Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Wi-fi se drahám prodraží. V railjetech zaplatí víc než v pendolinech

V době padajících cen elektroniky je to malý paradox - České dráhy zaplatí za montáž technologie pro připojení k internetu ve svých vlacích railjet více než před čtyřmi lety za zasíťování pendolin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P62a66v98e88l 78B48l42a42ž46e14k 6131581726661

Myslím, že kvalita připojení by vzrostla, kdyby se to všechno udělalo jako v Německu, Dánsku či já nevím kde ještě všude - zpoplatnit připojení...

0/0
14.3.2016 8:19

T42o69m37a60s 45N19o22v88y 7498976578

to wifi bude konecne fungovat v dobe ked uz ma pomaly kazdy clovek pouzivajuci internet, beztak svoj net v mobile.. Uzitocne akurat pre turistov na romingu

0/0
26.1.2016 21:55

J81a39n 91J91e39m27e33l20k89a 1615410

Polovina, resp dvojnásobek přístupových bodů - myslím, že to je ten rozdíl, proč to v Pendolínu funguje a jinde moc ne.

0/0
25.1.2016 17:51

O66l58d28ř17i54c28h 75J76a85n10e21č22e36k 8879136673751

ČD railjety a WiFi to je jedna velká katastrofa ;-(

Že mají mít WiFi bylo přeci jasné dávno před tím, než se začaly vyrábět, tak jak je možné, že ještě ani více než rok po uvedení do provozu není ještě ani zadaná zakázka? Rv

0/−2
25.1.2016 9:24

L34i58b73o27r 11Z41a96v19ř50e50l 8169866781472

wifi je v každém vlaku zbytečně drahá a zbytečná věc. Každý má mít připojení svoje, !!když chce cestovat a brouzdat po netu. Takto se jen zbytečně mrhají peníze z kapes daňových poplatníků. Ale to by zase pár parazitů co daně většinou neplatí kvičelo

+1/−4
25.1.2016 10:20

Š82i14m10o13n 77D42a37l63e93c22k71ý 8210564706265

Nikdo to z daní neplatí. Pravda, že velká část příjmu drah pochází od státu a krajů za poskytování veřejné dopravní obslužnosti. Teoreticky tuto službu může poskytovat kdokoliv, skutečnost je ovšem taková, jaká je o tom se svámi nebudu přít. Další věc, že rakouské railjety na té trase s wifi jezdí a měla by tu být jistá standardizace služeb. Pokud chcete používat notebook a zrovna nemáte smartphone, který vám vytvoří hotspot, tak mátě smůlu. A v neposlední řadě je wifi daleko spolehlivější a rychlejší pří vyšších rychlostech vlaku.

+3/0
25.1.2016 10:46

O64l14d35ř59i57c85h 40J87a24n64e27č31e97k 8149776683891

přesně tak, anebo prostě chcete použít cokoliv, neomezená data sice zaplacená máte, ale nacházíte se zrovna mimo stát, v němž je máte zaplacená.

spolehlivost WiFi vs. vlastního připojení - ano, odzkoušeno mnohokrát. navíc železniční dopravce má většinou nasmlouván příjem od více operátorů, takže ve slaběji pokrytých místech stačí, když máte síť jednoho z nich - se svým internetem jste vázán na svého operátora.

když sedím ve vlaku, kde WiFi je, většinou se raději připojím přes něj, i když mám svoje.

0/0
25.1.2016 10:54

O17l61d37ř18i36c84h 35J34a48n69e63č60e55k 8899836353921

a když jedete vlakem do zahraničí (což je navíc většinou dlouhá cesta, při níž internet rád využijete)? roaming zdarma ještě nemáme. i když se obávám, že ho budeme mít dříve, než WiFi v railjetech.

