Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Uber vzdává boj s úřady, stáhl se z několika německých měst

Alternativní „taxislužba“ Uber se stáhla z Hamburku, Düsseldorfu a nejnověji i z Frankfurtu. Poté, co úřady loni postavily službu UberPop v Německu mimo zákon, hledala americká firma cesty, jak k sobě nalákat licencované taxikáře. To se však nedaří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V67l79a41d39i15m25í20r 94C48i75h76l33a 8881358487733

Nemohl bych na základě nějaké aplikace provozovat třeba lékařskou praxi? ;-D;-D;-D

+2/0
5.1.2016 10:53

P35e64t90r 19N62i93v15n52i67c42k47ý 3852794755707

Stávající zkostnatělý systém omezeného počtu taxikářů je z principu dlouhodobě neudržitelný. Úředníci a stávající texikáři se ho logicky budou zastávat do posledního dechu. Stát nedokáže dlouhodobě udržet dražší a horší službu, když na trhu existují levnější a kvalitnější alternativy. Jistě, ze začátku to bude skřípat, bude se šermovat zákony, ale inovace nakonec zvítězí a zákony se změní, aby reflektovaly realitu.

Opravdu bystě chtěli, aby před každým automobilem běhal běžec z červeným praporkem a zvoncem nebo píšťalou, jak bylo uzákoněno v počátcích automobilismu? A to si piště, že úředníci chtěli, aby se to dodržovalo, i když rychlost automobilů se zvyšovala a běžci už tak nějak nestíhali. Kvůli inovacím v automobilovém průmyslu to nakonec i ti úředníci a politici vzdali a nařízení se zrušilo.

0/0
5.1.2016 9:35

M97a90r94t39i47n 81K92a78r13á88s30e42k 9698273958168

No problem je kdyz ta "levnejsi" alternativa je levnejsi predevsim kvuli tomu, ze se vyhyba placeni dani a nesplnuje zakonne pozadavky.

To je jako kdyby prodejci phm kteri podvadeli s dph pres karuselove obchody se hajili tim, ze poskytuji lepsi a levnejsi bezin a zakon, ktery po nich chce platit dph je zastaraly a zkonstately a na dukaz jejich tvrzeni argumentuji tim, ze prece je o jejich levny benzin velky zajem.....

Ono na trhu totiz neni jen UBER ale i dalsi nezavisle aplikace, ktere jsou taky uzivatelsky prijemne a nabizi podobne sluzby za podobne nizke ceny (casto i levneji), ale zadna z nich zadne predpisy neporusuje...

+3/0
5.1.2016 9:46

P42e67t58r 10N76i96v66n96i87c14k70ý 3412244305797

Čas je nakonec nejlepší rozhodčí. Ukáže, co je životaschopné a co zahyne. Je to i příležitost pro stát, aby ukázal, jak se dokáže přizpůsobovat techonolgickému pokroku.

Jeden problém jsou licence. Proč stát tuto činnost vůbec licencuje? Má to dnes ještě nějaký význam? Proč některá města výdávají jen omezený počet licencí a tím zjevně omezují trh?

Druhý problém josu daně. I tady má stát velké možnosti, jak inovace promítnout i daních. Proč třeba nemít extrémně jednoduchý systém denní paušální zálohové daně. Každý takový taxikář by zaplatil třeba 200 Kč daní a mohl by den jezdit. Bez složitých živností a daňových přiznání? Ta podnikatelská administrativa a byrokracie škrtí podnikání. Jistě všichni daňoví úředníci budou rozhodně proti zjednodušování (podřezávají si tím vlastní větev).

0/−1
5.1.2016 10:08

V56l66a82d96i29m10í14r 15C14i18h67l84a 8751938447143

Třeba v New Yorku jsou taxi také licencované a je jich omezený počet. Přesto výborně fungují.

0/0
5.1.2016 10:54
Foto

M75a69r74t49i97n 74P15i38š82t70o24r81a 8798978946599

Dělá to dobře. Dokud má pohádkové příjmy jinde (od investorů a v pokrokovějších zemích), může v klidu posečkat.

Až se to zavede v těch pokrokovějších zemích, včetně legislativy, prosákne to i do německé legislativy a pak tam s tím nikdy mít problém nebude. Tedy až na staré taxíkáře.

