Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mají vlaky stavět v České Třebové? Stát si zadal studii za čtvrt milionu

Ministerstvo dopravy si při rozhodování, jaké vlaky na klíčové trase z Prahy na Moravu mají zastavovat v důležitém železničním uzlu České Třebové, objednalo studii za 266 tisíc korun. Server iDNES.cz to zjistil z pravidelného přehledu faktur, které začalo ministerstvo zveřejňovat. Studii získal podle zákona o svobodném přístupu k informacím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M56i72l64a45n 22G57a31j74d39á54c16s 3986525867772

K redukci by mělo dojít. Nabídka každých 10 min. vlak na Prahu je zbytečný luxus. Úspora času pro projíždějící cestují je zřejmá nemluvě o úspoře energie.

+2/0
29.1.2016 13:50

V33á30c73l39a86v 20B97á36r23t58a 9418147362380

Mě jenom mrzí to že z České Třebové na Slovensko do Popradu zrušili zastavování u dvouch vlaků které jediné denně jezdili od společnosti Regio Jet do Popradu Rv Musel jsem změnit způsob dopravy.

0/0
28.1.2016 21:35
Foto

N24a92ď86a 16M26a71r33k10l15o51v14á 2614237800382

Obyčejný, selský rozum! Pokud nebudou řeku krmit potoky, nebude řeka !!Takže pánové tam nahoře, když do rychlíku nepřistoupí lidé z regionálních vlaků tak koho asi povezete. Raději si vezmou auto. Bez přestupů , kde jsou bez tak návaznosti pro srandu králíkům ! Nebo těm nahoře ???

+2/−1
28.1.2016 17:33

R13a41d61e17k 74J59a53n98a87t90a 9125306584162

Zde se nemluví o rychlících - ty v každém případě budou v ČT stavět.

Spor se vždy vedl pouze o nejvyšší vrstvu dálkové dopravy, zda mají v ČT zastavovat Pendolína, EC či railjety na linkách Praha-Brno-Wien, Praha-Brno-Budapest, Praha-Ostrava-Warszawa, Praha-Ostrava-Žilina.

0/0
30.1.2016 14:16

M14a18r31t92i60n 45P66r10a81ž80á63k 9766280772682

To je snad dobre, ze to stoji tolik penez!

Vetsina tech penez jde na dph, dane, skoleni, razitka, platy a z nich socialni a dane.

Kdyz tu budou platy a duchody polovicni, bude mene stat i studie...

Ve Svycarsku by takova studie prisla na milion

0/0
28.1.2016 16:31

D76a72d38a68k 33P81e96t33r 7381760844248

Nezastavovat v Třebové, z České dojde pěšky. Je to kousek.:-)

+1/0
28.1.2016 12:31

T15o95m13á95š 22Z26a94h95á30l21k11a 7760242387300

Navrhuji zavést EEST - elektronickou evidenci státních zaměstnanců. Takhle plýtvat, ach jo. Stačilo se zeptat třeba mě nebo někoho kdo už vlakem někdy jel a bylo by to zadarmo ;-D

+2/0
28.1.2016 9:55

B60o96h39u56m80i83l 31S24ý62k43o95r76a 6187804794533

Nevím jestli někdo nezapomněl, že vlaky mají jezdit pro lidi !!

+4/0
28.1.2016 9:47

V17i45k39t69o95r 85N67á46r80o31ž57n56ý 3759952238

No myslím , že kdyby stejnou studii zadali sedmi pracovním týmům , že by se dosáhlo sedmi různých výsledků :-).

Myslím , že konečné řešení , kdy něco zastavuje a něco nikoliv je kvalitním kompromisem ..

+1/0
28.1.2016 7:56

P39e13t31r 98N92i80v94n10i91c90k43ý 3692104455177

Jasně, že různé týmy se dopracují k různým výsledkům. Je tam mnoho faktorů, kterým mohou dávat různé váhy. Taky tam jsou tlaky, aby ta studie vyšla s určitým, předem očekávaným výsledkem.

