Diskuze

České dráhy vstupují do boje o slovenské rychlíky. Jdou proti soukromníkům

V Česku dělají České dráhy vše proto, aby stát nepustil do smluv na dálkové vlaky konkurenci. V zahraničí jim ale tyto soutěže nevadí. Na Slovensku se nyní ČD přihlásily do soutěže o provozování rychlíků na trati mezi Bratislavou a Banskou Bystricou společně se státními společnostmi i soukromníky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J68a22n 17J30e48m75e53l97k89a

19. 1. 2016 22:42

Pro milovníky soutěží

http://www.express.co.uk/news/uk/631180/British-rail-commuters-spend-6-times-more-than-European-counterparts

Výtah: Londýn Chelmsford, 46 km, 34 min, 12 800 Kč za měsíční kupón, £358

2 1
možnosti

reguluje jim stát či samospráva jízdné? doplácí jim 'prokazatelné ztráty'? na kolik by tam přišlo dojíždění autem?

to není o tom, jestli dopravu provozuje jeden státní dopravce, nebo vícero soukromých. je to o zákonném rámci, případně též o alternativách.

ve Vámi citovaném článku se píše, že návrat železnice do veřejných rukou by mohl přinést o 10% nižší ceny. celých 10% ;-D

zkušenosti ze střední Evropy naopak ukazují, že předání do soukromých anebo 'lokálních' rukou může vést k úsporám, lepším službám anebo zachování dopravy na tratích, kde by jinak byla zrušena.

a v posledním odstavci rovněž, že v UK dostává mnohem méně veřejných peněz, než v kterémkoliv ze států, s nimiž se v článku srovnává.

0 0
možnosti

J84a58n 18J30e50m27e38l78k18a

20. 1. 2016 18:44

Re poslední odstavec. Omyl. To je vyjádření dopravce. Četl jsem jinde, že k žádné úspoře pro rozpočty nedošlo. Došlo k mnohonásobnému navýšení.

0 0
možnosti