Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančurovy vlaky 4 roky po startu poprvé vydělaly. Svezly 3 miliony lidí

Byznys s přepravou cestujících mezi Prahou a Ostravou začíná soukromým dopravcům i přes velký pokles cen vydělávat. Čtyři roky po vstupu na koleje ohlásil zisk za celý rok Regiojet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D89a71v40e 21Ř82e72h68á15k 8908235525823

dle mluvčí je tedy Žilina v České republice, jelikož ten vůz bude jezdit na vnitrostátní lince Praha - Ostrava - Žilina.... :-D

0/−1
12.1.2016 11:05

J63i90ř66í 30H22u41d29e89c 4792571959372

S Jančurou ani zadarmo..

+2/−6
11.1.2016 22:53

J35a54n 33J63e13m47e63l61k72a 1295360

Ale stejně se podle mě ukazuje, že Pendolíno a ČD jsou pro Ostravu nenahraditelné a ještě že jezdí. Ikdyž ten, co podepisoval smlouvy na Pendolíno musel být buď .. nebo podmáznutý nebo já nevím. Zvláště servisní smlouvy. Nebo jsou rychlovlaky tak finančně náročné na provoz.

Z Lea se stal dostavník. Jančurou taky jezdím, ceny samozřejmě super, ale když člověk potřebuje jistotu, že dorazí v čas, je pro mě nepoužitelný. Bude cesta trvat 3:20 nebo 3:50? Pro přípoje nepoužitelné. Za horka nejezdím, protože nerad bych se saunoval.

Pendolíno je jediný vlak který jede Praha Ostrava za cca 2:50. Jediný který jede Ostrava Olomouc za cca 45 min. Jediný s funkčním portálem s nějakým obsahem, funkční wifi. atd. atd..

Poslední soukromník z Ostravy jede 18:30. Pak mají i do Olomouce smůlu. Ještě, že jede Pendolíno 19:20. První do Ostravy přijíždí ČD a i tak dost pozdě 8:50 a s přestupem. Ale ještě, že dotované spoje jsou :) Že v 9 Regio přijede bych se jednak nespoléhal a je to pozdě. Takže na nic.

K tomu to že ČD vozí kola je k nezaplacení.

Potřebuji-li se posunout jednu zastávku z Ostravy hlavního na Svinov chce Leo 40 Kč. ČD tuším 13, k přestupní jízdence z jiného vlaku v mém případě 0. A nevadí jim, že použiji EC.

+12/0
11.1.2016 20:48

V14a10c88l49a91v 20H30a32j29e66k 3366619589

Nevyšel téměř identický článek už před měsícemRv

+1/0
11.1.2016 18:29

L94a64d39i36s77l42a61v 92P43a14s65t59o18r64e67k 1373617798625

No chtěl bych ho vidět, kdyby jezdil bez doplatků od států za studenty.

+1/0
11.1.2016 18:06

T36o86m65a40s 72N48o18v69o57t37n39y 1111734946375

Pastorek už neví co by vymyslel. Když by stát nedoplácel za studenty, tak by studenti prostě jezdili za plnou jízdenku nebo by měli nějakou komerční slevu na ISIC apod. nějakých 10%. Autama by asi jezdit nezačali, takže by to bylo plus mínus stejné jako teď.

0/0
12.1.2016 0:39

A97l73a21n 84Ř28e20p35k91a 4985436

To je zajímavé, jeden den a hned dva články o soukromích dopravci a že každý z nich je v zisku konečně :-)

Ještě tu chybí ten, jak jsou dráhy zlé a ztrátové ;-D

+6/−1
11.1.2016 17:08

M39í40l37a 51P92i69š48t13ě98l73á92k 7643917893

To se nemůžete divit když to psal pan Sůra velký přítel a obdivovatel pana Jančury.

+2/0
11.1.2016 21:38

T27o18m83a33s 63N42o40v69o32t20n89y 1561514436685

To je zajímavé, že u soukromníka ve vlakové dopravě řveš, jak je to všechno špatně, ale v jiném oboru u podobného případu, kdy banka začínala jako malá, nízkonákladová jsi nonstop v pozoru a každou sebemenší negativní či kritickou zmínku o ní máš potřebu komentovat a obhajovat je ač moc dobře víš, že meleš nesmysly (ano mluvím o tvé posedlosti mBankou). Buď máš nějaká divná měřítka, že jednou konkurence ano a podruhé fuj nebo jsi za to placený. Tak či tak se tvé diskusní příspěvky rovnají nulové informační hodnotě.

