Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy si díky konkurenci polepšily. Chválí větší zájem o vlaky

České dráhy přišly v roce 2011 o monopolní postavení na trase z Prahy do Ostravy. Náhlé otevření trhu považují stále za nekoncepční, přesto ale vidí na liberalizaci i některá pozitiva. Odmítají i kritiku, že nejlepší vozy nasazují jen na tuto trasu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T51o42m73a76s 43A67u22g49u87s50t63y97n 6677966381920

Mohl by pan Sůra vysvětlit, jak se ČD posmívaly Regio Jetu? Posmívají se tak leda malé děti nebo on...

+4/0
27.1.2016 7:22

J51o86s92e66f 46Č49i62h29á90k 7851619620796

Koukám, že jsou zde lidi rozdělení do dvou skupin. Na ty co jsou s čd nespokojení a na jejich zaměstnance :-)

+1/−9
27.1.2016 4:45

D85a55v22i45d 86P27e13c13a 1465284681816

Nemám rád paušalizování, ale nejste daleko od pravdy.:-)

0/−3
27.1.2016 5:45

M37i27r94o44s40l73a28v 21P44a32v12l37í51č14e15k 7913200575524

Co to melete za hovadiny?

+5/0
27.1.2016 7:08

Z80u60z85a18n64a 18S84y31r20ů21č88k47o49v73á 4971640218440

Jeden čas jsem jezdila pravidelně na trase Pardubice - Olomouc. A dost často jsem se setkávala ve vlacích kategorie EC a IC s vagony, které ČD zřejmě vyhrabala s kopřiv. Takže ať mi nikdo netvrdí, že na trať do Ovy historicky nasazovali nejlepší vagony.

+1/−7
26.1.2016 23:40

J33a56n 54L86a43k67o50m33ý 7191175445224

Jezdil jsem týž úsek, v pondělí a pátek pravidelně ve stoje za dvojnásobek dnešních cen

+1/−1
27.1.2016 1:09
Foto

J97a20n 36V70a26l10a76l41í85k 6786329880966

a ten čas je 10 let???

+2/0
27.1.2016 5:13

P10e32t42r 64N87i77v16n49i79c75k33ý 3952354735517

A co když to byly jejich nejlepší vagony?

0/0
27.1.2016 7:39

P49e23t84r 75A23n74d98r89ý37s23e13k 9813631446137

CD se docela snazi, na trati, kterou vyuzivam pravidelne (Olomouc - Brno a zpet) za poslednich cca 5 let bylo nekolik zlepseni. Kdyz jsem zacinal jezdit, tak jezdili jeste klasicke kozenky, okna, ktera nesla otevrit atd. Potom nasadili zrekonstruovane vagony, pak nasadili jeden klimatizovany vuz a ted dva mesice tam jezdi uplne nove soupravy InterPanter, nevim cim si to tato trat tak zasluhuje, kdyz na jinych je to mnohdy hruza, ale mne jako jejimu pravidepnemu uzivateli se to dost libi :)

+4/0
26.1.2016 23:30

M47a76r31t97i46n 66Ž27e89l54i29n66s15k58ý 9408599479292

Ten plech na tom vagone Ceskych Drah ... to je jak udelane na kolene v nejake bananove zemi.

+1/−4
26.1.2016 23:01

J73o12s88e45f 65Č47i22h82á35k 7331529370746

Také jsem koukal :-)

0/0
27.1.2016 4:05

D74a34v84i44d 71P84e28c13a 1745154811946

Konečně nějaké novinky ze štreky Praha - Ostrava.

+1/0
26.1.2016 22:30

J93a31n 93S17o92u41k95u62p 1644614886415

Hehe, nádraží v Hranicích je fakt exotika už, přitom poměrně dost uzlová stanice a vypadá to tam přesně tak, jak před dvaceti lety, akorát teda tam nebyl bankomat a je opravená čekárna (to proto, že ta stará se už rozpadla). Ale je v tom i kus romantiky, prostě klasická oprýskaná šeď.

0/0
26.1.2016 22:04

L24u11k21á83š 84K63e41l93l47e26r 6549913803725

Dnes jsem byl v Pardubicích a nestačil jsem se divit. Oproti Hranicím se jedná o velkoměsto. Ale co. Hlavně že jede hodně spojů. Nakonec za to přece nemůžou dráhy, ale SŽDC jak budovy vypadají.

