Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Každý čtvrtý autobus je už na plyn, stát pro ně chystá další dotace

Velké dotace a levný provoz díky prakticky nulové spotřební dani výrazně pomohly prodejům autobusům na stlačení zemní plyn (CNG). Stát je chce dotovat i letos.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M43a72r67e61k 74Š40i73m60o56n 2964507118608

Plyn? Teď? Když je ropa skoro zadarmo a plyn může Putin kdykoliv zastavit (což asi neudělá, protože to by Rusko zkrachovalo).

0/0
25.1.2016 19:38

M26a23r24e67k 71J46a38n23e21č92k69a 1397716693561

MHD by mělo jezdit standardně na alternativní palivo. V našem menším městě je to naprostý standard už několik let a nevidím v tom žádnou konspiraci, spíše plus, protože jet za takovým autobusem je pak mnohem příjemnější, než čuchat ten smrad z nafty ;-)

+1/0
25.1.2016 15:53

M78a24r75e56k 48Š61i52m64o11n 2544207408128

To není z nafty, ale z bionafty. Ta smrdí maximálně.

0/0
25.1.2016 19:38
Foto

K84a10r92e67l 25M98a33l30ý 6566844530751

Dotace kohokoliv/cehokoliv = cesta do pekla

+1/0
25.1.2016 11:49

J22a72n 32V79a96l31o13u69c27h 6812427308920

No jo, když po sto kouscích koupili v Brně a Ostravě, to čísílka naskakují... Jen jsem zvědav, zda jim EU taky pomůže, až bude potřeba tu třetinu vozového parku za nějakých 12-15 let zase během roku-dvou nahradit. Asi ne, takže to bude jezdit rozvrzané až 20 let (tak jako jezdily Karosy z posledních centrálně řízených dodávek z let 88/89).

A tak se místo pravidelné obnovy koupí megadodávka CNG "ekologických" autobusů (které se ale od nafty liší jen tím, že stejný objem emisí má jen jiné složení), sešrotují se busy, které by mohly ještě léta jezdit (i nízkopodlažní, které by se daly prodat jiným dopravcům, což ovšem podmínky dotace neumožňují, takže starší vysokopodlažní busy vesele jezdí), a úředník je spokojený (protože věří, že za 15 let, kdy bude potřeba koupit 100 autobusů, už u "malého" komunálního" korýtka nebude)...

+5/0
25.1.2016 11:13

J61a98n 73J57e22m23e60l15k36a 1375210

Podle nařízení EU se údajně musí busy kupovat co 9 let. Spotřební ekologie.

0/0
25.1.2016 12:44

I10v12a 23K72r46i36s32t39o32f79o36v88á 7295843132322

Velké dotace a levný provoz díky prakticky nulové spotřební dani výrazně pomohly prodejům autobusům na stlačení zemní plyn (CNG).

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/autobusu-na-plyn-u-nas-rychle-pribyva-d8p-/eko-doprava.aspx?c=A160124_173537_eko-doprava_suj

.

Češtin opět pláče. ;-D

0/0
25.1.2016 10:29

P17e70t84r 13B66e71z74s63t98a59r71o43s70t92i 2709846443211

Jediný na plyn, co se dalo nazývat autobusem byl TEDOM druhé řady, vše ostatní je jen parodie pro Euro Hujery, nejede, natáhne, často na dílně, neumím si představit plyn Sorku po deseti letech, ale ono ani klasiku...

+1/0
25.1.2016 9:13

P79e94t17r 39B33o89c58e13k 1977226342200

Já chci autobusy na plyn v Praze - aby se mě a dětem líp dýchalo.....

+2/−1
25.1.2016 9:12
Foto

B53r71o18n89i52s44l50a33v 53G37a36b59r72y86š 2632879671

Tak orodujte za trolejbusy, ty nevyfukují vůbec nic.

+1/0
25.1.2016 9:56

M38a19r50t53i18n 15K17a25r77á47s93e53k 9638723618388

Trolejbusy jako novostavba jsou extremne drahe a problematicke (jsou vhodne hlavne na huste linky, kde ale praha ma uz dneska tramvaje)

0/0
25.1.2016 10:32
Foto

B88r15o10n34i80s50l36a44v 20G67a51b68r57y66š 2452369701

Za tím, co jste napsal, si skálopevně stojíte?

