Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PŘEHLED: Peněz na železnici ubude. Kde čekají cestující výluky?

O čtyřicet procent méně peněz na opravy tratí oproti loňskému roku má letos k dispozici Správa železniční dopravní cesty. Na české železnici čekají cestující i přesto dlouhé výluky, které přinesou nejprve komplikace, ale následně i rychlejší cestování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H10o85n80z18a 92K43a96r97á58s91e68k 1305921712888

V článku chybí revitalizace trati Zastávka u Brna - Okříšky, která měla být zahájena v polovině roku 2016 (viz mj. plán výluk pro rok 2016).

+1/0
5.1.2016 0:20

M75i36c68h39a39l 59S46e76d73l26á16č62e84k 7233171924106

Pane Sůro, Zábřeh - Jeseník fiasko? Oni tu rekonstrukci nedokončili? Celé léto byla výluka na trati a jezdilo se autobusy - takže to nedopadlo? Co tam teda dělali?

+2/0
4.1.2016 20:13

M96i17r20o42s11l11a15v 82H65r36u85š80k46a 1520315523855

A jak byste to jinak nazval? Udělal se sice kus tratě dole, ale hlavní část trasy, kterou měla na starost maďarská firma, se nezměnil. Autobusy jezdily prakticky zbytečně a byl jsem z toho v říjnu při cestě z Brna do Jeseníku "nadšený", řidiči jezdili jak draci, málem mi bylo špatně...

+4/0
4.1.2016 21:46

J20a23n 32S38ů15r75a 4505483143442

Nedokončeno, v podstatě pořádně ani nezahájeno, soutěž proběhne znovu.

+1/0
4.1.2016 22:21

J76a37n 43J23e45m83e75l29k95a 1635780

Sranda, sdružení obcí (Šumperk - Kouty) zdá se dokáže za cca 20 mil/ km trať zabezpečit, elektrifikovat, vyměnit svršek a spodek, vyměnit vyhybky.

400 mil za 19 km. Kdyby se jim povedlo přiblížit průměru 50 km/h bylo by to super.

SŽDC za 65 mil/km pouze výměna svršku, spodku, řízení, zabezpečení + pár nesmyslných podchodů, ale již bez podstatné elektrifikace (cca 900 mil za 14 km Frýdlant nad Ostravicí - Frenštát)

A k tomu by se mělo připočítat 450 mil za převážně podchody Frýdlant nad Ostravicí. Tedy cca 90 mil / km za repas jednokolejné tratě bez elektrifikace v původní stopě. sdružení 20.

Rychlostní průměr donedávna 33 km/h. Uvidíme nakolik se zvedne.

Před 10 lety 300mega za stanici Frýdek Místek (podchody a spol) bez vlivu na rychlost tratě. Pak 10 let nic.

+1/0
4.1.2016 16:20

O43l35d67ř33i56c92h 19J89a91n78e62č41e42k 8369966793761

jakkoliv si o efektivitě SŽDC a spol. nedělám žádné iluze, tak podle mě srovnáváte nesrovnatelné.

cenu rekonstrukce určitě výrazně zvyšují právě ty 'nesmyslné podchody' a dost možná i mnoho dalších prací mimo vlastní dráhu - na nádražích apod. pokud se do Koutů opravdu jen modernizovala dráha a v zastávkách předláždila nástupiště (toliko pár desítek metrů v každé zastávce) a vyměnily plechové budky, tak to opravdu je levnější.

0/0
4.1.2016 16:51

J67a11n 43J91e61m96e70l15k38a 1925720

A o to tady jde. O průměrnou rychlost...

0/0
4.1.2016 16:54

J45a61n 76J11e55m32e41l79k96a 1695810

Tak otázkou zda je opravdu nutné všude dělat podchody na regionální trati. (+ náklady na revize, zatékání do výtahů a spol). To je česká volba.

Budka vs Nádraží. Tak ta otázka není. 450milionů nešlo do do budovy. Střecha + vymalování + fasáda obvykle nestojí 450 M. Většina šla jinam. Nástupiště, podchody a spol. Za ty peníze by mohly být čekárny přetopené na 1000 let otevřeny 24/7 :-) ;-D

+1/0
5.1.2016 8:03

J29a56n 39J23e51m96e73l11k79a 1185860

Tak otázkou zda je opravdu nutné všude dělat podchody na regionální trati. (+ náklady na revize, zatékání do výtahů a spol). To je česká volba.

