Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česko je autobusová velmoc. Loňský rok byl rekordní

Není to zdaleka tak viditelná část tuzemského automobilového průmyslu, ale daří se jí neskutečně. Dokonce tak, že žádná jiná země na světě nevyrábí v přepočtu na tisíc obyvatel tolik autobusů jako Česko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36a25r84o48s78l95a73v 67D46o11s71t52a70l 2294421765279

Ale to nejsou české továrny. To jsou zahraniční továrny na ůzemí české republiky.

25.1.2016 20:04

R72o80m23a50n 11S98t81o73n88e55k 1779573899271

no a?

25.1.2016 20:22

L25u59m13í88r 61V88i46t59h32a 2867537616752

SOR je česká firma, jen motory používá IVECO

25.1.2016 22:21

M44a73r38t10i12n 73K13u26ř65í83t42k22a 6747836488955

Vzhledem k tomu, že se jedná o obrazné přirovnání, tak bych volil spíše počet autobusů na obyvatele. Přirovnání k tisícovce spíše naznačuje, že si autor hraje na něco, co není.

25.1.2016 18:26
Foto

V31l84a21s67t52a 80C35o54u69f38a87l 7647829449635

To je jen věc matematiky, pane kolego. Stačí si číslo 0,43 vydělit tisícem. Pokud si lépe představíte, že na jednoho člověka připadá 0,00043 autobusu, je to na vás.

25.1.2016 18:43
Foto

V27l23a55s30t97a 53C80o49u57f86a52l 7227439469145

Také to může být 4,3 autobusu na 10 000 lidí, abychom si nepředstavovali šroubečky a pérka.

25.1.2016 18:56

M29a76r70t75i83n 90K31u75ř63í75t31k56a 6737576138735

Pokud by se to počítalo matematicky přesně, tak ať se to vztahuje třeba ke kopě na druhou, ale v případě obrazného přirovnání se mi jako vhodnější počet autobusů na obyvatele.

25.1.2016 19:04
Foto

V38l10a10s96t58a 57C69o91u75f32a41l 7397289949925

Co je na tom složitého? V CZ žije 10 000 000 lidí. Vyrobí se 4300 autobusů. Včil už je to jen věc dělení. Můžeme to nechat tak, jak to je, přepočítat na 100 000 lidí, přepočítat na 10 000 lidí, na 1 000 nebo na jednoho. Já si nechci představovat ani 0,43 autobusu a vedle toho stojící 1 000 lidí, ani 0,00043 autobusu a u té hromádky součástek jednoho člověka. Mě stačí informace, že se vyrobilo 4 300 autobusů.

25.1.2016 19:11

P82ř42e36m90y82s45l 16L72u86k43á32š 2335532440771

;-D;-D

26.1.2016 21:47

J59a91k82u39b 48K47n15e46c13h31t27o23v16s90k24ý 3980446341572

Hlavně, že v Ostravě jezdí samé Solarisy

25.1.2016 17:43

J35i62n90d24ř76i82c54h 64M93o34r70á24v46e67k 31M 3875633785356

Tak dle mě jsou kvalitnější jak SOR a stejně drahé či levnější jak bývalé Karosy..Kvalita za rozumnou cenu..

25.1.2016 18:48

M22i63r43e93k 31G54a78j24e87r 5581806519170

Vyroba autobusu je narocna na lidskou praci, takze maji firmy u nas vyhodu levne pracovni sily. A v konkurenci vychodoevropskych zemi jsou Cesi velmi dobri.

25.1.2016 17:27

R34a19d19e29k 33K39o90p24a70r 4648591802199

Líbí se mi, jaká moudra zde padají.

Něco o montovnách (že se nenapadají všechny automobilky světa, které jsou také montovnami, nebo si jako fakt myslíte, že se třeba v Mnichově, nebo Wolfsburgu vyrábí každý šroub?)

Pak ještě něco o kvalitě.... Já teda nevím, ale kdyby to bylo tak hrozný, tak si to asi nikdo nekoupí, ale nejsem odborník na autobusy

A závěrem na to, zda se jedná o české firmy. SOR je např. ryze český. Ale i kdyby nebyl, tak myslím, že lidi v Libchavách jsou rádi, že tam je že mají kde hákovat.

Ale to zdejší rozumbrady nezajímá.

