Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát chystá postih pro přetížené kamiony. Plánuje váhy za stamiliony

Ředitelství silnic a dálnic oživilo plány na vznik zařízení pro vážení kamionů. Plány se ale nelíbí autodopravcům, podle nich jde jen o represi. Náklady na vybudování dvaceti stanovišť půjdou do stamilionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R11a43d20i15s85l84a59v 48H65a67l56o89u82z93k22a 9632555421128

Jednou jsem jel do Prahy autobusem po naší dálnici a v Brně si ke mě přisednul pán v důchodu a dal se se mou do řeči, věděl o ní vše, protože se podílel na její výstavbě - tady pod tím mostem je další most, tento most stojí na pilířich po Hitlerovi ... takto mě informoval. A také řekl: Jeden přetížený kamion nadělá na dálnici tolik škody, že toto nedokážou tisíce osobních aut.

Takže pokud chceme zachovat rovné dálnice , tak bez vážení to nepůjde ! Ta částka za vážení je v porovnání s opravami dálnic směšná.

+4/0
28.1.2016 18:03

M71a32r10t11i80n 70O18h91l81í94d93a97l 8727676555325

Je neskutečné, že tohle řešíme až dnes, když o tom, jak dopravci přijedou na české hranice z Německa a tam přeloží náklad ze dvou kamionů na jeden, protože v Česku je to beztrestné, tak o tom se tu mluví od roku 1990. Dobrá práce lobistů! To se musí nechat. A šlendrián nejhrubšího zrna na Ministerstvu dopravy. To si zase někdo pomohl...[>-]Rv

+2/0
28.1.2016 17:22

M47i23c22h15a60l 92M89r23a52z20i68k 6277187884250

To uz melo byt velmi davno. v Rakousku a Madarsku maji vahy na kazde hranici a kdyz maji den, tak pres ty vahy poslou klidne uplne vsechna auta - oni jsou totiz casto pretizene i napriklad obytnaky... a take nektera SUV, ktera mohou plne nalozena najendou preskocit 3,5t a ejhle je tu problem i s ridicakem, alespon v Rakousku. A jeste bych pridal mytne pro kamiony celoplosne - tedy za prujezd republikou - aby je to jaksi nehnalo jezdit po okreskach, a nebo zakaz vjezdu kamionu na okresky a zpoplatnit vsechny silnice prvni tridy... i to funguje v rade zemi a dopravci tam normalne prezivaji...

+2/0
28.1.2016 16:11

M32a95r28t47i19n 77D43o19h33n24a76l 5677653698728

Je to jednoduché pro plicii... máš přetížený kamion? Pojedeš s námi na nejbližší odpočívadlo a pak nám předáš klíče a nevyjedeš dokud si náklad nepřeložíš..

+2/0
28.1.2016 14:41

A57n26t24o48n89í25n 42S29v96o20b38o19d86a 3384603499742

Stačí kamion po zvážení někde odstavit jako v Německu a nepovolit mu jízdu, když je přetížený. Kamera na váze pošle RZ kamionu a není problém ho najít na silnici. Do Německa mají strach poslat přetížené kamiony, proč asi?

+4/0
28.1.2016 12:35

D73a16v77i75d 76P48e17c22a 1685784131806

Při vší úctě k automobilové dopravě, pokud se vykašlou na písek, uhlí, stavební kamenivo a železný šrot v obchodních případech kdy to je možné, všem řidičům se uleví a žádná z těchto komodit se na vlaku nezkazí.

+2/0
28.1.2016 10:24

M45i26l32a56n 81K47r21á10l 8923508351161

jako dát ke každému baráku který topí uhlím koleje?8-o

0/−1
28.1.2016 10:28

M63a98r50t97i49n 34M31u94s63i36l 4910911633931

Poslední míle, se tomu říká. Z nádraží do kůlny či kotelna auto velikosti Avie. Ale "nahoru" z dolu ;-) , tedy odvoz do větších měst jenom vláčkem.

0/0
28.1.2016 11:15

J80a49n 75H40o76l56i62c26k26ý 8736227861401

toto je jistě varianta, nicméně stejně se nevyhnete tomu, aby se materiál poté přeložil na nákladní automobilovou dopravu a z nejbližšího nádraží se materiál převezl již po silnici (a možná i přetíženým automobilem)...

0/0
28.1.2016 10:40

D56a23v38i73d 80P65e52c69a 1235494661246

Auta budete přetěžovat na cestu 200 km, kde se Vám to vyplatí. Je rozdíl, kdy dovezete 30, či 45 t.. Pokud trochu přetížíte rozvozovou třítunku na 10 km, budou škody zanedbatelné. Milane Králi, promiňte, ale na Váš dotaz neumím odpovědět.

0/0
28.1.2016 12:19

V29l54a80d85i81m88í39r 64Š28t52ě39r60b27a 2192581582107

Postih nebude, místo toho někdo vymyslí novou značku "Pozor vyjeté koleje" - upravenou dámu v předklonu.;-)

0/0
28.1.2016 10:06

P81a34v33e36l 46V89e48r50n97e28r 1213963512217

nechapu, jak toto opatreni muze byt represi pro poctiveho dopravce.