Přitom na v ČT je konkurence několika dopravců. Co tak rozhodnutí nechat na nich? Trh ukáže. Pokud přesto místní politici přesto mermomocí chtějí, aby tam ČD zastavovaly více (přestože jich tam zastavuje dost), ať si zaplatí dopravní obslužnost.

+1/0
28.1.2016 8:46

R24a26d75e14k 64J46a53n42a44t92a 9605576354332

Rozhodnutí, kde, kdy a co zastavuje, by mělo u moderní železnice rozhodnutí koncepční a dlouhodobé, ne jak se který kinder manager zrovna vyspí.

Viz Švýcarsko:

http://www.sma-partner.com/images/Downloads/NGCH-2016.pdf

Dokážete si představit, že by tam v některém přestupním uzlu nějaká linka přestala zastavovat? Rozbilo by to přípoje a znehodnotilo význam přípojných linek i investice do modernizace tratí ....

0/0
28.1.2016 9:08

J37i55ř28í 48P13o92s55p19í86š97i58l 8172530486368

Buď tam lidi nastupují a vystupuji v dostatečném počtu, stačí se podívat na prodané lístky nebo tomu tak není. Z toho se dá vyvodit jednoduché řešení.

+4/0
28.1.2016 7:16

V36i84k31t38o66r 14N81á52r21o58ž68n96ý 3689382478

Já to vidím tak , že pokud by se dokázal naplnit na 100% kapacity vlak z Prahy až do Ostravy , proč by měl někde zastavovat?

Pokud se vlak nenaplní , je třeba přemýšlet , jak je co nejvíce naplnit a další zastávky jsou dobrá příležitost. Jinak železnice může těžit z toho ,že zastávka navíc neznamená až tak velkou časovou ztrátu. To u autobusů je to horší. Zastavit s autobusem Praha-Jablonec v Mladé Boleslavi může představovat 20 minut navíc...

+1/−1
28.1.2016 8:02

O44n54d71ř72e46j 72P93l65í17v89a 9970375271263

jenže takto dopravní obslužnost určitého území nemůže fungovat... bydlet někde na vsi, čekal byste až se sejde autobus lidí, kteří navíc všichni jedou na stejné místo - abyste tedy mohl vypravit jeden plný autobus a nikde jinde už nestavět aby se parádně ušetřilo?? hádám, že nečekal... proto po podobných nápadech obvykle následuje jen úbytek cestujících, a jak jich ubývá, prodlužuje se interval než naplníte ten autobus, až nakonec někdo vyhodnotí, že po dopravě není poptávka a linku zruší úplně! jenže veřejná doprava musí nejdřív vytvořit kvalitní nabídku a držet ji dost dlouho, aby si lidi na to zvykli a získali jistotu, že linka bude v provozu i příští rok (nebo za 5 let), jinak z aut nevysednou....

0/0
30.1.2016 0:59

H96o21n97z26a 15F58á70t31o90r 2319515844430

To v Č.T. nefunguje, když tam jsou skoro všichni režijkáři :-)))

+1/0
28.1.2016 20:40

R69a79d15i33m 27P70o51l52á86š44e16k 9756423699779

Nevím, jak to je teď, nedíval jsem se na jízdní řády, ale dříve byla Česká Třebová významnou stanicí pro přestup směrem na Brno. Spousta lidí jela z Prahy rychlíky na Ostravu a v České Třebové přestupovala na jiné rychlíky na Brno.

velikost města jinak není tak podstatná, podstatný je spíš počet obyvatel, kteří bydlí v dosahu příslušných místních tratí.

V Budoucnu by potom mohla být Česká Třebová významnou stanicí pro vlakové spojení z Polského Slezska směrem na Brno.

+1/0
28.1.2016 7:03

M40i40c38h85a64l 55K98a59n52d91a 7190667263535

Česká Třebová má cca 17000 obyvatel. Takto velkých měst (a větších) je v Česku několik desítek. Žádné z nich však nemá tak luxusní nabídku dopravy jako právě Česká Třebová (a to i po redukci počtu spojů). Část podobných měst vlakové spojení nemá vůbec, část z nich leží na regionálních tratích bez dálkových spojů.

