Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Semafory zdržují a škodí ekonomice, tvrdí britský ekonomický institut

Semafory na silnicích neprospívají ekonomice. K takovému závěru dospěl výzkum londýnského think-tanku Institute of Economic Affairs. Dvouminutové zdržení na červenou znamená roční ztrátu přibližně 16 miliard liber, což představuje jedno procento britského HDP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M49a20r61e78k 39J36a27n66e60č83k41a 1397796693121

Ono vypínání je jedna věc a pozornost řidiče druhá. Již jsem byl několikrát svědkem toho, když kolem 23hod. se automaticky vypl semafor do stavu blikání oranžové, kdy bezmozci za volantem automaticky brali svoji cestu za hlavní, i když to bylo zcela opačně. Co na tom, že tam bylo dopravní značení jako vrata. Po pár velmi vážných dopravních nehodách semafory na té jinak naprosto přehledné a pohodové křižovatce fungují zase nonstop. Takže nelze paušalizovat ;-)

0/0
29.1.2016 15:37

O89l24d65ř58i20c71h 49J19a79n44e52č70e29k 8179916683461

já teda myslím, že škodí hlavně auta ve velkoměstech. ti lidé si neumí představit, jak krásně by se tam bez aut dalo žít.

a že jsou výfukové plyny, hluk a opotřebení brzd lepší než přejeté děti? 8-oRv

že by všem byla dobrovolná kooperace přínosnější je sice pěkné tvrzení, ale fakt nevím, jak té dobrovolné kooperace dosáhnout. víme přeci, že lidé jsou většinou příliš velcí sobci, aby dobrovolná kooperace mohla fungovat ve větší skupině.

je dost řidičů, cyklistů i chodců, kteří neumí ani dodržovat jasně daná pravidla - jak po takových chtít dobrovolnou kooperaci? 8-o

0/−2
27.1.2016 12:32

P92a79t88r85i56k 93K97o73u19b11a 3102382540735

Se mi libi jak podobny kecy vzdycky vyplodi nekdo, kdo jede autem jednou za rok a jinak sedi doma na zadku a bude ostatnim urcovat s cim a kam maji jezdit.

+2/0
27.1.2016 14:08

J27a76n 74D27l59o47u43h27ý 8976100103810

Souhlasím i s těmi retardéry

http://www.stream.cz/uservideo/169815-problemy-milionaru

0/−1
27.1.2016 11:15

J43a85n 64D97l59o68u24h94ý 8466980803260

proč to minus? 8-o;-D

0/0
28.1.2016 10:14

P43e30t67r 83A10s69c48h79e35n70b34r93e53n88n41e31r 6125743812881

V Hradci Králové mají dokonalou kombinaci - kruháč se semaforem

+1/0
26.1.2016 22:43

A84n74t59o21n18í21n 50S41e24b58e36r27a 7953588830399

No to mně stačí že na hlavní třídě ve větším městě, když člověk jeden ca 50-60 Km/hod, tak chytne každou červenou po cestě. Až když jede 70, tak pak chytne zelenou vlnu. Ale to zase rýžuje město na pokutách. Tak si vyberte. .;-O

+7/−1
26.1.2016 20:46

S78t58a27n37i60s29l56a71v 60T70v53r69z 4366927913719

A co třeba jet 35-40? To je rychlost, na kterou jsou semafory stavěné, protože při ní nedochází k neplynulostem způsobeným odbočováním a přecházením přes přechody pro chodce.

0/0
2.2.2016 9:24

A27n91t40o67n69í56n 75S88v29o17b65o75d44a 3164963949152

Stačí udělat inteligentní semafory, aby kamera počítala auta stojící na červenou. Nejblbější je stát na červenou a na zelenou nejede žádné auto. "Ideální" křižovatka je u O2 arény v Praze :-(, tam stávají auta a nikdo nechce do O2 arény

+1/0
26.1.2016 19:51

R12o51m53a57n 54P37o65l28á86č60e46k 5676809145

Tohle je z velké části vina chodců... Zmáčknou si tlačítko a pak si jdou na červenou, ale auta to zastaví...

+1/0
27.1.2016 20:27

A31n65t64o10n13í27n 25S68v32o82b37o18d53a 3634793379532

Chodím kolem občas pěšky, přes tu křižovatku nikdo nejde a stejně se zastaví výpadovka

0/0
28.1.2016 9:51

T72o57m64á34š 50Z48e24m72a64n 3745498824945

Souhlasím i s tím co není v nadpisu -

Nesmyslné pomalé zóny a cyklospruhy a úkor jízdních pruhů.