0/−1
12.1.2016 0:43

M37a43r87t31i11n 41K21l65i76m87e87š 6356115987120

Pro mě jsou České dráhy příliš drahé. Chtěli jsme jet vlakem z Brna do Děčína. Cenová kalkulace Českých drah, pro 2 lidi tam i zpětje 1556 Kč. Když bych jel autem tak 283 km/100*7(spotřeba na 100 km)*30(Kč/litr) = 1189 Kč. Při cené 35 Kč/litr jsem na 1387 Kč. Samozřejmě + nějaká amortizace atd., ale pořád vychází už pro 2 lidi levnější jet autem.

+3/−7
11.1.2016 16:37

A72l16a82n 92Ř76e43p86k70a 4595676

Brno - Děčín zpáteční pro dva tolik? A to vám poradili na pokladně, nebo jste si to našli sami? O víkendu se se Skupinovou víkendovou jízdenkou která platí daný den po celý den bez omezení kilometrů a pro až 5 osob, max.2 starší 15ti let- celostátní verze za 679,-Kč,přes týden Celodenní jízdenka pro jednu osobu v celostátní verzi za 579, pro dvě tedy 1158.

+7/−1
11.1.2016 17:13

J72a17n 30J46e94m50e36l79k75a 1655850

A ČD aspoň mají systém slev pro skupiny, který to trochu napravuje. Někteří soukromí na to .. Prodaná sedačka je prodaná sedačka.. Jedno komu. Nějaká ekologie :-)

+2/−1
11.1.2016 19:52

T70o62m60a78s 60N41o95v44o37t40n41y 1671584136175

Takže pokud nepojede na jeden den na otočku, tak zaplatí i s tou skupinovou slevou skoro stejně jako píše (2x 679). Nehledě na to že není to tak dávno co ta jízdenka stála 550 Kč a ČD ji stále zdražují až je téměř nepoužitelná. A že ČD neumí prodat svoje nabídky, je známá věc. Kdo mimo šotoušků se v tom vyzná. I ten eshop je pořád dost nepřehledný pro běžné cestující a na pokladně jim až na světlé výjimky nikdo neporadí výhodnější nabídku. A to se nemusíme bavit ani o věcech, jako je dělení jízdenek a kombinace různých akčních slev. Pro člověka co se v tom nevyzná, je pak jasná volba zvolit jiný způsob dopravy.

+2/−1
12.1.2016 0:47

D62a73n98i81e65l 82S29c57h93n20i73t70z35e60r 5181594451236

R^

0/0
14.1.2016 1:29

M41a20r55t13i42n 45K46l51i43m29e35š 6156575267390

Jeli jsem na tři dny.

0/0
12.1.2016 9:22

O42l75d36ř96i19c82h 65J22a67n49e15č88e15k 8449356773941

i kdyby to tím autem opravdu bylo o těch 367Kč levnější, jako že není, tak Vás dost lituju, že Vám těch 183,50Kč na osobu a kodrcání se minimálně 6 hodin po českých silnicích je milejší, než bezstarostná cesta EC vlakem po jedné z nejlepších českých tratí, do nedávna dokonce bez přestupu.

a mimochodem, kudy že je to z Brna do Děčína 283km?

+4/−1
11.1.2016 18:08
Foto

J28a35n 48V57a13l29a38l61í39k 6326639930526

ju v plánovači na mapách seznamu nejkratší cesta 283km čas jízdy 6h8m

0/0
11.1.2016 18:30

R46a93d44e38k 58J34a20n50a61t56a 9295516154972

To jo, via MB, Čáslav, ale tudy málokdo pojede.

+1/0
11.1.2016 19:55

T52o39m11a25s 65N33o17v79o19t67n36y 1221474736675

6 hodin do Děčína z Brna autem? Na to jste přišel jak? Pokud pojede na výlet, asi to bude o víkendu, čili bez problémů sjízdné o dost rychleji

0/0
12.1.2016 0:50

M85a28r71t69i31n 55K70l60i55m20e24š 6366425707160

Nemusíte mě litovat, my jsme tím vlakem jeli :-) Ale nikdy více, protože jsem tenkrát ještě auto neměl. Vlak měl zpoždění asi hodinu, takže s tím časem nic moc. A pokud si nedokážete na mapě najít jak je daleko Děčín od Brna, potom lituji já vás ;-D

+1/0
12.1.2016 9:24
Foto

J95a52n 14V75a97l60a23l66í39k 6856719370356

pěkná blbost když pojedu zítra z Brna do Děčína odjezd z Brna v 7:38 přestup v Praze tak jizdenka pro dvě osoby tam vyjde na 908Kč!!!!!!!!

