Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pozemky Masarykova nádraží míří pod Pentu. Vznikne centrum za miliardy

Areál Masarykova nádraží v Praze čeká v příštích letech zásadní proměna. Roky dohadování o jeho budoucnosti utnula ve středu dozorčí rada Českých drah. Ta schválila převod pozemků investiční skupině Penta, která na ně měla nárok podle deset let staré smlouvy. Dozorčí rada však přesuny až dosud oddalovala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95i19l92e92n62a 90N95o72v93a28n63s51k96a 4772367579949

Tak další tunýlek vyvedení státního - přesněji městského majetku soukromé firmě. Za nějaký čas Penta prohlásí, že rekonstrukce budov spojených s provozem nádraží a kolejiště není možná pro ten či onen důvod, nádraží se zruší, v centru Prahy vznikne další administrativně-obchodní moloch. Zlodějny, lumpárny a tunely neskončí nikdy?

0/0
11.1.2016 8:23
Foto

S74t59a86n25i76s83l14a87v 85T94e39s36a41ř 9607954402294

Tak určitě... Vizualizace plné zeleně a architektonických skvostů, realita bude hektar betonových ploch uprostřed uzavřených areálů sterilních kancelářských budov.

0/0
9.1.2016 19:15

M89a35r15t63i30n 28Z15e18l80e41n46y 2977380729299

Je zajímavé, ze kvůli této kauze je vcelku politicky klid. Kdyz vezmu jak lidi řvali při církevních restitucich, řešili veci, které nikdo ze současně žijících lidi nezažil a těžko může nezkresleně posoudit a teď je tady kauza, kdy je nějaká "smlouva", spousta lidi dostalo všimne do kapsi a nic se neděje.Prostě pohoda.

+2/0
6.1.2016 19:49

J64a57n 14S44ů56r18a 4295353873152

Ta smlouva byla uzavřena 2004-6 a nelze s ní udělat nic jiného, než ji plnit....

0/0
6.1.2016 21:19

M76a94r65t45i62n 66Z66e20l76e87n10y 2517400549409

To je pravda, ze je smlouva z minulosti, ale nevěřím, že by takovou smlouvu podepsal soukromý subjekt. Takový nevýhodný paskvil dokáže podepsat jenom státní úředník.

0/0
6.1.2016 21:24

M80i16l94e51n66a 89N57o32v19a71n83s56k61a 4832217699109

V tomto případě městský - Magistrát hl.m.Prahy z doby vlády ODS tuneláře Béma.

0/0
11.1.2016 8:24

J26a58n 52J32e49m72e28l73k78a 1865600

Tak otázka, co by se stalo, Kdyby neplnili. Stát může i vyvlastňovat. Smlouvy by měly být obvykle vyvážené. Ikdyž ta dohoda je možná částečně zlepšená. Ale stejně jsou to jen tiskové prohlášení a spol. Ne smlouva. Smlouvu z ČD minule tahali několik let. Přes soudy. Do té doby se věci obvykle promlčí. Obávám se. že je to precedens pro zasmluvněné brněnské nádraží.

+1/0
7.1.2016 9:15

P84e29t22r 26R59u14m74p11l33i82k 4309247299723

nedivil bych se jestli někdo od penty nemá ruce v té škodovce. Tyhle obchody se neplánují každý den.

0/0
6.1.2016 19:20

M55a72t77ě20j 15V36o65n27d10ř34i81č11k17a 4414430768776

Pěkně nesmyslný, možná senzacechtivý nadpis. Masarykovo nádraží jako takové se v žádném případě prodávat nebude, počítá se s ním do budoucna jako s nádražím Hlavním. Prodávat se budou jen pozemky k němu přilehlé, dnes nevyužívané.

+1/−1
6.1.2016 18:12

R87a12d95e46k 89J59a67n96a57t18a 9205466264942

Ono je to vidět i ta té mapce dole. Ale holt málokterý novinář se na mapě vyzná a titulkář zřejmě ze všech nejmíň.

