Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Aerolinky ignorují levnou ropu, palivový příplatek nechtějí srazit

Dočasné opatření, které skončí, až klesne cena ropy. Tak vysvětlovali letečtí dopravci zavedení palivového příplatku v roce 2004, kdy barel začal stoupat nad 40 dolarů. O dvanáct let později je ropa o deset dolarů levnější ropou, aerolinky však palivové příplatky účtují dál a ještě ve větší výši.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M85i82l21a13n 21B29e77r44g37e25r 7674980918832

zavedli taková opatření, která by i při růstu ceny ropy o dvě stě procent udržely na současné úrovni = mame 200% marzi uz dnes, kterou Vam zakaznikum nedame, neuveritelne!!!😁😁😁

+1/0
26.1.2016 6:17

P82a40v77e41l 24H48r69a83b89a25l 9765700151532

Pokud někdo dodnes nepochopil, že jediná podstatná věc je celková cena, kterou za letenku skutečně zaplatím, tak je ztracený případ. Myslel jsem, že šaškování se slevami a palivovými příplatky už na nikoho nefunguje. No ale když člověk vidí jak zase například Mountfield investuje do reklamy vše za třetinu, když ta třetina je ve skutečnosti dražší než u jiných celá cena, tak těch chudých duchem je pořád asi dost.

+1/0
22.1.2016 9:40

R49a90d46e48k 66J13a60n15a96t26a 9935936964282

Tento článek nechápu. Tzv. "palivový příplatek" je matematická technikálie. Jedna ze složek ceny, nemusí nutně znamenat cenu paliva. Souvisí to s tím, že v tarifní databázi je jednodušší změnit tuto jednu složku, než přeceňovat tarify, kterých je hodně (protože plní funkci revenue managementu). Zákazníkovi stejně není ve většině vyhledávačů výše jednotlivých složek ceny letenky zobrazována, jen celková cena ...

Co se týká výše cen obecně, není pravda, že by se nezlevňovalo. Ještě před pár lety byly např. ceny do Latinské Ameriky dvojnásobné ...

0/0
21.1.2016 18:33
Foto

M22i24c50h60a98l 69B61r54u79š10t62í49k 4535255971301

kdyz stal barel 140$ platili jsme 39 Kc za litr benzinu, podle prime umery, by za nynejsich 28$ za barel meli uctovat na benzinkach 8Kc za litr benzinu ....

0/0
21.1.2016 11:58

M86a43r57e72k 89P86a33w 3301594355795

Akorát by se stát musel vzdát těch cca 20 Kč daní, které má dnes na litru.

0/0
21.1.2016 13:38

R31a35d80e25k 29J53a71n65a77t11a 9365206154822

Trochu jste zapomnel na zpracovani, distribuci, dane, naklady na provoz pump, marzi ..

0/0
21.1.2016 18:10

M87a46r66e47k 13P63a16w 3881974955165

Daruji 105 tis. mil v OK plus. Při současné politice ČSA jsou k ničemu. Expirují příští měsíc...

0/0
21.1.2016 9:32

M59a48r54t31i36n 26N39o48v44á80k 6323537299471

to je od vás velmi šlechetné.. ale určitě jste četl to, že případný příjemce dostane buď pouze polovinu vašich mil, nebo mu bude CSA účtovat asi 0,20 kč za každou převedenou míli.. nemáte lepší je v rámci CSA zdarma darovat na charitu Paralympijský tým? Je to tam v nabídce po přihlášení vidět.

0/0
21.1.2016 12:47

R29i98c52h42a51r85d 17N47a67j17m98a85n 1637226316

Itálie je totálně ujetá co se týká ceny PHM. Však jsou příhraniční benzinky (i dálniční) v Rakousku vždy plné italských SPZ. Já pokaždé naberu až po okraj v Rakousku, vydržím s tím popojíždět po Dolomitech a potom se na výpary spouštím z hor zpět do Rakouska. Nehodlám podporovat zloděje.

+4/0
21.1.2016 7:46

O25l24d45ř81i28c22h 93J32a20n55e73č19e79k 8659476163241

stejně tak jako Švýcarsko, Francie, Norsko, ...

když Ital bydlí blízko rakouské hranice anebo pro turistu samozřejmě má smysl tankovat za čarou, ale všichni ostatní Italové a stejně tak všichni, kdo chtějí jet o něco dál na jih než jen do Dolomit, ty šílené ceny platit musí, takže se to státu asi vyplatí.

0/0
21.1.2016 9:42

M22a28r65e44k 17J46a64n 2533302524112

CSA nejlevnější letenka do Brusselu únor 3865 kč/s kufrem který nepotřebuji/ To samé Brusselairlines 2449 kč. /Pro zajímavost s kufrem 3440./ Kde je chyba u ČSA?

+2/0
21.1.2016 7:42

M85a24r37i39a75n 36P23e64š18t18a 6468298168158

Brusel - líheň teroristů. Radši se vyhnout - nikdo tam nelítá, kromě eurodůchodců.

+1/−5
21.1.2016 7:49

J29a32k94u22b 96R66o12u68s 3913710504922

Brusel je krásné historické město, ignorante.

