Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zrod konkurence: Od kuřáckých vozů přes vlaky na papíře po motorák

Konkurenci dopravců na železniční trati mezi Prahou a Ostravou berou lidé už jako samozřejmost. Jenže než před čtyřmi a půl lety vyjel na trasu poprvé vlak RegioJetu, předcházely tomu roky nesplněných projektů a plánů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90i68ř49í 83K60o61c27u31r97e68k 6205304695868

Dlužno dodat, že lokomotivy Railtransu pro RT Express potkal podobný osud, jakým teď procházejí lokomotivy řady 380 ČD v Německu.

PS: RegioJet vyfoukl ČD ojetiny z Rakouska jo? Vždyť spousta zastánců ČD tehdy tvrdila, že je to starý šrot, který nepatří na koleje.

0/0
26.1.2016 17:19

B19o98h20u56s44l13a29v 85K87o34r16u97n69k75a 5307813618390

Vážený pane Sůro, pokud hodnotíte cenu jízdného, prosím o sdělení, jak se do ceny jízdného u všech dopravců promítají mzdové náklady, zejména mne zajímá školení zaměstnanců. Konkrétně by mne zajímalo jak jsou proškolováni pracovníci vlakových čet, pokladní, strojvedoucí. Dále by mne zajímalo, kdo ta školní provádí - externí firma, vlastní zdroje (školící střediska). Dále prosím o sdělení jak probíhá povinné přezkušování (vlakové čety, pokladní, strojvedoucí). Zatím jsem vypozoroval, že porovnáváte neustále jablka s hruškami, nikoli srovnatelné položky. Ono to asi jde jezdit bez pravidelného proškolování zaměstnanců včetně prověřování jejich znalostí - do prvního problému. Pak zjistíte, že vlaková četa v růžových košilích ani neumí vypravit vlakovou soupravu. On to je asi zajímavý "bussines" jezdit s více vagony, když přitom mám nahlášen do systému menší počet vagonů v jedné soupravě - a také za to méně platím (žluté vlaky).

+3/−10
26.1.2016 16:24

R93a85d97e43k 83N42o68v60o86t70n32ý 5168232626555

Sorry, ale 99% cestujících zajímá konečná cena, ne to, co si do ní který dopravce zahrnuje.

+8/0
26.1.2016 16:27

L25u71m63í88r 36V91i22t35h43a 2347467646742

Pane Korunko, profesní vzdělávání je povinné, má přesně stanovenou metodiku a provádí je autorizovaní školitelé. To je ve všech profesích stejné. Rozhodně to nejde bez pravidelného proškolování zaměstnanců. A pokud žluté vlaky jezdí s jiným než nahlášeným počtem vagónů, svědčí to o tom, že odpovědní zaměstnanci SŽDC neumí počítat do deseti...

+2/0
26.1.2016 16:46

V72a92c24l98a98v 44H98a87j35e79k 3156349579

Jj. Kolika asi RJ a Leo vychovali vlastních nových strojvedoucích. Nebo berou jen hotové ??

0/−2
26.1.2016 17:23

R11a28d85e27k 37N46o44v75o62t61n66ý 5358462666395

Proč by nemohli brát jen hotové? Jestli si ČD chtějí strojvůdce udržet, ať s nimi jednak uzavřou kvalifikační dohodu podle zákoníku a jednak ať jim dají takové mzdy, aby neodcházeli ke konkurenci.

+4/0
26.1.2016 18:29

V95a71c50l71a16v 34H35a50j16e56k 3436309489

Já jenom jak budou shánět zaměstnance v případě, že vyhrají nějakou soutěž.

0/−1
26.1.2016 18:39

V55a26c37l64a10v 11H21a16j10e85k 3326289779

Taky to může skončit jako u řidičů. Prostě si bude muset výcvik a zkoušky sám zaplatit.

