Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Daň za lepší vlaky. ČD dočasně nasazují vozy s koženkovými sedačkami

Nemilé překvapení čeká cestující na některých rychlících kategorie Rx, tedy rychlíků vyšší kvality. České dráhy nemají dostatek modernizovaných vozů a proto na ně musí nasazovat opět nejstarší koženkové soupravy. Potíže s kvalitou vozů má i RegioJet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P29a32v29e93l 66G45n73i75d21a 1865584524537

Takže Astra měla sníh na představku, kvůli nedovřeným dveřím?

A s tím se může jezdit 160km/h? Já měl za to, že jak ČD tak Leo investovaly do hermeticky uzavřených vlaků kvůli aerodynamickému tlaku, když se potkávají dva vlaky. takhle mi to přídje, že když půjdu na WC tak dojdu jak hluchý sněhulák.

0/0
26.1.2016 15:59

J52o63z64e15f 20Č48e14r35n88ý 3511289423891

konečne kupéR^ z tých otvorený vagónov mám koprivku

+2/−1
19.1.2016 0:41

O14t56t23o 53P24o43s29p57í65š36i59l 4764985507508

Nechvástal se Národní dopravce, že kategorie Rx je pro rychlík vyšší kvality? Že vlastně to označení dává cestujícímu jistotu, že nepojede hnusným shnilým vozem? No to jsou mi věci...:-)

Nebo je to jinak? Třeba že R znamená "odpadkový rychlík"... Rx = 50% naděje, že nepojedete shnilým vozem... IC/EC = pouze 20% ohrožení, že někde v soupravě je řazen shnilý vůz... SC = "A možná pojede i Pendolino"...R^

0/−1
18.1.2016 20:47

V33í75t73ě42z34s22l95a44v 42B36o72c39h 6842415405806

Kéž by se jim už ty hnusný Béčka konečně rozpadly....A to, že je nasazují na ty nejdelší linky směr Luhačovice či Uherské Hradiště je typická prasárna ala ČD....

0/−4
18.1.2016 17:01

F10r60a76n41t26i61š67e72k 24V33a95n85ě36k 1147374207977

A za co by jste ty vozy nakoupil? Jeden nový vůz stojí cca 40 - 50 milionů.

+2/0
18.1.2016 17:32

M63i12r23o77s85l18a77v 17Z22i79k26m50u13n44d 6268352557598

Kdyby se místo sedmi souprav Railjet se sedmi vozy koupilo 200 rakouských ojetin (např. ABmz / Bmz mají ve dvojce polohovatelné sedačky, v modernizovaných velkoprostorech Bmpz jsou sedačky pohodlnější, je tam více místa), bylo by to za stejnou cenu, ale ČD by měly trojnásobek kvalitnějších vozů než představují "Railjetí" vozy Bmpz ... soupravy by byly z hlediska kapacity variabilnější ... k přeplněnému Railjetu se vozy nepřidávají, tím spíše, že by se na "poloviční" nástupiště na hlavním nádraží v Praze ani nevešly jelikož souprava musí zastavit u "cestového" návěstidla uprostřed nástupiště ...

0/−5
18.1.2016 16:39

V26í32t19ě34z70s17l11a27v 11B26o20c17h 6372985625416

A bylo v danou dobu na prodej 200 rakouských ojetin?

+3/0
18.1.2016 17:02

K31a39r26e13l 24Ř52e98h34á13č81e50k 9312210871792

A pan Zikmund a jeho slint o railjetech. Ty railjetech přitáhli více cestujících než by přitáhli jakékoli vozy. Prostě se lépe marketingově prodávají. Na trase z Prahy do Brna jezdí kvalitní vozy už několik let a přesto boom s nárůstem cestujících přišel až s railjety.

+6/−1
18.1.2016 17:09

V59a80c54l21a87v 88H38a40j15e76k 3676179619

Jen škoda že ČD nemohli dokončit nákup těch zbývajíchc 8 souprav.