"mrhají se peníze z kapes daňových poplatníků", "zbytečně drahá a zbytečná věc" - a proč ho tedy soukromníci v dálkových vlacích mají všude a hrdě to prezentují? že ČD z Prahy do Ostravy jezdí dvojnásobkem spojů a za poloviční cenu než před nástupem konkurence, to zbytečné mrhání není? 8-o Rv

0/0
25.1.2016 10:49

V84a45c79l37a31v 61H51a25j85e47k 3606209399

Je otázkou za jakou cenu to Siemens nabídl. Navíc se jednalo o převzetí opce ÖBB a je i otázkou zda ti to měli nasmlouvané. Posledním faktem pak je, že na soupravy je i nějaká záruka, která jakýmkoliv cizím zásahem padá.

0/0
25.1.2016 11:36

O59l26d53ř80i14c94h 42J17a38n29e10č34e18k 8259756373681

chcete tvrdit, že ČD musí čekat 2 roky (nebo jak dlouho), až záruka vyprší, aby internet mohly namontovat? ;-D

a proč tedy nemusí ÖBB?

já nevím, jestli ÖBB měly své jednotky osazené příslušnou elektronikou hned z výroby - spíš o tom pochybuju, protože kdyby ano, proč by nebyla v těch pro ČD, když to je vlastně tatáž výrobní série, jak správně sám říkáte, z téže zakázky? a pokud ano, myslíte, že ÖBB za WiFi u svých cca. 60 jednotek zaplatily tak přemrštěnou cenu, že se toho ČD raději zřekly, že si to zařídí samy?

a netvrďte mi, že ÖBB potřebují jinou elektroniku než ČD, zvlášť když v soupravách ÖBB funguje WiFi i na českém území.

ať už je to jakkoliv - ten fakt, že v railjetech má být WiFi, je znám už mnoho let. takže je opravdu ostuda, že tam dosud není.

0/0
25.1.2016 12:13

V74a43c94l14a28v 41H87a61j84e98k 3856929499

Nevím, ale pokud ÖBB nechtěli přijít o záruku, tak musely objednat montáž WIFI nejspíš přímo u Seimensů, a pochybuji, že by případná cena pro ČD od Siemensů byla nižšší nebo alespoň stejná než ta od ČD T. a v této rovině to pak nemá časově rozumné řešení.

0/0
25.1.2016 15:40

L46u73b23o19š 19H47o16l73í85k 5877920852550

Věděl by někdo z diskutujících, jak je připojení vlaků provedeno - zda využívá mobilní operátory (přímo) nebo přes infrastruktutu SŽDC?

Koncem roku jsem jel do Žiliny EX143 Hutník a internet fungoval jen na hranice - dál ani ťuk, zpět v Pendolinu bez problémů celou cestu.

(Pro rejpaly - moje mobilní připojení od O2 fungovało tak 10% cesty, hlavně kolem větších měst, a to většinou 2G).

0/0
24.1.2016 23:40

P26a79v13e22l 46O74b86d27r72ž27á25l34e40k 6846644298282

SŽDC nemá infrastrukturu, která by se na to dala využít. Rozhodně ne GSM-R pokud na tohle narážíte.

0/0
25.1.2016 6:49

M94a56t24ú88š 81B36e20n98a16k 9388304932883

žeby zakázaný dátový roaming? !!

0/0
25.1.2016 18:30

A54l12e28š 72L24i18s58o71v62s20k15ý 9329738562972

Mám dojem, že třeba na trati Brno-Praha není všude ani mobilní pokrytí, natož internet. Když voláte, tak po pár minutách to skončí, jelikož není signál.

0/0
24.1.2016 23:11

K83a77r62e51l 53F66i92l45i70p 3668445530920

Toto ovšem není způsobeno signálem mobilních operátorů, ale hodně tomu pomáhá jeden prostý fakt skříně vagonů jsou z většiny plechové nebo hliníkové a okna jsou obvykle zatmavena což znamená opět další kov v skle oken. Signál vysílačů tedy nemá moc prostoru k tomu, aby se dostal do vagonu. Výsledek vagon je v podstatě Faradayova klec tedy minimální signál.

+5/0
25.1.2016 3:34

F23r39a46n66t32i82s72e23k 16M67r69z56e70n55a 3425455198659

Hromadne diskusi protina jeden nesvar :-) diskutujici si mysli, ze jim ve vlaku ponezi jejich vlastni 2,3,4G internet.

