Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čech profesionálně špehuje číšníky. Učil se u šejka v Emirátech

Vypadá to jako práce snů. Skvěle se nají a ještě si nadprůměrně vydělá. Prostějovský rodák Martin Fryč tajně chodí do českých restaurací, aby si zahrál na běžného hosta. Přitom však detailně sleduje chování obsluhy, kvalitu jídla, prezentaci i čistotu podniku. Neobvyklé profesi se učil u šejcha v Emirátech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13a63r82o33s46l34a55v 77K47o88v98á11ř61í25k 4368553140500

Takže je to lůzr co si vymyslel práci a jelikož nemá zákazníky, tak si musel ještě zaplatit reklamu jak je to super práce a dělá jí za průměrné peníze.

0/0
5.2.2016 15:11

O40n20d44ř48e90j 81Š42i86n97d78l75e55r 2887258386575

Není pří jeho povolání publikování jeho fotografie s jménem (podle kterého určitě naleznete další) poněkud kontraproduktivní?

+7/0
1.2.2016 2:37
Foto

P25e72t31r 17M44o60o85s 6472125727

Třeba pracuje v přestrojení (pokaždé jiném);-)

+1/0
1.2.2016 9:21
Foto

A49l69e67š 57K39o35d97y92t53e71k 7714638713

Když chce hodnotit restaurace, možná by se nejprve mohl naučit držet příbor :).

http://www.novinky.cz/zena/styl/232370-jak-stolovat-v-nobl-restauraci-a-neutrhnout-si-ostudu.html

0/0
31.1.2016 20:47

J10a90k59u36b 76H11a91j98n83ý 1710148983633

Možná to dělá právě proto, aby byl více "mystery"? ;) Což je naopak velmi chytré.

+2/0
1.2.2016 9:47

M33i96l16a79n 34H95a46r28v41á71n28e49k 6481490562958

[>-]

0/0
31.1.2016 13:45

I70r66e85n61a 10P31l26a83c34h19e45t20k72o65v97á 1636584756120

spravnej restaurater je na place od nevidim do nevidim, takze tyhle sasky k nicemu nepotrebuje. kvalitu si ohlida sam

+3/−5
28.1.2016 23:41

M11i85l73a47n 74Š27m53o67l29í40k 3857374612440

A kolik je tu těch "správnejch restauratérů" ? Spousta majitelů může být v práci 24 hodin, ale když nevidí co mají vidět, je to houby platný. Profík jim může otevřít oči.

+3/0
30.1.2016 18:17

M13i22c15h27a47l 63M12i79l32l55e24r 9596352549752

a kdyz ma podniky 2 nebo 3? I restaurateri s jednim podnikem maji rodiny, s nimiz se chteji videt, i restaurateri s jednim podnikem musi byt cas od casu nepritomni za ucelem obchodnich jednani. Kdo nema zadny spolehlivy personal, asi proto, ze si spatne vybral, bere to nejlevnejsi a sam mizerne plati, ten to musi odrit sam od nevidim do nevidim.

Za sasky tyhle kontrolory povazuje prevazne "pracant" ktery se boji prace a ktery vi, ze pred inkognito kontrolou jeho prace neobstoji.

+3/0
30.1.2016 20:07

P73a64v90e71l 47P55o19k95o29r20n44ý 3557620959538

...tiež plánujem po zavedení EET vytvoriť podobnú profesiu: daňový stalker, celý deň budem nakupovať a potom informavujem MF, kde minister pochopí, že moj plat v zrovnaní s daňovým únikom, ktorý som odhalil je iba malina a tak sa stanem managerom celého týmu, vidím to pozitívne, ja rád bonzujem a špehujem:)

+1/0
28.1.2016 19:49

L80a83d75i68s52l92a45v 20D22i98b30l63í27k 5328248903980

Tak a teď má jeho fotku veškerý personál...leda že by se maskoval jako Horác alias Hogo Fogo z Limonádového Joe

+3/0
28.1.2016 15:29

K74a93r64e24l 87U92r25b85a17n 2134174481839

Pokud má někdo restauraci a není na place, tak to nikdy neuhlídá. Tenhle placený bonzák ničemu ve výsledku nepomůže. To by ho tam musel posílat každý týden. Rv

+5/−5
28.1.2016 10:10

M77i17c43h75a59l 84M32i80l29l80e59r 9476342559772

uslo ti, ze ucel sluzeb "mystery shoppers" vubec neni pravidelne hlidani podniku. To je skutecne na majiteli, pripadne jeho nejspolehlivejsim zastupci - managerovi ci rediteli.