+2/0
11.1.2016 18:23
Foto

J17a25n 21V59a52l63a42l84í59k 6306599370916

zpáteční pro dvě osoby do půlnoci toho dne za 1158 a když by jste jel zpět až druhý den tak do půlnoci za 1726

0/0
11.1.2016 18:27

T82o90m10a38s 89N46o73v22o25t31n46y 1481234536295

A když nebydlíte u nádraží tak jenom v Brně za MHD ti dva dají dalších cca 100 Kč, podobně v Děčíně. Já jen, že se když se tu operuje s tím, že u auta se musí připočítávat to a to, tak u vlaku by se tedy mělo taky započítat vše. Jinak je mi to celkem jedno, kdo jak pojede, pouze teda pro úplnost.

+2/−1
12.1.2016 0:53

M88a85r96t93i30n 62K45l44i59m70e71š 6986855557750

Tak se kluci přiznejte kdo z vás je režijkář :-)

Oldřich Janeček 89631 , Jiří Erben 13467 , Jan Valalík 66906 , Vladimír Štěrba 22127 , Alan Řepka 456 , Matěj Vondřička 44086

0/0
12.1.2016 9:26

J91i76ř83í 25E69r22b38e48n 1493974256197

Já nejsem - ouřaduji z domova.

A teď se pochubte vy, co jste za lumena, když si myslíte, že ČD přepraví ročně 50 milionlů cestujících zadarmo ;-D

0/0
12.1.2016 21:44

M84a78r72t46i98n 44K53l98i61m36e39š 6736555487400

Otázka do placu: Kraj si v rámci IDS objedná dopravu, mimo jiné i do Horní - Dolní. Dopravce jezdí a kraj mu platí s tím, že dorovná ztráty (prostě provoz do Horní - Dolní bude ztrátový) a garantuje nějaký zisk. Předpokládám, že toto dorovnání není zahrnuto v účetnictví dopravce a ten tedy na této trati nemůže tratit. Přesto má ztráty. Nějak to nechápu.

0/0
11.1.2016 16:25
Foto

T39o65m90á59š 27D45v33o54ř61á33k 7535406897491

Možná jste to nevzal za správný konec:-)

+1/0
11.1.2016 16:29

O45l97d78ř21i76c66h 70J23a71n36e54č86e93k 8499626123381

to dorovnání pochopitelně v účetnictví je.

naopak Váš výrok "toto dorovnání není zahrnuto v účetnictví dopravce a ten tedy na této trati nemůže tratit" nějak postrádá smysl - sám říkáte, že ta linka je ztrátová, takže kdyby ono 'dorovnání' v účetnictví nebylo, byly by tam jen výnosy z jízdného a náklady, tak by na tom dopravce nutně tratit musel - aspoň účetně ;-)

0/0
11.1.2016 17:23

M38a82r71t57i88n 80K78l84i40m26e49š 6926685537140

To jo, ale linka je ztrátová pro kraj, pro objednatele, ne pro dopravce. Dopravce na ní jen vydělá, protože mu to zaplatí kraj. Proto argument že ČD mají ztrátu protože jezdí i na nelukrativních tratích neberu. ČD mají ztrátu, protože třetina lidí jezdí zadarmo a nenažranost managementu tomu taky nepřispívá.

0/−1
12.1.2016 9:28

O62n62d57ř28e96j 88P77l26í67v38a 9450725331953

Kdo jiný by měl umět správně skloňovat, než tisková muvčí?[>-]

0/0
11.1.2016 16:15

P69a52v33e56l 24M56a28t90o56u27š98e35k 5460497308304

Čeština je stejně úžasná věc! Vydělaly vlaky Jančurovy, nebo i Jančurovi? (Ačkoli zrovna v jeho případě bych se neobával, že by šlehačku slízával někdo jiný.)

+1/0
11.1.2016 14:47
Foto

T12o82m50á33š 40D90v44o14ř48á96k 7215256427221

Ne jenom ty vlaky. Jančura smrdí korunou:-)

0/0
11.1.2016 16:17
Foto

J57a81n 25V86a92l91a77l22í35k 6236159440576

RegioJet loni v Česku přepravil 3,01 milionu cestujících, o 26 % více než před rokem. „Jak vyplývá i z údajů ministerstva dopravy, nové zákazníky se v loňském roce na železnici dařilo získávat zejména soukromým dopravcům. RegioJet přilákal v roce 2015 na jediné trase dvakrát více nových zákazníků, než České dráhy s 8 tisíci spoji denně v celé své síti,“ řekl majitel RegioJetu Radim Jančura.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/regiojet-hlasi-poprve-zisk-ddq-/eko-doprava.aspx?c=A160111_110503_eko-doprava_suj

No a prosím kolik cestujících přepravili ČD.Tak poprosím p.redaktora aby také zveřejnil kolik cestujících přepravili ČD děkuji

+1/0
11.1.2016 14:40

J92a59n 48S56ů95r64a 4555933483912

ČD dosud tyto údaje nezveřejnily.