+1/−1
18.1.2016 19:43

P95e14t51r 27H87r70a22b85á19k 6520457732330

Jinak mne překvapují ty názvy rychlíku - ryhlík lepší kvality, rychlík horší kvality. Ovšem cena stejná:))

0/−1
18.1.2016 15:45

P84e30t88r 66H78r16a22b45á60k 6360827862740

Tak bylo by od zlodějů s názvem ČD učinit aspoň to opatření, že by vytvořili novou třídu 3, která by byla o 30 procent levnější a ve které by se sedělo na těchto superstarých sedačkách. To jsou samé výmluvy a výmluvy, ale panáčkové v managmentu berou 500 tis. platy. Tam zřejmě nesedí na židlích starých 40 let.

0/−10
18.1.2016 15:43

M52a91r97t21i35n 55N44o46v37o97t39n33ý 3436496751924

500 tisíc "panáčkové" opravdu neberou, nelžete.

+4/0
18.1.2016 17:13

J18i46ř63í 14S17t51r48a97k61a 9938256442778

Tak nevím. Včera jsem tu četl hodně podobný článek, který však byl o něco delší, smysluplnější a hlavně ta část o RJ a jejich Astra vagonech o něco obšírnější. A článek nebyl podepsaný js.

Nebo že by se mi to jen zdálo?

Pane Sůra, co vy na to?

0/0
18.1.2016 15:37

J67i39ř22í 28S29t86r97a26k89a 9388856562328

Tak asi jsem si to spletl. Nebylo to na iDnes, ale na zelpage.

http://www.zelpage.cz/zpravy/9582

+1/0
18.1.2016 15:44

R58o42m44a65n 46S52t20o97n74e49k 1209483849561

v uvodu mate odkaz na vámi zmiňovaný článek :-)

+1/0
18.1.2016 16:00
Foto

O71n37d93r50e31j 92V30a70l93o31u31s55e15k 4510211287181

To by mne zajímalo, jak pak můžou dodržovat jízdní řád? Podle mě tyhle vagony mohly s bídou max 140km/h.

+1/−3
18.1.2016 14:57

K77a56r84e91l 16Ř63e94h57á71č34e79k 9922880121782

Ty vozy mohou 140 km/h a ty vozy co nahrazují mohou také 140 km/h a lokomotivy na této trase umí také maximálně 140 km/h. Takže v tomhle ohledu není sebemenší problém.

+6/0
18.1.2016 16:13

J44i39ř35í 87E95r87b64e63n 1123874486237

„Jedná se o přechodný stav vyvolaný aktuálními investicemi a opravami vozidel, které se soustřeďují do nadcházejících týdnů, a jsou navíc v souběhu s dlouhodobými projekty,“ citoval server mluvčího Českých drah Petra Štáhlavského.

.

Ten Šťáhlavský už taky asi neumí pořádně česky. Ostatně jako většina mluvčích...

+3/−3
18.1.2016 14:30

P44a90v47e67l 85R55e41z41n90i98c64e65k 3735974914582

Ukolem kazdeho tiskoveho mluvciho je co nejvice mluvit, co nejmene pritom sdelit a hlavne u toho vypadat velmi vznesene... Jinak si to neumim vysvetlit...

+2/0
18.1.2016 16:28

M67a49r76t14i28n 51H20o74r26ň33á32k 7291231922

a je to bez poplatku za jízdné?

0/−4
18.1.2016 14:04

J82i13ř67í 49E59r66b34e65n 1923464576697

Što takoje "poplatek za jízdné"? Nějaká speciální přirážka nebo daň?

+3/0
18.1.2016 14:30
Foto

D87a44v74i69d 23S96c94h15n94e61b20e43r93g92e79r 9715518613333

Dočasně. . . . . na trase vnitrostátních linek Ústí nad Labem, Praha a zpět jsem dlouho jiné ani neviděl.

0/−1
18.1.2016 14:00

F21r28a96n26t61i97š33e48k 35V34a12n55ě39k 1557574627747

Kdyby nevznikla úplně nesmyslná kategorie vlaku Rx, tak by nevznikl tento článek.

+4/−1
18.1.2016 13:56

J10a56r19o34s33l17a97v 30P92l33a55c65h85e61t24k41a 7236466506899

Me by uplne stacilo, kdybych v prvni tride nenachazel stenice.