25.1.2016 15:54

M95í56r98a 68K33r92a20t80o54c32h23v98í57l 8306559374744

Že se s tím SORem pořád ztrapňujete.

www.justice.cz Většinový podíl vlastní firma v Praze, která je většinově vlastněna firmou v Brně, která je většinově vlastněna zahraniční firmou. Ale to vás v hospodě nanaučí pane Kopare;-D

25.1.2016 17:29

B50r15a75n88i71s38l42a21v 77Z43o55c95h30a 7485719398701

Český človek bol vždy zručný. A koľko Česko malo rôznych slávnych značiek výrobkov, z ktorých mnohé sa mohli stať svetové a konkurovať nemeckým, holandským a francúzskym. A kde sa podeli? Pokupovali tie fabriky Nemci a Francúzi a spravili z toho montovny a riadia to z Paríža alebo z Berlína alebo dokonca zo Soulu. V 40. rokoch si Češi zvolili Moskvu, zbavili sa Nemcov a stratili konkurencieschopnosť v priemysle a hospodárstve. České banky vlastnia tí, čo po vojne nemali čo jesť: Rakušania a Taliani. Kde je zašlá sláva Živnobanky? Stratila sa v ideológií KSČ a vo večnom bratstve so ZSSR. Strojárstvo vlastnia Nemci a Kórejčania, elektrotechniku Japonci, poľnohospodárstvo Slováci, resp. jeden Slovák a Prahu a štátnu kasu vlastní tiež, Karlove Vary Rusi a tak by sme mohli pokračovať. A to, čo je dnes na predaj, začali skupovať Číňania. A jediná radosť zostala v štatistickom rekorde vyrobených autobusov. Gratulujem.

25.1.2016 15:51

M72i68l27a41n 58K22l28o24u24č38e64k 9964197399436

Mne je treba fuk kdo vlastni nasi firmu, dokud mi plati mzdu.

25.1.2016 16:14

B93r25a36n83i40s14l30a67v 36Z39o89c81h42a 7465989368921

Rakúsky robotník ju má však trikrát vyššiu a pritom v 1938 ju mal možno o tretinu nižšiu. Hovorím o tom, ako sa to mohlo stať.

25.1.2016 16:39

M59i84l90a84n 64K16l32o73u26č75e53k 9244287829236

No a co, pokid by tu firmu vlastnil cech, vetsi plat by stejne nedal

25.1.2016 16:50

J46o45s65e86f 54K56o12p85e41c64k95y 9724312815

Rakusan ma taky dost jine naklady nez Cech a mohlo se to stat velice jednoduse diky 40ti lete neschopne vlade rude luzy...

25.1.2016 16:56

B37r42a80n90i64s69l26a79v 57Z12o40c71h77a 7175409148901

O tej rudej lúze predsa píšem. Reálny plat je ale stále vyšší Rakušanov.

25.1.2016 17:02

P81a24v70e97l 28M10a62t70o16u15š38e87k 5970327508364

Za vlády KSČ nebylo Československo ve výrobě dopravních prostředků (nemyslím auta) moc pozadu za západní Evropou. Stačí se podívat třeba na tehdejší lokomotivy Škoda, které byly ve své době špičkou a dodnes je na nich (dokonce na jedněch z nejstarších) závislá železnice nejen v Česku.

25.1.2016 16:19

B10r93a92n25i81s46l90a57v 75Z28o85c38h51a 7255399188341

Ja sa nesporím o technickej zručnosti českých robotníkov a ume inžinierov. Vyrobiť kvalitný výrobok je jedna vec a to Češi vždy vedeli. Druhá vec je ho predať a pružne reagovať na trh, t.j. fungujúce a konkurencieschopné trhové hospodárstvo a to po vojne opustili (spolu s nami, Slovákmi v rámci Československa), ale bol to viac-menej český výber. Chcel som len povedať, že Češi si po vojne vybrali nejakú alternatívu smerovania krajiny. Získali národný štát, ale zaostali v hospodárskej sile, ktorá ako vidíme sa dosť ťažko doháňa. Samozrejme na hodnotenia dlhodobého vplyvu na chod českých dejín si musíme počkať.