Ne, nepobezi. Moderni vlak je velka uzemnena plechova konzerva, navic ma pokoveny okna a je tak dokonale odstineny od jakehokoliv vnejsiho signalu. Takze sotva opustite nadrazi, tak si ani nezavolate, natoz internet. A jedine reseni je protlacit ten net z venku pres wifi dovnitr.

0/−2
24.1.2016 23:06

T17o78m21a24s 37N75o78v50o31t61n65y 1561164796645

A proč teda ve vlaku běžně volám i se připojím na 3G? Tam kde je samozřejmě signál, ne někde v lesích před Blanskem.

0/0
25.1.2016 1:50

K64a58r32e73l 47F98i89l82i84p 3778205910940

Záleží na mnohém vzdálenost vysílače, použitý kmitočet a technologie a pak i typ vagonu v kterém jedete repas Béčko tedy vagon s koženkovými sedačkami nebo cokoliv původního před rokem cca 1995 bude mít skla jen tvrzená těmi projde signál lépe než zabarveným sklem okna.

+1/0
25.1.2016 3:39

P82a20t59r10i61k 10K36o73u80b97a 3122702870815

Wifi jsou dneska akorat pro socky v dobe neomezenych tarifu, nechapu ze nekdo jeste vubec na telefonu nekde honi pomalou wifi.

+3/−9
24.1.2016 22:26
Foto

J60a21n 56V58a61l89a90l15í95k 6196719700656

no ta wifi je někdy daleko rychlejší než net od nějakého mobilního operátora ty socko

+6/−2
24.1.2016 22:38
Foto

J26a95n 36V46a27l82a82l66í20k 6116659930156

jo a který oprátor má neomezená data????

+1/−1
24.1.2016 22:39

P52a90v83e60l 30O12b59d27r39ž71á37l28e58k 6126134768242

Hodně. . Ale u všech dříve či později zjistíte, že slovo "neomezeny" chápou trochu jinak :)

Nicméně u firemních tarifu nejsou neobvyklé limity typu 15-20 gigabyte/měsíc a to se už celkem za neomezené dá považovat.

Na železnici je spíš problém to pokrytí mimo města.

+1/0
25.1.2016 6:53

F49r37a90n43t20i77s54e60k 83M86r14z24e49n19a 3905635558469

Jste asi nejel poradnym vlakem. To by jste vedel, ze ten vlak je tak dobre odstineny, ze signal uvnitr ma jen ve velkych mestech a jeste blby. Wifi v pendolinu bezi luxusne po trase Praha Kosice a na slovensku je vam cesky neomezeny tarif k h... "Socko".

+4/−1
24.1.2016 22:51

R10o31m45a88n 68P20o48l86á33č97e27k 5686799795

Pomalu ale jistě vyplouvá na povrch, že soutěže nejsou všespasné viz odpočivadla na dálnicích a i ve vlacich to není extra výhra...

Navíc wifi je opravdu luxus... V zahraničí to není tak běžné a nebo pokud už free wifi je tak těžce osekaná s časovým limitem na den..

+3/−2
24.1.2016 21:54

J89a95n 60K38o13b70ě41r23s39k98ý 1450256551123

Nejsou. Důkazem je modernizace tratě Zábřeh-Jeseník kde sice vyhrála nejlevnější nabídka, ale stavba skončila fiaskem. A v Polsku by mohli vyprávět jak po příchodu více dopravců se neuznávají jízdenky a člověk musí studovat desítky tarifů aby vůbec někam dojel, protože cestou musí použít x dopravců. I tohle přinesly soutěže. Takhle rozhodně ne.

+8/0
24.1.2016 22:06

R61o46m63a12n 64P13o55l78á60č67e79k 5946339535

Asi tak... Pokud by to bylo např. jako v PIDu a nebo IDS JMK, kde si koupím lístek v centru města a je mi úplně jedno jestli lezu do busu DP a nebo Franty z horní dolní tak v pohodě, ale současné provedení je opravdu tragédie...