0/0
6.1.2016 18:20

J43i33r58i 93D98o49m62i72n60i94k 1661288861430

Naopak - titulkář dobře ví, co dělá . Rating - to je to, oč tu běží . :-)

+4/0
6.1.2016 18:25

J57i95ř43í 66K56o15c42u22r32e35k 6645234205238

No a jedná se tedy o pozemky vyznačené v mapě nebo teda jde o pozemky, které v mapě v článku vyznačeny nejsou, na kterých stojí to nádraží.

0/−1
6.1.2016 18:08

J57a27n 55J80e82m39e47l76k58a 1475440

Z historie:

http://www.bezkorupce.cz/blog/2010/01/18/prodej-masarykova-nadrazi-ceske-drahy-schvalily-neuveritelnou-cenu-8-tisic-za-metr/

http://www.bezkorupce.cz/blog/2011/10/07/tajemne-ceske-drahy-konci-musi-dat-informace-o-nadrazi/

http://www.bezkorupce.cz/documents/masarykovo-nadr-smlouva.pdf

Takže další na řadě je nádraží Brno. Tam je to podobné.

0/0
6.1.2016 18:04
Foto

J36i24ř24í 51S11t79r71a71t33i48l 4613738525882

V takových přestavbách, kde ještě původně nějak žijí lidé, se potom rozprostírají odlidštěné podmínky zoufalé provozní tuposti.

+1/0
6.1.2016 17:49

K21a62r31e11l 32D38r84d38a 6493255427489

Nerozumíte tomu kruhovému objezdu na magistrále? To si Penta řeší připojení z ulic Na Florenci a Křižíkova a všem řidičům zmasakruje rovnou magistrálu?

A mohl by někdo, nejlépe z dobře placených novinářů, zjistit, co to tedy znamená?

To "kolejiště" je tady otřes. Všichni ho tady roky obchází jak trubky. Na Vinohrady se nedostanete, do Karlína se nedostanete, na Žižkov se nedostanete. Pražská civilizace končí na hranicích v Šervůdu.

Měl vzniknout Centrální terminál a vyřešit chodce. Vznikne? Čekal bych, že by potřeboval státní pozemky. S Pentou patrně nevznikne a nastává tedy stav zakonzervování stavu zmasakrovaného Florence a Šervůdu z 19. století?

Centrální terminál měl umožnit pěším projít z "Václaváku" do Karlína. Propojit Hlavní nádraží, Masaryčku a Florenc. Spojit metro B, C (Hl. Nádraží + Florenc) a snad i D jedním vestibulem. Dát sem i pohyblivé pásy pro chodce, jak na letišti. Mělo se dát konečně pěšky projít ze Šervůdu na Žižkov a do Karlína. Tato vize padá? Místo toho tady bude všude Penta a lidé pobíhající oklikou navěky Hybernskou?

A co propojení Masaryčky a Hlavního nádraží? To je ve hře nebo šance na propojení padla prodejem pozemků? Byla šance pustit vlaky z Hlavního nádraží na Ruzyň, když tedy budujeme trať na letiště.

A co zbourání Masaryčky? Nebyl by to pro Pentu bonus, získat to komplet bez nádraží? Podle textu se zdá, že právě to nikdo neuvažuje. Není to cílem? Nebude to nakonec etapa 2? ;-)

0/−2
6.1.2016 17:27

R84a45d57e94k 80J46a95n32a29t90a 9275696304552

Vaš text je nějaký zmatený. Pletete to všechno dohromady.

Jenom k vaší obavě, že se nikdo nikam nedostane: bude to logicky naopak lepší, když místo různých neveřejných skladů budou retail prostory, tak se tam bude normálně dát chodit.

