Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cena ropy i proudu klesá, stát přesto Českým drahám přidá

Ceny ropy jsou na dvanáctiletých minimech, silová elektřina zlevňuje, ale stát za provoz rychlíků po Česku zaplatí letos opět více peněz než před rokem. Celkem České dráhy dostanou z ministerstva dopravy přes čtyři miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D19a45v72i32d 27P19e93t69r 7580116850235

Na železnici soukromí dopravci nepatří (pak nastává cenová válka a nikdo nemá peníze na modernizaci). Popřípadě by měly být dány standardy.

0/0
22.1.2016 21:18

V80a42c59l65a10v 66H90a60j19e94k 3946939929

Slabá náplast na to co stát ČD dluží za roky 1993-2003.

+3/0
20.1.2016 22:30

J86a66n 24J30e37m54e39l35k26a 1915730

Opět slyšíme od p. Súry ódy na soutěže. V Anglii mají se systémem jeden dopravce jedna trať již nějaké zkušenosti. Proto není nic lepšího, než se podívat na názory tam. A nenechat si lakovat sliby, že jen co se bude soutěžit, bude svět růžový.

Třeba-

http://www.express.co.uk/news/uk/631180/British-rail-commuters-spend-6-times-more-than-European-counterparts

Londýn Chelmsford, 46 km, 34 min, 12 800 Kč za měsíční náklady na dojíždění. 350 Liber. Porovnávají to s Německem, kde by to vyšlo na 95 liber.

Údajně Angláni platí největší podíl z platu na dopravu. Za moji peněženku, ne děkuji.

+6/0
20.1.2016 18:29

J76a64n 63S24ů90r12a 4455513263322

Navštivte Liberecký kraj a neporovnavejte jablka s hruškami

0/0
20.1.2016 22:58

R73o12m55a39n 82J35e20s89c92h24k50e 9798445607945

Rychlík na trati PA - Liberec před 80 lety jezdil rychleji než dnešní rychlíky.

Parní na lopatu a kluzná ložiska. Na SŽDC přidaly 2 %, ale ruší se čekárny, sníh se odklízí pozdě. Nechápu, proč náhradní dopravu mají platit ČD ?

Také informační systém SŽDC není funkční. Mnoho hlášení je pozdě. Mnohdy žádné. To je ten pokrok. A když máte problém a chcete si stěžovat, tak musíte do Prahy. Krajské centra nenajdete na webu ani v telefonním seznamu.

Opravdu funkční systém naší železnice.

0/0
21.1.2016 17:23

J72a42n 14J71e60m96e87l67k81a 1105460

Navštívím nebo kouknu někdy na stránky.

Podle mě to není míchání. Podstata je stejná. Jeden dopravce dostane infrastrukturu pro sebe a cenu zákazníkovi si může určit. Aspoň podle mě v případě jihočeské soutěže a rychlíků Plzeň Most. Jediné, že v těchto případech se nejedná o tak moc konkurenceschopnou infrastrukturu, kde by měl vlak větší výhodu proti autu a busu jako v Anglii. Ale stejně, bez dotací to nejde, tedy nemá soupeře v hromadné dopravě.

U ČD by nás takový kupón stál 900 Kč měsíčně s in 50 a cca 1300 Kč s in 25. Vydělávají Angličané 10 krát více? Ne.

Pro mě je stejně státní integrovaný systém ČD lepší než krajský, který je často pro místní a jeden kraj. Vlak jezdí často mezi kraji.

+1/0
21.1.2016 18:25

V51a10c58l72a53v 77H70a28j83e20k 3836479119

jabkja s hruškami srovnáváte vy. Na tom kousku z Liberce do Rybniště většina cestujících jezdá za tarif IDS, tarif dopravce se používá jen minimálně. Dálková doprava je o něčem úplně . Na ČD každou chvíli řeší problém, že cestující s jízdenkou ČD nastoupil do vlaku jiného dopravce, kde mu zakoupenou jízdenku neuznali.

0/0
22.1.2016 22:04

V43l48a41d11i50m92í41r 14S67o51k57o96l73í90k 5296434150300

Nechápu ten naprostý nesmysl, že by soukromý dopravce měl akceptovat režijky zaměstnanců Českých drah. Mně jako soukromému dopravci je přece naprosto jedno, kde který cestující přece pracuje. Celkově celý systém režijních jízdenek je šílený přežitek socialismu. Moje mamka pracuje ve zdravotním zařízení a taky nemám slevu na léky na předpis. Rv

+1/−4
20.1.2016 15:21

V55a92c40l35a61v 27H48a45j79e60k 3606509219

to jako všechny benefity jsou socialistický přežitek, jako třeba služební telefony, použití služebního auta k soukromým účelů, u pojišťováku slevy na pojistném pro celou rodinu, v letecké dopravě letenky zdarma a řada dalších o kterých ani nevím.