0/0
27.1.2016 8:27

J57i44ř55í 78K33o45c81u41r61e88k 6225754385858

Jasně, potřebujeme posílit soupravu o dva vozy. Takže si dáme žádost na SŽDC, která odpoví v zákonné lhůtě 30 dnů. Zatímco ČD běžně na soupravách přepravují vozidla z/do opravy. Asi to hlásí půl roku předem, že v soupravě bude navíc řazen jeden vagon a tak bude souprava delší o 25 metrů.

Nebo takové vozové zásilky, žejo? To se musí měsíc předem nahlásit kolik vagonů se na manipuláku poveze, jestli dva nebo čtyři.

A vůbec to není tak, že na trati je daná maximální délka vlaku a pokud ji nepřekročíte, tak se nic neděje.

0/0
26.1.2016 17:23

V59a56c78l91a11v 95H38a28j28e40k 3286799299

Jste si tím jistý. U osobních vlaků je to spíše řazení stanovené jízdním řádem, stanovená hmotnost a rychlost vlaku, u nákladních stanovená s skutečná hmotnost vlaku.. Řazení lze mít udělané dosti variabilně, skutečnost se pak řeší výkazem vozidel, bez kterého by vlak neměl vůbec vyjet. Zařazení více vozů nad plán řazení by nemělo mít vliv na stanovenou rychlost vlaku.

0/0
26.1.2016 17:31

V39o73j94t69ě38c65h 16H47a13n31á37k 8985971741684

Vlakvedoucí se školí 4x do roka, vždy 3 hodiny, z nichž jedna bývá dopravní část a 2 hodiny komerční část - nové slevy, úpravy apod.

K tomu je několikrát do roka elektronické školení a jedny přezkoušky.

0/0
26.1.2016 22:28

V32a79c54l32a48v 22H98a39j71e10k 3726709979

Už hotový. Ale co stojí pořídit (vycvičit) nového ?? Ale vlakvedoucí dnes v tomto pohledu podstatná funkce. Rozhodující je spíše strojvedoucí.

0/0
27.1.2016 8:26

V64o42j59t50ě14c27h 50H23a80n68á82k 8115421251304

Strojvedoucí, lékaři + licence asi 50.000, a zhruba půl roku strojvedoucí je v zacviku.

Vlakvedouci jsou 3 lékařské prohlídky, pár konzultaci a jedna zkouška, dá se stihnout do měsíce.

0/0
27.1.2016 12:31

J90a72n 54K97r73i11e29g29l65e59r 4571497835516

To si lupo dovolite nabidnout ctenari rozmazane nic nerikajici fotky... fakt? To jste na tom tak bidne?

+1/0
26.1.2016 16:23

P56a57v39e35l 43H46a39l60b38i43c64h 6249282276629

Problém je v tom, že na trase Pha-Ova se jezdí hodně levně, ale kdo to "dotuje"? Celej zbytek republiky v podobě zdražení jizdného. Přitom kvalita vozů se nezměnila - pořád se až příliš často ocitnu v koženkovým skákajícím vagonu. A když se náhodou jeden ocitne v rekonstruovaném voze, pořád marně hledá alespoň jednu jedinou elektrickou zásuvku (i kdyby byla jedna na celý vůz, bylo by to fajn)

+2/−2
26.1.2016 16:19

L66u52m25í38r 39V84i51t79h35a 2207447846482

Zdražení jízdného ve zbytku republiky Jančurovi a Leo Expresu nepomůže. Ti jezdí výhradně za svoje.

+1/0
26.1.2016 16:23

P83a96v83e63l 33H29a98l58b84i66c89h 6649392176679

Ano. Jako konkurence je dobrá věc. Jen jsem podotknul, že si (správně) vybrali to nejzajímavější a nikam jinak se nehrnou. Takže celej zbytek republiky to pak odnáší a nemůžou s tím nic udělat.

Otázkou pak je, co s vedením ČD v této situaci?

