Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha začne testovat nejdelší autobus v Česku. Kvůli lince na letiště

Na pražské silnice se chystá v únoru díky ministerské výjimce zatím nejdelší autobus, který po Evropě jezdí. Začne jezdit na lince 119 mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35a94n90a 97P41r12o91c88h92á12z45k77o24v57á 5222430500284

Už vidím turisty, jak jezdí se zavazadly v přecpaných "sockách" .;-D

+1/0
31.1.2016 11:11

J81a22k45u23b 46N21e34p27e58ř83e88n74ý 4775424666848

Hmm, zase nevidim prostor na zavazadla..

+1/0
30.1.2016 20:32

Š33i72m32o64n 84K60o88ř51í20n44e31k 7322760696959

To jsem zvědavý, jak se ten autobus vytočí na Veleslavíně? Sice má otočnou zadní nápravu, ale stejně tam jsou problémy už teď.

+1/0
15.1.2016 17:35

M15a36r16t33i98n 21R22u57z78i72c24k53a 1182108276347

No, on bude mit problem asi i na letisti, pri vyjezdu z terminalu 1 k terminalu 2 je dost ostra zatacka.

+1/0
17.1.2016 5:20

J13a21n 38Z34i48e21g85l42e31r 1321936121128

To určitě není špatný nápad. Pražské letiště ročně přepraví na 11 milionů cestujících, a Ti se tam musí nějak dostat. A protože jich je hodně, tak je rozumné vyzkoušet na autobusových linkách vedoucích na ruzyňské Letiště Václava Havla tento velký vůz, který naráz vezme hodně lidí. Takž od DPP je to krok správným směrem.

0/0
14.1.2016 17:42

B89o12h50u87s86l83a48v 70K19r66á73l20í25k 2521900699166

Menší autobusy s kratším intervalem by byly lepší řešení.

+1/0
15.1.2016 3:04

R80o51b92e20r28t 21H47o44m57o93l49k72a 4123768260202

Tam už dááávno mělo být spojení drážní, velkokapacitní tramvaje nebo vlaky v krátkých intervalech.

+6/0
15.1.2016 10:11

P55e88t69r 73K64u30b25i77š63t92a 7539638235331

Nebýt taxikářské lobby, mohla už 20 let jezdit na letiště alespoň tramvaj. I to by bylo lepší, než současný stav.

+2/0
17.1.2016 9:56

M67i93c71h24a51l 52N18o91v70á90k 5127522392886

Nestacim se divit kolik expertu zde rozumí dopravě hlavně veřejné a ekonomice hlavně financování u veřejných zdrojů. Řešení by bylo, pokud by se sešli představitele města jakožto stakeholder který místně reguluje a financuje a zastupitel aeroholdingu, jakožto místně znalý expert a zástupce DPP jakožto technicky znalý zástupce a vytyčili si pomoci kriminalistickych otázek jak by model měl vypadat a připadne otestovali na vybraných spojích. Věc kterou v diskuzich postrádám je ze témeř všichni mluvíte o turistech, ale co zaměstnanci letištních provozu? Napadá me výborny příměr - Think out of the box! Nemyslím to jako urážku ale jako způsob uvažování...

0/0
14.1.2016 12:02

B97o96h17u88s56l10a68v 63K30r95á51l59í35k 2241550349666

Takový učený módní kecy kvůli pár autobusům...

+1/0
15.1.2016 3:07

M82a31r33t35i55n 11K86u34l73i11š 4636276786716

Aáááá, pan teoretik nám to tu přišel vysvětlit. :) Měl bych dotaz: tyhle cool anglikanizmy jste se dočetl ve skriptech VŠE pro první anebo pro druhý ročník?

+1/0
15.1.2016 3:58

M21i90c36h79a65l 85N63o17v22á63k 5147722752726

konstruktivni kritiku místo Vašich urážek bych ocenil více. zkuste příště napsat jak by řešení mělo vypadat podle Vas.

