Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Létající Skot se vrátil. Legendární parní mašina je zpět na trati

Jedna z nejslavnějších parních lokomotiv světa zvaná „Létající Skot“ je po desetileté rekonstrukci zpět na trati. Fanoušci, kteří se přišli na začátek nové éry slavného stroje podívat, neudrželi slzy. „Je to úžasné. Úžasné,“ neskrýval nadšení technik Colin Green z místa strojvedoucího.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70a42n 47B72a46r68t40u22š95k76a 7306511541783

Kdysi bylo v jedné odborné publikaci uvedeno, že vlak jezdil bez zastávky a aby bylo umožněno střídání topičů, za účelem jejich odpočinku, byl vytvořen průlez tendrem do odpočinkového místa.

0/0
13.1.2016 12:55

J32i94r13i 40Z74u79z40a88ň16á98k 4778970603316

Kdo nezná práci strojvedoucího na parní trakci nezná nic.Byl to více koníček než jen zaměstnání.;-D

+3/0
10.1.2016 17:59

M44i84c45h91a88l 97Z41e92t61e62k 3878292850957

A hlavně pekelná dřina ve špíně a vedru. A při úniku páry při poruše kotle jste se krásně uvařil jako zelenina na pařáku

Za války při hloubkových náletech se obsluha stroje snažila zachraňovat skokem do tendru s uhlím;-)

0/−1
11.1.2016 7:49

I42v53a38n 66M35a57r83e77k 6604378452

Zažil jsem páru ř.556.0 i "Šlechtičnu" ř.475.0 .není to tak docela pravda že to byla "pekelná dřina" . Záleželo na tom tom v jakém stavu byl celý stroj i na tom jaká lok. četa jej obsluhovala. Z parní mašiny šel fíra i s pomocníkem unavený (nepříliš) fyzicky, ale z motorové či elektrické lokomotivy šel zdeptaný psychicky a to bylo daleko horší . . . .Vím o čem mluvím . R^

0/0
11.1.2016 17:22

I96v63a43n 68M73a84r47e80k 6774208412

R^

0/0
11.1.2016 20:22

J38i61ř55í 46Z38o42u50p52l54n92a 1443568623690

Když to vidím a porovnám to s námi tak je mi skoro smutno! Vždyť mi jsme měli lokomotivu která ve své době jela 160km! a jmenovala se ALBATROS! Kde je jí konec když ji prošly papíry na kotel! Ví to někdo!!!

+6/0
10.1.2016 17:22

M21i72r12o47s81l82a57v 98Z94i35k64m72u29n75d 6258172517758

Ale ví, jenže je třeba odškodnit církve, zejména tu katolickou, která si nahamounila majetek mimo jiné i prodejem odpustků, konfiskacemi v pobělohorské době apod. Místo peněz bych poskytl katolické církvi odpustky ... bylo by to něco jako jsou stravenky, akorát by se za to nic nedalo pořídit ...

0/−4
11.1.2016 7:33

K63a13r90e82l 30T95a25m43p34i15e43r 8118497114

Není to tak špatné, jak si myslíte:

https://www.youtube.com/watch?v=H2GYVGivhO0

+1/0
11.1.2016 11:15

J73i57ř10í 82Z98o97u93p61l41n43a 1363908733190

Ono to video ale není přístupné!

0/−1
11.1.2016 13:22

A65l34e44š 13L27i79s52o70v86s90k76ý 9869148562772

"Vstávaly mi i chlupy na krku" - jiné chlupy ne, páč si je tam pečlivě vyholila :-))))

+2/−3
10.1.2016 11:32

J24i97ř54í 34F90r24a28n92ě25k 6192564232

Puberťaku.

+2/0
11.1.2016 7:54

O32n69d64ř90e56j 85F58e18l89c11a25n 6312964391857

Závidím Britům jejich úctu k práci svých předků.R^

+7/0
10.1.2016 8:20

M65i33r94o94s50l26a47v 42Z87i12k10m58u90n72d 6198352567148

Být výhercem těch více jak 2 mld korun, tak by se na koleje vrátily všechny parní lokomotivy mající propadlé "papíry".

+3/0
10.1.2016 9:04

L56i82b16o94r 44F89i38l94á66k 3750975763573

Nejdříve si musíš vsadit.;-)

+1/0
10.1.2016 9:33

J93i14ř58í 94E96r29b68e39n 1743884806627

Proc jim zavidite? U nas se technickych pamatek ci historickych vozidel zachovala fura, a to nejsme zadna svetova velmoc, mame mnohokrat mensi rozlohu i pocet obyvatel...

Ja mam uctu k praci predku taky. Ale nezastavuju se ve 40. letech, ale uznavam i to, co vzniklo treba pred 30 lety ...

0/0
10.1.2016 15:14

O90n96d94ř85e97j 64F54e21l73c24a32n 6902314421667

Ta úcta Britů k technickým památkám minulosti se netýká jen kolejových vozidel a vztahu k industriálním památkám obecně. U nás si to konečně začínáme uvědomovat taky, bohužel ale zejména za "komárů" se toho s příkladnou tupostí zlikvidovalo mnoho. A většinou nenávratně.

