji do tubusu a vy nemate sanci neco delak kdyz se to poto, vlakem je to vetsi zbava koukate z okna, muzete chodit , kdykoliv vystouoit, to v letadle mozne neni a hlavne vlak je na zemi

+18/0
2.1.2016 19:09

G14e51o12r90g 49K80o30m69b48e62r18e38c 9894151666711

jo a pak staci jedna praskla obruc a dopadnete takhle - http://diepresse.com/images/uploads/0/3/9/1413177/FIREFIGHTERS-SEARCH-FOR-VICTIMS-OF-TRAIN-CRASH-IN-ESCHEDE._1369997605184612.jpg

navic pri soucasnym zvaneni Angely "To zvladneme" budou zrovna tak prisny kontroly u tehle rychlovlaku jak na letistich. Uz se o tom i uvazuje ze to zavedou.

+1/−6
2.1.2016 20:32

T22o53m35á50š 25K56n56a42i37f59l 6643520397360

vy by jste nemel vylezat z baraku.

+8/−1
2.1.2016 20:46

J28i39r98i 83R55u44s15n17o42k 4965832277603

A to se jako u etadel nestava?

+1/0
2.1.2016 20:58

G61e93o35r90g 23K77o84m83b41e93r18e25c 9574191746401

tvrdim to snad nekde?

0/0
3.1.2016 7:30

T84o38m90á43š 30T32a19t54í43č70e61k 5630782560508

Hm, já jsem překládal některé z těch technických zpráv po Enschede, vím o čem mluvím. Ten koncept obruče byl po tom neštěstí úplně zavržen. Už žádná obruč nepraskne.

+2/−1
2.1.2016 21:09

G33e63o93r61g 16K45o46m85b67e54r93e33c 9304821366461

nikdy nerikej nikdy. Kdyz pambu da i motyka vystreli.:-P

+1/0
3.1.2016 7:29

J69i73r32k14a 16D50v95o37ř52á49k 4905290613238

To bylo teda chytré. Ta obruč těžko může prasknout když už v těch kolech není.

0/0
4.1.2016 10:38

R15o37m90a70n 53J31e94s12c38h93k97e 9698455487965

Může se stát mnoho věcí. Člověk je tvor omylný, technika také selhává.

Můj děda sedl do 1.vagónu a nepřežil čelní srážku. Více lidí zapomnělo, že se jezdí pouze po jedné koleji na dvoukolejce.

0/0
3.1.2016 8:20

I12v35a28n96a 11N86o41v73a50k98o37v35a 2502222259262

ICE bylo v Eschede, Enschede je v Nizozemsku, tam jim pred par rokama bouchl sklad s ohnostrojem.

0/0
3.1.2016 11:23

D84a72v61i26d 13V61a75c60h40t44a40r79č34í43k 8699122975358

U vysokorychlostních vlaků jsou již zakázány používat složená kola a pokud se nepletu tak na rychlost 160+ také ne

0/0
3.1.2016 9:22

J27i30r93k28a 73D81v40o86ř91á43k 4275800813858

Víte proč se o Eschede tolik píše? Protože těch želeničních nehod vysokorychlostních vlaků je tak málo. Tohle dokonce nebylo ani na vysokorychlostní trati.

0/0
4.1.2016 10:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.