+1/−2
26.1.2016 16:38

L23u71m85í64r 50V41i39t85h79a 2427887156242

Oni se nikam jinam ani dost dobře hrnout nemůžou. Nedostanou se totiž ke státním zakázkám. Na kolejích to nefunguje jako v autobusové dopravě, kde kraje vypisují tendry na dopravní obslužnost. Na železnici je to tak, že dopravní obslužnost na úrovni krajů zajišťují výhradně ČD a bude to tak až do roku 2019.

0/0
26.1.2016 16:52

J95a13n 61J87e79m13e33l30k39a 1785420

A ještě, že tak :-)

0/−1
26.1.2016 17:29

J65a29n 54J43e33m26e78l54k27a 1605240

Naštěstí to není jako v dotované autobusové dopravě a příklad selhání je Anglie.

0/0
26.1.2016 19:37

R95o12m75a71n 76S97t42o42n32e92k 1429283269941

pokud by to byla pravda a ČD by sponzorovaly trat Ostrava-Praha z jiných trati tak by jim za to hrozila tučná pokuta

+1/0
26.1.2016 17:09

J61i75ř68í 35K55o79c43u68r61e43k 6215614965308

Áno, nehrnou. Proč? Protože výběrka na Os vlaky byla zrušena a s ČD uzavřena smlouva na 10 let.

A jaký vliv na tohle měl Jnačura? Je to snad jeho chyba, že hatemann nařídil přípravu výběrek zastavit? Nebo chcete říct, že má jezdit, ale z nějakého pokřiveného důvodu nemá nárok na proplacení objednávky ZDO?

+1/0
26.1.2016 17:26

J59i86ř55í 80B97l27a58ž43e36k 4649173301540

Ne ti "jen za svoje" nejezdí ani náhodou. Za studentské a jiné povinné slevy od státu inkasují velmi lukrativní kompenzace a to takové že na trať Pha-Ova se doplácí mnohem více než když tam jezdilo jen ČD.

Tak asi tak. Je třeba více pracovat se zdroji.

0/0
26.1.2016 20:54

F12r44a33n85t32i49š90e96k 62R58o65c84h55o69v56a95n38s17k45ý 6970302698958

Dojezd do Olomouce prakticky na čas. Mám za sebou jízdu čtyřmi typy vlaků a tří dopravců, které na této trase jezdí. První dojmy? Ať sednete do jakéhokoliv vlaku, čeká vás pohodlné svezení s příjemným personálem. Čekal jsem fiasko ve vozech Astra, které se nekonalo. Pendolino i Leo Express nabízí velmi dobrý standard, expres Českých drah vychází zatím z hodnocení nejhůře. Vůz Bdmpee není zrovna zázrak na kolejích, wifi má velmi kolísavou kvalitu, za celou cestu se nepodařilo odeslat fotky. Jsou to ale drobné detaily, v celkovém hodnocení dopadly všechny jízdy dobře.

To jako vážně? Pan Sůra srovnává kvalitu internetového připojení mezi Olomoucí a Českou Třebovou s tím, jak jede WiFi u konkurence v Čechách? Problém je, že zde je pokrytí mizivé i pro klasické GSM, ale tak důvod na argument proti ČD se našel. Chce to myslet hlavou a ne prd**í. Tak kolik fotek odešle z RJ než dojede do Zábřeha? A jak dopadlo srovnání připojení z RCO Olomouc proti připojení v kancelářích MAFRA?

+3/−1
26.1.2016 16:13

J21a68n 38S48ů79r77a 4505753213522

Pokud umíte číst, tak v Bmtee jsem jel z Prahy. To, že není signál mezi Chocní a ÚnO, je dostatečně známá věc. Děkuji za moc hezký mail. Firmu Mobile Solutions budu všude doporučovat, že v ní pracuje fajn pán se slušným vychováním.

