Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jumbo s pěti motory. Náhradní pohon letěl přes oceán přilepený na křídle

Ojedinělou logistickou operaci uskutečnil během svého pravidelného letu ze Sydney do Johannesburgu australský národní dopravce Qantas. Na levém křídle převezl ještě další motor navíc. Cestujícím se tím let kvůli nutnému mezipřistání prodloužil o hodinu a půl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V10i30k97y48r 51B91o51h24u47m87i50l 27S62t25r28a33n93s58k93y 9967478436179

Být to u ČSA, tak je za "to" příplatek.....:-P

+6/0
8.1.2016 8:24

S55t11a69n93i49s28l37a58v 66S58r31b12a 4665954978674

zázrak techniky a u poloviny lidí, včetně samotného autora článku to vyvolá jediné: jestli náhodou nebyli na svých právech nějak kráceni cestující - jak jinak si vysvětlit titulek a jak jinak si vysvětlit polovinu dizkuse pod článkem....místní aerolinky mají podobnou sekeru na 40% letů, mnohem kratších, žádný zázrak techniky nepředstavují a přesto to nikdo neřeší.

+2/0
8.1.2016 8:14

M49i92l25a55n 37Z22e69i60d29l66e26r 2932871626229

Hmm,zazrakem bych to nenazval , spis kuriozitou a pro cestujici asi spise neprijemenost nez mimoradny zazitek .Samozrejme ze nevideli to co zachytili technici Quantasu na videu .

Onen " zazrak" tak mohli spatrit asi jen na letisti pri nastupu/vystupu z letadla nebo pokud sedeli na spravnem miste.

Muze se zdat ze 90 minut zpozdeni je relativne male , ale u skoro 15ti hodinoveho letu jako tento je to docela znat. Sice se to v clanku nepise , ale vzhledem k typu letadla , mezipristani v Perthu probehlo s cestujicimi na palube takze drepeni na zadku a cekani az letadlo dotankuje me nepripadne moc prijemny . Chapu , pro prilezitostne pasazery muze byt cesta letadlem zazitek ale ja to beru s 70-80 mesicne "naletanymi" hodinami spise jako cestovani hlucnejsim komplikovanejsim dalkovym autobusem :-)

0/−1
9.1.2016 22:11

M54i29c37h54a11l 73M23i65l80l39e29r 9246952299292

Par oprav.

1) "technici Quantasu" zadny Quantas neexistuje. Aerolinka se jmenuje QANTAS - zkratka ze jmena daneho pri zakladani spolecnosti v 1920: Queensland and Northern Territory Aerial Services

2) "Sice se to v clanku nepise , ale vzhledem k typu letadla , mezipristani v Perthu probehlo s cestujicimi na palube takze drepeni na zadku a cekani az letadlo dotankuje me nepripadne moc prijemny ."

Omyl. Samozrejme, ze se to v clanku nepise protoze se to nestalo. Bezpecnostni predpisy nedovoluji pasazerum zustat na palube letadla kdyz tankuje. Pasazeri museli jit do budovy letiste, coz jim mohlo dat prilezitost videt paty motor na kridle, samozrejme zalezi na postaveni letadla u gate.

-

Vzhledem k tvemu brblani v diskuzi si myslim, ze bylo dobre, ze jsi nebyl na palube. Asi bys znacne otravil spolucestujici svou negativni naladou.;-)

+1/−1
10.1.2016 4:08

M65i61l18a10n 80Z90e16i93d84l49e49r 2362331346499

Par pripominek

1/Ano moje chyba , za "quantas" se cervenam

2/Kde jste prisel na to , ze pri doplnovani paliva se musi letadlo opustit ? Zalezi na typu paliva ktere letadlo tankuje / doplnuje

Pokud vladnete anglictinou , zde SOP Qantasu : B747 Qantasu pouziva tato paliva Refueling with Kerosene (JET A, JET A1 JP8, TS1, RT, TH or equivalent, as approvedby the approved Aircraft Flight Manual), is allowed when passengers are boarding,on board, or disembarking.

Date-li si tu praci a projette diskuzemi (v AJ) nekterych cestujicich QF 63 zjistite ze refuelling stopover probihal s "belt sign on" a AC/OFF

3/ Samozrejme , ne timto spojem ale se stejnou spolecnosti jsem nedavno na temer identicke trase MEL-JNB letel

Naladu ma povetsinou dobrou , sem spise pozitivne naladeny optimista , ke "zlepseni" nalady si vsak neodpustim trochu jizlivou otazku ": Letel jste nekdy letadlem ? :-)

0/0
10.1.2016 5:58

M94i54c14h11a74l 22M93i34l53l75e68r 9636942419412

FYI: jiste, Zeidlere, letam. A nejen to, jsem australsky obcan uz desitky let, tudiz anglictina mi je prakticky druhou materstinou a pri nasi geograficke pozici a vzdalenostech cestuji letadlem na domacich i zamorskych linkach pravidelne. Qantas znam velmi dobre, muj prvni let s nim byl v 1969.

