Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy vstupují do boje o slovenské rychlíky. Jdou proti soukromníkům

V Česku dělají České dráhy vše proto, aby stát nepustil do smluv na dálkové vlaky konkurenci. V zahraničí jim ale tyto soutěže nevadí. Na Slovensku se nyní ČD přihlásily do soutěže o provozování rychlíků na trati mezi Bratislavou a Banskou Bystricou společně se státními společnostmi i soukromníky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80i65r90i 50Z78u40z11a90ň55á65k 4158910693576

Najděte mi vy chytří podnikatelé,kdo prodělává a platí své podnikáni ze SVÉHO podniká se proto,aby vydělal jinak je to hlupák a ne podnikatel.;-D

0/0
27.1.2016 18:33

J25a54n 98J35e66m16e76l72k23a 1305970

Pro milovníky soutěží

http://www.express.co.uk/news/uk/631180/British-rail-commuters-spend-6-times-more-than-European-counterparts

Výtah: Londýn Chelmsford, 46 km, 34 min, 12 800 Kč za měsíční kupón, £358

+2/−1
19.1.2016 22:42

O97l69d25ř42i25c27h 34J55a11n25e76č46e30k 8389606973371

reguluje jim stát či samospráva jízdné? doplácí jim 'prokazatelné ztráty'? na kolik by tam přišlo dojíždění autem?

to není o tom, jestli dopravu provozuje jeden státní dopravce, nebo vícero soukromých. je to o zákonném rámci, případně též o alternativách.

ve Vámi citovaném článku se píše, že návrat železnice do veřejných rukou by mohl přinést o 10% nižší ceny. celých 10% ;-D

zkušenosti ze střední Evropy naopak ukazují, že předání do soukromých anebo 'lokálních' rukou může vést k úsporám, lepším službám anebo zachování dopravy na tratích, kde by jinak byla zrušena.

a v posledním odstavci rovněž, že v UK dostává mnohem méně veřejných peněz, než v kterémkoliv ze států, s nimiž se v článku srovnává.

0/0
20.1.2016 12:53

J98a21n 54J70e63m30e69l14k58a 1915470

Re poslední odstavec. Omyl. To je vyjádření dopravce. Četl jsem jinde, že k žádné úspoře pro rozpočty nedošlo. Došlo k mnohonásobnému navýšení.

0/0
20.1.2016 18:44

O92l57d17ř52i69c51h 80J69a84n57e40č47e79k 8459676423471

jsem docela zvědav jaké soupravy tam bude stát požadovat a co jsou jednotliví dopravci schopni / ochotni nabídnout.

'národní dopravci', resp. jejich dcery jistě nebudou mít problém najít pár vhodných lokomotiv a k nim požadované vagony. Regiojet taky nebude mít problém, i když vectrony jsou na tuhle trať snad až příliš luxusní (a drahé). ale co LE? nabídne zase autobusy jako na šumavských lokálkách? ;-)

+1/0
19.1.2016 16:52

M17i77c96h16a17e48l 72C11h75a36r43v49á55t 9379658343862

Asi málokterá firma jde na ruku konkurenci. Tudíž nechápu, proč by to měly kupříkladu ČD dělat.

+2/0
19.1.2016 13:13

J62a52n 17H33o76r78a 6577891236

Zajímavé je mistře, že nemáte jízlivou poznámku k firmě pana Jančury, který byl ochoten ve spolupráci s DB jezdit za peníze německých daňových poplatníků, přestože proti tomu s využitím Vás, tak plamenně bojuje....

+5/−1
19.1.2016 9:37

J35a94n 86K31o95b79ě94r41s84k19ý 1430516931243

Jančura provozuje ve spolupráci s DB autobusy.

0/0
19.1.2016 13:55

R46a30d39e29k 73J22a92n81a25t34a 9245406984492

Jančura nechtěl s DB jezdit "za peníze německých daňových poplatníků", ale na EC lince Praha-Dresden-Berlin-Hamburg, která je, jako veškerá dálková doprava v Německu, komerční.

+1/0
19.1.2016 14:33

J69a83n 58H93o60r79a 6527781626

Tak proč to nejezdí, když to nebylo ve spolupráci s DB? Doteď jsem žil v tom, že se DB dohodla s ČD...

