- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jako bývalý zaměstnanec ČD mohu potvrdit,že v této společnosti určitě nefunguje všechno jak má.To ovšem je u tak velké firmy pochopitelné.A hlavně s takovou historií.Prochází neustále velkými změnami a modernizací.Žádná z firem provozující osobní železniční dopravu takto neinvestuje.Je třeba se na to podívat trochu očima státní firmy.Jsou to investice do státního majetku.Tedy našeho.Jezdí mnoho moderních souprav,služby se vylepšují.Se soukromými dopravci jako jedinými není prostě možno vůbec počítat.Jsou založeni na principu generování zisku.Jakmile by neexistovaly pro stát zadní vrátka jak zajistit dopravní obslužnost ,došlo by skutečně na objednávání u soukromých dopravců.A paradoxně k prodražení služeb.Vidíme to u všech firem,které zajiťují služby pro stát.Voda,různé počítačové sítě,systémy.Nevýhodně sepsané smlouvy.Nejhorší výsledky přináší spolupráce soukromého sektoru se státem.To co se děje s cenama za dopravu na této trati mně spíše přijde jako křeč.Jakoby ty firmy hrály vabank.
Nemate pravu, jen voda, el a jine monopolni veci, ktere proste obcan nemuze brat od jinud.
Doprava neni monopol, drahy nezajistuji diky sve neschopnosti vubec nic, skoro nic neprepravuje a vse jede pres dalnice a cesty, hlavne zbozi.
CD nic nemodernizuji, modernizace trati probiha tak, ze za stejne penize mohli mit trat rychleji, ale nebude, proze se to udela na 2x za stejnou cenu.
CD tak leda zrusit a postavit znova ;-))
IT je chybou statu, ne firem, spickove IT firmy zde jsou, jsem IT velmoc, dejte zakazku RedHatu a kluci z Brna najdou talenty a ti muzou psat spickovy SW pro statni spravu a dat OS za velmi rozumny pasusal ... jenze korupce s Microsoftem a rodinymi IT firmickami, ktere dodavaji brak za neskutecne penize ... to neni chyba soukromeho sektoru, naopak ten sektor je napojen na stat a jen se tam krade.
Ale je pravda, vodovody, plyn, kanalizace, elektrina nema v soukromych rukou co delat, ale stat nesmi krast. Obcan totiz nema moznost realne zmeny.
Doprava, mame vlaky, autobusy, taxiky, soukroma auta, sdilena auta, Uber, motorky, kola atd. ... ja jsem dojizdeni do prace vyresil tak, ze jsem se prestehoval, taky varianta.
Asi si nahrábli zvýšenými cenami před vánoci, tak teď to cestujícím kompenzují
„Nejsme z podobných akcí nadšeni, prosazujeme stabilně výhodné ceny, ale reagovali jsme na vývoj situace na trhu,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.
Zajímavé, když naprosto totéž udělaly Dráhy PO příchodu Regiojetu, byl to strašný problém. A najednou z toho Ondrůj není nadšený . Pak se ještě rychle přispěchalo s tvrzením, že snížit ceny nesmí jen dominant. Není náhodou dominantem dnes už Regiojet, když už se chlubí 13-ti vozovými soupravami?
Konkurence je prostě přínos pro cestující. Ale bohužel jedna trať nestačí. Co zbytek ČR?
Jsem zvědav kdo koho bude obvinovat z predátorských cen
je super že na konkurenční trati se dá za cca 300km jizdy vlakem zaplatit 79,-kč, kdežto na nekonkurenční tratí (praha-havlíčkuv brod) cca 120km se jezdi jen s čd a za 180,-kč, tak se ptám proč na teto trati jezdí jen čd za plnou cenu nikdy žádna akce zde nebyla to tu trasu jezdím skoro denně, vlakama šílené kvality, někdy kupé smrdí že je lepší zustat v uličce, proč sždc nepustí konkurenci na všechny trati aby se mohla vest cenová válka všude?
SŽDC je pustí kohokoliv kdo zaplatí dopravní cestu a je jim to úplně jedno. Takže tam soukromý dopravci klidně můžou jezdit po 10 minutách. Spíše problém bude v tom, že pro soukromníky jste neatraktivní lokace.
Tak proc ti spartane vsude po republice jezdi a na Banik jich jezdi jak do mariase.....kdyz to maji tak levne?!
To chce mit zazite. Ja jezdim trasu Praha Morava casto a tak uz vim, ze Leos ma ty uterky fakt levny. Naopak ve spickove dny, tj. patek, nebo nedele se vyplati jed Pendolinem. Regiojetem nejezdim, ze vsech dopravcu je nejpomalejsi.
Když jsem jel naposledy do Ostravy, tak jsem se s celou rodinou u Jančury dostal pod litr za zpáteční jízdenku. Vyznat se v system slev ČD, to chce fištrón, nechápu např., proč musím svému čtyřletému synovi kupovat jízdenku pro dítě nad 6 let, když jede víc dětí, služby nula, s tím můžou ČD jít někam. Když nemusím, tak s nimi nejedu.
Protože je to dle vyhlášky ministerstva financí. Ministerstvo proplácí max. dvě děti, když požadují jedno místo k sezení.
To není normální stav,i když to je výhodné,ale jít pod cenu je nefér a všude ve světě je to trestáno,jako"dumping".Naočkovat konkurenci na dráhu,je nesmysl a Rakousko Uhersko na to přišlo již před sto lety a proto dráhy zestátnilo..Je to stejné jako s očkováním demokracie a je to dogmatismus,tentokrát "liberalistický"
Dříve byly i letecké společnosti státní a dnes jsou vesměs soukromé. Když dnes nabízí letecká společnost akční ceny za lety po Evropě už od 10 EUR tak to také už cestujícím nepřijde divné. Konkurence má být samozřejmě i na dráze - díky ní se i ČD změnila k lepšímu. Nakonec to samé platí i o poště.