Konkrétně při rekostrukci Masaryčky se udělá podchod z Opletalovy do ulice na Florenci. A východ z Hlaváku na Žižkov je také v plánu, výstavba má začít po dokončení opravy střechy haly, tj. do 2 let.

0/0
6.1.2016 18:19

K92a50r86e74l 95D53r12d91a 6713755267749

Podchod v Opletalově je fajn (máte to ověřeno?), ale není to Centrální terminál. O tom mluvím, zda bude nebo zda již nově nemůže vzniknout?

To samé propojení Masaryčky a Hlavního nádraží. Projekt má nějaký "železniční" název. Běží dál nebo padl?

Zbourání Masaryčky se před pár lety diskutovalo a ustoupilo se od toho. Náhradou mělo být nákladné přeložení Masaryčky pod Hlavní nádraží. Kdo to tehdy sondoval? Penta? Není to skrytě stále ve hře? Když jde o nejcennější pozemky v Praze, čekal bych to. To by se teprve pěkně chodilo, pokud by zmizelo celé nádraží. ;-)

0/0
8.1.2016 9:13

T35o18m58á96š 74B98e18n61d94í35k 6248374665240

Známá firma, to jsou ti co zlikvidovali severomoravské vodovody a kanalizace, ti už mají mít dávno zákaz vstupu na český trh a majitele v lochu!!

+3/0
6.1.2016 17:21

P76a30v68e30l 44H60o79f76f44m44a51n73n 4297880461926

Je to ještě horší Tomáši

+1/0
6.1.2016 17:47

D73a80n78a 16K21o86c72i31á25n27o60v68á 2593668369598

Jestli to půjde stejně "rychle" jako s maršmelounem, tak investorovi pevné nervy:-P

0/−1
6.1.2016 17:19

M18i80r75o81s32l50a40v 64P94a58v73l24í55č10e79k 7293250125614

To zas bude kanceláří. :(

0/0
6.1.2016 17:10

J43i58ř60í 13O89u57k46r14o27p98e21c 5270768183919

Jako by to bylo něco špatného...

0/0
6.1.2016 17:11

T65o47m22á63š 69T32r49o23j20a62n 9237576755256

na to jsem zvědavej co z toho bude

0/0
6.1.2016 17:04

V47l41a52d57i15m91í10r 57N77o85v34á84k 3462234656831

Mluvčí Penty,Ivo Mravinec.Nedělal už mluvčího Čseké pošty,pak Aera Vodochody a nyní Penty.Závidím lidem,kteří se umějí živit jen hubou a na víc zřejmě nemají.

+2/−2
6.1.2016 17:02

P40a95v16e63l 44R42e17z60n41i39c92e44k 3495494754982

Nezavidte jim, musi denne drit a trenovat lhani tak aby to vypadalo ze jsou jeste dobromyslni... viz pan tiskovy mluvci O2 pri "kauze" ligy mistru v televizi

http://ekonomika.idnes.cz/liga-mistru-na-ct-nepatri-0hi-/ekonomika.aspx?c=A151119_155924_ekonomika_rts

+3/0
6.1.2016 17:04

V70l87a78d67i67m69í71r 25N90o18v68á36k 3392844856351

No,máte zřejmě pravdu,tiskoví muvčí určitě nebudou ozdobou této společnosti.

+1/0
6.1.2016 18:36

J57i36ř31í 27R50y21s 3804147346904

Nejrozšířenější argument různých konzerv je,říci o nové stavbě,že zapadá nebo ne do okolí.Kdyby se tak uvažovalo vždy,stavěli bychom stále jenom chýše ze slámy,respekrive ani to.Na Praze ,obzvlášť,je krásný ten mix slohů,to,že každý barák je svůj ,na rozdíl od sídlišť,která bývala uniformní.Pokud se podíváte na Václavák,tak tam je všechno a nikdo neříká,že tam to či ono nepatří.Staré mizí a nové se rodí,jako v životě.