V Praze cyklsitika nemá valný význam ani v létě, natož přes celý rok, ale cyklopruh překáží neustále.

+5/−2
26.1.2016 19:39
Foto

J38i31ř47í 12S44v19o79b16o93d76a 3882423293697

Nové auto ví o každém jiném autě "půl kilometru" kolem sebe, proč to proboha nezvládne semafor!!! Stát na červené zatím co zelená svítí do pusté odbočky mi přijde v dnešní době nepochopitelné. Tam by mohla být úspora paliva a nervů.

+3/0
26.1.2016 19:24

T29o46m82á11š 47Z58e16m72a19n 3255788794265

Stačilo by aby semafor znamenal "dej přednost" a ne "stůj".

+1/−2
26.1.2016 19:30

J49i37ř48í 52K74o85c36u53r16e69k 6505284695578

To stačí přepnout semafor na blikající žlutou. Značky tam bývají tak jako tak. Aspoň mimo špičku. Ale to ne. Teď je v módě co nejvíc zhoršovat pomínky na silnici a zřizovat červenou vlnu. A aby se takto vzniklé emise vykompenzovaly, tak se omezuje vjezd a parkování.

+4/0
26.1.2016 20:23

J47a78r79o74s90l31a78v 94Č35e80r72v11e33n88k65a 1211318338638

Od toho jsou ale značky! :-)

0/0
27.1.2016 22:33

J92a39k78u55b 34K23o56s 3916262220764

Tak se dá souhlasit. Jsou asi místa kde jsou nutné, ale těch bude menšina.

0/0
26.1.2016 19:15

M41i82l77o11s68l93a38v 50Z86u58b47r 2546117663791

A to ještě nezažili brněnské semafory, to je teprve KATASTROFA !!!!!!;-D

+4/0
26.1.2016 17:11

J72i62ř47í 87K94o47c27u63r76e27k 6675334555608

Kolem Kasáren, žejo? Buď 75-80 nebo 30-35. Jinak si člověk postojí na každém. Což je super, když tam trčí jediný kloubový autobus a čeká na zelenou. Třeba v devět večer.

+3/0
26.1.2016 20:25

M44a38r61e81k 58H48r89u33b31y 6297702821808

Semafory v Praze skodi vic, nez si britsti vedci dokazi predstavit. Kvuli neschopnosti Eltoda je seridit jsou schopne vytvorit kolonu i v noci u lesa8-o:-P

+13/0
26.1.2016 17:04

T45o15m54á84š 76Z87e53m50a92n 3545378274385

Ano na Chodově u Krčského lesa (ehm Kunratického) to opravdu zvládá.

+2/0
26.1.2016 19:31

A24n28t10o83n10í69n 81S88v51o30b85o71d51a 3284893499402

Na Českomoravské u O2 arény to je fantazie, to by měli Angláni vidět a již by nestěžovali :-(. Hlavní výpadovka a na ní semafor, který většinou nikdo nepotřebuje, ale auta zastaví :-(

+4/0
26.1.2016 21:13

K27r26y21š65t81o58f 32L42a90n44í11k 1209510825345

dvouminutove zpozdeni každého auta? podle me by do ztraty měli pocitat jen ty "pracujici" vozy. ostatní se zdrzuji maximalne na ukor svého volneho casu. pochybuji, ze by jejich o 2 minuty delší luxovani ci koukani na TV ekonomice nejak prospelo. mozna vyssi spotřebou elektriny. ale to by zase nebylo ekologicke.

+1/−5
26.1.2016 17:02

P64e29t34r 70J32a47r28o10š 2104911925847

Myslim ze by pani ekonomove brzo zjistili, ze sefinzenyr projektu namotany na kola zleva prijizdejici cisterny, by ekonomiku poskodil znatelne vice.

0/−1
26.1.2016 16:59

M68a22r34t69i63n 10S62t36a21n15ě72k 3428690773506

Misto dementnich semaforu kruhove objezdy. V Anglii jsou mini kruhove objezdy i na malinkych krizovatkach ve vesnicich. Je to bezpecne (bezpecnejsi nez semafory), rychle a hlavne plynule.

+1/−2
26.1.2016 16:45

J19á35n 79K77o10t46ú60č 2166314928286

plynulé??? Na križovatkách s malou intenzitou dopravy je kruháč ešte väčšie zdržanie než semafór. Neexistuje žiadny hlavný smer, každý musí pribrzdiť.