25.1.2016 16:37

F34i91l81i48p 67S66i43r62o90t11e98k 9202739282231

Češi si vybrali zhruba to, to si vybrali o něco později Švédové, Norové a do značné míry i ti Rakušáci. V roce 46 se nevolilo pro zákaz živnostníků ani pro uzavření hranic. Všechno ostatní se rozhodlo někde v Jaltě a možná v roce 45 u Plzně, kde se Američané zastavili na dohodnuté čáře. Na to měli Češi nulový vliv, stejně jako Slováci nebo východní Němci.

25.1.2016 17:52

P41e49t36r 80B39e19z96s65t41a33r16o70s33t43i 2839766623221

Právě, stačí se podívat Albatros x 01, 103 versus gorila , M 131 x Uerdingen... Pak prijdeme na to, že holt v Německu to bylo o dvě třídy jinde...

25.1.2016 16:39

P57a88v96e26l 43M28a54t35o58u48š83e10k 5550767188214

V Německu měli v první řadě v lepším stavu tratě. Proto so mohli již dávno dovolit vyšší nápravové tlaky (498 x 01). On je taky rozdíl vyvíjet vozidlo s potenciálním odběrem 40 kusů a 400 kusů. U srovnání elektrik je hlavní rozdíl v tom, že porovnáváte naši čtyřnápravovou a německou šestinápravovou. Objektivnější pro srovnání s řadou 103 by byly lokomotivy podobných parametrů dodávané ze Škodovky do SSSR. Rozhodně si ale nemyslím, že by Němci tehdy byli o dvě třídy jinde.

25.1.2016 16:48

B20r37a83n89i80s52l93a82v 83Z81o35c43h36a 7915679678241

Problém bol v tom, že české výrobky vlastne na svojich trhoch nemali konkurenciu, lebo boli jediné. V ZSSR im nikto nekonkuroval. Keby zaostali výrobky západných Nemcov, tak by ich prestali kupovať. A keď český podnik potreboval dodávateľa, tak ho ťažko v socialistickom nedostatkovom hospodárstve hľadal. Západný Nemec si z dodávateľov mohol vyberať a stanovovať podmienky. To všetko sa muselo na kvalite prejavovať. Nehovoriac o plánovanom riadení v podnikoch.

25.1.2016 17:01

P42a21v15e64l 51M51a20t47o21u63š70e17k 5920487168244

Mohl si vybrat, ale moc to nedělal, asi mu velela nějaká hrdost. Nebo byly celkově jiné podmínky. Pokud vím, v Německu jezdily lokomotivy (obecně žel. vozidla) německé, v Rakousku rakouské, ve Francii francouzské atd. To, co se děje dnes, tedy aby jezdilo všude všechno, tehdy z daleka běžné nebylo.

25.1.2016 17:15

J55o35s72e65f 34K38o67p18e54c31k60y 9434712105

Jedine v cem jsme byli schopni konkurovat za dob rude chatry byly lokomotivy a to jeste po strance technicke a nikoliv uzitkove. Vozy i jednotky byly zastarale uz v okamziku, kdy je soudruzi vyrobili...

25.1.2016 16:54

P24a21v91e42l 87M61a74t98o14u72š41e48k 5690157828284

Jak se to vezme. Jednotky 451 a 452 (EM 475.1, 2) byly naopak pokrokové tím, že byly nízkopodlažní. To je u nás na železnici dodnes málem neznámý pojem. Klasické vozy jsme u nás moc neuměli, to je pravda. Ale ony německé vozy ze stejné doby nebyly zase o tolik lepší.

25.1.2016 17:01

B22r74a41n93i30s76l21a41v 50Z75o85c75h96a 7435969878851

Ja ale porovnávam predvojnové značky oproti súčasným v európskom kontexte.

25.1.2016 17:06

J76a90n 70K92o80v56á72č 7352939595727

Češi si nic nevolili, o rozdělení Evropy po 2ww se rozhodlo v Jaltě.

25.1.2016 17:22

J61a61n 96K29o47v48á48č 7412319965677

Ale to zbavení se Němců byl samozřejmě chybný krok. Ta nevědělaná lůza potažmo často i ze Slovenska je nikdy nemohla nahradit.

25.1.2016 17:27

J29a89n 24K31o55v20á97č 7232379745977

nevzdělaná ;)

25.1.2016 17:28
Foto

V50o81j28t15e37c51h 81P59á47n56i50k 26S81r77. 5241341784777

Jednému nerozumiem.