+2/0
21.1.2016 9:26
Foto

P64e80t17r 98K27o73č91i50č31k33a 4419458786147

Copak letenky, ale benzin a nafta, které potřebujeme všichni! Přijďte se k nám do Itálie podívat.

Když stál barel 140 daru, stál litr benzinu 1,45

euro. Už půl roku stojí barel pod 50 dolarů,a benzín stojí 1.25 - 1.40 euro.

Když zítra stoupne cena o 10 dolarů, max do 5 dnů se to projeví na ceně za litr.

Tohle je to strašné svinstvo, ne palivový příplatek za letenky! Kolik procent lidí jede do práce denně letadlem....?

+1/0
21.1.2016 7:41

P38a34v50e15l 14F81a46r38a 9117267424571

Ono vůbec tento zvyk, sestavovat cenu z různých polovymyšlených položek, měla by být jasná konečná cena a hotovo! Co je mi do toho, kolik je palivový nebo jiný příplatek, stejně si to pak potom firma nijak nerozděluje.

+4/0
21.1.2016 7:26

M17i54r44o83s55l44a67v 34Z43i57k83m10u19n28d 6548232647978

V zásadě zkuste na rok dopředu vykalkulovat cenu letenky na libovolné trase, tak, abyste docílit přiměřeného zisku, třeba jen 5 % ... žádný dopravce vám není schopen na "jednotku měny" vypočítat náklady na konkrétní spoj ... počínaje tramvají a konče letadlem ...

0/−3
21.1.2016 7:41

M97a63r75i28a62n 73P43e51š65t46a 6218288528168

Samozřejmě, že se dá očekávat určitá volatilita nákladů na palivo, ale v zásadě to spočítat lze velmi přesně. Máte fixní náklady, máte variabilní - většina z nich se nevyvíjí dramaticky v průběhu ročního období. Kromě toho i cena paliva se dá zafixovat na rok určitě.

Společnosti nekalkulují cenu se ziskem - kalkulují náklady a ceny nastavují v zásadě vždy nad ní s výjimkou nějakých marketingových akcí. Samozřejmě používají modely, které se snaží vytěžit z poptávky a současně zohlednit vytíženost a konkurenci. Kde to nevychází - zruší to. Kde se daří, zdraží.

0/0
21.1.2016 7:54

R81i84c25h83a94r86d 49N84a10j21m78a93n 1757666156

Nevím jestli to jde, ale nemůžou si udělat fix na cenu paliva, jako se dělá fix na kurz??

0/0
21.1.2016 7:59

O93l62d90ř24i46c28h 43J93a41n36e80č20e21k 8929116873311

ano to se dělá zcela běžně, píše se to i v článku.

0/0
21.1.2016 9:47

O38l40d93ř37i43c39h 39J68a20n58e78č75e16k 8829786663831

když si teď koupím letenku na prosinec, tak zaplatím v tuhle chvíli nabízenou cenu a co se do té doby stane s cenou ropy mě nemusí zajímat. takže mně stejně jako dopravci může být jedno, jakou část ceny činí položka 'přepravné' a jakou které jiné příplatky.

0/0
21.1.2016 9:47

R60o51m58a37n 37J68e63s51c31h52k68e 9158385727175

Z Brna do Mnichova zavedli leteckou linku. Viděl jsem v televizi letěli na spoji 3 lidé. A nezlevní to. Já neletěl 40 let letadlem. Nelituji toho.

0/0
22.1.2016 19:22

R20o90m71a47n 35J20e66s28c61h84k77e 9178835247645

Mne zajímá výsledná cena. Ať si tam započítají co chtějí. Buď to chci nebo ne.

0/0
22.1.2016 19:24

M29a97r41i53a19n 49P46e72š11t13a 6348728918178

Palivový poplatek byl jakýsi marketing pro růst cen. Nyní je trošku přítěží, ale ten profit za to stojí. Stačí se kroutit, a když se nakupuje, není moc co řešit.

0/0
21.1.2016 7:55

H85o10n15z29a 15H67r95o91m16a29s 1575497837392

Aerolinky hlavně mají kontrakty na naftu předplacené třeba 5 let dopředu takže samozřejmě nemůžou den ze dne zlevnit. I když by samozřejmě chtěly...

+1/−2
21.1.2016 7:07
Foto

J75o51s90e55f 66N16o86v48a16k 1965285978698

Priklad? Z obrovsky spolecnosti American, United, Alaska a Cathay nemaji zadne priplatky za palivo. Platite pouze ruzne dane, zalezi na zemi a letisti. Jako kazda akciova spolecnost, je zde touha vydelat co nejvice penez, coz se v posledni dobe dari. Je naivni si myslet, ze je zde touha zlevnovat. Pouze konkurence muze prispet ke zlevneni.

+2/0
21.1.2016 7:20

H54o98n45z32a 84H92r35o53m98a77s 1115637197962

Ty co jste nejmenoval.

0/0
21.1.2016 7:22

R33i16c34h34a60r98d 61N42a34j60m43a27n 1347116976

Nemusíme chodit daleko.Co třeba naše slavna solidární daň 7% z příjmů nad 106000? Taky mela byt dávno zrušena. ..