0/0
19.1.2016 14:44

O17l64d80ř55i25c90h 48J39a24n91e22č96e67k 8159876873821

bylo (mělo to být) s DB ale ne za peníze německých daňových poplatníků.

nejezdí, protože se s DB nakonec nedohodl a ty nakonec zůstaly s ČD.

+2/0
19.1.2016 15:18

R47a14d80e61k 42J57a44n38a55t20a 9205206754302

A já bych dodal, že je docela dobře možné, že DB se s Regiojetem ani dohodnout nechtěly a celé to byl jen obchodní trik, jak zatlačit u ČD na cenu ...

+1/0
19.1.2016 22:45

J58a68n 98S26ů75r14a 4835393863932

Omlouvám se, ale i po deseti přečteních jsem nepochopil, co jste mi chtěl sdělit.

0/0
19.1.2016 15:59

J43a66n 89H51o23r11a 6777691156

...za to se neomlouvejte a už to znovu nečtěte:-)

0/0
19.1.2016 20:03

K76a42r47e97l 10V73o16l45n26ý 5692797385291

Tak snad nevyhrajou.

+1/−12
18.1.2016 20:53

J47a70n 63K37o68b87ě21r83s98k17ý 1270866271753

Proč ? ČD třeba se Stadlery vyhrály výběrko na Jizerskohorskou železnici a nikdo si nestěžuje naopak je to velmi pohodlné cestování R^

+13/0
18.1.2016 20:56

O67l92d25ř53i41c49h 14J97a87n20e70č97e52k 8689686663681

sorry uklikl jsem se - mínus ;-)

+1/0
19.1.2016 9:23

K16a65r24e28l 29Ř86e84h42á89č58e31k 9772340301202

To je zase nesmyslně napsaný článek. ČD jdou proti výběrkům, protože jsou v nich značně znevýhodněné. Jinak proč by do toho nešli, na Slovensku mohou pouze získat, v ČR pouze ztratit. Stejně jako OBB.

+17/0
18.1.2016 20:44

O81l97d48ř52i11c26h 48J87a24n48e82č53e66k 8709446523241

značně znevýhodněné 8-o;-D ony prostě jen kopou kolem sebe, aby (zatím) neztratily.

že do toho jdou na Slovensku je zcela pochopitelné. a bude to zajímavý tendr, když v něm jsou čtyři 'národní dopravci'. mimochodem, kdyby ČD vyhrály, jestlipak bude i na této trati platit In-Karta? ;-)

0/−2
19.1.2016 9:26

R41a48d20e30k 13J56a48n15a39t21a 9505906824302

"jestlipak bude i na této trati platit In-Karta?"

Je to možné. In-karta je komerční sleva ČD. Pokud podmínky tendru nezakážou dávat komerční slevy, tak není důvod to nedělat.

0/0
19.1.2016 11:09

O62l88d59ř25i54c29h 26J65a52n67e77č10e79k 8459436283701

zákaz komerčních slev (akčního jízdného atd.) bych neočekával - spíš se jen reguluje maximální jízdné a pokud chce dopravce jezdit levněji, většinou může, ne?

stejně by mě ale spíše překvapilo, kdyby tam při vítězství ČD In-Karty platily (nebo při vítězství ÖBB Vorteilscard / Österreichcard) - spíš si myslím, že ne, že by dopravce nabídl nějakou nabídku extra pro Slovensko / pro tuto trať, anebo by In-Karty platily v nějakém omezeném rozsahu, např. 25% sleva bez ohledu na to, jestli máte IN25, IN50 nebo IN100.

0/0
19.1.2016 11:30

R55a16d16e46k 85J19a89n78a50t10a 9465706144962

V Německu je běžné, že dopravce nesmí prodávat dokonce žádné svoje jízdné, jen jízdenky integrovaného dorpavního systému ...