Co se tyce vystupu z letadla pri tankovani: odvolavam se na instrukce prave od Qantasu, kdy nam bylo pri ruznych prilezitostech oznameno, ze v dobe tankovani musi byt pasazeri z letadla venku.

Take doporucuji precist si text dole. Mluvim o tom, ze cestujici mohli paty motor videt behem letu z paluby. Pisi tam snad nekde, ze motor pripevnovali 45minut pred odletem?8-o

+2/0
10.1.2016 6:53

M92i50l94a67n 58Z26e22i95d56l27e68r 2782871276779

"ale z paluby letadla bylo mozne videt prepravovany extra motor"

Pravdepodobne jste tim chtel rici ze cestujici mohli paluby sledovat prepravovany motor . Moje pripominka byla v tom smyslu , ze cestujici nastupuji do letadla nejakych 30-45 min pred odletem . Nezda se mi , ze v dobe kdy probihaji finalni pre-flight a airside kontroly aby v tuto dobu technici provadeli pomerne slozitou operaci . To neni jako nalozit bagaz do nakladoveho prostoru . Ano , mate pravdu v tom , ze z paluby mohl nekdo instalaci spatrit , pravdepodobne to nebyli cestujici , ale to uz si hraju se slovicky a s mozna jsem s pribyvajici hodinou trochu vice jesitny :-)

0/0
10.1.2016 7:12

M48i73c69h35a34l 27M48i82l35l94e21r 9856492459852

PS. 3) cestujici mozna nevideli co zachytili technici na videu, ale z paluby letadla bylo mozne videt prepravovany extra motor, viz clanek a foto

http://www.qantasnewsroom.com.au/roo-tales/that-time-when-we-strapped-an-extra-engine-on-to-a-jumbo/

+2/0
10.1.2016 4:20

M58i74l11a44n 54Z81e77i16d22l52e48r 2362441326859

Asi opet varite z vody , bud z nevedomosti , amaterismu nebo jednoduse lzete.Nepopiram ze nekteri cestujici meli moznost extra motor z paluby letadla videt., to urcite . Ale snad si nemyslite ze takovou , celkem logisticky i technicky narocnou operaci budou provadet zhruba 30-45 minut pred odletem letadla tj pri nastupu cestujicich na palubu ? ;-D

0/−1
10.1.2016 6:20

M84i79r15o42s38l77a91v 57Z67i54k82m80u19n80d 6368462807268

V seriálu o leteckých nehodách byla také rekonstrukce příčin nehody, kdy letadlo B 747 přepravovalo "motor navíc" ....

0/0
8.1.2016 7:42

M33i33c15h48a70l 36M31i31l98l89e93r 9616872189192

extra mezipristani a let trvajici 1 1/2 hodiny navic v ramci celkove vzdalenosti neni velky problem. Kdo z cestujicih prijde o nejake dalsi spoje, tomu je prebookuji, dostanou hotelove ubytovani, prepravu z/na letiste a poukazky na jidlo a piti uplne samozrejme.

+4/−1
8.1.2016 5:03

V41l79a16d16i17m66í27r 43F88i70b11i68g35e84r 5154661201204

Myslím že i kdyby měli lidem něco kompenzovat vyjde ta doprava i tak o dost levněji než kdyby letělo extra dopravní letadlo s motorem.

+1/0
8.1.2016 4:31

T80o54m54á57š 57T83a43t48í82č39e68k 5580452510108

No a co cestující za to zpoždění dostali?

+1/−3
8.1.2016 0:32

A12n73t28o79n63i81n 44B62l14a79z44e51k 4258632887791

slane orisky navic.

0/−1
8.1.2016 3:10

P95a80v42e62l 61V82e95t72e67š33n36í57k 7845538295107

Vsadím se, že o čase příletu věděli už v době, kdy kupovali letenku. Takže žádné zpoždění nebylo.

0/0
10.1.2016 3:51

M65i61c66h34a13l 37M75i45l76l74e20r 9166412299532

ti co kupopvali letenku s predstihem vice nez par dnu to vedet nemohli, protoze Qantas sam nevedel tak dlouho predem, ze dne toho a toho bude potrebovat urgentni doruceni motoru do Johanesburgu. Nekteri pasazeri se o planovanem zpozdeni mohli dozvedet pres esemesky posilane pasazerum behem poslednich 3 dni pred odletem, nekteri az na letisti.

Qantas se samozrejme postara o pasazery zdrzene delsim spojenim, to je v jeho prepravni praxi normalka.