+12/0
26.1.2016 16:48

M26a91r97c25e21l 73G87i73r62e30t65h 6745470205875

Co jsem viděl minikruhové objezdy na silnicích v Anglii, tak to většinou byly jen nesmyslně načmáraný bílý kola uprostřed obyčejný křižovatky, které stejně nikdo nerespektoval a prostě to projížděl.

+2/0
26.1.2016 17:34

T56o23m59á56š 91Z11e53m96a19n 3745298234925

Jo, jasně známe z Kunratic a Libiše na staré Benešovské - pár aut z "vedlejší" upce totálně hlavní.

+1/0
26.1.2016 19:33

J47á17n 15K12o75t45ú82č 2696384948926

To by som rád videl, čo by vedci doporučovali namiesto semafórov. Kruháč? Všetky kríženia mimoúrovňové? Alebo ich rovno vypnúť? Jedno lepšie ako druhé.

Je to asi podobná múdrosť, ako keby niekto vyhlásil, že zastavovanie vlakov v staniciach zdržuje dopravu. Tak radšej nech vlaky nikde nezastavujú, nech vybehnú na trať rovno z depa a pokračujú bez zastavenia až do cieľového depa... to bude potom plynulá doprava.

+1/−5
26.1.2016 16:43

R98o53m95a24n 30B53í59l42ý 5670215895477

A co takhle se řídit značkou tu mudrci. Na většině křižovatek to jde (i když jsou takové, na kterých ne). A pokud to někdo neumí na normální jednoduché křižovatce, třeba ty!, tak nemáte na silnici co pohledávat ! Dnešní řidiči jsou úplný opice. Pak nemají být mrtví na silnicích.

+1/0
26.1.2016 19:19

J56a74n 11H27o71r94s88k50ý 2906590947355

Dalším výstupem z toho "ekonomického institutu" bude, jak zdržují a škodí ekonomice zatáčky a silnice do kopců.

+3/−2
26.1.2016 16:40

M55i24r62o97s12l36a28v 28B27r65o57z47i15k 7391759644247

Tak zaver tohoto institutu neni novinka. Jenom zavedeni 50 KM/H ve mestech, i tam kde to je zbytecne, stoji Ceskou ekonomiku cca 45 miliard rocne, treba kvuli zpomalenym a odlozenym zakazkam zivnostniku a ubytku produktivity prace. Proste silnice jsou a budou dopravne-ekonomicke tepny.

Nejdrsnejsim prikladem opacneho trendu je napriklad Kodan, kde kvuli ekologicko-cyklisticko-zeleneho trendu kleslo hdp mesta za posledni dekadu o 21 procent a rada businessu zdrhla nebo zkrachovala..

+1/−1
26.1.2016 19:27

B86o54h80u57m68i58l 37P73e27s20e73k 6485547123484

Tech 50 km/h je ve městech kvůli tomu, že je to nejvyšší rychlost při které má chodec ještě nadpoloviční šanci na přežití.

+1/0
27.1.2016 8:21

T58o69m68á16š 89Z60e40m41a92n 3715298894275

Jo proč myslíte že se budovaly dánice s limitem stoupání a poloměru zatáček?

Protože stoupání a zatáčky odpravu zrychlují?;)

0/0
26.1.2016 19:35

L63a22d42i28s33l35a14v 14M24a77c86e64k 1348349838257

Ve Švédsku zrušili povinnost mít řidičák. Jen ale pro vyvolenou skupinu lidí.

+12/−1
26.1.2016 16:40

V53í78t 72O63d18l88o44ž70i69l73í62k 8556233877847

Je to úplně jednoduché, semafory mají smysl jen při nadkritické hustotě provozu, kdy je pro auta jedoucí z vedlejší ulice už nemožné bez problémů vjet na hlavní (a pro chodce bezpečně přejít ulici).

Pokud hustota provozu klesne pod tuto kritickou úroveň, semafory by se měly vypínat.

+16/0
26.1.2016 16:38

J48á68n 20K20o14t76ú54č 2256284968436

Vzhľadom na hustotu osídlenia v UK tipujem, že ich problémom nie sú prázdne cesty. Preto je takáto štúdia nezmyselná.

+1/−1
26.1.2016 16:44

V43e91n80d50e65l36í56n 25C48h92l56u36p18a74t77ý 4712584582711

Len ci do toho ekonomovia nezabudli zaratat aj stratu zivotov ludi v produktivnom veku pri podstatne vacsom mnozstve nehod na krizovatkach bez semaforov.

Taketo jednostranne statistiky mam fakt rad.

+2/−4
26.1.2016 16:36

M58a90r36c91e47l 95P24a24v78l48í97k 7631534658749

v rakúsku nzrušili "denné svietenie" ako zbytočné.