+1/0
19.1.2016 11:43

O95l40d28ř29i63c16h 54J89a32n97e74č94e52k 8529136763121

to jednak platí v Německu, druhak nikoliv bezvýhradně - např. Vogtlandbahn, která krom Trilexu provozuje i některé sousední německé tratě, má nějaké vlastní celodenní jízdenky, za třetí v Německu soukromí dopravci provozují hlavně regionální dopravu, kde má smysl (výlučně) integrovaný tarif vyžadovat.

v ČR, kde ČD nabízejí celou hromadu různých slev, a nejspíš ani na Slovensku nejspíš nikdo vlastní jízdné zakazovat nebude (pokud bude levnější než to regulované). pokud vím, RegioJet dává na lince BA-KN na méně vytížených spojích výrazné slevy i na jednotlivé jízdné.

např. v Rakousku platí exkluzivita regionálního integrovaného tarifu v tom smyslu, že pokud v rámci regionu chcete jet za základní jízdné, musí Vám dopravce prodat jízdenku podle integrovaného tarifu - ale pokud máte ÖBB VorteilsCard, tak už jedete za jízdné ÖBB i v rámci regionu. příklad: když jedete Wien - Wiener Neustadt za obyčejné jízdné, na nádraží (ať už u pokladny nebo v automatu) dostanete jedině integrovaný tarif, i když jedete jen vlakem. ale pokud máte VorteilsCard, jedete na téže trase za tarif ÖBB (obyčejné jízdné ÖBB se snad i na této trase koupit dá, ale jen v jejich eshopu). podobně to funguje i na lokálkách provozovaných spolkovými zeměmi nebo obcemi.

BA-BB je rychlíková linka, kde o exkluzivitě regionálního tarifu nelze hovořit.

0/0
19.1.2016 12:59

J71a21n 49K94o84b75ě82r75s78k69ý 1460146291793

Hlavně že opět z článku vyznívá fujfuj České Dráhy, když např. OBB nebo ZSSK mají podobný problém (nechtějí konkurenci). Je to logické, kdo by si nechtěl zachovat monopol, že ? ČD tímto tendrem mohou jen získat. Spíše by mě z článku zajímalo jestli je v soutěži nějak vyřešená tarifní integrace aby si člověk nemusel kupovat x jízdenek. To je totiž pro cestujícího nejpodstatnější věc.

+14/0
18.1.2016 19:58
Foto

B94r47o69n80i68s60l25a78v 22G26a64b82r18y71š 2892669471

Jenže tady jde o princip. České dráhy můžou i za dnešní sněžení v Praze. ;-D

+7/0
18.1.2016 21:05

J75a72n 97S73ů58r64a 4125213643452

ČD již v minulosti ukázaly, jak skvěle se v soutěžích chovají. Například na Plzeň - Most a Pardubice - Liberec ceny pod 30 Kč/vlkm. Deset let ztrátového provozu, jen aby ukázaly, že jsou lepší, než soukromníci. O ziskovosti Jizerskohorské železnice ani nemluvě.

+1/0
18.1.2016 22:55

J53a84n 45K18o85b12ě28r78s57k82ý 1700446261853

Tak ty rychlíky to byla blbost (jejich vlastní). A co ta integrace o tom se nic neví ?

0/0
18.1.2016 23:30

J91a98n 33S39ů11r67a 4205853223322

Není ještě zadávací dokumentace přesná, zatím byla kvalifikace.

0/0
18.1.2016 23:30

J70a40n 30J15e46m82e67l69k13a 1255710

No soutěž Plzeň Most a 75 Kč ;-D. Když Jančura s jízdným 1,5Kč/km dotací 150 Kč/vlkm, nabitou příměstskou tratí, trojnásobným růstem cestujících, starším strojem nebyl několik roků schopen trať dostat na nulu. Tak už vidím, že někde mezi Plzní a Mostem za 75 Kč/vlkm GW ano.

0/0
19.1.2016 11:45

O93l75d17ř78i79c88h 92J42a83n75e40č56e22k 8819596413711

jakou Jančurovu trať teď prosím máte na mysli? 8-o

když před 10 lety (?) české MD soutěžilo trati Plzeň - Most a Pardubice - Liberec, tak ČD skutečně nabídly hluboce podnákladové ceny jen aby si tratě udržely.

pokud GW věří, že jim Plzeň - Most stačí 75 Kč/km, tak jim to neberte. tam určitě nové soupravy nepošlou a provozovat rychlíky v celodenním taktu 2 hodiny je levnější než regionální spoj s vloženými spoji v dopravních špičkách.