+1/0
10.1.2016 4:18

J67a86n 58Š35e94s82t67á13k 3388159939524

těch deset tun jim ale nevěřím...

+2/−1
7.1.2016 23:44

M15i95l89a43n 13Š23v82a83g90r59o60v13s59k14ý 9672529555518

Ani já.

0/0
8.1.2016 9:52

M75a28r98t46i77n 32B89ř70e60z95i37n55a 8718805970402

Váhu motoru bych tipoval na 3-4 tuny.

0/0
8.1.2016 15:06

J85a12k72u60b 36Š31a50f68a92n64d37a 7545667511371

Nevím, co to bylo za motor ale A380 - 5,5t, B777 8,2t.

0/0
8.1.2016 15:45

M26i37c19h16a57l 74M81i16l28l81e17r 9856362229192

6 tun, pise se to v clanku, link viz nahore

0/0
10.1.2016 4:21

L61u29k27á57š 40M17a26l33v10i16n35s44k19y 2338644473428

Ony ještě Boeingy 747 někde lítaj? Když se kouknu na flightradar24.com tak to na to moc nevypadá ...

0/−16
7.1.2016 22:22

N43i68k27o49l24a 16Č25e34c66h 9291649736

No vzhldem k tomu, že loni Boeing dodal 18 kusů, tak asi ano. ;-)

+5/0
7.1.2016 22:47

R10o19m40a17n 72K46o78r23e59c 9356132252308

Samozřejmě. A osobně musím říct, že je to mé nejoblíbenější dopravní letadlo.

+4/0
7.1.2016 23:11

V83l71a47d51i27m67í85r 47H47o68l86ý 8974131466947

Co A-380? Vyzkoušel jsem obě, ale A-380 jsem si oblíbil víc. Je pravda, že B-747 je legenda a možná v tom hraje, s jakými společnostmi jsem letěl, ale nejoblíbenější mám A-380. Potom B-777.

+5/0
8.1.2016 1:05

A60n38t74o42n25i24n 68B98l61a96z39e19k 4158222387281

Ja davam prednost Boeingu pred Airbusem.....takze 747!R^

+1/−1
8.1.2016 3:13

D48a42n77i75e63l 96Ř65e80h80á27č15e22k 5217373691777

A já tramvaji...

+6/−1
8.1.2016 3:25

M85i50l47a26n 19K88r56á30l 8313738181411

já pěškobusem

+1/0
8.1.2016 9:10

M21i55c56h29a98l 35M19i31l48l48e39r 9796562579372

letel jsem se vsemi zminenymi nekolikrat

s A380 Qantas a Emirates,

s B777 Emirates a Air New Zealand,

s B747 Qantas, British Airways a Air New Zealand

Davam prednost A380 pred B747, a rozhodne pred B777

+1/0
8.1.2016 4:42

J13o13s41e38f 83N21o88v70a87k 5138492706278

Jaké jsou důvody vašich preferencí?

0/0
8.1.2016 6:05

M21i13c67h31a85l 19M34i60l27l78e13r 9886872319472

tichost letu a extra prostor u A380,

s B747 jsem uz neletel asi 5 let, ale mam k nemu sentimentalni vazby prestoze je hlucny.

B777 je krabicka sardinek, protoze vmestna 10 lidi napres a to je na jeho rozmery moc.

Na 6 hodin mezi Prahou a Dubaji se to da jeste jakz takz snest, (pokud neni zpozdeni s vylozenim v Dubaji, jako jsme meli predloni 1 hodinu, kvuli nefunkcni stojance), ale na delsi cesty ne.

Pred 3 mesici jsem s nim letel ze Singapore do Melbourne (Emirates) , 7hodin 25 minut plus nejakych 45 minut nez jsme odstartovali a dalsich 20 minut, nez jsme se smeli zvednout ze sedadel protoze jsme kvuli zpozdenemu priletu nedostali gate.

+1/0
8.1.2016 6:55

P16a92v88e88l 16V85e24t91e47š62n28í70k 7335528165577

Naprostý souhlas.

A380 je tak tichá a stabilní, že tam dokážu usnout i v běžné turistické třídě. A i když neusnu, tak přiletím odpočatější. V porovnání s jakýmkoliv jiným letadlem (zatím jsem tedy neletěl s B787 ani s A350).

+2/0
10.1.2016 3:54

M81a24r15t63i27n 62Š29n54o95b40r 8570982236529

A350 A B787 to bude jiná.. ;-)

0/0
11.1.2016 22:48

V17á46c14l94a80v 98P95a63v56l35í73k 9502480604614

jen Lufthansa jich má desítky, United další desítky, Cathay Pacific mají flotilu cargo stejně jako dalších 20 asijských aerolinek, British mají asi 20x 747... těch je ještě stovky...