+5/0
28.1.2016 9:48

J35a35n 72K61r37i17e44g40l91e32r 4561757375696

presne... jen ten, kdo porusuje pravidla, muze rikat, ze jde o represi.

0/0
28.1.2016 11:20

O98l23d63ř55i92c20h 22J67a42n90e91č17e89k 8479416903211

potrefená husa...

už aby to bylo, když už to dávno není!

+1/0
28.1.2016 9:39

V52á30c11l27a34v 90P46a95v31e91l46e93k 1400146896244

Už? 8-o A není příliš brzy? Nebude lepší o tom tak 10-15 let jednat, schůzovat, vydávat expertízy a prohlášení?

Naše cesty vypadají jako tankodrom, vyježděné koleje... A my vesele stavíme, opravujeme, místo, aby stát KONEČNĚ postavil průjezdné váhy do vozovek, na odpočívadla. V ČR není vyjímkou potkat kamion, který má místo 24 tun nákladu 50 i více. Avšak, kamionová lobby... Rv

+4/0
28.1.2016 9:29

D20a79v98i14d 57P51e57c11a 1235674401706

Docela mě zaujalo, že náš stát neumí od zahraničních kamiónů vybrat pokutu. Neumí, nebo nechce? Zkoušeli jste jim zakázat jízdu do vyplacení kauce? Dokážeme je vůbec přinutit dodržovat naše předpisy? K čemu máme nejvíc policajtů na hlavu v Evropě? Co dělá dopravní policie, když dne většinu ťukanců řeší řidiči s pojišťovnami sami? Podotýkám, že jsem obecně proti represi, ale tady je stát opravdu za šaška.

+6/0
28.1.2016 9:28

O44l10d53ř91i60c40h 45J32a16n68e80č88e71k 8199966873301

myslím, že jde o vymáhání pokud od těch zaznamenaných automatem - a je teď jedno, jestli jde o váhu nebo o radar. v okamžiku, kdy to databáze zpracuje, už jsou dávno za kopečky.

nicméně když už v té EU máme volnost pohybu, tak by taky mělo být možné po celé EU vymáhat pokuty! obzvláště za přetížené kamiony, kde jistě nepůjde o 30 eur!

+3/0
28.1.2016 9:42

D30a48v59i86d 27P75e36c60a 1905164941786

Promiňte, ale přece někdo online kontroluje placení mýta a poté celní správa pokutuje jeho neplacení. To lze dělat u přetěže i v nějakém reálném čase, když kamion přes naši zemi jede třeba 4 hodiny, ne?

+1/0
28.1.2016 10:04

J52a25n 21H33o16l34i85c91k92ý 8116797721541

přesně tak, pokud nyní stojí rozseté po dálnici automobily hlídající platbu mýtného, stejně tak budou napojeny na přetížení. Není poté nic jednoduššího nežli přetížený kamion odstavit na nejbližším stání a zakázat jízdu do zaplacení pořádné pokuty.

+2/0
28.1.2016 10:27

L91a13d21i27s25l84a42v 59B22o91u47d90a 5218578812776

Od roku 1992 všechny vlády slibovaly zařízení na vážení nákladních vozidel na hraničních přechodech a ve vnitrozemí. Zůstalo jen u slibů a výsledek vidíme denně na českých "dálnicích" i ostatních silnicích. Ušetřily se desítky milionů, ale opravy silnic poškozených přetíženými kamiony stojí stovky miliard! K čemu pak jsou dopravní předpisy, když dopravci protestují proti kontrolám, jinými slovy nechtějí dodržovat maximální hmotnost vozidel?

+6/0
28.1.2016 8:52

P65a10v48e38l 36T36r25o65j77a47n 1139719111370

Včera bylo pozdě!

+4/0
28.1.2016 8:45

J36i47ř78í 23M72a83c32e49k 3735905194461

Kdy už konečně někdo zatne tipec té mafii dopravců? Už vylobovali, aby neprošel zákaz předjíždění se kamionů na některých dálnicích, aby neprošlo dříve běžné omezení provozu ve víkendových špičkách. K nehodě ve Studénce by taky nedošlo, kdyby se plechy vezly po železnici a ne po silnici. Teď jim zase nevoní, že by měli dodržovat předpisy, aby nedevastovali silnice.

+8/0
28.1.2016 8:17

P91a13v28e85l 24K23r38ů20t25a 9440797338257

Co to je za nesmysl?

Ono to ještě není?

25 let se o tom ví a mluví, že je třeba kamiony vážit a že jsou třeba mobilní váhy.

+12/0
28.1.2016 8:06

P64a75v94e61l 47Š47v39a87r20c64e20r 1530418432197

Mobilní váhy mají policajti a docela často je i používají. Problém je, že myslím všichni kamioňáci používají i vysílačky, takže ty přetížení si dají pauzu. Tady je řeč o statických vahách kterým neunikne jediný projíždějící kamion.