+3/0
26.1.2016 16:32

R54a52d88o29s18l36a98v 97K48l91a91u42d12a 5454368144952

... a taky jadernou elektrárnu:-P

0/0
26.1.2016 16:33

T65o56m48á52š 17Z98e43m54a50n 3225768754495

V Německu taktéž - prokazatelně to rozptyluje řidiče a odvádí pozornost od neosvětlených objektů.

+1/0
26.1.2016 21:33

P38a12t69r42i29k 34K82o38u49b44a 3592912860985

Staci kdyz je na semaforu oranzova a nejaka vetsi krizovatka a pulka nemehel nevi kdy muze jet, specialne zensky.

Kdyz uz omezit semafory tak ty trapny mackaci u prechodu, naprosta zoufalost co akorat narusi "zelenou vlnu".

O retarderech ani nemluve, ty bych ronvou zakazal, to jedna z nejvetsich zhovadilosti co na silnici existuji.

+6/−2
26.1.2016 16:31

M55i62c22h78a51l 43T11e96s96a26ř 4328462520541

Nenaruší. Pokud už někde něco jako zelená vlna je, tak jí tlačítko pro chodce neovlivní. To jen zařídí, aby chodec vůbec nějakou zelenou v nejbližším cyklu dostal.

+7/0
26.1.2016 16:38

P73a67t24r31i31k 98K62o88u71b68a 3252122310675

Ale narusi, nerikam, ze uplne vsude, ale jsou semafory kde si to praska cerveny kdy se tomu zachce.

0/0
26.1.2016 16:51

M26a21r88t59i30n 10R86ů90ž38i42č34k42a 9474411158539

nejlepší je, že to chodec zmačkne, pak nic nejde, on přeběhne a pak se autům dá stop a chodec je už dávno na druhé straně

nevím jak tohle funguje, to by nejlíp řekl autor, ale mám dojem, že jo ... že to prostě do nějaké doby zareaguje

podobně jako tramvaje, které umí pustit svůj směr . Vypich příklad

+1/0
26.1.2016 16:54

K20r81y80š37t63o81f 30L37a69n86í45k 1659900525625

nekdy je to naopak k vzteku, když jste 2 metry od prechodu, auta pred nim zastavuji na červenou protože zelenou ma vas smer, ale protože to nikdo nezmackl, musite cekat nez se zopakuje cely cyklus.

+1/0
26.1.2016 16:57

M49i22c43h80a84l 36T71e26s52a67ř 4828382800951

Jo, přesně to mám před barákem:) Ale chápu to; křižovatka je vytížená natolik, že pokud ta zelená pro chodce nepadne, tak odbočí doprava o pár aut navíc - a při tom zatížení se každý projetý auto počítá. Nejsem dopravní inženýr, ale vím jaká alchymie je návrh časování semaforů na frekventovaných křižovatkách. Skuteční dopraváci se musí usmívat pod fousy těm městským legendám, že stačí vícekrát pomačkat tlačítko pro chodce a dostanete dřív zelenou, protože systém si myslí, že čeká hodně chodců.

.

Tlačítko pro chodce má vliv na zelenou pro auta jen v místech, kde se kříží frekventovaný chodník a frekventovaná silnice (třeba ulice Břevnovská). Auta mají trvale zelenou, dokud si chodec neobjedná zelenou tlačítkem. Ale z několika důvodů jí nedostane okamžitě, takže často mu povolí nervy, přejde na červenou a auta pak čekaj před prázdným přechodem, jak píše kolega Růžička:)

.

Vtipný je pozorovat tramvajáky na konečné na Bílé Hoře - chodí si tam mačkat tlačítko pro chodce, protože společně se zelenou pro chodce dostanou zelenou i oni, aby mohli vyjet ze smyčky na hlavní:)

+3/0
26.1.2016 17:20

M88a60r31t83i28n 58R42ů30ž92i13č43k90a 9614881428639

můžeš vysvětlit první odstavec, dík

zbytek souhlas

0/0
26.1.2016 16:52

P30a98t85r79i84k 30K13o60u29b26a 3472652370695

*blika oranzova :-)

0/0
26.1.2016 17:36

M80a52r48t40i80n 36R24ů81ž72i92č29k28a 9294401468929

tak asi mám dlouhé vedení ... u nás semefory neblikají

zelená - oranžová - červená a zpět

někdy na oranžovou projedu (a i přidám) a někdy na ni raději zastavím ... podle provozu a podle toho jak moc se mi auto lepí na kufr

0/0
27.1.2016 6:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.