+2/0
24.1.2016 22:35

J55a43n 25K17o33b34ě53r57s62k60ý 1830156861903

Ale jo, někde to funguje (PID, IDS JMK, IREDO). Ale problém je že jen někde. Ty soutěže fungují třeba v Bavorsku. Jenže tam mají jednotný tarif. To u nás splněno není. A to může být docela problém.

+1/0
24.1.2016 23:31

O45l52d53ř64i45c97h 70J60a62n65e24č76e43k 8279106693321

"v Bavorsku mají jednotný tarif" - ano, zemský pro regionální dopravu (tzn. neplatí ve vlacích IC/EC/...). ten v dnešní době mají snad už všechny české kraje.

rozdíl je v tom, že v Bavorsku žádný jiný tarif než ten jednotný zemský neexistuje. zatímco v ČR sice je krajský tarif vždy k dispozici (pokud jedete v rámci kraje), ale krom toho má většina dopravců navíc tarif vlastní, který je leckdy levnější - a z toho je ten chaos.

navíc české kraje jsou (oproti Bavorsku) velmi malé, takže na ten jednotný krajský tarif stejně nedojedete daleko.

0/0
25.1.2016 11:00

M75i18r68o82s65l29a17v 31Z77i44k14m83u13n27d 6598252637438

Podobně to funguje ve Švýcarsku ...

0/0
25.1.2016 8:25

A17l23a25n 58Ř34e81p93k79a 4595916

Radši ať zaplatí za internet víc, než ať to je ultra levné ale zároveň by byla kvalita jako v Regijetu :D

+2/0
24.1.2016 21:50

J56a89n 36K57o91b37ě18r95s27k18ý 1780336461423

Těším se, palubní portál v Pendolinu jako jediný na českých kolejích funguje stejně jako internet. Za kvalitní internet který ani v zahraničí není ve vlacích samozřejmostí ČD R^ a určitě vyzkouším.

+7/0
24.1.2016 21:25

K67a62r66e76l 59M47o64k60r78y83k 3926568173

wifi je to poslední co mě ve vlaku chybí ..

+5/−4
24.1.2016 20:11

R26o83m86a87n 85P69o25l73á86č18e55k 5906759195

To je taky pravda. A ti ultra pracovně vytížení si u svého operátora můžou pořídit mobilní Net. :-)

+1/0
24.1.2016 21:58

T63o97m55a63s 82A76u81g90u71s24t27y29n 6227376951210

To jsou zase bláboly. Nikdo jiný se nemohl přihlásit, ale vítěz se domluvil se Icomerou... To přece mohl udělat kdokoliv jiný ne?

+2/−1
24.1.2016 20:10

J51a63n 45S29ů90r22a 4405293923632

Zjevně nemohl. Zkuste hádat, kdo je oficiálním distributorem Icomery v Česku. Fakt, že jeden vůz stojí u ČD o polovinu méně, než druhý, jste nějak opomenul...

+1/−1
24.1.2016 21:07

T31o68m79a53s 20A84u83g37u11s61t33y29n 6197786341350

no s matematikou taky asi velký kamarád nejste...

BTW: Kdokoliv se mohl domluvit s nekym jinym nez s Icomerou ktera neni jedina, kdo podminky splnuje

0/0
25.1.2016 19:20

J21a71n 70M65a57n86d76í75k 2658913551557

Když to zadávají sami sobě (Telematice), tak mi to zas tak hrozné nepřijde. Stejně tak mi nepřijde zas tak automatická wifi ve vlaku, v zahraničí často není nebo něco stojí (v ICE 5 euro). Za wifi ČD palec nahoru

+16/0
24.1.2016 19:10

R27a50d67e35k 70J29a55n23a20t27a 9145416454832

Ano, je zvláštní, proč zákon omezuje možnost zadat práci vlastní dceřiné společnosti ...

I kdyby to bylo předražené, tak ty peníze navíc de facto "zůstanou ve firmě", tak co.