Jedna se o jednotlive prostourani, ekvivalent letacky. Vysledek da majiteli dostatecny obraz co se deje a kde je treba zjednat zlepseni. Zavedeni zmen a pravidelne hlidani je na nem.

Obvykle po nekolika mesicich si majitel objedna dalsi podobnou letacku, aby videl jestli se to zlepsilo, nebo zda zamestnancum otrnulo a zase praktikuji stare moresy.

Pouze lenosi a takovi, kdo vedi, ze jejich prace neobstoji pred zraky inkognito kontrol by protestovali a nazyvali to "placenym bonzactvim". Normalni lide to berou jako kontrolu kvality.

+8/0
28.1.2016 11:10

J95a94r52m56i69l51a 77P53í26c69h86o75v36á 5162387174143

Nebojte, pomůže. Dělám stejnou práci, jen pro obchodní řetězce. Někdy byste se až divil, co se v řetězcích najde za věci, od nahnilého zboží přes prošlé až po bordel na prodejně. Přesto, že tam je vedoucí a měl by na to dohlížet, se tak neděje. Všechny nedostatky musíme nafotit, aby to nebylo tvrzení proti tvrzení. Situace se teda postupně zlepšuje, ale některé prodejny jsou na zabití.

Akorát toto není zas tak královsky placené, jako práce toho pána z článku.

0/0
5.2.2016 9:05

J60a46n 84C20h87o48b40o23t 5693738559237

Namyšlenost českých pinglů nezná mezí. Klasická voda z kohoutku je jen třešničkou, ale kyž něco donesou špatně, nebo amíchají tatarák místo aby se zeptali a potom za mističku kečupu napočítají dvacku a na námitku odpoví světovým "To jste první, kdo si stěžuje. Chcete ještě něco", je to nejen na po hubě, ale i na ten vyhazov. Tak zažito v pezionu Slunečná Louka na Lipně a je to velká škoda, protože jiný personál na jiných směnách byl perfektní, jídlo špičkové a ceny na tu úroveń velmi dobré. A pak přijde šichta dvou nedouků a takhle ten dojem ze5ere.

+4/−1
27.1.2016 17:19

K15a75r62e46l 47S88v21o59b60o77d41a 9109634273166

Ne, že bych částečně nesouhlasil. Ale za účtování vody nebo míchání tataráku podle mě nenese číšník zodpovědnost.

0/0
31.1.2016 22:32

J71a19n 94C73h89o73b54o86t 5873708679177

U tataráku se všichni ostatní kolegové ptali, jak ho chceme. Jen tady ta to zaspala a pak byla arogantní. Ohledně té omáčky...myslím, že cáknout dip do kalíšku bylo v jejich možnostech a majitel, se kterým jsme se měli možnost se setkat o pár dní dříve, taky dělal dojem velmi solidního gastronoma a ne zlatokopa, co naúčtuje každé ukápnutí z nosu.

+1/0
31.1.2016 23:06

J56a22r43o10s76l31a40v 20Z92a34j38í88c 1277278571530

S tatarákem naprostý souhlas. Pokud není v jídelním lístku označen jako namíchaný, potom se obsluha prostě musí zeptat jak to chci. Případně mne upozornit, že pouze míchají (pohlreichovská pakárna), abych si objednal něco jiného. Takto jsem měl zkažený večer ve Staročeské krčmě v Dejvicích. A místo omluvy jen krčení ramen.

0/0
5.2.2016 8:28

P81e14t83r 56P70e41t68r 6133742108653

Jinde ve světě je běžné, že se dávají slušná dýška a místo číšníka je slušně vydělávající. U nás mají minimální plat a na dýškách almužnu, protože většina čechů dýška nedává. No a pak si ti stejní češi stěžují, že se obluha chová jak póvl..

0/0
5.2.2016 15:55

J49a59n 88C74h75o78b80o63t 5473268779647

Vy musíte bát jeden z nich... Dýška, sodruhu, jsou za zásluhy. Ne slušné chování až za dýška.

0/0
5.2.2016 15:56

B77e33n 16P22a47v79k15a 1557723257101

To bych ten jeho úspěšný business fakt chtěl vidět. Děravé boty, ale hlavně, že se zadarmo nají.;-D

+1/−11
25.1.2016 21:57

M15i82c85h21a46l 24M52i39l35l76e65r 9896602149582

"Děravé boty, ale hlavně, že se zadarmo nají."

Mas asi pronikavejsi zrak nez Bystrozraky, protoze na tech fotkach zadne boty videt nejsou. Nebo soudis podle sebe?;-)

Za snedene jidlo je mozne platit, muze byt dano zdarma a v nekterych pripadech je clovek za jidlo placen. Pokud jsi presvedcen, ze pan dostal jidlo zdarma, moc se mylis. On za nej v podniku zaplatil.