+2/−2
21.1.2016 7:00

T61o97m32á85š 69D35v47o16ř82á35k 7635896137321

A většina si řekne, až budu mít 106.000,-Kč, tak to rád/a zaplatím:-)

+1/0
21.1.2016 7:24

M52a23r53i13a96n 89P24e10š71t93a 6468698918658

Čí je to chybě, že ji nemají? Kde udělali chybu, ti co to mají, že musí platit jakési výpalné z úspěchu.

0/0
21.1.2016 7:47

R21i71c51h75a10r51d 10N25a12j41m32a36n 1967686286

Vždyt to není zase tak moc. A s tímto příjmen (a aby vydržel) jsou spojeny mnohem vyšší výdaje než když jsem měl průměr.

0/0
21.1.2016 7:55

M50a34r44i71a39n 12P17e29š72t31a 6138188468978

Je to nesystémová penalizační daň. Samozřejmě vyšší příjem nese vyšší náklady na udržení.

0/0
21.1.2016 7:57

M59a91r32t65i54n 50D71y63t22r23y12c79h 7524964508701

Když je to tak zlý, tak proč nevyděláváte méně? ;-D

0/−2
21.1.2016 8:43

R74i62c27h40a53r53d 22N35a30j36m18a63n 1317136776

proc to minus Martine?

0/0
21.1.2016 7:37

M47a90r78i14a80n 39P14e41š23t76a 6778708328578

Aerolinky jsou hladové. Po bídě posledních let při vysokých cenách ropy se teď můžou nacpat. A lidi kupují. Ceny letenek fakticky vůbec neklesly v porovnání před pěti lety. V zajímavých destinacích právě naopak. Přitom servis klesl - oba dotázaní ČSA i Lufthansa už nedají ani bagetu, k pití je voda, zbytek si zaplať a při tom nejsou ani zdaleka nejlevnější. A šilhají už po zavedení poplatku za zavazadla. Na evropských letech zmizel rozdíl mezi low cost a "full service" aerolinky. Až přijdou horší časy, budou mít opět těžké problémy.

+2/0
21.1.2016 6:56

M36i31r63o32s31l60a38v 54Z29i67k16m48u20n40d 6348242627988

Aerolinky jsou hladové ... hladoví jsou zaměstnanci aerolinek požadující vyšší mzdy, hladová jsou letiště požadující více za přistávací poplatky, protože mají zaměstnance, kteří taky požadují vyšší mzdy, zvyšují se náklady na bezpečnost ...

a to jsou letečtí dopravci ZVÝHODNĚNI proti jiným dopravcům, protože neplatí spotřební daň z leteckého paliva ...

0/0
21.1.2016 7:37

P90e20t33r 41T60y28č46k89a 6445582849262

Letos ropa nahoru nepujde takze Blue Style se jezky napakuje.

0/0
21.1.2016 6:27

T76o74m50á12š 71D10v86o98ř98á81k 7275196457581

A co s těma ježkama budou dělat?:-)

+1/0
21.1.2016 6:47

J46a74k90u92b 11K88a62m24e71n41i46c12k89ý 4139142837706

kdyz lidi kupuji, tak neni duvod zlevnovat

0/0
21.1.2016 6:14

P93e95t43r 50C38h72v69á37t61a24l 4752982910384

No, je hezké jak se mluvčí airolinek kroutí jak žížaly.;-D...ale správně by měli odpovědět, že cene se neodvíjí od nákladů, ale od poptávky....jsou-li zákazníci ochotni cenu respektovat, je správná.... pokud ne, budou ji muset snízít....R^

+16/0
21.1.2016 5:42

J16o32s24e68f 10N24o53v65á83k 6373240592789

ale to se nerado říká v konkurenčním prostředí. a oni to řekli, sice jinak, ale řekli

0/0
21.1.2016 6:41

M70i34c96h96a95l 93T96r56i25s49k25a 2940457272337

houghton lake, michigan. 47c/gallon

0/0
21.1.2016 5:38

T73o36m47á48š 71D49v18o94ř66á87k 7455826557491

Strančice, 26,50Kč/l

+3/0
21.1.2016 6:26

M40a59r23t24i23n 89J65o36n26á78š 3134961405585

Mainburg u Mnichova, 0,89/l nafta

0/0
22.1.2016 14:06

M17a74r52t15i77n 35Š41p20á10t75a 1210174311264

Aerolinky se chovají jako naše čerpací stanice. Když se zvýší cena ropy druhý den je benzin dražší a jde to po korunách, ale když ropa rapidně zlevní tak to jde po halířích a ještě nejprve musí vyprodat "drahý " benzin kterého mají tanker...

+15/0
21.1.2016 5:14

T11o39m18á58š 23D10v74o19ř64á81k 7305146427171

Sám bych to neřekl lépe:-)

0/0
21.1.2016 6:27

P10e31t68r 67T51y77č46k58a 6235912779772

Samozrejme.Kdybys mel benzinku tak bys to delal taky. Protoze bys chtel vydelat.

+2/0
21.1.2016 6:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.