+2/0
7.1.2016 23:26

M66i27r12o45s64l96a34v 70Z68i27k60m96u58n40d 6168712717848

A co třeba Air Force ONE ...

0/0
8.1.2016 7:40

J10a57n 32C88h34o55b52o11t 5553508649257

Air Force One je putovní titul, podle toho, v čem zrovna sedí prezident.

+1/0
9.1.2016 22:03

J65o10s62e37f 92V94l92t11a88v81s47k28y 3535975321673

Samozrejme, z Londyna do USA jich je dost. jeden za druhym......

0/0
8.1.2016 14:43

P90a83v50e72l 91B25e71r37a20n 9735107880

Jinými slovy, z každého Jumba lze "snadno a rychle" vytvořit levný dálkový bombardér... ;-D

+1/0
7.1.2016 21:33

M24a42r19t14i67n 64B32a13r63t47e14k 5827881461813

ASi bych netvrdil že zrovna levný :)

+6/0
7.1.2016 21:41

J14a33k65u65b 65Š61a26f15a76n72d98a 7935727511631

Proč ne levný? Tu misi zaplatí cestující. :-)

+1/0
8.1.2016 15:48

M91i15r78o68s78l76a79v 62M30e94r68e30ď84a 7181934145890

Podla titulku to vyzera ze Jumbo ma motorov sest.

0/−13
7.1.2016 21:10

R86a90d15e70k 53V22o82n83d46r68u19š19k94a 1231684209578

Trochu mimo téma. Ale od 1. května každý den v Praze A380 Emirates.

+21/−2
7.1.2016 20:37

M67i44c13h22a65l 29M83i38l96l45e80r 9536312119862

bude zajimave zda skutecne budou letat do Prahy s A380 kazdodenne, nebo nektere dny nakonec ponechaji /znovuzavedou B777.

Samozrejme bych dal prednost kazdodennimu provozu, protoze se do Prahy chystam na navstevu nekdy v druhe puli roku a poletim pres Dubaj.

0/0
8.1.2016 4:45

P85e17t88r 11K96o50l18á31ř 2428107694661

"Piloti jsou na lety tohoto typu vycvičeni." Nikdo necvičí piloty na let s motorem navíc ... Na náhodnou stranovou disbalanci samozřejmě ano ...

+2/−19
7.1.2016 20:32

V84á49c60l83a20v 61Ř49e14h81á47k 8707120622178

Pane Koláři cvičí, budete se divit, ale cvičí. To totiž doopravdy není neobvyklý postup při přepravě motoru k dalšímu letadlu. A mimochodem, Qantas, jsou jedničky v letecké přepravě. Žil jsem v AUS a létal s nimi.

+21/−1
7.1.2016 20:47

M34i72l68a60n 82K58l82o12u30č92e25k 9274117359356

Jedničky jsou prý podle bezpečnosti, v jiných žebříčcích být jedničky nemusí.

+1/−7
7.1.2016 20:57

M44i43c54h80a78l 33M54i86l83l41e48r 9496622269822

podle svetove pasazerske ankety Skytrax, ktera se soustreduje predevsim na pohodli letu, sluzby a ochotu personalu, Qantas se zase jednou dostal do prvni svetove desitky, na 10. miste.

FYI: piloti Qantasu maji skvelou povest jako odbornici ve svem fochu.

Najdi si treba pripad letu QF32, listopad 2010 kdyz jim vybouchl motor na A380 po startu ze Singapore ( Trent 900, vyroba Rolls Royce, chyba vyrobce, nasledovalo docasne odstaveni vsech A380 s temito motory - Qantas, Singapore , Lufthansa), kapitan Richard de Crespigny

http://www.news.com.au/travel/travel-updates/how-pilot-captain-richard-de-crespigny-and-his-crew-saved-qf32-from-aviation-disaster/story-fnizu68q-1226860221061

+1/0
8.1.2016 4:53

P54e80t75r 34K81r56e48j82z26e66k 7469906

letecké katastrofy-13-10,letící titanik,jsou fakt machřiR^

+1/0
8.1.2016 12:38

M33i42l81a83n 35Z14e70i37d65l90e78r 2172301506409

Pokud to byl primy let dostali cestujici nejakou kompenzaci ? Nebo se aerolinky jako obvykle vymluvily na "provozni duvody" . Ono travit nejakych 13-14 hodin v letadle je spise za trest , to je kazda minuta navic utrpenim , tedy pokud neletite v prvni nebo business tride

+7/−5
7.1.2016 20:17

L30i21b29o41r 10F56i48l27á90k 3450545863513

Nemuseli si připlatit za to, že byli déle ve vzduchu.;-)

+7/0
7.1.2016 20:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.