0/−1
5.1.2016 0:10

P13e83t24r 38A61g58u21l39á48r 4337548340174

Podle mne je to jen pokus jak vyvést peníze z Evropy do USA a při tom je nedanit. Proto všechny ty řečičiky o sdílené jízdě. Tam kde to pochopili a jsou ochotni se postavit to pojmenovali jasně - mimo zákon. A absolutně nechápu drzost představitele UBERu u nás, který je schopen říci něco v tom smyslu, že naše zákony jsou zastaralé a že si je máme změnit. S tím by se možná dalo souhlasit, ale nejdřív by se měl postarat o změnu a pak podnikat. Ale u nás jsou si někteří rovnější. Docela jsem zvědavý, jak budou řidiči UBERu u nás podávat měsíční přiznání DPH.

+5/−1
4.1.2016 18:58
Foto

J32i26ř98í 22K98r41á57k53o15r97a 9769683

Další ouřada...

0/−5
4.1.2016 19:03

P87e47t26r 25A89g76u52l58á56r 4547378690884

Pokud myslíte mne, tak nic nemůže být vzdálenějšího pravdě. Jako daňového poplatníka, který ročně odvede na daních několikanásobně než je průměr a občana země, která má stále se zvětšující dluh, mne občas nadzvedne ze židle, když vidím, kterak úředníci laxně přihlíží daňovým únikům. Ony by se ty peníze daly použít třeba na opravy silnic. Alespoň jejich část.

+3/0
4.1.2016 19:07
Foto

J79i68ř46í 57K50r84á75k72o80r39a 9659263

Mluvíte jako ouřada, je mi líto.

0/−5
4.1.2016 20:18

J15a21k20u56b 42S87e93m47e85r12á11d 2657126771431

no zato ty tady predvadis myslitele ;-D

+1/0
5.1.2016 10:49

A74n64t69o74n75í23n 45J35i60ř27í87k 5879917649584

Aby mohl být člověk lékařem, musí splňovat určité požadavky. Aby mohl být člověk soudcem, musí splňovat určité požadavky, aby mohl být člověk řidičem autobusu, musí splňovat určité požadavky...... Tato pravidla existují a mají být dodržována do doby, než dojde ke změně zákona. Typ aplikace, jako je UBER, může sloužit i pro obyčejné taxikáře (tuším, že např. Liftago funguje na obdobném principu). UBER si ale zakládá na tom, že jeho řidiči zákon prvoplánově porušují a tím získávají výhodu před konkurencí (absurdí tvrzení, že jde o sdílenou jízdu, nikoliv taxislužbu, neplacení daní a podobně). Neodsuzuju nikoho, že s nimi jezdí, jsou-li levnější. Na druhou stranu je ale pochopitelné pokutování řidičů za porušování zákona.

+8/0
4.1.2016 18:00
Foto

J40i14ř38í 30K52r90á49k56o89r52a 9589363

Ta služba je dobrá a je široce poptávaná. Má úspěch.

Úřady jsou tu pro lidi, je tedy jen logické deregulovat trh. Místo toho ho ještě více zregulují, aby tu službu úplně zlikvidovali. Z čehož můžou mít prospěch stávající taxislužby, ale rozhodně ne zákazníci, tedy všichni ostatní občané.

Z toho vyplývá, že úředníci nejednají v zájmu občanů, nýbrž spíš několika málo zainteresovaných firem.

0/−6
4.1.2016 18:10

R24a24d97o71s81l37a49v 50K22l62a51u76d34a 5494628784512

To jste hodně na omylu. Tak třeba řada studentů si řekne, že bude jezdit jen o víkendech a o prázdninách. Díky tomu mnoho taxikářů, pro které je to jediný příjem, budou muset jít dělat něco jiného. Takže to dopadne tak, že ve všední den člověk taxikáře nesežene. Fakt na tom zákazníci vydělají?

+5/0
4.1.2016 18:15

Z14d66e51n55ě45k 54W21e23r53n51h29a60r65t 6967915472728

Ve standardním a přirozeném systému to funguje tak, že kde je poptávka, objeví se vzápětí i nabídka. Naopak, přemíra regulace a omezení vede k nerovnováze a převaze poptávky nad nabídkou, koneckonců, toho jsme si za socialismu užili dosyta. Takže to, že někde bude nedostatek možností si zajistit odvoz (záměrně nepíšu taxíků), je právě důsledkem zbytečné regulace. Při zrušení regulace a nastolení přirozených podmínek by problém zmizel.