Dokázal by mi někdo vysvětlit, v čem je Česká Třebová tak výjimečná, že jsou kvůli ní vypracovávány studie za čtvrt milionu?

+6/−3
28.1.2016 6:41

J33i30r86k12a 13H24o60l82a72n 2362853740393

Kdyby jsi se podíval i na mapu, tak by jsi zjistil, že to je spádová stanice pro více jak 100.000 lidí, a navíc je to žel. křižovatka na Brno

+2/0
28.1.2016 7:00

P61e15t32r 82N44i80v39n90i62c44k86ý 3392444195367

No a? Ono tam snad nic nezastavuje? je věcí každého dopravce, jakou si stanoví strategii. Logicky je nejvýhodnějí naplnit vlak na první zastáce a bez zastavování všechny vysadit až na konečné. V praxi je třeba kompromisů, takže zastavovat co nejméně a pouze ve stanicích, s nejvíce cestujícími.

0/0
28.1.2016 7:39

J23i24r59k54a 97H29o66l56a13n 2712283190933

Pak se divím, proč nezredukují počty vlaků a nejezdí jenom praha ostrava, svět není jenom černobílý. Zrušíme jednu zastávku, posílíme na druhé straně autobusy, aby svezly lidi do jiných zastávek, nakonec města to stejně zadotují atd.

+2/0
28.1.2016 7:45

P67e13t52r 21N34i92v93n37i68c56k38ý 3362344895887

"proč nezredukují počty vlaků a nejezdí jenom praha ostrava"

Vždyť jsem ti to psal: "V praxi je třeba kompromisů, takže zastavovat co nejméně a pouze ve stanicích, s nejvíce cestujícími." Co jsi na tom nepochopil?

Soukromí dopravci maximalizují zisky a minimalizují náklady. Nejlukrativnější zákazníci jsou právě ti, co jedou Ova-Pha, to nezmění ani zhrzení cestující z ČT, UO nebo Chocně. Je to prostě fakt. O nejlukrativnější zákazníky je třeba se maximálně starat a neopruzovat je častými zastávkami. Takže v klidu stačí třeba jen Olomouc a Pardubice.

Kdyby v ČT, UO nebo Chocni stály OBROVSKÉ DAVY chtivých cestujích, soukromí dopravci by se přethli, aby je mohli svézt. Ale ta tak to zjevně není. Prostě chladný ekonomický kalkul - nic víc.

+2/−1
28.1.2016 7:53

J43i57r67k93a 86H46o68l22a81n 2862543720153

Má to jeden háček, ČD nelze považovat za soukromého. RJ tam zastavuje, asi se mu to vyplatí

+2/−1
28.1.2016 7:57

P11e59t64r 35N85i71v86n20i33c61k45ý 3492804675657

Já jsem psal o soukromých dopravcích.

Jistě, pokud se to RJ vyplatí, bude tam zastavovat. O tom jsem přece psal ve všech mých příspěvcích. Dopravci mají data a nastavují ideální strategii tras a zastávek. Samozřejmě musí občas zkoušet i nové věci, aby viděli, jestli se osvědčí.

Jestli si místní politici vyřvou na ČD (a zaplatí), aby zastavovaly, kde oni chtějí, nevidím v tom problém.

