Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Firmy na levné naftě ušetří velké peníze, zlevňovat však nechtějí

Benzin i nafta zlevnily od loňského července o téměř pět korun. Řada firem, pro které je k podnikání zásadní doprava, však ceny za zboží či služeb nesnížila. Nezlevňují dopravní firmy ani výrobci pečiva. Ti to vysvětlují tím, že jsou pod velkým tlakem obchodních řetězců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L51a18d19i56s31l37a96v 79H34o67l89í51k 5742982429281

Také autobusový dopravce Arriva tvrdí, žeúsporyz pohonných hmot raději věnuje na zvýšení mezd řidičům. „Loni vzrostly v Arrivě mzdy řidičů o 5 procent, o dalším nárůstu jednáme aktuálně s odbory v rámci kolektivního vyjednávání,“ uvedl generální ředitel autobusového dopravce Daniel Adamek.

Opět nepravdivé prohlášení. V první řadě Arriva nepřidala řidičům ani 1 korunu a navíc její autobusy nejezdí na naftu (resp. na naftu jezdí až na několik málo výjimek jen vozy v záruce), ale na čistou bionaftu, u které k poklesu cen nedošlo.

0/0
12.1.2016 23:22

J15o78s35e60f 25T67r77n88k47a 9759792517589

oni nechtějí ylevňovat ani některé benzínky (hlavně ty u Dálnice)....májí ceny cca 33kč/l (D)....přitom tank ONO má cenu 23,9kč/l (D).

0/0
12.1.2016 12:51

M37a94r52t47i84n 49K78a39r47á63s12e61k 9988873688518

No dalnicni prirazka az 10kc v extremnich pripadech tu byla vzdycky a je to stejne i v jinych zemich...

+1/0
12.1.2016 13:17

P45e93t10r 77N68i29v85n79i75c17k83ý 3402304195557

A proč? Zákazníci tam nakupují, takže to není problém - spokojenost na obou stranách. Kolenovrti si mohou najít levnější bezínky.

+1/0
12.1.2016 13:19

J57o55s30e96f 71T46r13n89k58a 9629872667259

Kolenovrti? :-) 25% se mi zdá dost....a spíše než o 300 kč na nádrži mi šlo o princip, a i když to bylo za služební peníze, sjel jsem z dálnice.

No jo no, je to těžké, když krom směšného nájmu musí pumpy platit všimné/výpalné pánům z ŘSD.

A na nákladním vozu je to třeba 3200kč na nádrži...pokud bych spravoval "flotilu" náklaďáků, byl by to celkem slušný úsporný projekt (zákaz tankování na předražených pumpách) :-)

0/0
12.1.2016 14:25

M33a97r25t78i19n 47K12r80á78s73a 1889176193723

opravdu jde o velké peníze?

+2/0
12.1.2016 9:24
Foto

P71a76v65e48l 19M37a17k54o16v78e90c 8958155411

Z hlediska celého národního hospodářství určitě ano. Z hlediska jednotlivých firem je to různé...

0/−1
12.1.2016 10:51

P13e51t24r 80N62i69v55n77i90c14k31ý 3822174735777

"„Tyto nárůsty (mezd) se pohybují meziročně i ve dvouciferných procentních hodnotách,“

KTERÉ firmy navyšují mzdy dvojciferým procentem? V internetových doskuzích jsou samé plačky, že zrovna u nic se nenavyšuje už nekolik let, odbory pláčou, že navýšení o nízké jednotky procent je příliš málo...

+1/−1
12.1.2016 9:21

M80i40l88o62š 72S41e22t92í24k 3789389174770

Nebojte, až se nafta dostane na původní úroveň, hned se bude tvrdě zdražovat. ;-)

+4/0
12.1.2016 8:59

H43a41n98a 89D58o10s12t33á61l76o85v54á 1259184500464

;-D

0/0
12.1.2016 9:03

L95u50b32o32š 43Z23a55o48r37a41l 3960512180739

Tak hlavne, ze vime o cem piseme.:D A ekonomove diskutuji.:D Jen takova malickost, kde mate ceny ostatnich vstupu, ktere jdou neustale nahoru? Kde mate 3 - 5 % o ktere musite jit kazdorocne retezcum dolu. Ona se cena da tezko pocitat jen z phm, to snad jedine u dopravcu to muze mit vliv, i kdyz ani tam to nestoji jen na cene phm.