Budka vs Nádraží. Tak ta otázka není. 450 milionů nešlo do budovy. Střecha + vymalování + fasáda obvykle nestojí 450 M. Většina šla jinam. Nástupiště, podchody a spol. Za ty peníze by mohly být čekárny přetopené na 1000 let otevřeny 24/7 s úschovou a půjčovnou kol :-) ;-D

0/0
5.1.2016 8:05

M95i52r37o61s44l50a72v 69Z61i50k63m26u27n56d 6268852407858

Šumperk - Kouty je "novostavba" z popovodňového obnovení trati (trať v podstatě zničena v roce 1997), včetně mostů, takže v podstatě šlo o postavení trakčního vedení a úpravy zabezpečovacího zařízení pro vozidla elektrické trakce ... navíc tam jezdily lehké motoráčky s minimálním ojetím kolejnic ... ve Švýcarsku jsou k vidění kolejnice ze začátku minulého století ...

+1/0
4.1.2016 16:58

J14a65n 10J78e96m29e24l44k31a 1835280

Novostavba za 68 milionů ?:-) (náklady na opravu po povodni)

0/0
4.1.2016 17:40

O18l63d91ř91i36c74h 79J58a28n69e96č38e33k 8109306783921

pane Sůra prosím kdy je ta celozávodní dovolená ve Škodě Auto??? tahle informace 'běžnému cestujícímu' moc neřekne :-(

0/0
4.1.2016 15:10

J23a94n 94S79ů87r70a 4925143313952

červenec

0/0
4.1.2016 15:14

O72l39d42ř30i16c50h 85J42a42n98e33č35e29k 8519156803661

ok díky. hlavně doufám, že to bude až po skončení výluky HK - Jaroměř, aby zůstalo aspoň jedno spojení z Turnova do Pardubic bez NAD (kromě couráku přes Jičín...)

0/0
4.1.2016 15:17
Foto

O43n68d70r55e96j 98V45a51l18o87u33s37e75k 4300971327521

práce na dalším úseku Olbramovice-Chotoviny?? Nebyl náhodou už tento úsek slavnostně dokončen v listopadu loňského roku?

Asi se myslí Olbramovice - Votice ne?

+1/0
4.1.2016 14:29

J83a84n 88S36ů76r31a 4815233863452

takto to poslalo sždc, ale jdu ověřit:)

0/0
4.1.2016 14:45

M92a88r68t75i38n 82Š88v36a69n62c34a27r 5412433

Praha - Liberec, 56 km/h , vlakem, totální průser železnice, krajské město a hlavní město.. ble

+4/0
4.1.2016 13:32

P83e64t42r 96S19c15h33w13a36r96z 7978309953771

No jo, to je pravda. Ale trasování moc rychlejší jízdu nedovolí, jen než se dostane vlak z Liberec do Turnova...

0/0
4.1.2016 14:12

M16a91r48t72i83n 21Š98v58a29n28c57a97r 5922413

no nevím, myslím že a 70-80 km/h by to šlo i při současném trasování nebo jeho nějakou lehkou změnou .. už 150 let se nic neděje.. dost ostuda pro správce železničních sítí.. nevím proč by na takovou dopravu měly daňoví poplatníci přispívat

0/0
4.1.2016 14:28

O71l61d89ř58i67c56h 92J91a66n49e25č77e40k 8689856423771

protože se tím vlakem nejezdí z Prahy do Liberce (ostatně ani žádné přímé vlaky nejezdí), ale z/do stanic ležící mezi Prahou a Turnovem, resp. do Turnova a dál směr Tanvald, kde vlak není o tolik pomalejší než autobus.

to je jako kdybyste se ptal, k čemu jsou dotované rychlíky Praha - Brno, když tím rychlíkem nikdo z Prahy do Brna nepojede, protože může jet o hodinu rychleji EC/RJ.

traťová rychlost z Prahy do Turnova a z Liberce do Pardubic přes Starou Paku dnes již kolem 80 km/h zpravidla je (v minulém roce byly obě tyto tratě opravdu dlouho rozkopané) - jenže když vlak tu a tam musí pomaleji, tráví čas ve stanicích, někde dokonce čeká na křižování nebo na přípoje - tak ten průměr prostě rychle padá.

vlaky z Prahy do Liberce busům nejspíš moc konkurovat nebudou ani když se trať optimalizuje na průměr kolem 80km/h - při vzdálenosti 140km to je stále 1:45hod, na to by byla potřeba ještě masivnější přestavba.

mimochodem, kdy že je ta celozávodní dovolená ve Škodovce? doufám, že se výluka MB - Nymburk nepotká s výlukou HK - Jaroměř...

+4/−1
4.1.2016 14:50

M39a61r92t57i63n 70Š84v53a57n31c84a15r 5232773

jak může vlak tu a tam čekat.. když investovaly miliardy do řídících systémů...