+3/0
20.1.2016 16:38

J34a40n 69K33o28b94ě47r73s49k94ý 1770986511603

I v UK kde není žádný státní dopravce jsou režijky.

+1/0
20.1.2016 16:58

M98a62r58t37i23n 63N64o89v17o75t81n30ý 3926656701424

Jenže stát to zajímat musí, protože Čd musí ze zákona akceptovat výhody i lidí, kteří pro něj nepracují.

0/0
21.1.2016 10:26

R80o63m56a26n 27J37e50s72c33h94k40e 9798595257405

Jízdní výhody byly už za Rakouska-Uherska, za 1.republiky a soukromníci také uznávali slevu zaměstnancům ČSD.. A to dokonce pouliční dráhy, například v Jihlavě, Slezské zemské dráhy apod. Tehdy to šlo DNES TO NEJDE.

0/0
21.1.2016 17:29

J83a10n 27K85o86b51ě47r95s84k30ý 1270646861123

To je prostě taková klasika. Když ČD modernizují a stát jim přidá tak je to špatně, ale kdyby ČD nedělali nic se svým vozovým parkem tak by to podle těch samých bylo taky špatně. Pak se ještě přidají řeči o tom proč mají jezdit nějaké prázdné vlaky (když v drtivé většině opravdu prázdné nebývají). Tak co teda je správně ?

+7/0
20.1.2016 12:41

J35o39s76e41f 68B41a31l81o34u33n 4580896345411

Pane Sůra,když už si hrajete na dopravního experta,zjistěte si prosím kolik autobusů ve veřejném závazku jezdí na naftu;-) Je to naprosté minimum,zbytek CNG,Fame atd...

+2/0
20.1.2016 11:25

J81a82n 15S74ů75r91a 4815123163772

Určitě. Když loni u prodejů nových autobusů po rozsáhlých dotací dosáhlo CNG podílu 25%, na naftu nikdo nejezdí.

+1/0
20.1.2016 18:09

J28o93s83e77f 35B98a61l50o47u46n 4930286975211

Skutečně nejezdí,jezdí se na Fame!!!

0/0
20.1.2016 19:20

J27a92n 57S59ů76r68a 4955613193642

Fame není alternativní palivo, ale humus:-)

0/0
20.1.2016 23:00

J22o79s55e51f 72B15a98l28o60u58n 4470836625951

P:S:Vloni,a rok před tím a další rok před tím?Rozlišuje vaše statistika busy na mhd a veřejný závazek a zájezdové?Například v Libereckém kraji jezdí autobusy na CNG už tuším nejméně 4 roky a rok co rok přibývají nové,takže znova a pravdu ;-)

0/0
20.1.2016 19:34

J82a71n 81S20ů52r39a 4235823713862

Nerozlišuje. Myslíte,ze mimo závazek se kupuje bus pro legraci? 2014 bylo výrazně méně.

0/0
20.1.2016 22:57

K81a27m41i14l 43D19o25l18e38z70e97l 6782576884442

nechopnost Toka je neuveritelna. Neni schopen, nebo nechce nic delat s mytem, nic nedela ani s zeleznici. Neschopnost nebo spise korupce

+4/0
20.1.2016 10:52

M48a28r43t69i60n 36F64i96l74i86p93c58z53y31k 3951811505923

Až stoupne cena ropy/silové elekřiny, tak jsem tedy zvědav, jak se zvedne těch uvedených dnešních 10% z celkových nákladů. Dovolím si tipnout, že z dnešních 10% se to v argumentaci pro zdražení zvedne alespoň na 50%.

+1/−1
20.1.2016 10:09

P73a33v40e10l 65Ř18a44p49e18k 7222646269355

Přidat Českým drahám je v pořádku. Alespoň za situace, kdy stát sype řádově více do masového automobilismu. Státní přerozdělování v souvislosti s masovým automobilismem dokonce překonává i natolik socialistický systém, jakým je systém důchodový. V tak nerovném prostředí se těžko dá obejít bez dotací na kolejích, vyjma těch nejlukrativnějších úseků. Přitom bez vlaků by osobní doprava zkolabovala.

+15/−3
20.1.2016 9:01

M82a47r71t33i95n 53K32a44r32á83s52e54k 9208833658928

Ale stat z masoveho automobilismu naopak vysava miliardy korun (proto se plati z PHM obri spotrebni dane, dalnicni znamky a pro nakladni auta mytne) a ty pak sype do hromadne dopravy, kde casto musi zaplatit az 90% nakladu (a zakaznik ktery sluzbu vyuziva jen 10%)

+4/−2
20.1.2016 9:09

R22a56d30e14k 15J33a57n44a82t19a 9975296524242

Vážně si myslíte, že spotřební daň (která např. při cestě Praha-Brno a spotřebě 7l/100km dělá cca 190 Kč), zaplatí náklady na tu dálnici? Ve Francii byste za podobně dlouhý úsek zaplatil mýto klidně 500-600 Kč a to tam mají spotřební daň taky.

