- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na železnici soukromí dopravci nepatří (pak nastává cenová válka a nikdo nemá peníze na modernizaci). Popřípadě by měly být dány standardy.
Slabá náplast na to co stát ČD dluží za roky 1993-2003.
Opět slyšíme od p. Súry ódy na soutěže. V Anglii mají se systémem jeden dopravce jedna trať již nějaké zkušenosti. Proto není nic lepšího, než se podívat na názory tam. A nenechat si lakovat sliby, že jen co se bude soutěžit, bude svět růžový.
Třeba-
Londýn Chelmsford, 46 km, 34 min, 12 800 Kč za měsíční náklady na dojíždění. 350 Liber. Porovnávají to s Německem, kde by to vyšlo na 95 liber.
Údajně Angláni platí největší podíl z platu na dopravu. Za moji peněženku, ne děkuji.
Navštivte Liberecký kraj a neporovnavejte jablka s hruškami
Nechápu ten naprostý nesmysl, že by soukromý dopravce měl akceptovat režijky zaměstnanců Českých drah. Mně jako soukromému dopravci je přece naprosto jedno, kde který cestující přece pracuje. Celkově celý systém režijních jízdenek je šílený přežitek socialismu. Moje mamka pracuje ve zdravotním zařízení a taky nemám slevu na léky na předpis.
to jako všechny benefity jsou socialistický přežitek, jako třeba služební telefony, použití služebního auta k soukromým účelů, u pojišťováku slevy na pojistném pro celou rodinu, v letecké dopravě letenky zdarma a řada dalších o kterých ani nevím.
To je prostě taková klasika. Když ČD modernizují a stát jim přidá tak je to špatně, ale kdyby ČD nedělali nic se svým vozovým parkem tak by to podle těch samých bylo taky špatně. Pak se ještě přidají řeči o tom proč mají jezdit nějaké prázdné vlaky (když v drtivé většině opravdu prázdné nebývají). Tak co teda je správně ?
Pane Sůra,když už si hrajete na dopravního experta,zjistěte si prosím kolik autobusů ve veřejném závazku jezdí na naftu Je to naprosté minimum,zbytek CNG,Fame atd...
Určitě. Když loni u prodejů nových autobusů po rozsáhlých dotací dosáhlo CNG podílu 25%, na naftu nikdo nejezdí.
nechopnost Toka je neuveritelna. Neni schopen, nebo nechce nic delat s mytem, nic nedela ani s zeleznici. Neschopnost nebo spise korupce
Až stoupne cena ropy/silové elekřiny, tak jsem tedy zvědav, jak se zvedne těch uvedených dnešních 10% z celkových nákladů. Dovolím si tipnout, že z dnešních 10% se to v argumentaci pro zdražení zvedne alespoň na 50%.
Přidat Českým drahám je v pořádku. Alespoň za situace, kdy stát sype řádově více do masového automobilismu. Státní přerozdělování v souvislosti s masovým automobilismem dokonce překonává i natolik socialistický systém, jakým je systém důchodový. V tak nerovném prostředí se těžko dá obejít bez dotací na kolejích, vyjma těch nejlukrativnějších úseků. Přitom bez vlaků by osobní doprava zkolabovala.
Ale stat z masoveho automobilismu naopak vysava miliardy korun (proto se plati z PHM obri spotrebni dane, dalnicni znamky a pro nakladni auta mytne) a ty pak sype do hromadne dopravy, kde casto musi zaplatit az 90% nakladu (a zakaznik ktery sluzbu vyuziva jen 10%)
Režijky - naprostý nesmysl pro zaměstnance SŽDC a obzvlášť pro rodinné příslušníky ČD i SŽDC.
Jestli SŽDC chce dát svým zaměstnancům benefit, ať si s ČD a soukromými dopravci dohodnou množstevní slevu a režijky jim standardně zakoupí. Ze zákona to mělo dávno zmizet.
Kalousek to navrhoval zdanit, dle celosítových jízdenek.
No neprošlo to. Jezdí(a asi i daní) se za 100Kč ročně. Teda tuším a dost možná špatně.