Diskuze
Dálnice v rukou soukromníků. Vláda zkusí píseckou D4 dostavět modelem PPP
Děkujeme za pochopení.
P10e55t55r 71K30u66n48e33š
1) je nesmysl, ze PPP je v principu levnejsi, to muze tak byt jen za predpokladu, ze celek bude efektivnejsi p, cimz usetri stat a jeste soukroma firma vygeneruje 30-ti lety zisk, takze naopak o ten 30-ti lety zisk te firmy je to v principu drazsi.
2) zaruky, ze po 30-ti letech stat prevezme dalnici v bezvadnem stavu jsou smesne a maximalne jen na papiru. stat je samozrejme stabilnejsi nez kazda jedna firma v nem a ani na nej bych si na 30 let nevsadil.
sumasumarum, jestli chce stat konecne opravdu zacit stavet dalnice, je potreba zakonem protlacit stavajici trasy a zajistit majetkove vyrovnani. to vse musi byt schopne pripravit projekt ke stavbe v horizontu roku ci dvou a pak neni o cem. jeste by to chtelo nejakou ucelenou strategii priorit staveb - podivejte se na d48 - ano, soucasny ctyrpoud smerove nerozdeleny je potreba do budoucna prestavet, ale: nejprve bych asi mel mit hotovou d35 mezi hradcem a olomouci, tam je situace horsi. na d48 stoji za prioritu momentalne pouze obchvat frydku mistku. a tak by se dalo pokracovat, protoze soucasna salamova metoda, kdy d7 ma poruznu pulprofily a nejake minikousky, nebo d3, ktera ma 40 km kolem tabora a prestavuje se rekativne nejmene problematicky usek severne od budejovic, zatimco obchvat budejovic nic, napojeni na prazsky okruh nic a napojeni na rakouskou dalnici rovnez nic. atd.
V14á43c67l72a88v 21Š93u98b52r41t
Hmmm...opravdu kšeft století Ovšem ne pro stát a jeho daňového poplatníka, ale pro stavební firmu, které bude stát platit po třicet let stamiliony ročně prakticky za nic. Kvalitně udělaná silnice by totiž těch třicet let měla vydržet téměř bez oprav.
A japato, že studie počítá s úrokem 5% ročně? Není snad jejím autorům známo, že stát si dnes půjčuje peníze často pod 1%?! Stejně tak inflace je prakticky nulová. Je zřejmé, že při zcela nerealistických vstupních parametrech, může "výhodně" vyjít úplně cokoliv. I takovýhle tunel. Jasně, že i dneska jsou dálnice předražený, ale jásat nad tím, že tyto tunely na veřejné peníze tak nějak ohladím pěkně znějícím termínem "PPP projekt", rozhodně nemíním. PPP projekty je v situaci téměř nulových úrokových sazeb, kdy není velký problém sehnat finance, drahý špás a ekonomický nonsens, zřetelně šitý na míru stavebním firmám
Š45t73e43f61a60n 16F97r19i58č77a
To se tedy ti, co zde budou jezdit, pěkně prohnou. Dnes pro stát levná stavba, v budoucnu pro všechny příliš drahý provoz.
M39a35t45ú83š 75B39e26n20a92k
platiť budú tak ako za ostatné dialnice. Akurát túto bude štát postupne "splácať".
O90n90d70ř96e91j 93V79a95r69o35š13č35á34k
Jasne, PPP, to slychavam od konce 90. let pokazde, kdyz se nekde neco nestiha stavet. Krome toho, ze je to ekonomicky nesmysl, tak je zde velke nebezpeci, ze pokud se o tom ted rozhodne, tak bude stavet a provozovat Kapsch :-)
L22a83d25i57s62l24a94v 85H60r90ů44z19a
Kapsch je stavební firma? Proč je to ekonomický nesmysl?
T78o96m29á49š 82H79o21l87i30č
Že sa nehambíte uvádzať Slovensko. Cesta ktorá mala stáť niečo okolo 750 milionov euro a viac ako polovicu sa malo financovať z Eurofondov, stála nakoniec 1,3 miliardy a celkový účet bude niekde okolo 4 miliard euro. Uroky sú momentálne nastavené tak,že sú asi dva krát vyžšie než za čo si je ashopný Slovenský štát teraz požičať a samozrejme v prípade večšej inflácie alebo nárastu úrokovej miery sa i úrok platený SR bude zvyšovať. PPP na slovensku bola čistá zlodejina a obchvat Bratislavy dettto. Stavba,ktorá doprave v hlavnom meste nepomože má rozpočet na udržbu 16 kilometrov ciest ročne na urovni všetkých komunikácii v Košiciach. Toto je čo za novinarina?Prečo to nieje označené ako komerčná správa?
J42a74n 23S26k78ř52i96v34á58n31e28k
V tom případě je ten redaktor úplně mimo.
Z22b21y64n13e58k 63P44r70o96k11o56p
No, stát to možná vyjde levněji, ale daňovýho poplatníka - řidiče určitě ne. Provozovatel není filantrop - bude chtít, aby se mu vrátila investice a ještě k tomu mít zisk!
A s tím "levnější pro stát" - to taky uvidíme, protože u těchto miliardových podniků nikdy nebyly smlouvy výhodnější pro stát..!
A hlavně se divím, proč metodou PPP?!
Ze strukturálních fondů ministerstvo dopravy není schopné vyčerpat několik desítek miliard korun, takže o nedostatku peněz to fakt není!!!
V61á36c55l44a63v 15Š15u16b79r39t
Bude levnější, než dnes, kdy je 1 km předražený o 500 milionů, ale v budoucnosti to bude jen o 490 milionů a budeme tomu říkat honosně PPP projekt
J93i89ř52í 31S53o92u24č83e28k
Aha, takže výstavba nebude levnější, ale předpokládá se, že v horizontu 30 let se na tom ušetří. Jasně. V horizontu 30 let budou všichni, kteří se na tom podíleli, někde na Bahamách a nebude ani dálnice, ani peníze, ani koho postihnout.
T55o11m10á41š 17D95v27o86ř66á27k
A už se zase vytahují korýtka, to bude mlaskání...
P53a62v74e83l 63S15o45b35o22t12k26a
PPP je ZLODĚJINA a PODVOD:
- žádná firma si nedokáže půjčit výhodněji než stát ve kterém sídlí/investuje/podniká
- závazky z PPP se nepočítají do deficitu a státního dluhu, takže to je ŘECKO jak vyšité
J97a90k38u14b 19K24o13r20e65c
levněji si sice nepůjčí, ale časem je možné půjčku refinancovat, navíc soukromý subjekt by měl mít zájem se o celý projekt velmi dobře starat, jen tak tam totiž přiláká platiče (řidiče) a stát mu za to bude platit. Proto PPP projekt může být oboustranně výhodný. Pokud ovšem nedopadne jako pilotní PPP projekty u nás (např. v článku zmíněná střešovická nemocnice)
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Výrobce sektů Freixenet bude ve Španělsku masivně propouštět. Révu deptá sucho
Španělsko-německá společnost Freixenet, které je známá pro svá šumivá vína, oznámila masivní...
Tesla hlásí pokles tržeb i zisku, urychlí výrobu cenově dostupnějších vozů
Čistý zisk amerického výrobce elektromobilů Tesla v prvním čtvrtletí letošního roku klesl o 55...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
MerkurXtip dává bonus 200 korun. Sázejte na své oblíbené sporty
Advertorial Sportovní sázení má dlouhou historii a je stále populárnější. Sázková kancelář MerkurXtip přitom...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!