Proč tedy nejezdí tramvaje do Bohnic a jezdí tam linka 200 (423 spojů za den)? Tramvaj by ostatně nahradila další linky, které mají více než 250 spojů. Proč už není linka 137 jako tramvajová (444 spojů za den)? Nebo linka 193 (403 spojů za den)?

Pokud mi někam jezdí více než 200 spojů v obou směrech, vyjde to na trolejbus. Pokud více než 350, vyjde to už na tramvaj. Je to spočítané i ekonomicky ověřené. Jistě, prvotní investice do trolejbusu je sice drahá, ale to se Vám vrátí, protože čím víc trolejbusů, tím menší jednotkové náklady. Plzeň to pochopila, Řím v Itálii to pochopil, Praha a Chomutov nikoliv.

+1/0
25.1.2016 11:04
Foto

T45o69m13á82š 65D45v66o11ř74á74k 7955566797881

Tedy nevím, je to to tak správně: "pomohly prodejům autobusům"?

0/0
25.1.2016 8:31
Foto

T64o74m30á82š 80D63v63o86ř87á82k 7165426497621

Jako, že mi není jasné komu tedy pomohly. Prodejům nebo autobusům?

Jo, kdyby pomohly prodejům autobusů, tak to je jasné:-)

+1/0
25.1.2016 8:32

I48v67a20n 11S66t82e28c13h 8571547327690

Proboha, nechtějte po redaktorech, aby ovládali češtinu, a již vůbec ne, aby si po sobě přečetli to, co stvořili. Jsou placeni za psaní, nikoli za kontrolu nebo opravy.

0/0
25.1.2016 8:48

I43v33a 15K75r39i86s40t77o85f92o36v83á 7645723162572

Taky mohly pomoci prodejcům autobusů. ;-)

0/0
25.1.2016 10:31

I80v29a 76K33r94i13s61t17o63f94o88v95á 7705613262742

A ještě stlačení plyn... ;-D

0/0
25.1.2016 10:30

R59o21m29a39n 80P22o52l29á11č71e76k 5556409365

Jak řekl klasik uvidíme... Zatím všechny akce dostat do busů cokoliv jiného než naftu skončilo hurá akcí a návratu k naftě.

Jinak následný nákup busů je celkem logický... Když už se dají miliony na čerpací stanici, tak už je lepší mít víc busů co mi na to jezdí.

0/0
25.1.2016 8:25

M46a93r75e69k 31Š37i77m98o73n 2394717978218

Někdo tady navrhoval trolejbusy, podle mě jsou nejen v Praze linky, kde by se to vyplatilo.

0/0
25.1.2016 19:41

J44a96n 44J16e34m75e60l33k53a 1525760

Pro města je to sice lepší, pokud to nahradí smradlavé disely. Dotace dotace dotace. Opravdu kuriozní je Chomutov, který po 20 letech investice do trolejbusů směřuje k rozhodnutí je zase zrušit, že je to prý nevýhodné.

Tak pokud se na to dívají, že ta trolejbusová síť spadla někde z nebe, cng dostanou s 95% dotací - ta opět z pohledu Chomutova spadne někde z nebe (daňového poplatníka), pak to z jejich pohledu vypadá asi strašně výhodně. Ikdyž mě to rozum nebere. Ale co, pak za 9 let, až se za 5 let zvedne spotřební daň na plyn, si vezmou zase 95 % dotaci na bateriové elektrobusy. V EU je něco špatně.

+2/0
25.1.2016 8:22
Foto

B76r68o76n57i32s33l36a15v 75G37a58b94r29y11š 2402879961

Není to nevýhodné. Ale co byste chtěl od politiků? Ti přece neumí počítat a nemyslí na budoucnost.

0/0
25.1.2016 9:59

J60i47ř89í 67J81o10z18a 3318663640511

Trmi elektrobusy jste mi pripomel MHD v Marianskych Laznich... zde chteji nahradit trolejbusy prave elektrobusy... to je logika, ze?

0/0
25.1.2016 14:37

J78i78ř12í 91J50o98z91a 3618603300751

V Chomutove jdou do busu na CNG takovou vervou, ze jimi nahradi trolejbusy...

+1/0
25.1.2016 5:25

P49e13t65r 31Š83e85b12e24s15t93a 1865636724

:-):-):-):-):-)R^R^R^R^

0/0
25.1.2016 8:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.