0/0
11.1.2016 15:35

L14a35d48i83s59l12a40v 85P78a40s69t27o19r59e56k 1373517888575

Radim si ty údaje vycucal teda odkud?

0/0
11.1.2016 18:07
Foto

B37r28o94n43i51s53l98a49v 25G60a85b27r76y64š 2762899481

Těch několik lidí Radim spočítal na prstech. To zabere pár minut, tak má výsledky hned. :-)

0/0
12.1.2016 10:15

L18u42k74á80š 49Š43l73e74h40o82f10e91r 1283549745979

Koukám že koloťuci mají diskusní pohotovost ;-D

+3/−5
11.1.2016 14:34

M66a30r96t70i82n 93N83o19v86o79t98n60ý 3636156491294

Buďte rád. Alespoň se něco dovíte, protože někteří z nich mají o problematice větší přehled než pan redaktor (nemyšleno zle vůči JS).

+4/0
11.1.2016 15:49

T20o47m94a75s 18N17o92v53o30t13n68y 1531174316695

Které myslíte? Většinou se omezují na jednoduché nadávky směrem k jinému než modrému dopravci, nadávání na konkurenci a dokazování, že modrý je vždy výhodnější. Možná tak dva tu mají trochu přehled, ale jeden je zase militantní odpůrce všeho, co nejezdí po kolejích a neuzná, že jsou i jiné, mnohdy výhodnější způsoby dopravy, než (modrý) vlak.

0/0
12.1.2016 0:55

D84a87v59i55d 67P16e16c54a 1335334871116

Známý chtěl cestovat z Prahy do Bratislavy vlakem. Ten Regiojet tam ale vůbec nejezdí. Jen autobus.

0/−4
11.1.2016 14:25

L50u82k20á68š 90Š62l88e54h33o77f66e89r 1733769755679

A pointa?

+7/0
11.1.2016 14:28
Foto

T24o49m76á86š 26D93v20o11ř18á47k 7425236657231

Že tam jezdí autobus?:-)

0/0
11.1.2016 16:22

O70l87d16ř66i20c42h 60J21a15n63e61č96e91k 8289966853781

já taky vlakem Regiojetu ještě nikdy nejel, protože začaly jezdit až poté, co jsem já přestal jezdit na Ostravsko.

a co jako?

0/0
11.1.2016 14:42

M90a48r90t14i56n 45K70a17r39á81s12e31k 9578493328408

Ja chtel zase letecky do Londyna a CD tam vubec nelitaji....

+12/0
11.1.2016 14:53

L61i89b60o32r 63P43e25t55r19á85š 6245899348759

Fandím mu , ale myslím si že to pořád dotuje .

0/0
11.1.2016 14:13
Foto

T22o24m38á55š 92D31v61o66ř35á26k 7985376377401

Já mu nefandím.

Z taxíků to ale určitě dotovat nebude...

0/0
11.1.2016 16:18

J38a62n 65L40a31k45o12m66ý 7741315445754

A to kdyby se v zimě topilo a v létě chladilo a lidi se nevozili za 0, čímž se jich část i definitivně odradila, mohl být výsledek ještě lepší

+4/0
11.1.2016 14:10

J91a81k27u41b 55K46o40r26e66c 6724740631273

Chápu správně, že RJ vzrostl počet cestujících o 26 %, přičemž, dle slov p.Jančury, o 8-9 %, přičemž srovnává růst RJ na trase Pha-Ova, a u ČD v celé síti? Pokud ano, tak mi to přijde dost pokulhávající srovnání, protože je logické, že ČD v celé síti těžko může narůst počet cestujících o čtvrtinu, a to vzhledem k velkému množství lidí, které přepravují.

+5/0
11.1.2016 13:48

J70a73k36u72b 60K94o35r12e85c 6914530541923

oprava: o 8-9 % u ČD

+2/0
11.1.2016 13:49

M54a32r18t47i91n 93K79a11r49á43s34e78k 9798683218708

No ono jde o to ze regiojeu pribylo vice cestujicich v absolutnich cislech vice nez draham na cele trati (tzn v kusech mel RJ vetsi narust nez CD), jinak v % by to srovnani samo bylo mimo...

+3/−1
11.1.2016 14:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.