+2/0
12.1.2016 8:50

J11o66s97e85f 78T10r70n86k77a 9579162317869

Dopravci mají většinou cenu nasmlouvanou z části i k ceně nafty (tj. levná nafta =levnější doprava).

0/0
12.1.2016 12:57

P49a17v40e45l 17V85e82r46n35e11r 1253673292847

no co, pivo od noveho roku podrazilo v hospodach o 2Kc, kazdy vime, ze 99% netece primo z pivovaru do hospody, a pije se dal.

0/0
12.1.2016 8:50

P60e62t27r 12V59l25c86e74k 5292555395397

Proč by firmy měli zlevňovat? Teď mají šanci si vytvořit zdroje pro případy, až zase nafta podraží.....

+5/−1
12.1.2016 8:49

J49a74n 19J71o74r25d22a35n 5161407959

Dle mych zaznamu o tankovani, zlevnila nafta oproti lonskemu konci cervna dokonce o 7kč/l.

+1/0
12.1.2016 8:39

M95i88r64e34k 37B75á64r82t27a 2585247200331

:-):-) Dopravní firmy prý zvedají platy:-):-) Tak ten se jim povedl. ..:-) Hlavně aby se nestrhli. .:-)

+7/−1
12.1.2016 8:35

I60v54a55n 16M98a73n87t83a15s 8779454170361

Jasně, ředitel už nebere jen 80 tis měsíčně, ale 100, co se tedy divíte ;-D;-D;-D

+5/0
12.1.2016 8:40

L62u36b98o55š 93Z78a29o65r31a23l 3930892590989

Bohuzel maji pravdu, vzhledem k vysoke zamestnanosti, cili nedostatku pracovnich sil je musi preplacet, a pretahovat jeden druhemu.

+2/0
12.1.2016 8:57

F63r71a22n80t35i64š84e21k 29L68o16s 2360413522226

Kdyby firmy pořádně lidem platili tak by bylo lidí dost, jak to dělají v Německu a dalších vyspělých zemích EU kde jsou platy 4 - 5 x vyšší, ceny za zboží i za naftu či benzín jsou srovnatelné a oni generují zisk, někdo tady pěkně lže

+2/0
12.1.2016 11:52

J89o21s29e26f 10T22r38n82k70a 9639452907669

Pozor na slovo "přeplácet"....má dva významy. 1/ přeplácím - tj.dávám víc zaměstnanci než si zaslouží (s tímto výrokem bych pak byl v ČR opatrný). 2/ přeplácím = dávám víc než konkurence (tj.přeplácím konkurenci).

+2/0
12.1.2016 12:54

D39a41n61i25e49l 74K33r21a91u95s 4201523512514

Jojo, dolu to nejde, ale az se jednou paliva zacnou vracet na drivejsi urovne, uz to bude duvod pro zvyseni cen. A co teprve, az se nekdy dostanou na uroven budoucich historickych maxim?

+6/0
12.1.2016 8:33

P16e39t48r 66L46u76k53e40š 8114740729585

Nahoru to jde, ale dolů se nechce ...

+7/−1
12.1.2016 8:28

P85e35t87r 50V26l88c73e28k 5802875175897

zdejší diskutéři, ač to nepřiznávají, to mají stejně....

0/0
12.1.2016 8:50

J85o66s28e10f 97B25r18o73ž58e70k 7313535322961

Spíš naopak, ne :-P??

0/0
12.1.2016 8:55

V97i23k22t98o39r 85N52á89r87o97ž32n51ý 3789302788

Je to o trhu. Proč by někdo měl zlevňovat , když situace v autodopravě je taková , že díky nedostatku řidičů jsou firmy nuceny odmítat zakázky ?

Něco jiného by bylo , kdyby se hospodářský růst změnil v pokles a dopravním firmám by stály kamiony na dvoře a nevěděli co s nimi...