0/0
26.1.2016 22:31

R94i87c61h11a70r37d 82N62a69j52m90a87n 1277396216

Lituji, ale v ČR neexistuje nic lepšího než business class Rail Jet.Až se posadíte do pohodlné kožené lenošky a necháte si přinést výbornou svíčkovou, na všechny žluťáky a podivné černo žluté šáliny zapomenete.

+12/−1
26.1.2016 21:54

J40a21n 19K71u95č12e57r83a 2177292896513

...nebo taky, až si sednete do jedničky v Rail Jetu a všude kolem vás budou ciknat příbory cestujících, kteří si nechali donést jídlo až na místo, velmi rádi si vzpomenete na staré Ampz, kde to možné nebylo a žádné cinkání a případně mlaskání vás nerušilo....

+6/−2
26.1.2016 21:58

R50i10c56h14a49r25d 22N67a11j74m13a60n 1287146406

V první v letadle se taky ji z porcelánu a nikdo si nestěžuje:)

+1/0
26.1.2016 22:03

J47a51n 41K92u74č24e64r35a 2857422826193

jenže tam to jinak nejde, v RJ je jídelní vůz vedle a není problém si tam dojít. Chvílemi si v první třídě připadáte jako v jídelním voze, kam si asi nikdo normální jízdenku nekoupí.

Chápu, že na donášku jídla až na místo k sezení má každý jiný názor, ale skutečnost, že cinkání příborů ruší okolí, prostě nikdo zpochybnit nemůže (i když mi dá mínus).

+6/−2
26.1.2016 22:10

R76i91c40h77a92r50d 46N41a22j68m94a86n 1487126266

Minus ti nedám. Chápu že každý muže mit na věc jiný názor a děkuji ti za něj.

+4/0
26.1.2016 22:13

O52n38d46ř15e21j 76P96l26í45v65a 9870965751353

ani v RJ to jinak nejde! jídelní vůz je narván zpravidla hlučnou partičkou nebo dvěma, chtějí sedět spolu a mají jen jízdenky 2. třídy bez rezervace - pak celou jízdu stráví v jídelním voze u jednoho piva!! Zažil jsem mnohokrát! a přes první třídu courají na wc.

0/0
28.1.2016 1:09

M44a30r27e17k 41V13y90m19a43z35a66l 5778676982340

To je věc názoru.....

0/0
27.1.2016 21:28

T81o45m15a36s 21B48a82m57b94u76s 6974108934236

Ja jel pred vanocema Prndolinem do Ovy a zpet a spokojenost.Az teda na brutalni zpozdeni cestou zpet,pac v Pardubkach prej blbe zahnuli(to nechca proflakla celkem sexy stipacka lupenu)

0/0
26.1.2016 21:51

J41a37r62o49s64l85a33v 73K69o40m69o23ň 1610294124791

to jako že vlak někam zahnul z přičiny člověka řídící vlak??? Nebo za to mohl někdo jiný z jiné společnosti?

0/0
27.1.2016 14:47

T53o98m39a27s 20B82a51m90b49u23s 6954478694216

Hodili jim blbě vyhybku,řikala pani.

0/0
28.1.2016 1:11

K64a15r89e24l 29M92o39k24r28y43k 3476588703

osobně jezdím občas střední vzdálenosti - do 200 km a musím říci že ČD jdou nahoru.....na druhou stranu jezdím často do Rakouska(Vídeň,Salzburg,Graz) a tam je to pořád o třídu jinde

+1/−1
26.1.2016 21:42

M45a94r51e34k 31V37y91m95a53z11a64l 5958306542200

Samozřejmě, v zemi, kde maji vyšší kupní sílu, je to pochopitelné. Připadá mi směšné, představa spousty občanů, mít švýcarský systém železnic, ale zaplatit za něj českou cenu.....8-o

V[>-]V

0/0
27.1.2016 21:31

J57o25s71e36f 36M98i29k15u18l70í14k 8814857246

Do háje to jsou zase fotky autore. Pane šéfredaktore, jak můžete zaměstnávat takového člověka, který neumí pořídit pořádné fotky. On pořídí 19 fotek a dvacátou si vezme z archive ČD. Proboha co to je? A ještě ta jedna z toho vlaku je mázlá. Tak to vyfotím víckrát ne? Jestli on nefotí na kinofilm.