0/−4
18.1.2016 13:45

R28a22d70o88s58l69a80v 92K15l79a87u46d39a 5154718944512

Třeba tam jel pře váma nějakej ministr a zapomněli je odstanit:-)

+9/0
18.1.2016 13:50

J97a86r21o98s94l68a74v 77P81l48a71c86h24e26t19k16a 7726566866849

Nevim za co jsem si vyslouzil minus, ale muzu to dolozit fotkami.

0/−2
18.1.2016 15:38

R30a75d63k35a 15F25u22k45s19o35v80á 9885290887241

Opět nasazují??? Ha ha, tyhle smradlavý prosezený hrůzy, jezdí neustále a jezdit nikdy nepřestaly.

+6/−7
18.1.2016 12:54

M58i39c90h32a53l 95T20ů75m31a 7193155894634

přečtěte si ten článek prosím ještě jednou a důkladněji

+6/0
18.1.2016 13:50

K77a39r66e58l 84U19r31b31a33n 2844924791559

Bez klimatizace a wifi ani ránu..Rv

+1/−6
18.1.2016 12:39

M39i68r55o66s81l66a35v 11P59a76v81l33í42č87e19k 7983410265984

Není třeba.

+2/0
18.1.2016 12:54
Foto

D34a58v66i79d 68K32r14á19s66e92n35s53k96ý 7527970667

A proto se za těžké peníze rekonstruují vagony bez klimy a s hajzlíkem typu "Vlk v tanci". Kdo nevěří, ať tam běží. https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C5%AFz_Bdtee276_%C4%8CD

+1/−1
18.1.2016 13:29

M51a30r63t36i47n 64K61o27l61l84e35r 7521313215314

Ono celkově na těch Rx moc povedený rekonstrukce nejezdí. Třeba vagon AB (teď nevim přesně označení) je sice v létě fajn, ale za tmy je tam hrozný osvětlení jak na operačním sále.

+3/0
18.1.2016 13:37
Foto

B90r68o92n54i96s71l88a85v 44G77a57b67r18y34š 2332839791

Takže nechodíte ani do divadla ani nejezdíte autem?

+1/0
18.1.2016 18:14

L44i30b67o78r 77Z89a61v69ř95e48l 8279836961612

obojí je ve vlaku nadbytečné!!

0/0
24.1.2016 0:18

J87i54r70k43a 84N13o97v10á94k 6612435295589

jó to byly vagony, v těch se dalo natáhnout a prospat se, kam se na to hrabou ty dnešní.

+15/−7
18.1.2016 12:38

R89o95m52a92n 38S10t54o17n10e53k 1529233779411

,na spaní jsou lehátkové a lůžkové vozy, takhle zabíráte jenom místo ostatním cestujícím

+6/−8
18.1.2016 12:44

Z84d10e32n70ě12k 47W25e69r23n47h89a47r80t 6817435352168

No, že těch lehátkových vozů ČD nasazuje. Pokud jedu v jedenáct v noci a jsem v kupé (a možná i ve vagonu) sám, klidně se natáhnu.

+19/−1
18.1.2016 12:45

J45i58r40k70a 73N52o55v88á82k 6512535865119

přesně

+7/0
18.1.2016 12:46

K27a30r16e70l 22N98a71s89t40o80u42p30i81l 3150121890281

milý pane, lehátkové a lůžkové vozy obvkly ve vlacích, kde jezdí tyto vozy nejsou zapojeny, ty jsou primárně jen v dálkových nočních vlacích, takže plácáte nesmysly...

+6/0
18.1.2016 13:38

M72i73r74e47k 17Z64á46v70o20d56n76ý 7812287940718

Celkem se divím, že je tady tolik chváli na koženku. Zřejmě s ní místní nejezdí na delší vzdálenosti, nebo alespoň ne v létě. Změnili by názor. ... Na druhou stranu hlavní problém "koženky" nebyla koženka samotná, ale celková koncepce a stav vagónu. 1) Prosezená sedadla, že občas se člověk bojí, kdy mu prožina vletí do ... nebo alespoň při pohybu na sedadle pěkně zavrže. 2) 8 míst v kupé je nehummání. 3) Koženkové vagóny nemají klimatizaci (pak by možná zmizel problém s přilepováním k sedačce), mají velmi starý interiér a záchody s pedály. 4) Podvozky vozů jsou dosti vyvyklané. Vůz v rychlosti 140 km/h vypadá, že uletí do teplých krajin.