0/0
15.1.2016 9:09

P91a27t92r45i46k 33E28g31e15r 2628520959291

Doufám, že časem místo autobusu 119 pojedou ve stejné trase tramvaje 19 a s typy Škoda ForCity Alfa. Navíc pak lze udělat odbočku na Dlouhou Míli.

+1/0
14.1.2016 7:43
Foto

P64e82t98r 15M45o51o34s 6392675987

Takže železnice na letiště nebude, rozumím tomu správně?;-€

+1/−2
13.1.2016 19:55

M44a89r47t12i75n 18Š69u31l81c 2347249420555

Tak to snad bude, ale než bude na letiště železnice, budou tyhle autobusy už ve šrotu...

+10/0
13.1.2016 20:00

P17e27t80r 54Š52k88o85d72a 5367680664980

Ani sebelepší autobus nenahradí vlak, který tam už dávno měl jezdit. Jenže to by do toho nesměl mluvit každej, kdo má do pr... díru.

Tenhle typ autobusu pojme asi víc lidí, ale že by tam bylo nějak víc místa na kufry, to mi nepřijde. Ale možná to není konečná podoba.

+13/0
13.1.2016 17:59

K33a23r57e67l 31D51o42k33t28o58r 4547979314510

On by měl někdo ze zúčastněných také vzít v úvahu, že cestující z/na letiště mají zavazadlo a často objemná, která se ve stávajících autobusech nedají (v tom množství) nikam dát, takže je autobus často "prázdný", ale zablokovaný zavazadly - některá se snad ani nevejdou do uličky.

+4/0
13.1.2016 17:50

M23i44l40a69n 70W15e31l36s90e86r 5642958808491

Proč jsou nějaké předpisy o délce autobusu? Stačí zažádat o výjimku a je to.

Za chvíli se tu můžou prohánět kamiony se dvěma přívěsy a délce 50m jako v Austrálii........

Nemyslím to ve zlém. Klidně, ať si takový dlouhý autobus jezdí. Jen nechápu, k čemu jsou předpisy, zákony, vyhlášky.... když existují výjimky,

0/−3
13.1.2016 17:38

R80a35d17e30k 80J12a52n93a21t63a 9605826804192

Předpokládám, že ta výjimka je vázána na konkrétní trasu, na základě toho, že tam nejsou ostré zatáčky popř. jiná kritická místa.

+6/0
13.1.2016 17:57

V37á58c72l81a33v 11P75o50u41s66t97k60a 3770961312

Není přívěs jako návěs.... a dva dohromady 50 metrů nedají bez ohledu na to, který je který.

0/0
13.1.2016 18:03

M69i12l35a70n 91W51e91l50s33e27r 5292988288321

Nechci se hádat o slovíčka a centimetry. Ale ty dlouhé "vlaky-kamiony" v Austrálii existují. A je jedno, jestli měří 28 nebo 51 metrů. Tak doufám, že se v Česku nenajde nějaká výjimka a taky jim to tady povolí..........

0/0
13.1.2016 22:59

O76l19d87ř33i22c97h 42J24a82n71e79č72e40k 8939506323291

v poušti jsou pro to krapet jiné podmínky než na D1 - eh, vlastně II/602 ;-)

0/0
14.1.2016 8:30

J34a55n72a 51Š61r34á22m87č66í45k18o48v63á 3149118579

No, něco už jezdí.

Klasický třínápravový náklaďák má za sebou ještě návěs (ESA Logistika).

Nebo

GEIS jezdí kamiony a za sebou ještě tahají jedno nebo dvouosý přívěs.

Mají výjimky od ministerstva a jezdit můžou hlavně po dálnicích nebo do (nevím kolika km) od dálnic.

0/0
21.1.2016 16:18

R27o64b56e19r37t 65H97o88m54o28l62k89a 4283218970982

Logistika ASA (myslím, že se tak jmenují) používá za návěs ještě jeden návěs, taky jezdí na výjimku.

0/0
15.1.2016 10:14

R10o97b93e53r55t 80H24o83m74o44l54k62a 4343758290672

Tak ESA, omlouvám se firmě.