+3/−4
6.1.2016 16:59

E25v74ž97e65n 17P38o20l34á23k 3578438961253

Až na to, že posledních necelých sto let se architektura snaží jen maximálně neladit a šokovat za každou cenu. Jediným jejím rysem je arogance a totální negace všeho předchozího.

+1/0
6.1.2016 18:59

T70o33m90a72s 35S73t79r31i56h52a67v86k22a 6282583588596

to už je ovšem jenom váš subjektivní pohled, paušalizovat se nedá.

0/0
7.1.2016 13:54

J17i74r43i 75D53o95m26i35n10i39k 1261148701380

A jako vždy se tady sešli hned "kritici s odborníky", kteří hzned vědí, že to je podvod, že je to zadarmo, že je to krádež ze státního atd. :-) A že se ten stát o tu rujnu pěkně staral, co ? Za posledních 30 let tam nedal ani korunu...A nedá ani do budoucna, nemá z čeho. Ale já vím, "někdo se napakuje, to je přece jasné" , co ? A nejvíce to štve ty, kteří se u toho nebudou pohybovat.:-) Místo, abyste byli rádi, že do toho někdo chce strkat SVÉ peníze, tak brbláte. Umíte i něco jiného ?

+5/−4
6.1.2016 16:43

L90u59k21á59š 92V59a48ň54u40r53a 1695674323403

Nádraží není majetkem státu, ale Drah. A ty nezažádali o dotaci. A pokud tvrdíte, že se za posledních 30 let do nádraží nedaly žádné peníze, tak si asi nepamatujete, jak nádraží před 30ti lety vypadalo. Penta nechce opravit nádraží, Penta chce vydělat na nádražních pozemcích. Postavit na nich kanceláře a jiné budovy. Tím se ale do budoucna zablokuje možnost rozšířit nádraží.

+4/0
6.1.2016 16:47

J77i93r19i 60D75o63m49i68n63i48k 1261368741470

Vy víte, co tam chtějí stavět, za kolik atd. ? Máte poslední typ křišťálové koule?

+2/−4
6.1.2016 16:49

L35u43k63á26š 84V24a75ň37u11r67a 1645974213623

Ale vždyť je to věc řešená už několik let. Existují studie a i Penta o pozemky drah dlouhodobě usiluje a dělala několik studií.

0/0
6.1.2016 16:51

L43u88k16á84š 73V84a56ň16u30r64a 1385174873313

Radní hlavního města Prahy vyřadili na svém zasedání dne 13. října 2009 dvanáct kontroverzních návrhů ke změnám územního plánu z dalšího projednávání. Případné rozhodnutí o změně funkce předmětných pozemků se tak pozdrží a developeři nemohou žádat o povolení výstavby.

O co se přesně jedná? Vyřazeny byly záměry na představu čtyř pražských nádraží – Masarykova, Smíchovského, Nákladového nádraží Žižkov a Nádraží Bubny. Na využívaných drážních pozemcích měly vzniknout nové čtvrti.

0/0
6.1.2016 16:55

J94i71ř42í 65R83y10s 3294957886524

Penta především nebo až v druhém sledu zařídí,že se pražané za tento kout města nebudou muset stydět.Kdykoliv tam jdu je mě smutno.Každá nová stavba město obohatí

+2/−2
6.1.2016 17:01

L82u17k63á50š 91V50a95ň76u52r86a 1345744423413

A nebylo by řešením celou Prahu zbourat a postavit ji znovu, když každá nová stavba město obohatí? Když vidím ty hrůzy, které se staví místo krásných historických budov. Když se zastavují parky a zelené plochy. Pamatujete statistický úřad na Invalidovně? Když ho vyplavila povodeň, tak SKANSKA postavila na Skalce nový, 13 patrový objekt v zástavbě rodinných domků na místě plánovaného domu služeb. Jako důvod uvedla nevhodnost stavby v záplavové oblasti. Obratem stát pod cenou prodal pozemky statistického úřadu na Invalidovně, kde firma podobná Pentě postavila kancelářské budovy. Je to jen honba za ziskem.