+1/0
28.1.2016 8:42

O84n33d29ř17e40j 32P97l45í77v41a 9710355551313

není to zcela přesné, kdyby jich na peróně stál třeba milion - soukromníci o ně nestojíani tak proto, že právě nejsou lukrativní, jsou ca v polovině trasy na obě strany, a legitimně by chtěli jet za polovinu ceny, a poněvadž ta trať je na hranici vytíženosti, tak radši vozí ty praha-ova, čd vozí i toto cestující s tím, že polovinu trasy teda jedou místa neobsazená, pak jsou samozřejmě náklady vycházejí dráž, pokud je stále ještě smyslem železnice (potažmo hromadné dopravy) dopravní obslužnost určitého území a ne zisky, pak se nám tu trh nepěkně pokřivuje a bohužel černého petra drží v ruce hlavně cestující z Pardubického kraje

0/0
30.1.2016 1:19

M64a65r60e86k 92M77a14r30t52i64n 8479794656800

Česká Třebová spádovou oblastí pro více jak 100 000 lidí? To berete od Pardubic po Přerov, ne? Vlaky v ČT staví jak na Brno, tak na Ostravu. To, že tam nemusí stát úplně každý vlak je snad víc než jasné, ne?

+1/−3
28.1.2016 8:11

J21i27r22k28a 80H83o87l61a78n 2242493160643

podívej se dolů, už to někdo počítal, bez vesnic

+2/0
28.1.2016 8:12

T80o32m63a59s 26N65o54v66o11t58n56y 1131634456415

Rozhodně není potřeba, aby tam stavěli v takovém množství. IC/EC klidně můžou vynechat každý druhý spoj a místo toho ať raději zastaví v jiné stanici třeba v Chocni kde jsou také přípoje jinam.

+3/−2
28.1.2016 1:32

V68l81a37d73i51m86í28r 65Š22t90ě51r66b68a 2842501212797

Ta studie je nějaká laciná. Co? Co? Co?;-)

0/0
28.1.2016 1:15

P37a95v80e66l 92K48u81c35h97t79a 4626701187644

Dnes už se platí za vše a proto je vše tak drahé.

0/0
28.1.2016 0:31

J44a51n 29K79r51e49j97č29a 2460242205714

myslím, že dopravce si dobře spočítá, co se mu vyplatí, jestli zastavovat nebo ne. A stát by se mu do toho neměl hrabat a už vůbec by neměl počítat dopravcovo úspory. Otázka je, co mu proplatit z veřejných peněz, tedy co si stát (či kraj) od dopravce za služby objedná.

Pokud konkurence zajistí dostatečnou dopravní obslužnost, pak by stát neměl přispívat nic.

0/−2
27.1.2016 23:46

O18n58d95ř68e25j 89Z77e28m17a82n 5770484308989

Tak řeč je o v podstatě státním dopravci.

0/0
28.1.2016 2:37

M12a75r71t34i57n 57Š56u55l98c 2467879430105

Česká Třebová má 15 tis. obyvatel, Svitavy 17 tis. a Ústí n. Orl. 14 tis. dohromady 46 tisíc. Přerov má 44 tis. obyvatel a leží také na důležité křižovatce tratí. Když České Třebové nestačí zastavování rychlíků v hodinovém taktu, neměl by Přerov chtít, aby do něj zajíždělo Pendolino? Stejně jako LE má oboustranné řízení, nemusí se přepřahat...

+5/−4
27.1.2016 23:14

K22r59y90š80t69o93f 84L88a84n65í82k 1899830515115

a kdyby si postavili poradne nadrazi, bude jim tam zastavovat i RJ s RJ

+1/−1
27.1.2016 23:30

J81i66ř13í 98F79o49g73e35l 2940881666622

Zapomněl jsi na Litomyšl a Moravskou Třebovou.

+1/0
27.1.2016 23:30

M18a22r17t35i24n 76Š27u37l35c 2227829630405

A u Přerova na Lipník, Bystřici, Brodek a Kojetín. Tak to bude 64 na 64 tisíc. To na věci nic nemění.

0/−1
27.1.2016 23:40

O24n45d92ř80e49j 15P55l74í87v95a 9460175921363

a na Letohrad, Žamberk, Jablonné a Králíky!! Kdy pochopí, že zrušením zastávky v ČT ten vlak už nebude ve Východních Čechách stavět už prakticky nikde - z OL do PCE je to ca 150km nikde tak dlouhý úsek bez zastavení není!! Jsem pro nějaké rozumné střídání zastavování v ČT a UO!!