+2/−1
12.1.2016 8:27

M32a70r28t32i58n 80S78u57c53h42á85n66e98k 9107252141445

Nezlevní, protože "je lépe" a například nová administrace faktur (následne EET) bude každou firmu něco stát. I tu, která podnikala poctivě. Včera to bylo u nás na poradě. Budeme +2 účetní.

+1/0
12.1.2016 8:11

M28a29r90t59i15n 81K58u30d47r94n78a 3299766569460

Lépe je, čísla hovoří jasně. A je otázka pro jak velkou firmu +2 účetní. Ale jinak jste mimo téma.

+2/−1
12.1.2016 8:14

M86a93r35t98i12n 30S72u25c28h64á68n66e52k 9297532891725

Mimo téma. Téma o nákladech?

0/0
12.1.2016 8:21

J93i86ř32í 58E39r29b27e88n 1693114216847

Nová administrace faktur znamená vést ty nové vedle starých paralelně, nebo se starý postup opouští?

+1/0
12.1.2016 8:23

M10a38r75t85i49n 78S14u73c25h11á24n54e14k 9717932451255

Co je to za dotaz? Náklady na účetnictví půjdou v celém státu nahoru už jen z toho důvodu, že ti co jeli DPH kvartálně budou muset dělat vše měsíčně. Velké firmy musí urychlit tok dokumentů. Urychlit = mít více lidí. Teď máte na opravu 5 dnů a hned pokutu. Pokud vycházíme z logiky, že většina nekrade, ale musí to dělat, tak bude chleba dražší.

+1/0
12.1.2016 8:34

I15v11a92n 14M15a35n88t33a87s 8569744180201

Co to je za hloupost? Velké firmy jsou měsíční plátcitakže jedou stále stejně, nic nezpomalují, nic nezrychlují..

+1/−1
12.1.2016 8:43

M41a28r61t40i27n 36S91u79c13h49á48n26e56k 9917722761545

Na opravu dokladu máte 5 dnů a následuje pokuta. To dosud asi nebylo, že? Velká firma potvrdila dobropis, až na něj přišla řada. Třeba za měsíc, dva, tři, čtyři. Teď jej malá pošle do hlašení a velká bude mít 5 dnů na nápravu nepárování. To je možná plus pro malé, ale velká bude muset mít více účetních.

+1/0
12.1.2016 8:54

P66a34v80e73l 64Š10ť27a79s94t12n85ý 6614618314388

Kvartal zůstává. Kontrolní hlášení se bude podávat také jednou za čtvrt roku.

+1/−2
12.1.2016 8:55

M65a15r68t94i92n 72S54u67c53h44á12n60e53k 9877582431265

Hlašení je měsíční i pro Q plátce.

0/−2
12.1.2016 8:56

J55i42ř89í 50S36v46o76b28o44d59a 3329347156

Není, nic o tom nevíte.

+2/−1
12.1.2016 9:10

M27a51r27t20i59n 51S32u76c83h80á22n66e37k 9387612491725

Právnické osoby dávají hlašení měsíčně a tečka! Celou dobu je diskuze o firmách, ne živnostech. Niže připojil pan Šťastný leták fin. správy. Pane Svobodo, než začnete urážet, nastudujte si to.

0/0
12.1.2016 12:30

J90i45ř67í 69S16v28o41b87o38d67a 3919767576

A víte o tom, že i fyzická osoba je firma ? Nevím co je urážlivého na poznámce, že o tom nic nevíte, když to tak je.

0/0
12.1.2016 13:24

P23a31v42e47l 26Š59ť42a43s37t16n21ý 6484708614768

http://www.financnisprava.cz/assets/cs/prilohy/d-placeni-dani/2015_KH_letak.pdf

+1/0
12.1.2016 10:07

M82a98r17t24i77n 70K67u85d65r45n21a 3339856319310

Samotná informace, že někdo přijme dvě účetní může také znamenat, že má více zakázek, nebo že účetnictví flákal.

0/−3
12.1.2016 8:25

J82i40ř98í 36E67r90b33e88n 1223124166387

No a u nás na poradě bylo, že budeme +5 dělníků a +1 vývojář.