+8/−1
20.1.2016 9:17

M98a79r49t14i56n 86K29a35r51á59s15e70k 9888803858898

Jasne ze zaplati....... stat dlouhodobe dava do vystavby a oprav cest mene nez kolik vybere na spotrebnich danich a mytu....

+4/−2
20.1.2016 9:19

P80a52v50e37l 60Ř91a60p21e11k 7342126879245

To se tak může jevit mj. proto, že stát různými způsoby přenáší náklady na obce.

0/0
20.1.2016 9:26

R97a34d78e30k 32J14a13n49a62t96a 9455676694962

Přesně tak. Kvůli přemíře osobních aut se například postavila Blanka. 30000 Kč nákladů na každého Pražana, včetně těch, co autem po městě nejezdí (a těch je většina). O nákladech na provoz tunelu nemluvě.

Přitom z toho Praha nemá vůbec nic, spotřební daně jsou příjmem státu, v Blance se mýto neplatí.

+7/0
20.1.2016 9:35

M24i43r26o52s71l54a11v 65Z56i91k90m32u48n68d 6478792537978

No a jak je možné, že v opravách silnic a mostů je cca bilionový vnitřní dluh ...

0/0
20.1.2016 13:27

M15a37r27t79i83n 47N84o76v46o36t82n16ý 3826666631764

Což je samozřejmě nesmysl. Spotřební daň nepokryje ani náklady na údržbu sítě.

0/0
21.1.2016 10:28

J27a94n 57S62ů57r85a 4575503423862

http://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-zpravy/2016/schodek-statniho-rozpoctu-za-rok-2015-je-23541

výběr spotřební daně z minerálních olejů 75 miliard. 4 miliardy známky, 10 miliard mýto. rozpočet řsd na letošek 38 miliard.

+2/0
20.1.2016 11:12

R97a83d45e64k 68J19a98n40a40t51a 9265406944402

A co obecní a městské silnice, co výběr té daně z oborů mimo silniční dopravu, co náklady na řízení provozu (policie), atd.?

Není to málo. Jak jsem psal výše. Takové "drobnosti" jako je Blanka, jdou zcela mimo ŘSD. To zaplatila Praha, samozřejmě na úkor jiných městských výdajů, protože od státu dostává na rok pevnou částku závisející jen na počtu obyvatel.

+6/−1
20.1.2016 11:52

P74e35t27r 28N59i73v34n37i55c31k73ý 3892274955217

OK, tak kolik tedy dohromady dávají obce a města ze svého?

+2/0
20.1.2016 13:01

J56a86n 84J91e85m62e49l22k76a 1275820

Já myslím, že i zaplatí. Kolik stát dostane na spotřebních daních 130 mld? Kolik na DPH, cca 230.

To, že Francie je, co se týká daní, naprosto nehorázně rozežraná nekonkurenceschopná země, která už neví, co zdanit, je věc jiná.

0/0
20.1.2016 18:57

P75a51v25e46l 46Ř31a63p81e37k 7392676979755

Toto je klasický omyl. Automobilismus je systém, který zdroje spotřebovává, nikoli produkuje, proto tvrzení, že stát něco tahá z automobilismu, je nepřesné, ne-li přímo lživé. Ty prostředky, které stát vytahá z lidí v souvislosti s automobilismem, pocházejí z jiných odvětví. V konečném důsledku je relevantní pouze celkový objem přerozdělených peněz, tedy daně na straně jedné a výdaje na straně druhé, dále též tržní cena všech pozemků, které jsou dnes vedeny jako veřejné a na kterých lidé bezplatně odkládají svá soukromá auta.

+4/−1
20.1.2016 9:18

M17i59r52o62s70l74a51v 22Z87i82k52m66u34n53d 6418902617578

Z daně PHM se platí např. dopravní policie, soudy projednávající nehody řidičů, vězeňská služba ... přispívá se na zdravotnictví léčící následky nehod, sociální dávky těm, co v důsledku nehody skončí na vozíčku apod ... platí se školy ... je divné, že při tam velkých penězích o nichž mluvíte, nejsou peníze na opravy a údržbu silnic ...

0/0
20.1.2016 13:26

P10e45t82r 32N19i90v18n98i19c17k89ý 3652524585217

Režijky - naprostý nesmysl pro zaměstnance SŽDC a obzvlášť pro rodinné příslušníky ČD i SŽDC.