0/0
4.1.2016 18:21

J94a22k96u74b 20S63e51m11e78r88á10d 2707786951541

no jenze tady nejde o nedostatek moznosti :-) tady jde o nabizeni nizsi ceny, kterou dosahli nedodrzovanim pravidel

+3/0
4.1.2016 18:23

Z94d45e76n98ě16k 17W63e57r11n78h43a63r54t 6377255862418

Takových služeb jako UBER je víc, jen nejsou tak vidět a tolik se o nich nemluví. A pokud padne jedna, případně jí zakážou, objeví se ještě další, lišící se v nějakých nepodstatných detailech. Ten trend je jasný a žádný zákon to už nezvrátí. Takže by to chtělo mít rozum a místo omezování a vymáhání přežitých pravidel by se mělo vyjít vstříc požadavkům lidí a tyto služby povolit, nebo pro ně vytvořit prostor. Ony se stejně budou využívat, i když jsou třeba protizákonné. Není to sice správné, ale taková je holt realita.

0/−1
4.1.2016 18:31

J22a81k48u82b 88S51e43m87e55r10á50d 2187436241461

A kdo zakazuje sluzby odvozu zakaznika??? 8-o :-) Jen proste maji nejaka pravidla, nekdo (treba Liftago) je splnuji, Uber ne

+3/0
4.1.2016 19:22

R44a64d12o64s28l57a82v 28K66l96a20u43d96a 5814138284892

Jenže takhle to právě nefunguje. To je jen naivní představa. Kor když do toho zapojím někoho, kdo má nějakou výhodu... Dám trochu jiný příklad... Jistý řetězec rychlého občerstvení se rozhodl, že postaví svoje restaurace na brigádnících, především z řad studentů... Ono to má obrovské výhody. Možnost poslat domů když není práce, jednodušší administrativa a pod. Jenže za chvíli zjistili, že to prostě nejde. Ve všední dny dopoledne a o zkouškovém období nebyl nikdo, kdo by tam přišel. Pokud se vám tohle podaří udělat v prostředí nějaké živnosti, bude to tragédie.

0/0
4.1.2016 18:27

Z46d65e82n32ě94k 14W85e12r61n61h70a51r60t 6917825302608

A není to třeba tím, že zaměstnat člověka jen na dobu, kdy jej ta firma skutečně potřebuje, je v našem systému v podstatě nemožné a musí se to kompenzovat přes brigádníky? Není tedy i tady příčinou problému zbytečná přeregulace a zasahování státu do vztahů mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem?

0/−1
4.1.2016 18:34

R45a86d40o15s52l43a40v 77K29l92a52u84d59a 5644608954632

Vy si vážně myslíte že by taková firma takové zaměstnance našla? Nemít možnost získat hypotéku, vědět že si s ním firma může kdykoliv vytřít .... To tady bylo před sto lety. A mělo to katastrofální následek. 40 let bolševismu. To byste si přál? Svět se naštěstí poučil a tak má zaměstnanec svoje práva, aby ho nenapadlo dělat revoluci.

+1/0
4.1.2016 18:39

Z16d81e61n74ě92k 14W20e81r96n96h47a40r35t 6917665102668

V USA to do značné míry funguje a tak nějak jsem si nevšiml, že by tam proto vznikla bolševická revoluce. A možná by to chtělo nějakou učebnici historie, některé jsou i obrázkové. Zjistil by jste, že i u nás ten neblahý socialismus nevznikl z mozolů povstavšich porobených proletářů, co hrdě vztyčili hlavy a rozlomili své okovy, ale spíš z dohody velmocí o rozdělení světa po světové válce.

0/−1
4.1.2016 18:45

R14a82d34o47s61l15a27v 71K97l50a79u29d98a 5864778474502

Odbory jaké mají v USA bych našim firmám nepřál ani za trest.

0/0
4.1.2016 19:10
Foto

J19i84ř33í 22K14r61á48k47o52r75a 9369933

Ježiš to je blábol.

Ale jinak kvalitní doomsaying. R^

0/−3
4.1.2016 18:28

R94a55d89o78s42l92a61v 54K83l85a81u74d96a 5554628104952

Zatím tady blábolíte jen vy. A ještě se dožadujete toho aby úředníci nejednali podle zákonů, ale podle vás, protože vy jste občan.