Článok, ktorý podtrhuje výnimočnosť ČR vo výrobe autobusov vo svetovej kvalite - a väčšina diskutujúcich má negatívne príspevky. Je to normálne? Vy nie ste na úspech Karosy hrdí???

A, iba tak, medzi rečou: Ak by v Karose nebol pri jej privatizácii v čele zodpovedný. odborne fundovaný a predvídavý riaditeľ, mohla dopadnúť tak, ako väčšina našich podnikov - ich rozkradnutím a zánikom.

25.1.2016 15:35

P94a57v48e54l 55S93o12b72o90t42k51a 5790824

Z tuzemské Karosy je dnes Iveco.

Ale jinak máte pravdu, kdyby Karosa zůstala v českých rukou, tak se to rozkradlo a stroje odvezly do šrotu.

25.1.2016 15:47

K60a59r33e85l 97S77t65r29ž43a13n79o25v17s81k43ý 1728145735

To je mi ale statistika. Když vezmu autobus rozložený na díly, odvezu ho do Vatikánu a tam ho sešroubuju, stane se hned Vatikán největší montovnou autobusů na světě na počet obyvatel.

25.1.2016 15:24

M42i83l88a58n 96K13l91o42u72č59e42k 9484187689156

Ano a co má být? Pogratuluji Vatikánu, kolik vyrobí autobusů a kolik lidí tam dostává mzdu a firma za ně odvádí peníze státu.

25.1.2016 15:40

P15e70t43r 30B27í90l47e79k 7983387389155

Vidím sama česká firma ...spíš mělo znít největší montovna na světě,,ale to už nezní tak hrdě...

25.1.2016 15:09

M50í74r77a 94K90r56a68t47o15c49h76v70í74l 8886949844334

Iveco a SOR - český výrobce?;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

25.1.2016 14:54

R55a82d69e41k 16K48o75p37a11r 4698521242919

Co je na SORu nečeského? Majitel je český, firma sídlí v Čechách....

25.1.2016 15:23

P50e77t96r 73B63e36z32s83t64a53r27o21s45t67i 2649926533561

A to je tak vše...

25.1.2016 16:12

M26a57r83t24i15n 81N32e79r43m71u55t 9247297678769

Zajímalo by mě, kolik domácích součástek používá např. Nokia....

25.1.2016 16:14

M62í34r84a 29K96r90a31t30o95c33h97v15í87l 8876369394694

a peníze? Kam jdou nákladové položky, zisk a daně? Co je na Ivecu nečeského? Koukám, že se tu na mně sesypali chytráci z hospody;-D

25.1.2016 16:58

M45í75r98a 67K75r92a92t82o68c81h14v51í50l 8916969124914

Třeba většinový podíl, který vlastní firma, ktrou větčinově vlastní zahraniční firma;-D www.justice.cz

25.1.2016 17:20

M77í89r12a 68K68r36a28t65o62c92h18v58í33l 8746559824294

Slavný český SOR;-D;-D;-D

25.1.2016 17:24

M84í58r31a 10K62r65a18t36o13c18h61v48í91l 8816579234904

Třeba většinový podíl, který vlastní firma, kterou většinově vlastní zahraniční firma;-D www.justice.cz

25.1.2016 17:22
Foto

V85o43j61t78e42c17h 40P41á56n36i39k 88S60r32. 5801761934197

Mirečku, jaký výrobce je Škoda Auto?

25.1.2016 21:11

P76a27v42e55l 88R49a12t59h10o24u56s10k53ý 6260759751

"Dokonce tak, že žádná jiná země na světě nevyrábí v přepočtu na tisíc obyvatel tolik autobusů jako Česko."

V přepočtu na dva tisíce obyvatel to vychází jak? Nemůžou prostě normálně napsat "v přepočtu na obyvatele"?

25.1.2016 14:47

J60i64ř96í 84Š32a78f87á92ř 5321345609988

Když už jsi takový šťoura, myslíš na jednoho? Blbý co??;-D

25.1.2016 14:50

P73a29v11e25l 20R15a62t14h23o67u11s15k89ý 6920159791

Jasně že na jednoho. To je snad normální, ne? Měříš rychlost v kilometrech za 3 hodiny, hustotu v kg na 7 nebo 1000 metrů krychlových a podobně?

25.1.2016 15:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.