Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo získá železniční jackpot? Na verdikt čekají soukromníci pět let

Antimonopolní úřad není již déle než pět let schopen rozhodnout, zda bylo zlevnění Českých drah po nástupu konkurence na trati mezi Prahou a Ostravou protizákonné. Jde přitom o klíčový verdikt, na jehož konci může být pro soukromé dopravce tučná finanční injekce v řádech stovek milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K75r49y17š35t34o53f 52L95a83n45í32k 1419680735715

panu Jancurovi nevysel plan levne se dostat k Pendolinum, které by CD musely postavit do garaze, kdyby zachovaly puvodni cenu jizdneho, tak se chce zahojit jinak.

+1/0
27.1.2016 23:49

A61l53a97n 16Ř30e22p16k88a 4655396

A furt dokola.. konkurent může zlevnit a třeba i zlikvidovat konkurenci nízkými cenami, ale ten hlavní hráč se jako bránit nemůže? A víme všichni, jak je český zákazník citlivý na cenu takže souboj právě CENOU je takřka jediný možný ;-) A oba ti soukromníci si za to můžou sami, zaprvé dráhy nikdy nešly s cenou pod ně a pak taky nikdo je nenutil snížit cenu až tak moc proti původní ceně ČD.

+1/0
27.1.2016 23:04

M43a17r72t17i71n 56Š16u30l10c 2347239760405

Hlavní hráč se bránit může, ale nesmí jít pod náklady. Tak to prostě je.

0/0
28.1.2016 0:01

K22r17y22š13t81o66f 71L69a49n94í49k 1939500255165

a když ho konkurence odsune z prvního mista, tak uz muze?

+2/0
28.1.2016 0:50

J52i41ř69í 59E50r95b89e45n 1793874216877

Aha, a poslední Jančurovic akce s jízdenkou Pha-Ova za 79 Kč podnákladová není? :-)

0/0
28.1.2016 9:36

J26i20ř68í 48N58e84v22r85l97a 8172193339317

Proč mi stále přijde, že autor článků, pan Sůra, to Českým drahám trochu přeje, aby ten spor s Regiojetem prohrály? Jančura má co povídat, když sám kvůli jízdenkám za korunu u autobusů likvidoval konkurenci - káže vodu, ale pije víno. A hlavně že statisíce na billboardy, jak ho na Slovensku vláda údajně poškozuje, měl. Ostatně kdo teď dává jízdenky za 99 i 79 korun mezi Ostravou a Prahou? To podnákladové není? Doufám, že soud rozhodne stejně jako v případě Leo expresu nedávno - žaloba zamítnuta.

+8/−1
27.1.2016 21:25

J93a68n 93S21ů32r22a 4315413983772

Chcete slyšet pravdu? Mě je to fakt jedno. Pokud to ČD prohrají, nebudou to první peníze daňových poplatníků, které zahučely tam, kde neměly. Pokud to vyhrají RJ a LE, budiž, šli do velkého rizika a oba značně přispěli k tomu, že se z ČD pomalu stává fungující firma, nikoliv odkladiště neschopných kašpárků se stranickou knížkou. I když tam stále sedí:)

+1/0
27.1.2016 21:31

J67i64r62i 35Z44u32z71a42ň25á70k 4788550583806

Rád si vyslechnu názory těch hloupých za 10-15 let jak budou modernizovat své vozové parky.Proč si nevezmou do správy prodělečné tratě,které CD ruší?;-D

0/−1
27.1.2016 18:06

R55o90m19a37n 39S18t44o32n45e38k 1559363949331

mně by zajímalo které tratě ČD zrušilo?

+3/0
27.1.2016 18:23

M56a74r89t56i26n 42Š10u83l94c 2587779630365

Mě by zase zajímalo, na kterých tratích, kde se jezdí na objednávku, je prodělečný provoz?

0/0
28.1.2016 0:00

P74e92t62r 51U48l20l23m65a41n13n 2927128907422

Tohle je fakt na pytel. Vezměme si situaci, která by tenkrát byla dle Jančury přijatelná. Je doba před konkurencí a lístek z A do B stojí 400 Kč. Nastoupí RegioJet a nabídne lístky za 220 Kč. České Dráhy zvolí ten "nejčernější" scénář a zlevní své lístky o 30 % na 270 Kč. No a protože si stejně nakonec většina cestujících zvolí dopravce podle ceny, tak s ČD mnoho lidí nepojede a ČD tak prodělá balík. Jančura pak vykřikne do novin, že v takovém případě by vůbec na té trati ČD neměly překážet a dráhy se tam na to tedy vykašlou.

Jenže realita byla taková, že dráhy udělaly to nejlepší (a jediné), co mohly, a srovnaly si ceny s novou konkurencí. Tím pádem je reálné, že prodejem lísktů za tyto ceny získaly dráhy více peněz, než kdyby ty ceny byly "nadnákladové". Věřím, že za ta léta (fakt dlouhá doba) snad soud byl schopen zohlednit(a spočítat) i toto a jsem velmi zvědavý na verdikt.