+1/0
4.1.2016 18:30
Foto

J73i84ř42í 78K86r53á24k34o40r19a 9879783

Tak předpokládám, že máte nějaký solidní podklad pro své tvrzení, že kvůli Uberu nebudou mít mimo prázdniny taxikáři práci.

0/−3
4.1.2016 18:32

J56a81k72u34b 19S52e65m92e46r33á88d 2327836501231

urednici jednaji podle stavajiciho zakona, jinak ani nemuzou :-)

0/0
4.1.2016 18:17

L21u47b78o35m73i93r 33K27u44b26a15t 4257973181160

Kdybyste si přečetl příspěvek, na který reagujete, zjistil byste, že je tam dokonce zmíněna konkurenční služba, která funguje podobně a bez problémů se drží v rámci existujících zákonů. Takže to evidentně jde a zcela jasně to demonstruje, že Uber nemá v úmyslu o dodržování zákonů ani uvažovat. Ono jim ani nic jiného nezbývá, při dodržování zákonů by brzy zkrachovali.

+4/0
4.1.2016 18:18
Foto

J18i82ř18í 87K90r49á58k84o73r70a 9229863

"při dodržování zákonů by brzy zkrachovali"

Protože ty regulace zkriplují trh a nechávají na něm příliš málo prostoru pro konkurenci. Už to tady vysvětluji potřetí.

0/−4
4.1.2016 18:30

R84a35d15o17s14l91a29v 95K88l24a14u72d79a 5484758644502

Ale prdlajs. Zkrachovali by proto, protože jsou drazí. Taxikář zkrátka nemůže z tržby dát 20% jen za "dispečink".

+4/0
4.1.2016 18:31
Foto

J11i64ř74í 53K87r47á25k60o70r62a 9379853

Nejsou drazí. Jsou nejlevnější. Jezdím s nimi dost pravidelně.

Vy fakt musíte dneska něco hulit, to jinak není možný. Padají z vás perly jako vrata.

0/−5
4.1.2016 18:33

R42a70d30o81s74l36a38v 30K21l42a45u59d41a 5514668804532

Nemůžu za to že jste blb. Jsou drazí pro řidiče. Ne pro vás. Z toho co vy zaplatíte, dostane taxikář 80%.

+5/0
4.1.2016 18:34
Foto

J23i46ř60í 20K69r22á98k58o58r97a 9919433

A? Co je mi do toho? Pro mě jsou levní a ty řidiče nikdo nenutí jezdit.

Vy řešíte marži prodejce pečiva, když si kupujete rohlíky?

0/−4
4.1.2016 18:38

R86a32d27o92s67l68a12v 70K36l29a16u34d96a 5684578504372

Chlape vy se mi snad jenom zdáte. Než něco plácnete, nechtěl byste si aspoň přečíst článek? UBER chtěl dodržovat zákony, ale nesehnal řidiče.

+4/0
4.1.2016 18:41
Foto

J91i77ř77í 12K61r22á14k38o92r98a 9839973

Zajímavé halucinace máte, jen co je pravda.

Já tam čtu - Uber vzdává boj s úřady, stáhl se z několika německých měst.

0/−3
4.1.2016 18:46

R63a80d68o69s27l49a15v 25K53l17a53u97d33a 5124848544812

"...hledala americká firma cesty, jak k sobě nalákat licencované taxikáře. To se však nedaří." To jsou halucinace? Pokud by je sehnala, pak jí nikdo postavit mimo zákon nemůže. To jsou fakta.

+4/0
4.1.2016 19:13
Foto

J41i67ř60í 86K53r29á14k92o59r88a 9679453

A všiml jste si, že je to na totálně zregulovaném trhu, kde regulují i počty taxikářů? Na trhu, který je tím pádem naprosto saturovaný a prostor pro dalšího hráče tam není?

To je asi jako kdybyste se divil, proč se sem nehrnou další mobilní operátoři, vy inženýre. ;-D

0/−3
4.1.2016 20:18

P33e96t50r 61A65g21u74l97á79r 4977448540654

Aby nevzdával, když porušovali zákon a buď by to draze zaplatili, nebo by šli bručet.

0/0
4.1.2016 19:14

R82a19d45e20k 50N73e67u84m34a10n48n 5932392288575

Jsou drazí.