+3/0
10.1.2016 16:01

J10i82ř49í 49E65r40b17e94n 1103944746887

Škoda, že s příkladnou tupostí byla zlikvidována například celá unikátní Ringhofferova továrna na kolejová vozidla na Smíchově, kde byly v provozu i sto let staré jeřáby či točny. A kdy k tomu došlo? Hodně dlouho po roce 1989. A nepatří náhodou OC Nový Smíchov také Angličanům?

Jinak si můžeme vzpomenout na desítky až stovky dalších továren, bytových domů či jiných objektů, tvořících svou architekturou nenahraditelný genius loci a zmizelých po roce 1989. Touto dobu se například bourá královéhradecká koželužna, připravuje se bourání roháku na Václavském náměstí, z poříčských kasáren také zbylo jen vybrakované torzo obvodových stěn okolo železobetonové novostavby...

+1/0
10.1.2016 23:10

M66i26c38h66a11l 53P13a46v94l51á95t 9123303854129

Ono jim neni az tak co zavidet. Obcas se neco podari - treba s touhle lokomotivou, s Avrem Vulcan (aspon docasne..),.. ale obcas taky ne. Treba takovou Warspite rozebrali tehdy do srotu. :o(

0/0
11.1.2016 14:59

M42i70c22h36a61l 39Z29e84t89e35k 3328492540957

A co 4468 Mallard? Toho rekonstruovat nebudou? To je mnohem větší legenda...

0/0
10.1.2016 7:58

M96a98r20t19i97n 38Č82a17p22e78k 6870831477254

Tak od řady A4 LNER existuje 6 zachovaných kusů, z toho 3 jsou provozní. Není tedy důvod zprovozňovat Mallarda.

0/0
11.1.2016 21:22

J13a80n 29P62r63i96c45h82y72s42t44a69l 8811368123

Pani Barochova, opravte si chybu v posledni vete. NRM je National Railway Museum. Tedy zadne vlakove muzeum, ale muzeum zeleznicni.

+8/0
9.1.2016 22:52

P43e60t98r 17S49o94k41o86l 8132911137941

Nádhera.

+9/0
9.1.2016 22:44

M30a91r33t51i24n 24K26r13o70u72p68a 2511183229330

Slušilo by se dodat že lokomotiva držela rychlostní rekord parních lokomotiv (160km/h) do příchodu strojů A4 a Coronation. Při slavnostních jízdách se objevila i v USA, Kanadě a Austrálii. ;-)

+10/0
9.1.2016 22:35

D65e75n48i26s 12H79u72m60l 4792805445516

Předevších chybí informace, že se jedná o lokomotivu třídy Gresley A3. Flying Scotsman je "osobní" jméno podle stejnojmené trasy Londýn - Edingburgh

+7/0
9.1.2016 22:47

D82e25n76i36s 58H68u76m53l 4582305285296

Krása, ale řekl bych nikoli v únoru, ale už 23. ledna. Lístky stojí 100 liber, což není na první jízdu překvapivě mnoho. Mně pojede kolem baráku až v květnu, snad to nezaspim.

+5/0
9.1.2016 22:30

K53r77y64š39t74o19f 89L93a25n38í65k 1479860885325

uz jsem myslel, ze Colin McRae vstal z mrtvych.

+6/0
9.1.2016 22:25

Ř32e69h22o52ř 17V72l40a10s35á43k 2234104741636

"Téma:Parfémy"

To jako vážně?

Ale jinak je to krásná zpráva. Naživo ho asi neuvidím, tak snad si alespoň zahraje v nějakém dobrém filmu.

+2/0
9.1.2016 22:19

A62n12t47o55n94í47n 46Z50e96l51e88n85ý 2284223271766

V Poirotovi mají hezké rekvizity. Nejenom vlaky, ale i auta a domy.

Myslím tím seriál s D. Suchetem, ne tu zpotvořeninu co natočili Francouzi.

+4/0
10.1.2016 1:31

J89a47n 36B46a17b41j16a23k 5545885529522

U všech Skotů! ;-)

+12/0
9.1.2016 22:18

J31i26ř74í 43E36r40b23e89n 1203524496527

Do sasanek!

0/0
10.1.2016 15:09
Foto

J81a34n 27R32ů65ž87i59č23k32a 7442952865627

She flies!

0/0
9.1.2016 22:00

K67a32r56e88l 92K65r52p93a25t34a 5324186628555

S tou podbarvenou melodií jste to úplně zlikvidovali.

+4/0
9.1.2016 21:54

L15i31b17o34r 49F94i53l21á88k 3180495343933

Zase s křížkem po funuse. Létající Skot se vrátil minulý týden a vyhrál mistrovství světa v šipkách.;-D

+5/−3
9.1.2016 21:52

M74i29r17o35s38l21a74v 13Z82i33k96m53u10n54d 6368572127198

Pán má asi problém s chápáním obsahu psaného textu ...

0/0
10.1.2016 9:00

L69i20b82o38r 15F97i94l11á42k 3500785233173

Copak, stará ti nedala?;-)

0/0
10.1.2016 9:25

D63a97v90i32d 86R89o94z20e42h58n71a80l33i63k 4343944676940

Garry AndersonR^

+1/0
10.1.2016 9:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.