+1/−1
6.1.2016 17:08

T62o88m89á28š 23H98o87l76i36č 5548414391358

Penta nemá žiadne vlastné peniaze.Všetky prachy čo majú ukradli Slovenským a ruským daňovým poplatníkom. Viete kdo šéfuje v Pente a je pravdepodobne reálnym vlastníkom?Generál Lórenc posledný šéf ŠTB.

0/0
6.1.2016 16:50

J97i24r20i 42D47o10m63i12n66i30k 1151238781680

A víte, že je mi úplně jedno, kdo šéfuje jaké firmě ? :-)

0/−1
6.1.2016 16:55

L60u64k11á95š 30V38a11ň13u94r20a 1105824893633

A v tom je právě problém. Že takový jako vy, slepý ke svému okolí a dědictví českého národa zničí svou slepostí a tupostí to, za co naši předci bojovali a zemřeli.

0/0
6.1.2016 16:59

J15i80ř19í 19O62u25k96r62o42p53e86c 5740778383949

Jak ji ničí?

0/0
6.1.2016 17:03

L68u84k15á43š 40V37a22ň34u57r20a 1105334933283

Svým nezájmem o dění kolem sebe.

0/−1
6.1.2016 17:10

J98i42ř63í 19O10u96k84r21o95p60e62c 5700968323569

To z jeho příspěvku nevyplývá

+1/0
6.1.2016 17:11

J19i55r59i 72D17o36m35i93n48i58k 1361918551610

;-D jak duchaplné....:-)

0/0
6.1.2016 17:11

J97i61ř90í 12K43o42c20u33r64e77k 6405204565878

Bylo by tedy lépe aby penta byla zrušena, zaměstnanci vyhnáni a nebo by bylo lépe kdyby Penta byla znárodněna a přidělena třeba Tvrdíkovi?

+1/0
6.1.2016 18:05

T54o80m68á39š 88H76o48l64i49č 5608854911738

A k tým investíciám.To je klasický taktika,pomocou úplatkou sa zabráni štátu aby investoval do niakej budovy a potom sa objavý súkromní záchranca,ktorý to akože opraví.

+1/0
6.1.2016 16:55

L47u25k60á72š 14V38a58ň97u97r71a 1685634893463

To znamená, že se z nádraží udělají kancelářské prostory a vlaky nebudou mít kde stát.

0/−3
6.1.2016 16:43

L85u90k81á41š 96V78a46ň49u67r88a 1965124783233

Celý projekt nádraží byl již několikrát prezentován. Zůstanou jen základní koleje, vše ostatní se vytrhá a zbourá (včetně historických budov) a na pozemcích postaví administrativní budovy. Totéž se má stát i s ostatními nádražími v Praze.

0/−2
6.1.2016 17:01

L42u21k40á25š 50V67a72ň18u13r15a 1365804973893

Jak rozkrást státní majetek. Skupina Penta je vlastněna pěti společníky, kterými jsou Marek Dospiva, Jaroslav Haščák, Martin Kúšik, Jozef Oravkin a Jozef Špirko. Má pět poboček – v České republice, na Slovensku, v Polsku, na Kypru a v Nizozemí.

0/−3
6.1.2016 16:42

J55i18r10i 74D98o40m61i73n67i29k 1881238371970

No a co ? mají peníze, které chtějí sami dobrovolně investovat, státní kasu to nebude stát ani korunu. To je špatně ? 8-o

+2/−2
6.1.2016 16:44

L56u70k75á11š 59V45a64ň86u41r52a 1225324733763

Ale to je nesmysl. Chtějí jen rozkrást státní majetek, který byl v rukou státních drah.

+1/−2
6.1.2016 16:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.