0/0
19.1.2016 13:12

J19a96n 34J66e71m23e47l54k81a 1235420

Kterou asi, Bratislava Komárno..

0/0
19.1.2016 16:09

O74l24d11ř40i11c23h 97J33a25n60e30č77e27k 8529386553391

dobrá, takže:

- jízdné 1,22 Kč/km (BA-KN 100km 4,5€, o víkendu a v sedle levněji) - v ČR je obyčejné jízdné na 100km 143Kč. pokud je BA-KN zapojena v regionální integraci, utíkají RJ tržby na 'lítačkách'

- ano dotace souhlasí (5,7€ / vlakokm)

- nabitá příměstská trať? nevím, ale jestli, tak asi jen ve všední dny ráno do BA a odpoledne zpět

- starší stroje? ano, úplně nové prý nejsou, nýbrž cca. 5 let staré. ale RJ je má jen na dobu trvání smlouvy (9 let) na operativní leasing...

...což je jistě dražší, než když by si GW soupravy koupilo nebo pronajalo na 15 let. navíc - Vy víte, co by tam nasadili?

- jak už jsem napsal, při pravidelném 2-hodinovém taktu po celý den jsou oběhy souprav efektivnější, než když ve špičce máte na cestě dvojnásobek souprav než po zbytek dne a o víkendu (anebo ještě víc, pokud je ve špičce krom vyšší frekvence navíc musíte zdvojovat)

- o hospodaření RJ SK informace nemám.

zkrátka srovnáváte nesrovnatelné. 150 Kč za vlakokm dostává v ČR málokdo málokde. chcete tvrdit, že tedy všichni prodělávají?

0/0
19.1.2016 17:11

J83a18n 32S85ů50r95a 4595163893142

Omlouvám se, ale přesně nerozumím, co píšete. Bavíme se o soutěži na Plzeň - Most z roku 2005, kde loni smlouva vypršela.

0/0
19.1.2016 14:49

O32l61d69ř34i97c75h 60J67a68n74e10č55e97k 8839366263201

taky nechápu, viz můj příspěvek před Vámi.

ale asi je prostě jen přesvědčen, že GW za 75 Kč/km nemá šanci být v zisku.

0/0
19.1.2016 15:41

J87a28n 17S24ů43r66a 4185703723892

od toho jsou hodnotící iomise, aby řekli, zda je cena pod náklady nebo ne. gwtr je soukromý subjekt a pokud chce prodělávat, je to jeho volba.

0/0
19.1.2016 15:57

O55l33d28ř50i33c20h 18J74a70n55e35č32e12k 8669846683801

vysvětlujte panu Jemelkovi. ale on očividně pracuje u ČD.

0/0
19.1.2016 17:12

J39a38n 20J48e59m34e84l71k87a 1815890

Jasně;-D

0/0
19.1.2016 19:59

T87o94m60a63s 35N84o14v43o50t33n75y 1441884186655

Většině lidí je to jedno.

0/0
18.1.2016 23:55

M69i83r65e25k 50Z39á73v84o77d41n62ý 7502957970428

"V Česku dělají České dráhy vše proto, aby stát nepustil do smluv na dálkové vlaky konkurenci. V zahraničí jim ale tyto soutěže nevadí." // To je ale nadpis. Byl bych rád, kdyby mi autor našel firmu, která bude s otevřenou náručí vítat svoji konkurenci.

+17/0
18.1.2016 19:27

P77e45t38r 28N86o75v93o71t95n26y 1611500281

No hlavně nevím zda vše. Zatím vzdy stačilo podat stížnost na UOHS a nebo pockat, az MD zrusi soutěž samo. Ale nevim, jestli je to problém ČD.

+2/0
18.1.2016 19:51

M57i63r92e30k 40Z93á63v10o15d71n41ý 7602247190828

Také pravda :)

0/0
18.1.2016 19:58

M31a72r44t18i45n 17K54o39l16a70c31e89k 6755229684980

no přece Regio Jet, ten má všechny konkurenty v oblibě a je rád, když za něj budou jezdit kdekoli :-)

+4/0
18.1.2016 20:48

R88a87d55e37k 24J48a41n20a12t43a 9425716734952

"V Česku dělají České dráhy vše proto, aby stát nepustil do smluv na dálkové vlaky konkurenci. V zahraničí jim ale tyto soutěže nevadí."