Pak mu byly proplaceny vylohy a dostal za svou praci zaplaceno. Tudiz on je za snedeni jidla placen.

"Fryč se ve svých dvaceti letech dostal k práci na obří výletní lodi pro čtyři tisíce lidí, která plula na Havaj a Aljašku. Postupně se propracoval na manažera baru"

Ackoliv se pise, ze nejvetsi vliv na jeho dnesni zamestnani ma jeho zkusenost z Emiratu, ovlivnily to uz jeho zacatky. Na zajezdnich lodich totiz vladne prisna disciplina pro sluzebni personal a vysoke pozadavky ve sluzbe zakaznikum. Jsou neustale kontrolovani a hodnoceni. Zvlast ti, kteri pracuji na lodich frekventovanych velkym % americkych turistu jsou vycepovani v kvalite sluzeb. Na tom zalezi jejich postup.

S manzelkou jsme se pred nekolika lety plavili na jedne z americkych lodi ve Stredozemi. Alespon /3 pasazeru byly z USA a Kanady. Mezi sluzebnim personalem a v jednom z butiku bylo nekolik Cechu a Cesek. Vypraveli nam, jak ze vsech paszaeru ti nejnarocnejsi jsou Americane, v nekterych pripadech az nesmyslne. V takovem prostredi se vypracovat na managera baru (jako pan Fryc) ci restaurace svedci u uspechu a pracovitosti a dotycny dostane dobre osvedceni, kdyz odchazi jinam.

Proto take se dostal do sluzeb sejka v Emiratech.

+9/−1
26.1.2016 4:00

M62i20c46h62a19l 37M13i49l15l33e64r 9296302329682

2/3 pasazeru

0/0
26.1.2016 4:02

M53i91c33h59a83l 90M88i67l43l48e93r 9866512879222

je videt i z vylevu dole, ze Kapral patri ke skupine lidi, jejichz pracovni vykon by zrejme nesnesl vnejsi kontrolu, tudiz jsou mu "mystery shoppers" znacne proti srsti;-)

+4/0
26.1.2016 15:36

D42a54n 18H87o27l94i18c19k16ý 5724110436791

Tak hlavně by si páni manažeři měli uvědomit, že český člověk již dlouhá léta dělá pouze do výše svého platu.;-)

+4/−3
25.1.2016 19:25

M87i81c94h31a16l 65M32i72l66l11e30r 9676732519122

to je ten zasadni rozdil v pristupu mezi ceskym clovekem odchovanym totalitnim dedictvim a clovekem v zemich, kde nezazili totalitu a kde je nadale zvykem si vazit zakazniku a klientu. !!

Prezivajici odkaz totality totiz doposud drzi radu ceskych zamestnancu v presvedceni ze "ja delam jen do vyse osobniho souhlasu s mou vyplatni paskou a ani carku navic. At si zakaznik treba trhne nohou nebo si jde stezovat do lamparny Hlavniho nadrazi, jestli se mu to nelibi. Za to malo co mi plati se prece pro nej nepretrhnu!".

Naopak v zemich, ktere nezazily socijaaaalisticke hospodarstvi a odjakziva maji soukromne vlastnictvi podniku chapou, ze uspech podniku a tim i jistota zamestnani pro kazdeho zamestnance zavisi na respektu podniku vuci zakaznikum a dobrych sluzbach.

+14/0
26.1.2016 3:40

M24a25r49i61o 61T92r89n19k21a 6420153738450

Ale prd. Vsade sa robi za co si zaplateny ale je rozdiel ze vami v spomenutych krajinach to navyse sa zaplati

0/0
26.1.2016 17:01

R27a85d82e57k 18Š79t61e53n71c79l 2852640489746

vy jste asi nežil a nepracoval v západní Evropě, jinak byste takto nemluvil...

0/0
5.2.2016 12:41

M53a86r30i53o 52T16r93n89k32a 6490803868960

Este raz ale prd. Videl, robil, zazil. Takze mozem posúdiť. Koncis o 18.00 tak vtedy aj skoncis

0/0
5.2.2016 13:08

P71e82t88r 11V90i86n89t49r24l46í20k 3646714491

možná v západních zemích dostávají přece jen více peněz, alespoň tolik, že nemají existenční problémy přežít.... ono vyjít sám s 13.000 čistého je fakt těžké, když vidím číšníky, určitě nechci aby se chovali arogantně, ale když je nic často nemotivuje, není se čemu divit... tohle platí i o majitelích, je to tudíž o lidech, když je majitel nezaplatí, pak není často ani chuť pracovat...