+1/0
12.1.2016 8:15

M62a38r56t30i44n 65S64u14c38h60á76n97e85k 9547442751125

To není to samé. Dělník vytváří, účetní "žere". Stejně jako úředník. Nebýt toho dělníka, pekaře, atd. Tak politik i ta účetní žere trávu.

+6/0
12.1.2016 8:25

V14i36k56t21o16r 33N80á49r44o93ž85n58ý 3209942228

Přesně.Zbytečná byrokracie žene nahoru náklady firem ..tudíž jejich výrobky budou dražší , státu působí vyšší náklady...tudíž stát bude muset vybírat více na daních...nejvíc poškozený bude daňový poplatník. Protože za výrobek zaplatí více a státu bude muset sypat více...takže mu zbyde méně peněz na koupi dalších výrobků...

+3/0
12.1.2016 8:30

J71o42s15e56f 19B24r76o66ž30e27k 7923325632111

Ne tak úplně. Výrobky budou dražší - bude vyšší HDP ;-O;-O;-O

0/0
12.1.2016 8:57

F49r23a55n57t85i17š74e58k 27L56o15s 2740803982716

Kecy nic jiného než kecy, dělal jsem ve více zahraničních firmách kde bylo od 400 do 600 zaměstnanců a účetních bylo od 3 do 5, nevíte vůbec o čem mluvíte, typuji vas na studenta s vygumovaným mozkem který jen opakuje to co někde slyšel

0/0
12.1.2016 11:56

M78a54r27t64i63n 36K53u49d86r65n86a 3369696359930

Co to je za blábol, že jim vzrostly náklady kvůli tomuhle "nárůst zastávek v obytných částech v rámci celkového počtu zastávek". Vždyť to naopak znamená, že při jedné cestě mají víc balíků a tedy vyšší příjem.

+2/−1
12.1.2016 8:08

J23i10ř27í 47E94r80b39e11n 1333864476227

A musejí furt startovat, rozjíždět se a brzdit... ;-D Pro ně by byl ideální zákazník ten, kdo denně odebere plnou dodávku balíků na jednom místě. Jako že konkurence pošty to tak dělá, ta se s adresným doručováním drobností do hačaperek zabývat nebude :-/

+1/0
12.1.2016 8:19

M25o57n51i44k43a 77K93o51n71e74c66n98a 7743941721684

Pred 13.-ti lety jsem ve firme posilal uradum nejakych 20 formularu za rok. Nyni / nevznikla nam povinost registrace k nejake dalsi dani/, jiz posilam uradum vice nez 70 !!! formularu za rok. A to jsme firmicka bwez zamestnancu. Nedovedu si predstavit, jaky narust musel byt u firem se zamestnanci, to znamena, prijmuti treba dalsiho zamestnance, tkery jen vyrizuje papiry pro uredniky, firme nic neprinese, jen ukon splneni vyrokracie, jenze tento clovek chce plat take, takze to, ze se snizi PHM o 20 procent, pokryje mozna momentalne alespon cast nakladu, ktere podniaktelum vznikaji na zaklade novym povinosti vuci statu.

+9/0
12.1.2016 7:59

J90i97ř80í 15E32r32b43e15n 1573424146907

Před lety jste je klapal na psacím stroji do tištěných formulářů a při jednom překlepu mohl být pěkný průšvih.

Dneska vám ty výkazy hlídá, tiskne a rozesílá účetní software automaticky... a jenom můj zaměstnavatel má při celkově mnohem vyšším počtu zaměstnanců polovinu účetních a personalistek, než před patnácti lety.

+1/−2
12.1.2016 8:22

F48r53a93n77t26i23š38e90k 45L31o53s 2580743832326

70 formulářů za rok, to je cca 1,4 formuláře za týden to je fakt dřina

0/0
12.1.2016 11:58

K47a42r27e72l 98N17o70v19o34t16n41y 2891915239460

Nejvyssi srovnat spotrebni dan z nafty a benzinu... ;-)

0/0
12.1.2016 7:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.