0/−3
4.1.2016 15:01

O16l40d70ř64i45c17h 71J37a30n23e10č81e32k 8679436683881

prosím naučte se číst. vlak čeká na přípoje, na jednokolejné trati na křižování. ani se sebelepším zabezpečením nemůžete vlaky poslat proti sobě. zrovna na tomhle ty rychlíky Praha - Tanvald ztrácí docela dost času.

+1/0
4.1.2016 15:05

M43a85r78t67i41n 48Š23v96a29n73c23a98r 5702163

Křižování by mělo být tak husté, aby nezdržovalo provoz, v souladu z utracenými miliardami to není zas tak přehnaný požadavek. číst umím

0/0
4.1.2016 15:26

O60l36d46ř25i33c38h 24J76a42n32e89č64e36k 8499706133301

a pokud na jedné trati rekonstrukcí zvýšíte traťovou rychlost o 20% a na sousední navazující trati o 10%, tak všude přestavíte (posunete) výhybny, aby vlaky neustále mohly jezdit maximální traťovou rychlostí a všude na sebe perfektně navazovaly? a budete mít extra výhybny pro rychlíky a pro couráky, protože kvůli odlišnému zastavování mají odlišné jízdní doby?

jo, kéž by se do železnice investovalo tolik peněz jako do dálnic - to by asi všude byla čtyřkolejná trať, dvě koleje pro couráky a dvě pro rychlíky???

+2/0
4.1.2016 15:38

O88l87d25ř26i79c91h 81J47a98n32e50č47e87k 8969246303511

a ještě jsem zapomněl dodat - a pokud se pak odjezd vlaku zpozdí o 3 minuty kvůli nástupu školního výletu nebo jednoho vozíčkáře, tak máte za chvíli zpoždění po celé republice po zbytek dne, protože přeci všechna křižování a přestupy jsou vypočítaná na minutu.

+1/0
4.1.2016 16:53

P92e30t95r 30S27c45h60w28a19r46z 7458509833861

No, třeba proto, že rychlejší vlak jaksi mimo výhybnu neumí "předjet" ten pomalejší?

0/0
4.1.2016 15:07
Foto

J91a36n 93V44a91l49a15l96í76k 6826349670696

třeba čeká i v zastávce než nastoupí a vystoupí cestující... to nevíte...

a nebo než do stanice přijede vlak z protisměru

0/0
4.1.2016 15:11

P79e64t60r 81S45c12h57w48a63r89z 7388379313201

Což ostatně platí i pro trasu Liberec - Pardubice.

0/0
4.1.2016 14:28

M80a59r80t86i67n 51Š22t20r78o94s 4719977810808

Pomohla by dostavba propojení "Milovice-Mladá Boleslav".

+2/0
4.1.2016 14:42

M71a14r15t63i28n 94Š38v74a95n84c91a85r 5292423

za 100 let a 100 miliard to možná bude

0/−1
4.1.2016 14:58

O33l98d92ř10i97c14h 82J40a56n49e62č68e55k 8909166533131

asi jako D8 přes České středohoří. nebo D3. s tím rozdílem, že tam ani těch 100 miliard nestačí.

0/0
4.1.2016 15:18

M85a77r50t82i20n 47Š94t93r24o85s 4309157890828

To stejné je ale i Karlovy Vary a Jihlava....

+2/0
4.1.2016 14:27

J24i64ř35í 81K83o89c41u87r10e50k 6905504875548

Brno se Zlínem a s Olomoucí. V druhém případě alespoň existují přímé spoje.

0/0
4.1.2016 20:10

J15a14n 89J96e19m50e59l79k19a 1295980

Tak hlavně taky Mladá Boleslav.. Přitom třeba jen Boleslav Nymburk by šla jednoduše předělat na 100-120.

0/0
4.1.2016 16:25

M48a31r10t50i70n 36Š49v54a30n83c59a75r 5762573

ee sorry 55 km/h , Liberec-Pardubice spojení dvou krajských měst, ostuda železniční dopravy v ČR

+1/−2
4.1.2016 13:30

R79a67d33i40m 47Š69o29l58c 1385475915584

Spojení Pardubice - Liberec busem nejrychlejší spojení 48,8 km/h, ostuda silniční dopravy v ČR

+1/0
4.1.2016 13:46

M24a60r55t30i29n 90Š85v38a20n39c25a74r 5422853

autem 80 km/h

0/−1
4.1.2016 13:48

R79a18d53i27m 54Š92o86l15c 1555785695354

Tak to musíte dost porušovat předpisy. Předpisově se to dá tak cca za 70 km/h. A srovnával jsem veřejnou dopravu a ne individuální.