Byla tady série článků a vycházela tam průměrná cena vyšší než s běžným taxíkem!!

+3/0
4.1.2016 19:03
Foto

J70i29ř64í 83K93r49á55k37o54r62a 9779453

Mně je jedno, co kde vycházelo. Já s nimi jezdím max. do 15 korun.

0/−2
4.1.2016 19:04

P11e44t45r 31A26g85u29l68á94r 4147538640584

Mluvíte, jako by u vás na prvním místě byla vždy cena. Takže by jste v bazaru sáhnul také po vozidle s nejistým původem, ale hlavně po nejnižší ceně? Pominu-li fakt, že přesně v takovém může vydělávat ten váš superlevný UBERdriver?

+3/0
4.1.2016 19:19
Foto

J48i86ř61í 77K84r77á71k70o29r70a 9349453

Pro mě je hlavní cena a výkon. Obojí má Uber ve výborném stavu.

0/−3
4.1.2016 20:19

L66a19d64i48s73l24a92v 63S54a97u89e29r 8557821443894

Pokud regulace "zkriplují" trh tak určitě nebudete protestovat když léky nakoupíte v nonstop zástavárně, zbraně ve večerce atd. Pokud je trh regulován nějakým zákonem tak ho má každý dodržovat, potom se vytvoří konkurenční prostředí. Když ho někdo nedodržuje tak získává nějakou výhodu nemyslíte?

+2/0
4.1.2016 18:55
Foto

J40i95ř92í 43K86r22á32k29o83r12a 9199953

A z toho vyplývá, že každý zákon je správný!

Mimochodem, znáte to, že neznalost zákona neomlouvá? A víte, že jste povinen znát přes 8800 zákonů a jiných předpisů, nemluvě o místních vyhláškách? Znáte je všechny? Jestli ne, zcela jistě každý den porušíte nějaký ten zákon. Věděl jste to? Asi by vás měli zavřít za katr.

0/−3
4.1.2016 18:59

R68a80d62o70s31l38a62v 41K30l78a74u58d69a 5304688184902

A víte že zase žvaníte blbosti? Většina zákonů se většiny lidí vůbec netýká. Asi těžko se někdo kdo bydlí v paneláku a doma má jen rybičky bude učit zákon o hospodářských zvířatech, případně o drážní inspekci a pod.

+2/0
4.1.2016 19:08
Foto

J68i43ř96í 65K49r50á45k67o25r49a 9969373

Člověče pane Klaudo, jak vlastně víte, který z těch takřka devíti tisíc zákonů a předpisů se vás týká či netýká, když je neznáte? ;-D

http://www.zakonyprolidi.cz/blog/platne-predpisy-ke-konci-roku-2015.htm

0/−1
4.1.2016 20:22

R11a76d51o85s40l32a34v 29K24l70a84u62d75a 5814498364582

Pokud chci provádět nějakou činnost, tak se pochopitelně zajímám o to jaký potřebuju znát zákon. Tj. když chci řídit auto, když chci podnikat, když chci někoho zaměstnat, atd. Pak jsou pochopitelně obecné zákony které vychází z morálky, možná i z Bible.

0/0
4.1.2016 20:53
Foto

J46i31ř72í 80K83r25á86k68o97r40a 9789843

Denně přijdete do kontaktu se spoustou lidí ve spoustě případů, ve kterých jsou zapojeny nějaké zákony, o kterých ani nevíte. Legislativní inflace, mluví se o ní stále častěji.

0/−1
4.1.2016 20:56

P28e45t96r 39A16g10u64l14á72r 4177538850684

Zákonů a souvisejících závazných předpisů je přes 1.500.000. A rozhodně neplatí, že pokud je někdo nezná, porušuje je. Pokud někdo chce podnikat v nějakém oboru, předpokladem úspěchu je minimálně znalost legislativy. Manažeři UBERu na to kašlou, takže se jim snadno stane, že to musí někde zabalit.

+1/0
4.1.2016 19:34
Foto

D64a20l96i74b91o67r 66B29a80r55t51o66š 5584260587169

Přesně! ....a právě jste popřel našeho největšího ekonoma profesora Klause, který hlásal, že regulace je nesmysl, a že je nutné vše deregulovat. Ovšem on sám pak přiznal, že finanční krizi způsobily banky, které byly málo regulovány....ten pán měl vždy problém s logikou

0/0
4.1.2016 18:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.