0/0
15.1.2016 10:16

L77a25d22i38s92l23a91v 67H56r82ů95z42a 8701316690556

Protože pro ty hodnoty se navrhují komunikace. To ale neznamená, že v určitých úsecích nemůže vyhovovat i pro hodnoty vyšší.

0/0
16.1.2016 17:40

J46a18n 47P65o19s56p12í46š49i71l 9437919209447

Ani tramvaj ani nijakou rychlodráhu taxíkářská loby nepřipustí, přišli by o obrovské zisky. Je jen otázkou s kým se o ně musí dělit.

+3/−3
13.1.2016 17:35

M64i78l98a94n 22W13e98l68s15e86r 5162368958711

Nemyslím si, že se pražští "zlodějští" taxikáři s někým dělí o své zisky.

Možná na někoho tlačí jinými způsoby. Nebo přes zcela jiné firmy v jiných oborech podnikání.

0/0
13.1.2016 17:49
Foto

R84u81d23o53l74f 98P26o25l37a62n58e31c22k75ý 3873314783105

Bohatě by stačilo nikoli budování železnice, ale tramvajové rychlodráhy. Pokud vím, tam tramvaj 15T má okolo 30 metrů a její konstrukční schopnosti umožňují rychlost až 120 km/hod. Provoz je ekologický a rychlý. Jenže to by někdo nahoře musel přemýšlet.

0/−3
13.1.2016 17:29

R57a22d28i26m 42Š75o19l65c 1555765135594

Oni moc dobře ví, ale nechtějí. Viz jiné příspěvky.

0/0
13.1.2016 17:55

R58a82d59o40s60l67a58v 89K26l21a28u48d51a 5454468894892

Ta "rychlodráha" má být budována kvůli Kladnu. Odbočka na letiště je bonus. Za další ta tramvajová trať by nevedla rovně, jak si nejspíš myslíte, ale zajížděla by do Sídliště Na Dědině, kde by byly čtyři zastávky... Pak máte Dlouhou Míly, terminál 3 a Na padesátníku. Konstrukční rychlost 15T je 80 - 100 km/hod, ale tady by bohatě stačilo omezení pro Prahu, které je 60.

+5/0
13.1.2016 18:04

M33i80r83o18s16l77a83v 52Z67i48k47m44u19n52d 6488222767148

Jenže v obci není rychlost 120 km/h dovolena ...

0/0
14.1.2016 18:13

B74o70h81u24s30l71a87v 82K45r93á78l74í95k 2381280749326

Na pozemní komunikaci. Pro dráhu platí Dopravní řád drah.

0/0
15.1.2016 3:15

J95i28ř51í 52V14o75r86l92í29č21e55k 9167674783366

Změníme předpisy, nakoupíme delší autobusy, nejspíš tam budeme muset provést stavební úpravy, aby ta "dlouhá bedna" vůbec z nádraží vyjela a pak tam zase zajela ;-D;-D. Když přidáte autobusy a zkrátíte intervaly, tak z toho nádraží ani nestačej vyjíždět ;-D;-D, jak je ta křižovatka na Veleslavíně kapacitně přetížená. Nejspíš už měl na to někdo myslet, když to metro v tomto místě projektoval.

0/0
13.1.2016 17:26

M73a41r70t28i17n 19Š60u22l29c 2327419890725

Když to metro někdo projektoval, tak nepočítal s tím, že z Veleslavína budou jezdit na letiště autobusy, a naprojektoval tam propojení z vestibulu na nádraží k vlaku... jenže nemohl tušit, že v době dokončení metra na letiště nepovedou koleje...

+4/0
13.1.2016 18:36

J92i51r18i 25R43u30s51n92o35k 4605702947943

Jestli bude mit stejne debilni ergonomii interieru jako ty dosavadni, tak si moc nepomuzou.