+8/0
24.1.2016 20:06

J36a43n 86S32ů53r65a 4945653103682

Jistě. To by ještě musela být jistota, že si to ČD-Telematika udělá sama se ziskem a neprodá zakázku jinému dodavateli. A 30% Telematiky nepatří ČD. Takže jinými slovy, z koruny zisku dodají třicet haléřů někomu jinému.

0/−1
24.1.2016 21:09

T58o36m15a43s 90N14o86v28o39t37n20y 1591934966575

Mohu Vás ujistit, že v Telematice z tého zakázky panuje opravdu veliké nadšení. Slovy jednoho zainteresovaného člověka - bude to prů... jako mraky a ještě ztrátový. Mimochodem, docela by se v článku hodila informace, jak mají wi-fi pořešené rakouské soupravy, kolik to stálo ve srovnání s námi, případně zda by to nemohlo být dodáno již od výrobce Railjetů než teď vrtat do vlaků dodatečně.

+2/0
25.1.2016 1:54

O88l33d21ř25i93c67h 38J29a72n60e42č87e43k 8479896603611

ano WiFi v ČD railjetech je průšvih od samého začátku. vždyť že tam být má bylo jasné ještě než vůbec začala výroba (narozdíl třeba od pendolin, která jsou přeci jen o něco starší). nevím, jak to měly ÖBB, nicméně railjety vyrábí Siemens a ten by technologii dodat uměl.

0/0
25.1.2016 11:06

J50a98n 75S44ů23r22a 4325153393842

Siemens to nabídl za 15 milionů Kč :-)odmítnuto, protože ČD

0/0
25.1.2016 12:36

V12a17c73l75a49v 89H73a64j41e83k 3506169109

Mistře a tuto informaci máte odkud??? Ke mně se doneslo, že Siemenns chtěl dvojnásobek toho, zač to udělá ČD-T

0/0
25.1.2016 19:03

L30u16k42á81š 57M26u53s79i48l 5763578182943

To je panečku zase zlodějina!!!

Špičkový router max. 3 000,-Kč a špičkový modem do 5 000,-Kč. Budu rozhazovat, moc rozhazovat, dám tam tedy do každého vagónu vlastní router, to máme při 10 vagónech 30 000,- a k tomu 15 000,- za modely, ať máme všechny 3 operátory zaráz - tedy 50 tisíc za HW a ať nežeru, dalších 50 za montáž.

KOLIK ŽE MAJÍ TĚCH SOUPRAV?!?

+4/−6
24.1.2016 18:56
Foto

J30a23n 74V21a87l19a63l81í36k 6216989830926

Zatímco jeden vůz v menší zakázce vychází na necelých 200 tisíc

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/wi-fi-do-vlaku-se-draham-prodrazi-doz-/eko-doprava.aspx?c=A160124_154442_eko-doprava_san

0/0
24.1.2016 19:08

T96o68m82a57s 76A21u43g97u55s37t80y39n 6747886851150

nikdo Vám nebránil se do tendru přihlásit :-P

+2/−1
24.1.2016 20:09

V62l40a25s67t53a 68V59r88á29n94o40v52á 7288933935427

;-DRv;-D;-D;-D

0/0
25.1.2016 0:00

T96o63m 28J83u95r89e10č46k73a 6965742855935

No ještě že to nemontuješ ty. Stačí se podívat, jak ta Wi-Fi "funguje" u takového RegioJetu, tam je čověk rád, že načte vůbec stránlu, zatímco u ČD to valí bez problémů celou dobu...

Btw předpokládám, že ten tvůj "špičkový router a modem" má všechny atesty pro použití v drážní dopravě, splňuje veškerou elektromagnetickou kompatbilitu a umí využít víc sítí najednou. ;-)

+12/0
24.1.2016 20:14

J80a23n 30S77ů75r72a 4805833263492

ČD není jen pendolino. Zvláště v modernizacích z Prasu a ze zakázek bez soutěže pro ČDT běží wifina skvěle:)btw, RegioJet prochází velkým upgrade wifi. Cena je nezajímavá:)

+1/−3
24.1.2016 21:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.