+1/0
28.1.2016 0:13

O86n64d11ř24e17j 77P75l75í76v39a 9670235651233

Prakticky znemožní 80% cestujícím z PaK cestovat vlaky vyšších kategorií a naženou je do těch nejhorších vagónů, které na české železnici existují za nejvyšší ceny!

+2/−2
28.1.2016 0:18

M75a69r83t48i68n 65Š13u80l53c 2547829200875

Ode dneška (vlastně od včerejška) začaly ČD nasazovat na rychlíky Brno - Praha přes Svitavy, ČT, ÚnO, Choceň jednotky InterPanter, takže s těmi nejhoršími vagóny bych to nepřeháněl. A je celkem normální, že vlaky vyšších kategorií nezastavuji ve všech rychlíkových stanicích, protože potom už by to nebyly vlaky vyšších kategorií, ale obyčejné rychlíky.

+1/0
28.1.2016 1:31

O21n74d98ř42e87j 88P62l36í21v14a 9140865631463

tak fajn, na ty interpantery se těším, to druhý nevim, jak s tim souvisí...jde přece o spádovost celého území, strašně dlouhý přejezd ol-pce, pro mě za mě, ať zastaví třeba v chocni nebo dlouhé třebové, když myslíte, že by to bylo vhodnější!!

0/0
28.1.2016 1:37

O15n34d67ř83e91j 79P14l14í57v77a 9510885541423

jo aha, oni nasazují zatím jednu soupravu! v den,kdy jsem jel já pro jistotu ani jednu, beru zpět, moje tvrzení o nejhorších vagónech za nejvyšší cenu platí!

0/0
30.1.2016 0:47

O19n27d13ř29e50j 64P10l76í96v79a 9330125861633

jo a ještě Lanškroun! To už sem 100% na 130, spíš ale na 140 000 (a to nepočítám ani jednu ves v okolí)

0/0
28.1.2016 0:26

J64i78r61k14a 28H96o55l85a70n 2902403820323

To nebylo dobré, protože Lanškroun má nejvyšší zaměstnanost ze všech zmíněných měst z okolí

+1/0
28.1.2016 6:58

M63a96r57t52i42n 56Š53u18l18c 2847639310625

Nejde o to, že by v ČT nestavěly žádné rychlejší vlaky, ale že by tam nestavěly všechny, tedy každou čtvrthodinu.

+1/0
28.1.2016 1:33

O68n18d54ř44e80j 15P25l49í35v94a 9730325901973

proto jsem pro střídání s ústím nebo i chocní!

+2/0
28.1.2016 1:38

D55a47v36e 71Ř45e27h11á13k 8298535465753

Přerov je zajížďka, Třebová ne. Pokud bude vlak projíždět, tak pojede max 40km/h, takže toho času zas tolik neušetří. Z ekonomického hlediska je průšvih především ten terminál, který není prakticky vůbec využíván a tudíž je zde i menší zájem o nástup / výstup cestujících...

+1/−1
28.1.2016 0:42

T58o77m55a79s 24N39o50v58o88t11n50y 1891854246425

Proč by jel max 40?

+2/0
28.1.2016 1:33

P96e67t32r 34Č60e44c10h 3159814454489

Protoze pres Ceskou Trebovou se rychleji jet nemuze.

+1/0
28.1.2016 6:40

V46o30j59t49ě63c18h 67H32a36n68á69k 8205651331724

Přes Trebovou je na průjezdné 60, ne? Jinak 40.

0/0
28.1.2016 6:46

D12a96v14e 57Ř50e57h12á29k 8428795935923

na Olomouc 40, na Brno 60...tudíž konkurence nezastavující v ČT "profrčí" max čtyřicítkou....

0/0
28.1.2016 9:13

Z12d74e52n94ě20k 40J77o18u89k19l 5343923822665

"Na to peníze mají, ale aby nás dali študovat, to ne !"Rv

+1/−3
27.1.2016 23:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.