+1/0
26.1.2016 16:25

F77r60a40n88t54i58š62e96k 73R63o16c89h10o64v10a77n51s18k46ý 6730582388938

;-D tak jel jste B(d)mtee nebo Bdmpee? Vraťme se k podstatě problému, srovnával jste odesílání dat na stejném úseku tratě? Pokud ne, tak je test zavádějící. Jinak se zeptám jak Vás to svezení baví? Také rád jezdím vlakem, ale toto by na mne bylo moc :)

PS: Je mi úplně jedno s kým jedu, vybírám si především podle času, kdy mám být v cíli, dle toho volím odpovídající čas příjezdu a tudíž i dopravce, takže nebrojím proti RJ ani neobhajuji ČD, jen konstatuji fakt, že bohužel internetové připojení je bídné skoro podél celé trati a nic na tom nezmění v jakém vlaku sedíte. (Nebo už má někdo technologii jinou než GSM? O tom bych si přečetl rád článek.)

+2/0
26.1.2016 16:40

R97a34d64i62m 52P78o38l33á19š84e16k 9156933449529

Kdo to tam zná, tak ví, že tam vlak jede poměrně hluboko v údolí Orlice, tuším té Divoké Orlice. Proto tam je technicky velice obtížné běžnými prostředky dosáhnout kvalitního mobilního spojení včetně datového internetového propojení.

0/0
26.1.2016 17:15

J59a55n 15F19o75n20d43r24n93a73j 5411892767859

Vím, že to smrdí a kdesi cosi, ale ta představa, že jedete vlakem, díváte se z okna, pokuřujete a popijíte panáka whisky je úžasná....

0/0
26.1.2016 16:07

R74o43b10e69r24t 66P40r26a64ž64á71k 4188116635200

Ve vlaku vidím spíše typka se startkou a lahvacem.

0/−2
26.1.2016 16:17

J71a40n 89F91o45n12d51r38n15a77j 5471912257889

Orient expres... :-)

+1/0
26.1.2016 16:18

R51o18b64e43r58t 76P93r38a29ž28á11k 4518896415470

Bejvavalo. ..

0/0
26.1.2016 16:19

J78a59n 55F78o51n85d72r77n79a15j 5541842507649

No právě... ale jel bych hned. :-)

0/0
26.1.2016 16:23

V66a71š37e34k 47P26l71u56s28k58a54l 2547378810221

Můžeš, dvakrát ročně jede přes Prahu

0/0
26.1.2016 17:44

J97a16n 82F33o37n63d87r16n54a46j 5391942397239

Jenže se tam nekouří.

0/0
26.1.2016 17:55

Š56t85e97f23a33n 74F43r59i85č32a 7682208533216

Článek spíše do nějakého magazínu, než do deníku. A také jsou zde jiné tratě, než Praha - Ostrava, o které tady kdosi vyplodí článek každý den. Nejspíš to není samo sebou.

0/−1
26.1.2016 16:04

L39u17m94í66r 23V33i35t76h71a 2717527586822

Nejspíš to bude tím, že tam té konkurence moc není - díky hejtmanům za ČSSD a prozatímní vládě Jiřího Rusnoka, kteří podepsali monopol pro ČD v dotované dopravě až do roku 2019. Viz obsah článku, stačí si přečíst.

+5/0
26.1.2016 16:08

J48a10n 70K59o19b27ě20r88s62k25ý 1400806951233

Konkurence tam není, ale i tak se to postupně vylepšuje všude.

0/0
26.1.2016 16:09

L83u82m18í88r 76V76i64t47h43a 2917287656312

Všude rozhodně ne. Jenom tam, kde je to vidět - v okolí Prahy, případně na koridoru. Jinde ale moc ne. Zkuste se povozit na tratích jako Ústí nad Orlicí - Králíky, - Červená Voda nebo Doudleby - Rokytnice v O. h. Nebudete věřit svým očím... JUž aby byla konkurence i tady.