0/0
3.2.2016 11:28

J70a52n 69B74a95l53o25u64n 6337220602310

neřekl bych že je nic nemotivuje, jelikož v mnoha případech si na spropitném, číšník vydělá další měsíční plat, a jelikož výše spropitného je závislá na jeho chování, měla by to být dostatečná motivaci, pokud vynechám možnost kariérního postupu (přestupu do prestižnější lépe placené restaurace)

samozřejmě záleží jak má podnik nastaveno nakládání se spropitným

0/0
3.2.2016 23:17

P39e87t36r 63V43i75n30t81r89l69í82k 3776934771

Tady těch ideálních stavů je fakt málo, proto to píšu, skvělých top číšníků jistě není sto procent, asi jako žádných zaměstnanců, ale pŕavd pro ten nízký plat je to často demotivující, a když uz se najde top číšník, nemusí být top restaurace, která ho zaplatí, celkově ale myslím, že jsou restaurace v ČR na dobré cestě ve zkvalitňování

0/0
3.2.2016 23:21

M58i35c39h49a19l 87M79i65l33l47e62r 9736842429812

PS. minus jsem dal pristupu ceskeho cloveka

0/0
26.1.2016 4:03

J17a59n 76V49o69t56a11v23a 3604130447439

mluvte za sebe.

0/0
26.1.2016 9:06

J89o59s11e69f 90K80a27p94r88a35l 6825123719512

NAZÝVEJME VĚCI PRAVÝMI JMÉNY. Výše zmíněný mysteryshopper je prachsprostý placený práskač. Avšak nenechme se mýlit že tito mystery shoppeři chodí jenom po restauracích.Toto je jenom špička ledovce. Kritika a sledování restaurací již jaksi patří kčeskému folkloru a proto nikoho tak nezamrzí. Již se ale tak nahlas vmédiich neprezentuje, že podobní"shoppeři" sledují i prodavače, zaměstnance mobilních operátorů, úředníkyna přepážkách, pracovníky servisů, řidiče dopravních prostředků, lékaře, učitele, atd. Dokonce existují agentury, které zaměstnávají pozorovatele, kteří infiltrují dopracovních kolektivů. Pak zpravidla po zkušební době odejdou a vypracují hodnocení podle předem zadaných kritérií.Agentura poté vše zpracuje a podá zaměstnavateli hodnotící zprávu. Samozřejměže je v zájmu bdělosti a profesionality agentury vždy nutné něco odhalit anavrhnout řešení. Zaměstnavatel pak samozřejmě takzvaně vyvodí důsledky.

Takže totalita skrytého strachu z toho kdo je kdo a co kde nahlásí pokračuje a bohužel i rozmáhá. Práskačství se ale nyní nově zakrývá líbivými názvya sofistikuje se. Dokonce je jak vidno legálním a uznávaným byznysem. Lidi vzbuďtese! Kdo jste nečetl román GeorgeOrwella:1984 tak doporučuji. Existuje i stenojmenný film.

+4/−20
25.1.2016 15:04

J72i64ř88í 11P68u89t87í10k 7828193153382

Ano, nazývejme věci pravými jmény. Je spousta restaurací, kde personál krade. Je spousta restaurací, kde je přístup obsluhy naprosto příšerný - jak k obsluze hostů, tak k vybavení restaurace (ubrusy, příbory, WC atd.). Již 26 let se snažíme vyhnat socialistické návyky, ale jde to dost pomalu. Aplikujte si to i do ostatních oborů. Ano, jsou instituce, které to dokážou zneužít a jít ad absurdum (napadá mě sledování pokladních v supermarketech), ale o tom tento článek není. To není o skrytém strachu, ale o tom, že se jedinec a nebo víc takových nedělá to, co má, obvykle má ještě plnou hubu keců o tom, že on to rozhodně dělá správně a nejvíc mě dojme hláška "za tím si stojím".

+13/0
25.1.2016 15:38

M33i30c57h22a77l 46M74i54l89l15e31r 9766702919662

"......podobní"shoppeři" sledují i prodavače, zaměstnance mobilních operátorů, úředníkyna přepážkách, pracovníky servisů, řidiče dopravních prostředků, lékaře, učitele, atd."

Ucitele sleduji skolni inspektori a pokud nevis, ti to delali uz za Rakouska- Uherska.

Take zrejme nevis, ze na zapade je "mystery shopper" zavedeny uz MNOHO LET a vis PROC??