+2/0
13.1.2016 16:51

R30a11d59o42s75l77a24v 52K11l64a67u98d67a 5234458164312

Některý lidi obdivuju... Na letiště se přinesou o dvě hodiny dřív, letadlo má klidně hodinu zpoždění, půl hodiny hledají kufr a pak jim strašně vadí že autobus jede 12 minut, přitom kdyby nestavěl na Dědině, mohl by to zvládnout za 11... Navíc takovej autobus by měl stát 80 Kč, protože to nejsou ani tři Eura, takže je to vlastně za hubičku. Nás nezlikvidují uprchlíci, ale tihle blbci.

+3/−9
13.1.2016 16:51

K30a71r84e23l 10V76l13k 7399720478

8-o

+1/0
13.1.2016 17:19

V36á43c48l80a10v 33P22o87u58s61t85k55a 3630751302

Že vy jste zase něco pil?

+3/0
13.1.2016 17:33

M91a86r50t25i75n 17Š16u86l13c 2407979190805

Co je na tom tak složitého? Přímý Airport Express Bus by nejel přes staré letiště, ale přímo, místo 15 minut by na Veleslavín i na Zličín jel 10 minut. Jeli by v něm jenom lidé na letiště, takže jen cestující se zavazadly, nikdo by cestou přes kufry nevystupoval ani nenastupoval a stálo by to třeba 50 Kč, to nejsou ani 2 EUR a je to pěkně kulaté. Prostě autobus vyhrazený pro cestující z letiště a tím pádem i patřičně zaplacený. Ostatní lidé, kteří jedou na letiště nebo do nácestných zastávek by jeli autobusem MHD, zastávkovým, s normálním tarifem MHD, bez kufrů, jen by ten autobus nestál před terminály.

Tím by se mj. docílilo to, že by cestování na letiště nemuselo dotovat město, ale ty expresní linky by si na sebe mohly vydělat.

+5/0
13.1.2016 19:07

H30o33n56z13a 13B40o86b19u61l83a 9666759543349

"Testovaný autobus má bez pěti milimetrů 21 metrů." vs "

Autobusy CapaCity L jsou nejdelšími autobusy v Evropě, měří 21 995 milimetrů.":-P

+5/0
13.1.2016 16:51

J85o54s44e73f 18K19a91r18f89í62k 7232965406300

Taky jsem zmaten, chybí mi kolik je to Fábií za sebou a nebo kolik se takových autobusů vejde na fotbalové hřiště;-D

+1/0
14.1.2016 13:56
Foto

I55m44r49i11c23h 41S66u35c14h82a52r33s88k21ý 8396133825491

Ten autobus je typická socka pro pražské turisty ;-D;-D;-D R^R^R^

+1/−6
13.1.2016 16:43

M30a81r30e41k 67Š65i89m10o87n 2224437938888

Co jste tím chtěl říct?

+2/0
13.1.2016 16:56

H15o98n65z62a 26B43o64b61u22l67a 9606499613319

Myslím, že tím řekl hodně. Především však o sobě.

+12/0
13.1.2016 17:00

P83e29t80r 77K85r79a73j75č58a 9101243760832

Nejdelší co jezdí po Evropě? Možná jednokloubový jo... Ale co třeba Van Hool v Hamburku? Nemají náhodou kolem 25 metrů? :-)

+3/0
13.1.2016 16:27

O21s22k52a53r 90R20a93z46á33k 1329588227693

Jak to asi takový jezevčík-bus vytočí z konečné (a na konečnou) Veleslavín? 8-o

+2/0
13.1.2016 16:16

Š27t86ě17p23á69n 91F16r44a15n79c17l 8434569244240

Má natáčecí i zadní kola (na videu je to vidět v čase 0:29)

0/0
13.1.2016 16:27

P39e50t65r 48H49a58m53ž49í69k 7231683392663

Tak doufám, že tam bude při sezení alespoň víc místa na nohy, než v těch hnusnejch rozkodrcanejch SORech a nebo pražském metru...

+1/−4
13.1.2016 16:02

M83a60t96ú31š 65B26e61n85a67k 9448404312703

Ani moc nie, v Ba jazdia aj SOR aj Capacity GL (19,5m) a miesto na nohy a katastrofálne riešené sedačky majú oboje.

0/0
14.1.2016 20:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.