Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Osmnáct a půl hodiny v letadle. Qatar Airways chystají nejdelší let světa

Rekordmanem nejdelšího komerčního létání zřejmě nebudou Emirates, jak se čekalo, ale Qatar Airways. Aerolinky plánují přímou linku mezi hlavním městem Kataru Dauhá a novozélandským Aucklandem. Cestující stráví na palubě 18 hodin a 34 minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M10i96c58h97a77l 48M47i33l12l37e18r 9136302189702

Emirates zaradili od 1.brezna non-stop spojeni Dubai - Auckland, delka letu 16 hodin tam, 17 hodin 15 minut zpet.

Inauguralni let se konal v A380, ale na nasledujici lety budou Emirates pouzivat B777 - 200LR.

IMHO: vzhledem k tomu, ze dosavadni spojeni s Emirates mezi Dubaji a Aucklandem s mezipristanim v Australii jsou v A380, kde je vic mista nez v B777, osobne bych radsi dal o neco delsi let v A380 nez v B777.

0/0
2.3.2016 5:58

M58i20c64h60a33l 77M26i29l34l37e55r 9566912289132

pro Libora Vasicka, Praha - Seoul - Auckland s Korean

Kdyz priletis do Seoulu, nepokracujes do Aucklandu stejnym letadlem. Mas tam 4 hodiny 20 minut na prestup. Pokracujes do Aucklandu jinym letadlem. Celkem cesta vcetne zastavky na prestup 25hodin 40 minut.

Seoul je "hub" neboli zakladna Korean Airlines, to znamena, ze lety Korean tam bud konci nebo zacinaji, nedelaji tam mezipristani.

Kdyz pristanes cestou v zakladne aerolinek, s nimiz letis a pokracujes se stejnou aerolinkou dal - budes prestupovat na jine letadlo.

Jak uz jsem psal jinde, pokud se jedna o mezipristani na dlouhych letech (napr. Sydney -Dubaj - Londyn s Qantasem, Sydney - Singapore- Londyn s British Airlines, Auckland - Los Angeles - Londyn s Air New Zealand, Pariz - Los Angeles - Papeete Tahiti), cestujici musi z letadla vystoupit a vzit sebou veskera prirucni zavazadla. Behem tankovani, nabirani jidel a nakladani zavazadel dalsich cestujicih prijdou do letadla uklizeci a daji kabinu i zachody do poradku na dalsi cast letu.

0/0
28.1.2016 14:58

M78i79c39h77a77l 45M91i79l12l47e28r 9306812109242

dodatek: zmineny let Pariz - Los Angeles - Pappete (Tahiti) je s Air France

0/0
28.1.2016 14:59

M52i11c34h53a17l 88M53i84l54l36e82r 9766332709322

Papeete

0/0
28.1.2016 14:59

L91i54b14o97r 57V37a73š51í39č34e65k 6397611235155

jo jo to vim, z Prahy 777-200 , pak tusim 747 -400 nevim zda se tomu rika JumboJet, nazpet pauza 19hodin , ale hotýlek, cest do Aucklandu bylo mnoho ale tahle mi prisla nejlepsi

0/0
28.1.2016 16:48

M43i28c19h84a53l 32M47i21l23l34e94r 9836502939682

ano, B747 je Jumbo

Ja letam z Prahy do Australie, ale i kdybych letel az do Aucklandu, bral bych Emirates.

Odpoledne Praha- Dubai EK 140, prenocovani v letistnim hotelu, nechodi se ven z tranzitu a hotel je primo nad Gate.

V 10:15 rano spoj EK 406 (mezipristani v Melbourne, celkova delka letu vcetne mezipristani 18 1/2 hodiny) nebo EK 412 (mezipristani v Sydney, 18 3/4 hodiny). Duvod proc Emirates je v letadle pouzitem na nejdelsi trasu - A380, vetsi pohodli.

Momentalne Emirates pouzivaji porad jeste B777 na lince Praha- Dubaj, ale od cervna pry nasadi A380 i tam.

Korean ale neni spatna volba, protoze maji trochu vic mista v sedadlech. Npar v B777 maji konfiguraci 3-3-3, zatimco mnozi jini prepravci obvykle 3-4-3.

0/0
29.1.2016 13:18

P67e18t79r 54A72s25c83h52e86n77b58r93e28n50n59e91r 6705493792491

Článek na jiném serveru na stejné téma, ale trochu jiným nadpisem:

"Nový nejdelší pravidelný let světa je na spadnutí..." ;-D;-D

No řekněte, nepoletíte s nimi? ;-D

+2/0
28.1.2016 13:57

P58e24t85r 77N69a16j92d83e33k 7427886113441

Já jsem po 12 hodinovém letu vždycky strašně naštvaný, že už přístáváme a už se nemůžu kochat pohledem na Zemi z 10kilometrové výšky. Takže těch 18 hodin by mi asi nevadilo :)

0/0
28.1.2016 12:44

V65l97a31d81i67m41í40r 59H75o32l16ý 8934371296707

Mně také ne. Kdyby se v letadle smělo kouřit. Teď si raději dám let s přestupem na půli cesty.

0/0
28.1.2016 16:25

V63i42k33t44o69r 54N19á53r31o11ž84n65ý 3329982288

Mne by zajímalo , jaká je na světě nejdelší pravidelná/charterová linka , realizovaná letadly B737 ? Nejsou to nakonec linky českého TVS ?