+9/−3
26.1.2016 21:35

D83a21v82i72d 34G80a55j54d71a 5700269412291

A já chtěl zrovna napsat...dobrý fotky

0/0
26.1.2016 22:31

J67a60n 88J59e33m72e83l14k69a 1285740

Jestli to vyjde levněji nebo dráž je mi jedno. Důležité je, že koridor slouží.

Horší je, že Jančura i Leoš tvrdili, že lze jezdit bez dotací a rozsah bude stejný.

A nesplnili. A ČD na to chytře ukazují. Nikdo nejezdí do Ostravy na 8:30. Tím ji totálně odřízli. Takže ať jezdí nebo se pak nediví. Můj názor je, že na trati by měly jezdit lehce dotované zastávkové spoje - ČD-R, nějaký interpanter, který plní dopravní obslužnost, síťovost, okrajové časy, kola, vozíčkáře, poštu. EC volný trh.

+4/−2
26.1.2016 21:31

J31i44ř45í 75P46r26ů59š32a 7195202395269

A kolik že tedy všechny daňové poplatníky stojí konkurence na trase do Ostravy? 60 + 30 milionů pro ČD viz článek k tomu kolem 40 milionů RJ a nejspíš podobnou částku LE. Takže na konkurenci a levné jízdenky mezi Prahou a Ostravou musí stát dosypat nějakých 160 - 170 milionů? A to se sakra vyplatí.

+4/−2
26.1.2016 20:51

P52e23t57r 30N39e12c69h10a65n19i67c98k46ý 7563806548580

Ony se ty kompenzace vymyslely právě kvůli konkurenci, všechno to je ušité od státu hrozně horkou jehlou, protože Jančura neustále tlačil a čekat ještě rok, tak by podával žalobu snad až do OSN. Navíc byl mediálně zajímavý a politici potřebovali rychlé body. Stejně tak nechat celou trať napospas trhu bez rozdílu jestli je to pátek odpoledne nebo středa brzy ráno taky nebylo nejlepší řešení. Mohly se nabídnout skupiny slotů rovnoměrně rozložené do celého dne a ne, aby vyjely 4 vlaky za sebou a pak hodina díra.

+2/−2
26.1.2016 21:15
Foto

V23o39j79t50ě63c96h 12P46a19v77l35í54k 5664181194578

4 rychlé vlaky za sebou je nejspíš jediný způsob, jak je nacpat do grafikonu mezi ostatní dopravu.

+1/0
26.1.2016 21:51

P31e72t16r 20N25e63c74h67a57n74i65c34k77ý 7753986688770

To asi jo, je vidět, že modernizace koridoru nepočítala s takovou vytížeností

+2/0
26.1.2016 21:53

V77o60j96t98ě45c12h 58H60u27b91k91a 6908745208528

Je to tím, že konkurence stlačila ceny a zlepšila servis. Bez ní by byla CD stejná jako před 10 lety (a více)

+18/−8
26.1.2016 20:32

P58e89t88r 35N18e47c48h97a74n15i82c16k31ý 7463216418120

Konkurence s ČD udělala docela dost, hlavně pendolino se dostalo na rozumnější cenovou úroveň, ale nesouhlasím, že před konkurencí se ČD nezlepšovaly a nezlepšovaly by se dál. Jen by možná zlepšování služeb dávkovaly pomaleji a rovnoměrněji mezi všechny dálkové linky. Největší pozitivum konkurence vidím v méně narvaných vlacích.

+5/0
26.1.2016 21:18
Foto

E35r85i87k 39S58l59a31v36a14t60a 4643466813742

Po dlouhé době jsem v sobotu využil služeb ČD. Ráno z Prahy do Svitav. Během té sněhové vánice nebylo v celém vagónu jediné kupé do kterého by přes zavřená okna nesněžilo, na záchodě na podlaze všude vrstva vody, no za 250 - neber to.... Prostě ta kvalita je opravdu znát...

