Diskuze

Vlnitou dálnici u Ostravy čeká velká rekonstrukce. Půjde do miliard

Ředitelství silnic a dálnic začalo vybírat projektanty na velkou rekonstrukci dálnice D47. Hodnotu projekční zakázky odhadlo na 40 milionů korun. Na kolik vyjde samostatná rekonstrukce a kdo ji zaplatí, není zatím jasné.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jak, kdo ji zaplatí?!

Tak snad je za provedení a dozor nad stavbou někdo zodpovědný. Takže do kriminálu s ním, propadnutí veškerého majetku a on začne zpívat, kdo všechno je vinen. A kdo se bude podílet na zaplacení. Tedy tak by to mělo fungovat. Ale v bezprávním státě... No, takže lidi to zaplatí. 8-o 8-o

1 0
možnosti
JF

J10a87n 53F49r33o80l18í36k

26. 2. 2016 13:35

Protože na MD i ŘSD nesedí Vitásková tak není nikdo vinen a zaplatíme to my z našich daní jako obvykle. A buďte rád, že na to nevypíší speciální "povodňovou" daň.;-D

0 0
možnosti
JV

Na stavbe existuje nezavisly stavebni dozor. Ten by musel preci aspon nejhrubsi zavady pri stavbe poznat a zabranit. Sam takovy dozor na stavbach provadim (zapadni Evrope) a dokazu posoudit co je realne a co ne.

0 0
možnosti
JF

J64a76n 77F95r20o62l43í15k

26. 2. 2016 13:37

Na stavbě kdejakého soukromníka nebo i u státní zakázky v řádu statisíců. Ovšem ŘSD si dozory najímalo a ti byli občas totožní s dozorem zhotovitele takže seděli za dvoje peníze na dvou židlích.;-D

0 0
možnosti
JK

Sněmovna dokonce vytvořila k D47 speciální komisi, ta se však ani jednou nesešla.

---

To se nadá vymyslet, na tohle by ani Orwell nepřišel.

1 0
možnosti
MJ

Jo, kdyby tady právní systém fungoval, tak firma, která tuhle stavbu tak provedla v "ukázkové kvalitě", by si už u státní zakázky ani nevrzla a v případě, že by odmítla opravu, která by problém trvale odstranila, tak ji napařit tučnou pokutu. Když odmítne i její úhradu, tak poslat takovou "poctivou" firmu rovnou do exekuce a z takto získaných peněz pokrýt aspoň část oprav. Ale to je ČR, takže vivat podvody a machinace a daňový poplatníku ty plať a mlč. Samozřejmě i ŘSD má na tom všem lví podíl Rv

0 0
možnosti
JK

Otázkou je co udělat s tím, kdo:

- Podepsal takovou smlouvu, že nejde vymáhat pochybení

- Dozoroval stavbu z pozice investora

- Za takovou "práci" zaplatil

0 0
možnosti

Zajímalo by mě z čeho pan Sůra čerpal, zkusil jsem google a vyskočilo mě že se ČIŽP touto aférou zabýval v roce 2012. Jestli získal novější informace, odkud?

http://www.cizp.cz/3241_Tiskova-zprava-k-podezreni-na-pouziti-odpadu-pri-stavbe-dalnice-D47

Tolik k důvěryhodnosti iDNES a debility některých diskutujících, navrhujících stavebním dozorům kulku do hlavy!

0 1
možnosti
MH

Špatný projekt, hlavně nedozorovaný

odfláknutý (podplacený dozor),

nefungující ŘSD jako zástupce státu,

politicky prosazené nevhodné materiály na použití do podloží - někdo si to vynutil pro zbohatnutí někoho, mimo projekt - Nechápu, že to projektanti nerozporovali

= špatná dálnice, jejíž opravu zase zaplatíme všichni.

Je mi z toho smutno

viníci jsou všichni - politici, zadavatelé, dozor, stavitel

4 0
možnosti
ZP

A proto to zaplatí občané.:-/

0 0
možnosti
ZD

Zaplatí to ten, kdo tuto stavbu totálně pokazil. Přeci nechcete, aby to platily daňový poplatníci, kteří by radši za tyto miliardy viděli nové km dálnice nebo alespoň nějaké obchvaty.

0 0
možnosti
PV

možná u vás, v rozvinuté společnosti, ne tak tady, v ČR ;-)

2 0
možnosti
JS

Nesleduju tu kauzu úplně podrobně, takže mi možná něco uniká... Dokázal by mi někdo ze znalejších vysvětlit jednu věc? Ve článku je uvedeno, že za vlnění může odpad (pneumatiky, dřevo, vana) pod asfaltem a dále, že už byly opraveny nejvíce zvlněné úseky - mosty. Jak proboha do asfaltu na mostě dokázala ta stavební firma zalít pneumatiky, vany a dřevo? ;-D

0 0
možnosti

jednoduše.

Na předchozí stavbě odebrala odpad, vyfakturovala jeho likvidaci, navezla do základu jiné stavby. Výsledek - dvojnásobný zisk, 1x za ušetření skládkovného, 1xúspora podkladních vrstev

2 1
možnosti
FK

Doufám, že zakázku na opravu zfušované dálnice vyhraje Eurovia ;-D tohle je vážně Koucourkov. Tahle firma by měla být automaticky vyřazena z každé veřejné zakázky.

4 1
možnosti
TF

T52o50m79á51š 84F22l21a10i

20. 1. 2016 10:29

Nechci se zastávat stavební firmy ,ale ! Ty problémy ohledně podloží a strusky v ní má v Ostravě více staveb. Nerozumím že se o tom nikde nepíše. Konkrétně třeba uzavřená prodejna mounfild a elektro naproti hornbachu u nádraží Svinov, dále uzavřeny bufet (novostavby) ve fakultní nemocnici Poruba , potom přistavba v nakupním centru avion která ovšem taky byla nutná kvůli špatnému podloží,další nákupní centrum galerie Třebovice kde v tesku jsou podlahy na dilatačních spárach o dest centimetrů zvedlé a je to o hubu. Takže ten problém je určitě někde jinde,když třeba ty obchody jsou soukromé a nikde jsem neslyšel o nějaké žalobě.

4 0
možnosti

klidně může být problém podloží, ale vana či pneu nebudou to pravé ořechové, ať je podloží v pořádku či neúnosné

0 0
možnosti