0/−1
26.1.2016 16:19

P28a89v71e74l 86S55o12v71i17č37k48a 4296198825602

S těmi tisícovkami spojů denně nemohou ČD vylepšit vše za pár let. Ale říkat, že nikde kromě Prahy a koridoru se nezlepšují není správné. Stačí se podívat na desítky nových motorových vozů a jednotek (Stadler RS1, RegioShark) určených právě pro lokální tratě. Dále elektrické jednotky (RegioPanter,InterPanter),desítky velmi kvalitních ojetin z Rakouska, které umožnily uvolnit dobré vozy z Expresů na rychlíky (byť projekt "Rx" se moc nepovedl zatím), probíhající rekonstrukce, atd.

+3/0
26.1.2016 16:41

L29u89m84í76r 60V18i93t95h75a 2577677756742

Těch několik Stadlerů a RegioSharků jezdí na lokálních tratích, jako je třeba trať z Hradce Králové do Pardubic. Tedy mezi dvěma krajskými městy ležícími cca 20 km od sebe, navíc s přímou vazbou na koridor (Pardubice). Potkáte je také třeba v České Třebové (koridor). RegioPantery jezdí rovněž mezi HK a PU. Z Ústí nad Orlicí do Lichkova jezdí letitý City Elephant, pár Bmtee tažených E499 (nevím jaké označení má dnes), dvě polské strašlivé elektrorachotiny a flotila smrdutých a kravál dělajících orchestrionů proložená Regionovou.

0/0
26.1.2016 17:01

J59i33ř93í 93K71o82c27u70r96e92k 6225904335488

Áno, s těmi tisícovkami spojů holt obnova vozidel nejde tak rychle a každoročně se podaří obnovit zhruba jedna desetina. Zajímavé je, že mnohem větší DB tímto efektem netrpí. Asi skvrny na Slunci.

0/0
26.1.2016 17:29

V95a36c15l27a68v 48H26a27j33e18k 3666459419

Asi tunelování ČSD/ČD vládami převážně v čele ODS v letech 1990-2003.

0/0
26.1.2016 17:32

V42a22c21l66a92v 59H35a23j48e61k 3736699859

A pak úhrady na vlkm jsou v Německu dvojnásobné proti ČR, jízdné výrazně vyšší a ceny vozidel stejné. Zkuste se nad tím zamyslet.

0/0
26.1.2016 17:37

V88a66c57l17a66v 16H62a24j80e15k 3526199719

Tím chcete říci, že kyž hejtman hašek dneska vypíše zakázku na regionální dopravu v Jihomoravské trati na 10 let s realizací za 2 roky, takže zájemci hned pohrnou, zejména pak zde často presentovaní ??? S odbavením IDS doklady a vzhledem k poloze s rakouskem také s uznáváním mezinárodních jízdnek a se zachování zvýhodněných příhraničních jízdnek?? Nenechte s panem Sůrou a Jančurou balamutit o zlých socdem hejtmanech. Ostatně rok 2019 je už skoro za rohem.

0/0
26.1.2016 16:53

J48i68n41d63r54a 77S53t58e18p14a60n61e78k 6772226819138

zavést znovu kuřácké vozy!!

+7/−5
26.1.2016 15:28

P76e79t14r 29N86e52c57h47a29n10i86c33k75ý 7153576518210

Jen sezonně http://www.komik.cz/dir_obrazky/k/kuracky_vuz.jpg

+2/0
26.1.2016 16:07

L53u82m14í76r 22V14i37t32h43a 2877137576572

Jsem pro. Není důvod, aby nejezdily.

0/0
26.1.2016 16:09

R12o12b61e11r36t 39P36r67a70ž88á37k 4438676355950

Vyšší náklady na údržbu.

0/0
26.1.2016 16:18

L21u87m14í72r 37V13i72t64h39a 2907337966982

Kuřácké vagony byly vždycky plné.

0/0
26.1.2016 16:21

R52o73m47a29n 24S85t21o83n75e27k 1139553889191

lepší by bylo zavést požární hlásiče na wc

+2/0
26.1.2016 17:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.