+2/0
28.1.2016 8:20

I93v42a59n 74U46h26l89i32r 6619581602872

Zcela zbytečně vyhozené peníze. Kamiony co jedou do zahraničí, přetížené většinou nejsou bo v Rakousku, na Slovensku, v Německu by za to dostali hodně velkého flastra. A ti co převáží písky, uhlí atd....a jsou přetížení to snadno objedou

0/−3
28.1.2016 7:42

V58í72t 27K21u12č98e88r56a 6284559539222

Už jste někdy slyšel o "překládání". To jako že třeba z Německa jedou dva kamiony a za našema hranicema se z nich stane jeden, který pokračuje dál přes země "bez vah" (Maďarsko, Srbsko.. -> Turecko)

+1/−1
28.1.2016 8:38

J53u71r17a 14D91z62u75r69i80k 7941101310

Pane Kučero. Právě Maďarsko si velice důkladně hlídá vjezd kamionů na své území,které mají zatížení na nápravu vyšší než je povoleno. Váhy mají instalované při příjezdu k hranicím a pokuty za překročení limitu jsou opravdu citelné.

0/0
28.1.2016 10:25

V12l29a58d78i47m85í72r 98F87i85b50i38g47e47r 5974511421534

Jak zahraniční problematické. Prostě je odstavit dokud to nepřeloží do jiného auta a ono by to stačilo párkrát aby si uvědomili žeto tak nepůjde a poctiví se přece nemají čeho bát. Pochybuji že kamiony s Řepou jezdí nepřetížené. Plná korba a ještě dřevěná ohrádka

+2/−1
28.1.2016 7:36

P61a74v85e16l 62N91o54v81á27k 7691956849273

No vzhledem k tomu že to bude fungovat jako úsekové radary. Vyfotit vás to a na adresu přijde předvoláním, že jste byl zvazen a dostavte se sem a sem tak ano bude problematické donutit řidiče někde z Ukrajiny aby se stavil si popovídat s úředníkem

0/0
28.1.2016 7:41

P76a77v26e89l 10O79b40d77r79ž69á79l22e65k 6846664748542

Tam je trošku problém že takový kamion nemůže policie nechat stát v odstavnem pruhu třeba celý den nebo dva a už vůbec tam překládat náklad. A míst, kde se tohle dá udělat zrovna moc není.

Policista si rozmysli něco takového prikázat, když neví kam by ten náklaďák vlastně poslal.

0/0
28.1.2016 7:46

J25a76n 28H48o50l47i55c25k22ý 8956857921131

vozidla která v současnosti na dálnicích hlídají mýtné by je mohli přeci doprovodit na nejbližší záchytné parkoviště, či svézt mimo dálnici kde by se odstavili, či?

0/0
28.1.2016 10:38

P54a39v90e11l 32O61b69d30r17ž50á61l23e83k 6936264358492

Jenže kde... dálniční odpočivky jsou buď zavřené, nebo soukromé pozemky.

0/0
28.1.2016 17:07

J36a69k25u51b 25K79a17m97e38n37i77c44k83ý 4669442907866

at do toho zahrnou i opatreni, aby neobjizdeli dalnice a zpoplatnene useky, jinak to bude k nicemu

+8/−1
28.1.2016 7:14
Foto

I65m35r82i73c82h 43S23u83c93h69a76r85s36k63ý 8606973865551

Děkuji státu, že se po 26 letech někdo začíná starat kdo ty cesty ničí, R^ jen houšť a větší kapky. ;-)[>-]R^R^R^

+15/0
28.1.2016 7:07

M59o33j87m12í23r 21S93k33á33l41a 2510722666

R^;-D

0/0
28.1.2016 7:27
Foto

A94l78e91š 16K60l10o66n 7610851801389

Plány se nezamlouvají sdružení autodopravců Česmad Bohemia

Ti mi mozou vlezt na hrb! Od koho jsou asi tak suverenne nejvic donicene silnice?!? Vyjete koleje v asfaltu kam sa clovek podiva! Jiste, ty podle Cesmadu vznikaji patrne od duchodcu vozicich kazdy ctvrtek sve preplne Fabie HTP na ceste z Kauflandu... Na tyto cesty si take zrejme nechavaji na ty sve Fabie namontovat dalsi par gum, jinak si ty vyjete koleje od dvojmontazi vysvetlit nedokazu...

A ze by ty nase cesty nicili kamiony ze zahranici sa opravdu nebojim, ne vsude je k pretezovani kamionu tak benevolentni pristup jak tu u nas. A jen prejetim nasi hranice kamion najednou na vaze deset tun nepribere...

+27/0
28.1.2016 5:59
Foto

I40m84r47i30c51h 10S24u82c84h79a87r41s63k76ý 8326683625881

To je ta firma co položila, pardon nechala padnout na kolena LIAZ, jinak souhlas.R^

+5/0
28.1.2016 7:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.