Protoze tam lide jsou zvykli na vyssi kvalitu sluzeb a podstatne slusnejsi jednani se zakazniky a klienty, nez bylo praktikovano za totace v lido-demo. Funkce techto zamestnancu to pomaha udrzovat.

Lide, kteri se proti tomu ohrazuji a nevic proti tomu drskanti jsou

a) lenosi a flakaci, kterym jdou rucickly od prace pryc

b) podvodnici, kteri se obohacuji na ukor podniku

3) osoby zvykle na mizerne sluzby z let totality a nechapajici, ze zakaznik a klient si zaslouzi lepsi jednani a sluzby!!

+12/−1
25.1.2016 16:11

B47o91h80u75m73i77l28a 83M45a33j59e43r53o55v88á 4767901634

Z totality pan Miller utekl ale furt nám tu do toho kecá stejně jako automechanik Vávra

0/0
4.2.2016 19:04

M62i56c95h46a76l 56V46e37s27e60l67ý 1423219

Dokud budou všichni zaměstanci zákaznických služeb přistupovat ke každému klientovi jako k "tomu dalšímu otravovi, co je tu zase", bude i nadále potřeba využívat takových najatých špěhů. Není to všude špatné, ale všude to má daleko k ideálu a všude je co zlepšovat. A co se týče restaurací, mělo by v nich být zážitkem nejen jídlo, ale celkový servis a prostředí.

+8/0
25.1.2016 16:21

J39a76n 33V49o17t11a43v41a 3594150467219

Vážený pane, román 1984 pojednává o úplně něčem jiném. Pojednává o totální ztrátě svobody myšlení. Tomu se povolání mystery shoppera neblíží ani na míle.

+7/0
26.1.2016 9:05

J87o28s12e30f 97T10r37n40k23a 9189442697109

14 minut cibulačka z poledního menu v prázdné restauraci :-))))))) 26 minut hlavní chod :-)))) ....tam bych na obědy chodit nemohl. Na "Zimáku" v Kolíně máte polívku- denní menu do 2 minut na stole, jakmile ji dojídáte...automaticky přistává hlavní jídlo....

+12/−1
25.1.2016 8:09

P24a34v39e46l 59D66v25o12ř22á29k 8662309157808

My, co chodíme na nádraží na svých 12 výčepních desítek, tuto službu nedokážeme zcela adekvátně ocenit.

+21/0
25.1.2016 6:29

H75o56n32z12a 51F59á34t88o37r 2449165284600

Možná to úplně nedomyslel, když se rozhodl pro rozhovor...

+8/−2
24.1.2016 20:45

J39a12r96a 31R42a62n49k 1921766149931

Tak jsem akorat zjisila, ze je zde samy zcestovaly odbornik a labuznik, temer kazda druha restaurace v CR by jim mela by navstivena a nebojte se, zitra uz si jeho oblicej pamatovat nebudete:-/

0/0
25.1.2016 0:16

J10i48r31i 19Z74u98z44a98ň92á28k 4618820893156

Takovou funkcí placenou platí jenom hlupák,který neví jak to chodí v CS restauracich udejta která firma provádí tu hloupost,t se přihlásím za 1/2 mzdu.;-D

0/−18
24.1.2016 14:59

M92a20r74t34i95n 93D39y41t16r85y10c24h 7964344678651

S Vašimi vyjadřovacími schopnostmi je myslím i poloviční mzda v podstatě krádež... ;-D Zbytek je podle mne vaše čirá závist, tak obvyklá v internetových diskusích.

+17/0
25.1.2016 9:03

P87a97v52e37l 12K12r37a25l 4248389989172

Kolik majitelu svola poradu a bodem jednani bude tento speh, kde majitel ukaze zamestnancum jeho fotku s komentarem "na tohodle bacha"?

+1/−17
24.1.2016 14:03

M34i41c76h28a17l 25M49i51l73l67e80r 9196642689422

uniklo ti, ze jsou to prave majitele, kteri toho pana angazovali aby jim vyzkousel personal v jejich vlastnich podnicich.;-D

Logicke mysleni neni tvou silnou strankou, vid?

+21/0
24.1.2016 16:06

J45a18r59a 11R20a41n37k 1401636399611

Budete se divit ale jinde ve svete to funguje uz leta, pochybuji, ze nekdo diky fotografii zde, vyhazi pul personalu a uklidi zachod, na to by museli nasi lide vice mrmlat.

+2/0
24.1.2016 23:58

R13a89d81i59m 20N67e93b32e16l 5746185809179

Tak teď už asi s tou tajnou profesí skončil, když jej teď už zná celý internet )

+5/−2
24.1.2016 10:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.