- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pro milovníky soutěží
Výtah: Londýn Chelmsford, 46 km, 34 min, 12 800 Kč za měsíční kupón, £358
reguluje jim stát či samospráva jízdné? doplácí jim 'prokazatelné ztráty'? na kolik by tam přišlo dojíždění autem?
to není o tom, jestli dopravu provozuje jeden státní dopravce, nebo vícero soukromých. je to o zákonném rámci, případně též o alternativách.
ve Vámi citovaném článku se píše, že návrat železnice do veřejných rukou by mohl přinést o 10% nižší ceny. celých 10%
zkušenosti ze střední Evropy naopak ukazují, že předání do soukromých anebo 'lokálních' rukou může vést k úsporám, lepším službám anebo zachování dopravy na tratích, kde by jinak byla zrušena.
a v posledním odstavci rovněž, že v UK dostává mnohem méně veřejných peněz, než v kterémkoliv ze států, s nimiž se v článku srovnává.
Re poslední odstavec. Omyl. To je vyjádření dopravce. Četl jsem jinde, že k žádné úspoře pro rozpočty nedošlo. Došlo k mnohonásobnému navýšení.