+4/0
4.1.2016 13:50

M65a14r83t82i78n 47Š35v84a63n91c45a38r 5502213

72 km/h podle plánovače na seznamu. žELEZNIČNÍ DOPRAVA, KTERÁ JE POMALEJŠÍ NEŽ AUTO NEMÁ NÁROK NA EXISTENCI

+1/−6
4.1.2016 14:29
Foto

J21a73n 92V20a19l68a91l94í87k 6206799440616

viz příspěvek níže... až pojedete stejnou trasu tak autem jste na tom stejně jako ten vlak... tudíž i to auto nema nárok na existenci když jede po stejné trase a je pomalejší???

0/0
4.1.2016 14:36

O59l53d50ř84i96c45h 50J67a71n15e54č25e74k 8949106493491

já bych Vám všem autofilům přál, aby všichni, kdo standardně jezdí hromadnou dopravou, mohli přesednout do aut - každý jednotlivě do svého. myslím, že po pár dnech byste brečeli a modlili se, aby konečně zas začly jezdit ty neefektivní vlaky a autobusy, které musíte ze svých daní dotovat.

plánovač na netu a realita jsou někdy dvě dost odlišné věci. já těch cca. 100km ze svého 'letního bytu' do kanceláře v centru velkoměsta (mimo ČR) dojedu podle plánovače za 1:17hod. už to je jen teorie, protože pokud nechci za parkovné zaplatit 20 eur, tak nemohu stát přímo přede dveřmi. takže se zaparkováním řekněme 1:30 a jen to samotné parkování nejspíš nebude o moc levnější, než měsíční jízdenka na vlak na celou trasu. ale hlavně pokud se na tuhle trasu vydám ve všední den ráno, za 1:30 budu možná někde na kraji města na přeplněné dálnici, když to hodně dobře půjde, tak to do kanceláře pod 2 hodiny možná zvládnu.

vlak jede 1:25hod, samotná cesta vlakem je tedy pomalejší, než cesta autem od dveří ke dveřím - plus 10 minut na nádraží a 20 minut přes město na kole z nádraží do kanceláře. pomalejší než auto ráno rozhodně nebudu a to vše bez stresu, parkovacích poplatků a ve vlaku se můžu vyspat, nasnídat nebo cokoliv jiného.

+3/0
4.1.2016 15:04
Foto

J39a46n 62V55a98l45a44l68í93k 6466259970506

tak jsem si to zadal do mapy a přibližně stejná trasa autem dle vlaku vychází

158 km – 2:55 h

tudíž když pojedete dle veřejné obslužnosti jako vlak tak jste na tom stejně a tudíž jste také pěkná ostuda ;-D;-D

0/0
4.1.2016 14:08

M19a42r46t22i34n 40Š36v31a53n24c77a22r 5482103

tak jste to zadal blbě, mě vychází 1:42, průměr 72 km/h

0/0
4.1.2016 14:59
Foto

J14a15n 70V46a64l90a45l66í16k 6646579810326

a měl jste trasu jako ten vlak????

https://mapy.cz/s/oX3R

0/0
4.1.2016 15:02
Foto

J24a20n 74V48a58l95a36l22í18k 6276559440346

zde to máte přesnější dle vlaku a vynechal jsem že zajíždíte do Rychnova u Jablonce nad Nisou

https://mapy.cz/s/oXnm

o proti vlaku o 3km kratší a o 4min delší

0/0
4.1.2016 15:09

M60a73r74t40i57n 76Š57v13a57n16c95a64r 5752753

tak jste to zadal špatně, mě vychází 1:42, průměr 72 km/h

0/0
4.1.2016 14:59
Foto

J95a89n 38V84a41l60a61l25í75k 6236199200616

autem 120km vlakem 161km no a zkuste jet autem po trase kudy jede vlak dělejte zastávky a pak porovnejte :-P

+3/0
4.1.2016 13:58

M68a51r93t29i60n 31Š96v46a21n54c92a59r 5952313

několik miliard korun, mnoho hodin výluk, výsledek Liberec-Pardubice zrychlení o 4 min., cestovní rychlost 65 km/h.. středověk, SDŽ tunel na peníze, kde nic tu nic

+2/−2
4.1.2016 13:27

O44l67d68ř34i77c20h 80J87a68n85e46č15e78k 8299806733631

na jednokolejné trati s poměrně silným provozem prostě nemůžete každé zvýšení traťové rychlosti přímo přenést do jízdních dob

0/0
4.1.2016 15:10

M86a67r41t43i30n 65Š38v16a85n14c20a58r 5772833

smutné... k čemu ty investované miliardy ?

0/0
4.1.2016 15:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.