--------------

V Česku ČD vadí především, že narozdíl od ostatních dopravců musí uznávat režijky ministerských úředníků, zaměstnanců SŽDC, jejich důchodců a jejich rodin. Toto na Slovensku neplatí.

+9/0
18.1.2016 19:10

J66a71n 65S21ů50r33a 4815533143212

A co České dráhy udělaly za celou dobu této povinnosti pro to, aby byly vyvázány z povinnosti platit sociální benefity za zaměstnance svého největšího dodavatele?

Proč tuto povinnost nenapadly u výběrového řízení na Jizerskohorskou železnici?

+3/−2
18.1.2016 22:43

M12a33r86t58i19n 14M87u87s46i71l 4520711683801

To je dobrá otázka. Režijky na Liberecku. ČD jezdící Krajskou zakázku na Jizerskohorské železnici uznávají režijky? A co Vogtl.bahn do Hrádku a Varnsdorfu, ten režijky uznává nebo ne? Myslím oficiálně. To, že si průvodčí na obou tratích před časem nevšímal člověka v nádražáckém mundůru, nechám stranou.

Máte prosím, informaci jaký je skutečný stav?

0/−1
19.1.2016 7:35

J67a81n 40S33ů16r11a 4735813653192

ČD v krajské zakázce uznávají, ale to je jejich volba. Podmínkou soutěže to nebylo. VGB neuznává. Proč taky. Dělají to, co chce po nich objednavatel a toho sociální výhody pro zaměstnance ČD a jejich dodavatele nezajímají.Pro mě je fascinující, že ČD povinnost poskytovat výhody zaměstnancům jiných firem zjevně diskriminuje a poškozuje i bez soutěží, ale nic proti tomu nedělají.

+3/0
19.1.2016 8:17

M14a58r33t64i70n 45M27u44s82i43l 4350891613821

Díky. Máte pravdu, že pokud Kraj nepožadoval uznání režijek na Jizerských tratích, je nepochopitelné, že ČD uznávané jsou. Prokazatelně musí zvyšovat ztrátu ČD, když není inkasováno jízdné, které by inkasováno být mělo. Evidentně kolega režijního kolegu (byť vlastně bez platného lupenu) z vlaku nevysadí. :-/

0/0
19.1.2016 8:52

V11a96c55l54a35v 11H53a94j13e84k 3526679919

Jenže ČD mají tuto povinnost danou zákonem, takže je nemohou neuznávat.

0/0
19.1.2016 13:21

J57a47n 13J46e29m67e76l54k59a 1805320

Já si stejně myslím, že Němci si nenechají rozebrat DB. Ani náhodu. I kdyby EU chtěla.

Švýcaři by byli asi taky padlí na hlavu, kdyby si privatizovali SBB, když mají jako jediní z mála funkční státní systém, kde bohatí nepotřebují auta.

DB poslední chvíle Berlín Drážďany 4-5Kč/Km. Anglie, soukromníci, třeba 15 Kč/km London, Taunton, 2. třída. DB - jejich ICE, Anglie 30 let starý vlak. Jedním z výsledků privatizace Anglie je úpadek jejich výrobců vlaků.

+22/−1
18.1.2016 18:03

O26l10d54ř17i87c34h 55J76a30n57e32č18e55k 8299556643641

co myslíte tím "nechat si rozebrat"? jedna věc je privatizace 'národního dopravce', druhá pustit na koleje (do objednávaného 'dotovaného' provozu) soukromé firmy.

o privatizaci dopravců jsem nikde neslyšel.

naopak soukromé firmy jezdí v Německu, Rakousku a dokonce i ve Švýcarsku. ale většinou jen na regionálních spojích - těžko lze očekávat, že Německo vypíše soutěž na provoz ICE nebo Rakousko na trať Wien - Innsbruck. nicméně cestující to takřka nepozná - krom toho, že vlaky mají jiný nátěr - protože na regionálních spojích ze zpravidla jezdí za integrovaný regionální tarif a slevové karty národního dopravce obvykle platí i u soukromníka (aspoň v Rakousku a Švýcarsku, v Německu možná spíš ne)

0/−1
19.1.2016 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.