Jestli SŽDC chce dát svým zaměstnancům benefit, ať si s ČD a soukromými dopravci dohodnou množstevní slevu a režijky jim standardně zakoupí. Ze zákona to mělo dávno zmizet.

+5/−2
20.1.2016 8:06

J76i42ř43í 10K77ü47h34r 2140936910976

Kalousek to navrhoval zdanit, dle celosítových jízdenek.

No neprošlo to. Jezdí(a asi i daní) se za 100Kč ročně. Teda tuším a dost možná špatně.

0/0
20.1.2016 9:00

V57a22c91l88a71v 29H78a39j32e24k 3526979679

Když by zdanil všechny zaměstnanecké benefity, tak proč ne. Ale na to by musel zřídit nový úřad. Navíc se to ukázalo technicky obtížně realizovatelné a je otázkou, zda by to něco skutečně přineslo.

0/−1
20.1.2016 13:20

A43l62a60n 66Ř61e56p44k34a 4415886

Ale zaměstnanci SŽDC byli dřív zaměstnanci drah a jak k tomu přijdou, že když nějaký ňouma rozhodl že se to musí oddělit by už neměla jedna část nárok na režijky, když dělají pořád tu samou práci? A pro rodinné příslušníky, často děti a studenty po dobu studia to je jistě příjemný bonus :) Asi jako pro mě byl dobrý bonus režijka od DPO jakožto rodinného příslušníka zaměstnance.

+2/−2
20.1.2016 10:13

R90a20d41i23m 24Š32o95l50c 1905335605784

V Chomutově stojí provoz trolejbusu 81,-- Kč/km, tak to ten vlak je oproti tomu zadarmo ;-) No a k té naftě. ČD netankují u benzinky, ale mají dlouhodobé smlouvy a nafta je u nich daleko levnější než pro normálního automobilistu...

+9/0
20.1.2016 8:03

M26a20r47t86i21n 36Š30t43r67o77s 4739987460268

Ja můžete srovnávat provoz rychlíku a autobusu, který jkezdí ve městě a zastavuje na každých 300 metrech? Spotřeba paliva i mzdové náklady jsou úplně jinde.. I auto má ve městech mnohem vyšší spotřebu.

0/0
20.1.2016 10:58
Foto

B79r72o56n59i66s66l67a30v 81G56a57b15r55y42š 2812339291

To sice ano, ale to by nesměl být Chomutov. Čím méně trolejbusů, tím vyšší cena provozu každého kusu. A pořád to budou osekávat..., už teď mají vysokou provozní cenu jako argument k jejich likvidaci.

+3/0
20.1.2016 12:42

R47o88m27a52n 23J79e49s30c24h90k73e 9218265207945

Praha také zrušila trolejbusy. Největší tolejbusový provoz je v Brně.

0/0
21.1.2016 19:13
Foto

B96r43o58n48i90s33l65a91v 57G43a63b89r80y64š 2922489191

Já vím, taky tam nějakou dobu bydlím. :-)

0/0
21.1.2016 20:44

R47o40m84a81n 92J12e10s32c36h44k75e 9918565137715

Nerozumím, jak je vlak zadarmo ?

0/0
21.1.2016 19:11

V60á59c70l95a93v 90P10a62v54e40l82e88k 1320976846364

Už se těším na výroční zprávu, kde se budou ČD chlubit, jak hospodaří se ziskem 8-oRv

+4/−1
20.1.2016 7:47

P75a80v35e80l 40Ř37a11p93e43k 7362216559565

Subjekty zapojené do masového automobilismu také "hospodaří se ziskem", přitom státní přerozdělování v souvislosti s masovým automobilismem překonává železnici minimálně o jeden řád.

+4/−2
20.1.2016 9:04

V73a45c54l71a12v 39H19a68j98e57k 3196839849

Do úhrady prokazatelné ztráty se zahrnuje také přiměřený zisk dopravce, který je myslím dle zákona kolem 5%, takže proč ne??

0/0
20.1.2016 13:15

M54i98l14o78š 11M47a10c68k93ů 5650759712437

Fakt tomu nerozumím, při zdražování tvoří energie podstatnou část nákladů, takže, když se cena hne o kousek zdražíme, ale když cena energií klesne, tak energie tvoří nepodstatnou část ceny a příliš ji neovlivňují. Netýká se to jen ČD, ale všeobecně všech - autobusů, letadel, pekařů, ocelářů a zkrátka prostě všech co potřebují zdražit.

+1/−1
20.1.2016 7:33
Foto

P59a64t37r69i81k 44H52e88r19i85n21g 6869920870269

Zprivatizovat!!!! To jediné nás zachrání od černé díry na peníze nás daňových poplatníků.....

+3/−18
20.1.2016 6:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.