Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chování e-shopů se zlepšuje, stížností ubývá. Hříšnici však podvádějí dál

Počet stížností na e-shopy meziročně klesá. Mezi internetovými prodejci lze ovšem pořád najít podvodníky a neseriózní podnikatele. Častými pochybeními obchodníků jsou hlavně nekomunikace, či pomalé a špatné vyřízení nesrovnalostí s dodáním zboží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V54i39t 29O27t51a34h33a55l 5765180319834

To je fajn. Ona ale ta mince má dvě strany. Chtělo by to i zlepšit chování zákazníků vůči eshopům.

Je super si před MS objednat projektor za 100tis a po 14 dnech jej vrátit bez udání důvodu, protože MS už skončilo. Nebo 80" televizi. Nebo zrcadlovku na dovolenou. Nebo se pokazí pračka, proč si z eshopu po dobu opravy zdarma nepůjčit novou, že? V Česku bohužel hodně rozšířená "očurávací praxe". Tyto náklady následně musí eshop rozpustit do cen slušných zákazníků, aby nebyl ve ztrátě. Vyváženější pravidla by mohla vést k nižším cenám právě pro slušné zákazníky.

0/−1
11.1.2016 12:25

P38e44t32r 46N89i53v80n47i23c79k91ý 3752284395817

OK, jak si představuješ ta vyváženější pravidla? Prosím konkrétně.

0/0
11.1.2016 12:45

V83i23t 68O17t19a43h41a59l 5695920819384

Na vymyšlení vyváženějších pravidel máme snad spoustu odborníků u nás i v Bruselu, co připravují zákony :).

V principu při dodávání stejného zboží je nesmysl, aby měly kamenné obchody jiná pravidla než Eshopy.

Chcete konkrétní návrh?

Základní cena - možnost vrácení klidně i do 30 dnů v případě vady, neshody popisu výrobku se skutečným stavem atd - tato možnost je nyní zákony pro eshopy zakázána.

Základní cena příplatkem - (služba navíc) - možnost vrácení do X dnů bez udání důvodu = současný stav. Jen ten příplatek není napsaný "zvlášť" ale Eshop si prostě tyhle náklady natvrdo navýší do ceny, takže stejně si to klienti dnes připlácí, jen o tom explicitně neví. Eshop službu nabízet může a nemusí (a zákazník u něj nakupovat může a nemusí). Jak provozovatel Eshopu, tak zákazník mají na výběr. Zákazník co si to chce ošahat a pak se rozhodnout si může zajít do kamenné prodejny, zaplatit si "zápůjčné" a objednat to na eshopu, no a zákazník, co si to nastudoval přede a ví co chce oproti současnému stavu ušetří - a nebude doplácet přirážku za tu první skupinu..

0/0
11.1.2016 13:03

P30e36t65r 39N20i80v53n37i38c11k94ý 3222564765577

"V principu při dodávání stejného zboží je nesmysl, aby měly kamenné obchody jiná pravidla než Eshopy. "

V principu to nesmysl není. V kamenném obchodě zboží vidíš, můžeš si na něj šáhnout, někdy u vyzkoušet (třeba boty, oblečení, televizi). Tady je zásadní rozdíl, takže logicky i rozdíl ve vrácení. někdy je fotka zboží na eshopu zavádějící.

0/0
11.1.2016 14:44

V89i69t 25O60t19a42h89a90l 5955170259494

A půjčí vám v kamenném obchodě zboží na 14 dnů na testování domů bezúplatně a s možností vrácení použitého zboží? To mi přijde jako ještě zásadnější rozdíl.

Mimochodem k mému návrhu jste se nevyjádřil.

Pokud chcete produkt vyzkoušet, připlaťte si za zápůjčku, pokud víte, co chcete - ušetříte. Takto za zápůjčku nevědomky platíte povinně na eshopech nařízením EU - ale hlavně sni ne tak za tu svou, ale za ty ostatní klienty, co takhle zboží vracejí. Jen toto není uvedeno na faktuře zvlášť.

0/0
11.1.2016 15:13

J55i18n17d66ř16i78c71h 37Š19k83o77p96e62k 4705621330935

na druhou stranu, obchodníci se chovají úplně stejně.

Přineseš po pár měsících boty, že se rozpadají a dotaz typu "Vy jste v nich snad chodil" ?

+1/0
11.1.2016 17:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.