+12/−2
27.1.2016 18:01

P44e28t34r 79V17o36ž47e85n49í80l32e38k 1268790715

zlevnění ČD o 62%? pro mě jako cestujícího Pha -Pardubice stojí cesta s ČD stále tolik jako před nástupem konkurence (jezdím s KMB). Když opominu vyšší komfort, oba soukromníci jsou v doby, kdy většinou jezdím, od začátku dražší.. btw a i kdybych jezdil v "nelukrativních" časech uprostřed týdne tak ta jizdenka stojí minimálně 79,- (s Leo) nebo 90,- s RJ a 90,- stál lístek přes eshop ČD (ted je u nich myslím minimální cena 99,-), který ovšem nebyl a není povinně místenkový a platí celý den...

+1/0
27.1.2016 16:55

K95r59i58s74t80ý69n38a 82F85o17j26t81l67o25v71á 4958537354981

Cely CD jsou jeden velky bordel, i kdyz zdaleka nejhorsi je fakt, ze se pise rok 2016 a nemame jedinou vysokorychlostni trat, vlakova doprava u nas mela byt zbavena statnich firem davno..

+2/−25
27.1.2016 16:23

J64i64ř69í 78E70r37b87e88n 1523804296197

Kolik vysokorychlostních tratí ve Francii, Švýcarsku, Německu či Španělsku je v soukromých rukou?

Kolik tratí v České republice patří Českým drahám?

+13/0
27.1.2016 16:36

F92r43a92n44t52i44š36e19k 72V15a45n48ě71k 1907544797707

Tratě nestaví ČD, ale SŽDC. Autobusový dopravci taky nestaví dálnice.;-D

+13/0
27.1.2016 16:37

P77a83v77e13l 26M24a16r35t80í87n47e91k 9809851114650

Sla nanynka do zeli ...

+15/0
27.1.2016 16:44

J97a32n 48J73e79m28e61l27k25a 1365590

Jo? A už jste se dívala ceny jízdného v Anglii? Ať víte, co Vaši peněženku čeká.

0/0
28.1.2016 13:28

V29l31a17d78i81m18í28r 73F96i50b16i76g28e86r 5194711551874

A kdo ze soukromníků nejezdí podnákladově? Vždyť prodávat jízdenky od 79 korun to asi moc rentabilní taky nebude.

+8/−1
27.1.2016 16:07

A90l29e43š 81J73a67v16ů15r89e59k 2322609860890

jenze ti soukromnici si to plati ze sveho. CD dotujes i ty

+4/−11
27.1.2016 16:14

V64l86a13d73i18m65í82r 62F21i14b25i90g55e29r 5864691561154

No tak dotuji, rozhodně raději dotuji hromadnou dopravu než Fotovoltaniku a podobné nesmysly. A pokud jim podníkladové ježdění vadí, měli by s tím sami přestat. Ceny srazili jako první oni.

+3/−4
27.1.2016 16:19

I38v97o 44M39a84r49h42o21u75l 6136372240736

Fibiger, Vy budete vymatlanec... :-/

+3/−4
27.1.2016 16:25
Foto

J89a28n 86V63a10l16a96l46í32k 6436389180386

To asi nevite ze trat PH-OV neni dotována

+5/0
27.1.2016 16:40
Foto

J66a81n 22V85a28l30a12l26í31k 6876549340116

No a ty soukromníky také dotujete i vy to take nevite :-))

+5/0
27.1.2016 16:41

M63a40r96e88k 79V35y95m40a35z72a68l 5658856632580

Ze svého? To jste opravdu tak naivní, že by někdo ze soukromého sektoru, šel pod náklady? Vše zaplatíme MY na dotacích, které všichni železniční dopravci od státu vyinkasují. (děti, žáci, studenti, ZTP, ZTP/P) tyto slevy všechny stát dorovnává....takže šikovným trikem, přesunutím peněz z jedné hromádky na druhou, si může potom dovolit prodávat jízdenky i za 79Kč. Ale vše se mu vráti jinde a jinak...Na kompenzacích od státu.

0/0
27.1.2016 22:02

R67o16m64a15n 31S56t81o60n97e89k 1839163229561

soukromnici nemají dominantní postaveni na železnici

+3/0
27.1.2016 16:17

V67l40a41d38i97m51í65r 49F43i62b13i21g97e41r 5194531301414

V ČR nepochybně ale na trati Praha-Ostrava tvrdí že dominují tedy alespoň Jančura

0/0
27.1.2016 16:20

A66l52e57š 25J32a49v13ů54r80e79k 2972989950280

ale ne v dobe o ktere je v clanku rec

+1/0
27.1.2016 16:21
Foto

M83a82r66e42k 36S36o87f21r 9915280728129

Proč by ČD měly ve svém jízdním řádu uvádět konkurenty? RE ani LEO to nedělají také.

+18/0
27.1.2016 16:06

F11r19a57n50t50i54š68e51k 49V68a97n52ě17k 1917354537707

Já to taky nechápu proč Tesco neinzeruje nabídky Kauflandu.;-D

+9/0
27.1.2016 16:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.