+12/−14
26.1.2016 20:30

A66d98a54m 80V29i85l19í42m69e40k 3216988336

"Po rychlících z Brna přes Břeclav do Olomouce se dočkají nových jednotek InterPanter také cestující na trase Praha - Kolín - Česká Třebová - Svitavy - Brno. První InterPanter vyjede ve středu na spojích R 872 Slavkov a R 869 Špilberk. Další nové soupravy budou nasazovány v příštích týdnech."

Ostatně jste mohl zkusit přejít do jiného vozu. Oproti Slovensku jsou u nás tyto staré vozy v dost dobrém stavu.

+6/0
26.1.2016 20:46

J40a29n 52K38a79d79l60e88c 7487345646289

Vaš mozek je poškozen komunistickým režimem. Jen tam patří odpověď typu, mohl jste přejít do jiného vozu...

+4/−4
26.1.2016 21:02

P40e38t14r 80P43e86t42r 6383332178493

Není poškozen, pán správně poukazuje, že za tu cenu by jinde ve světě dostal horší kvalitu.

Nevím, co lidi pořád čekají, v Německu stojí vlaky nehorázné peníze a taky mají vlaky o něco v lepší kvalitě (nejsou nové, spousta rychlíků jsou pořád desítky let staré vagony, jen jsou více udržované) ale češi by to stejné chtěli za lidovou cenu a pak mají tu drzost frasnit, že názor "česká cena + německá kvalita" je jediný správný a každý, kdo je proti je poškozený komunistama.

Zkrátím to, jestli chcete zadarmo všechno tak jste komunistický režimem silně poškozen vy, za socíku to tak opravdu fungovalo.

+8/−2
26.1.2016 21:23

J31o90s40e21f 26Č25i52h27á98k 7471609960956

Mě nezajímá co mají v Německu.

+1/0
27.1.2016 4:07

M84a18r35e65k 11V23y76m59a30z26a10l 5548796382880

Tak proč je vše, co se týká české železnice neustále s tím Německem srovnáváno? Chápete tu kontinuitu? V[>-]V

0/0
27.1.2016 21:35

M95i33r65o94s16l21a13v 16P88a49v48l72í33č81e46k 7283920765164

Za to vy jste poskozenej uplne celej.

+1/0
26.1.2016 22:47

M84a58r78t17i72n 31K92o71l70l70e23r 7211703455234

Já bych to nebral a koupil bych si jízdenku přes net za 179 Kč, nebo na pokladně radši až do Brna. :-)

+2/0
26.1.2016 20:47
Foto

J38a13n 23V94a12l88a72l15í28k 6756609740146

za 179 musíte koupit s větším předstihem už na sobotu jsou vyprodané ale dá se koupit za 199

0/0
26.1.2016 21:07

M36a48r78t81i61n 12K32o13l47l54e57r 7311833275404

Mně eshop ve 20:47 ukazoval 179 Kč na vlak v 20:55, takže to jde i těsně před odjezdem, jenom je to trochu o náhodě.

0/0
26.1.2016 21:13
Foto

J44a28n 35V37a12l86a67l18í25k 6796819130946

no já koukal na sobotu ráno ;-)

0/0
26.1.2016 21:15
Foto

J84a72n 87V95a70l28a66l43í31k 6446389180426

tomu zas tak tolik nevěřím...

+2/0
26.1.2016 21:12

M90a34r65t67i47n80a 14S54e73d82l57i34c46k12á 5492795691662

To mi pripomina cestu saunovlakem (RJ) v dobe, kdy jim v parnem lete kazdou chvili blbla klimatizace. Okna u nich pochopitelne nikde otevrit nejdou.

0/0
26.1.2016 22:55

P81e30t28r 18K61r81a68t34k23ý 1988737113957

Třeba také ČD pomohou při deportaci vetřelců zpět do jejich domovů. Možná koleje vedou až do Řecka. Dál už budou muset nějak přeplavat sami. To by bylo prima.

0/−3
26.1.2016 20:24

J90i97ř92í 54N76e82v59r21l43a 8322893409977

Pěkně se to otáčí - České dráhy nasazují stále víc a víc nových souprav, sám to vidím na mnoha tratích, zlepšuje se spousta věcí, zatímco Regiojet jde stále dolů - a to se velkohubý pan Jančura chvástal a chvástá, jak je o třídu lepší.... a ještě má tu drzost České dráhy žalovat...

+23/−10
26.1.2016 20:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.