+19/−2
18.1.2016 12:25

Z81d21e29ň69k40a 19V68e43s63e25l14á 8769975497900

Jezdím vlakem i na delší vzdálenosti (80 a víc km) a je fakt, že v létě to není moc příjemné, ale jinak mám radši koženky. Na nich je aspoň hnedka vidět, jestli nejsou něčím znečištěné. Ty látkové potahy vypadají značně nevábně, a to jsou kolikrát jenom ošoupané od běžného používání. Rv

+2/−1
18.1.2016 12:30

M47i52r97e64k 78Z79á22v63o20d65n68ý 7102127520938

Ošoupané? Nejsou jen vybledlé od čistících prostředků? A stalo se Vám někdy, že by byla látka nějak znečištěná? Mně za 9 aktivních dojížděcích let ani jednou.

+2/−1
18.1.2016 12:37

Z17d22e85ň70k47a 70V84e42s58e18l13á 8399205317120

Vybledlé od čistících prostředků? ;-D;-D;-D;-D;-D

No, od svačiny vyloženě zakecaná nebyla, ale co já vím, jaká všelijaká mikrozvířátka se tam ukrývají... :-P Rv

+2/0
18.1.2016 12:40

M86i48r30e29k 19Z33á83v63o26d90n69ý 7562187130718

Proč se tomu smějete? Skutečně většina potahů je poněkud bílá díky častému drhnutí čistícími prostředky.

0/0
18.1.2016 12:52

Z19d66e90ň68k17a 91V89e36s11e29l61á 8199485557740

Poznám rozdíl mezi ošoupáním, že je to opotřebované, a tím, když je to v důsledku čištění...

0/0
18.1.2016 16:05

F49r11a42n18t77i29s78e82k 42M69r33z57e69n78a 3775235758399

Tak ja videl, jak parta vodaku vylila do plysaka cele pivo - ne schvalne, ale z blbosti a opilosti. videt nebylo nic, jen citit po celem kupe. A take jsou videt divne tmave fleky ( zamastene? ) , tam kde se opira hlava.

A plysak v Prazske tramvaji, to je uplne kategorie sama o sobe. Za vlhkeho pocasi vlezete do tramvaje a je vsude citi zapach mocuvky po nocnich jizdach bezdomovcu - opet neni nic videt.

+1/0
18.1.2016 15:12

O86t98t46o 48P51o23s19p96í22š28i98l 4574245447188

Souhlasím, i když za sebe dodávám, že zlatá možnost otevřít okno a pustit dovnitř čerstvý vzduch ve srovnání s tím, když klimoška smrdí nebo nejde vůbec...

Navíc stáhnout okno a dívat se ven v sobě mělo kus romantiky, o kterou železnice postupem času přichází.;-) (Pravda, na koridoru při rychlosti 140 km/hod a vyšší to není super pocit, když člověk vystrčí hlavu ven.:-))

+1/0
18.1.2016 20:53

Z50d51e68n24ě10k 35W51e40r83n58h97a83r44t 6307565332168

Koženka je to úúúúplně poslední, co mi na vlacích ČD vadí...

+8/0
18.1.2016 12:09

M84i79r60e55k 37Z10á59v28o97d80n17ý 7592827840558

A co Vám tedy vadí?

+5/0
18.1.2016 12:19

Z88d48e28n37ě18k 97W75e13r45n67h62a89r52t 6397745752648

Chaos, zpoždění, zmatek v cenách, špína ve vlacích a na nádraží, že je občas nesnesitelně horko a jindy nesnesitelná zima a mnoho dalších, pro mě důležitějších věcí, než nějaká koženka

+2/−7
18.1.2016 12:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.