0/0
28.1.2016 12:35

P53a87v57e58l 61S51o37b20o13t17k49a 5880814

No to je samozřejmě podvod na lidi.

Mezi Dauhá a Aucklandem je jen 8 časových pásem, takže letadlu stačí vyletět do výšky a tam 8 hodin počkat/letět pouze na jih a ne let zbytečně protahovat na 18,5 hodiny!!

0/0
28.1.2016 12:19

O91l78d82ř41i86c31h 29J90a18n53e40č89e55k 8539986793811

to by samozřejmě fungovalo jen jedním směrem a druhak by to letadlo muselo vyletět o něco výše než do 11km ;-) takže se obávám, že by to za těch 18,5hod nestihlo ani náhodou ;-D

0/0
28.1.2016 14:28

P75a17v60e56l 77S28o46b78o66t28k36a 5310294

Ale jděte, druhým směrem by to bylo jen 16 hodin, neumíte počítat ;-D

0/0
28.1.2016 14:56

J37o30s65e36f 60K51a28r52f78í11k 7782375446430

Magoři!

A teď si představte, že tam bude pár řvoucích děcek, a 3-4 lidi co mají potřebu být hluční a furt si na něco stěžovat.:-P

.

Jsem zvědavý, kolik přibude incidentů a kolik lidí to zdravotně nedá... Osobně bych raději jel týden lodí než jak sardinka klidně i 20 hodin vlivem protivětru.

0/−2
28.1.2016 10:40

O26l68d15ř96i38c40h 30J41a41n38e35č24e60k 8459626303121

naštěstí tím nemusíme cestovat pokaždé, když podáváme daňové přiznání nebo platíme za odvoz odpadu :-P

takže je mi to celkem putna - já ze Středního Východu do Ameriky nejspíš nikdy nepoletím. naštěstí.

0/0
28.1.2016 10:43

P92a68v88e26l 19N33e29d92ě56l60a 5396950154811

Auckland je na NZ. Amerika trochu jinde.

+2/0
28.1.2016 11:12

O29l42d83ř30i19c60h 30J96a90n97e95č88e37k 8119466903811

jo, sorry, psal jsem to až pár hodin poté, co jsem četl článek a zapomněl jsem mezitím, kam že ta linka Quataru má vést ;-) a mezi těmi dosud nejdelšími byly převážně linky z Perského zálivu do LA nebo okolí, případně do Panamy apod.

jo tak to je jiná, na NZ bych se jednou rád podíval - ale ta cesta mě fakt děsí. jakkoliv je určitě lepší letět s Quatar přímo, než s Emirates stejnou vzdálenost s mezipřistáním v Austrálii, protože to cestu prodlouží o další hodiny a z letadla Vás tam stejně nepustí.

asi budu muset transsibiřskou magistrálou a z Vladivostoku pak lodí :-P

0/−1
28.1.2016 11:33

M89i58c97h84a67l 55M27i16l44l85e14r 9806782909442

"je určitě lepší letět s Quatar přímo, než s Emirates stejnou vzdálenost s mezipřistáním v Austrálii, protože to cestu prodlouží o další hodiny a z letadla Vás tam stejně nepustí."

1) je to Qatar, ne Quatar

2) let s mezipristanim je nejvhodnejsi pro ty, kteri radsi stravi v letadle kratsi dobu a rozdeli si tim cestu na dve casti. Mezipristani jim da moznost se projit, obcerstvit, protahnout nez se zase vrati do letadla. Kdo leti napr. mezi Sydney a Londynem s Qantasem, ma mezipristani v Dubaji po 14 hodinach letu, obvykle 2 hodiny prestavku a pak se zase nastopupi do tehoz letadla a pokracuje do Londyna dalsich 7 1/2 hodiny.

3) Take vubec neni pravda, ze te v Australii nepusti z letadla pri mezipristani. Prave naopak, at letis z Dubaje do Aucklandu pres Sydney, Melbourne nebo Brisbane, MUSIS letadlo pro mezipristani opustit.

Touhle linkou jsem letel nekolikrat, mezi Dubaji a Australii, stejne jako mezi Australii a Novym Zelandem.

+1/0
28.1.2016 13:56

O35l56d15ř81i75c25h 52J68a80n94e77č89e29k 8309956273551

nevím, jak to funguje "standardně" - já s mezipřistáním letěl snad jen jednou, z Anchorage přes Fairbanks do Frankfurtu a ve Fairbanks nás rozhodně z letadla nepustili. pravda měli jsme tam stát jen půl nebo 3/4 hodiny - to co jsme tam strávili doopravdy (2hod nebo ještě víc) bylo dost nad plán...

0/0
28.1.2016 14:31

M65i77c48h47a17l 95M61i85l66l24e74r 9736262269212

vystupovani z letadla pri mezipristani je normalka. Ruzne spolecnosti to maji jako bezpecnostni pozadavek. Qantas, Emirates, British Airways a dalsi pozaduji vystup. Povinne.

Pred mnoha lety kdyz jsem letel do Singapore s CSA, s mezipristanimi v Athenach, Kahire a Bombaji, take povinny v ystup z letadla na kazde zastavce.

Ma to i vyhodu pro cestujici - po dlouhem letu prijdou uklizeci a uklidi kabinu pred dalsi radu hodin letu.

0/0
28.1.2016 14:42

Z17d60e62n80e95k 64M24a66t46ě88j26o88v89s65k96ý 3841484684573

Kde je Abu Zabi ?? Neznam .....znam Abu Dhabi ,ale ne Abu Zabi !

+2/−7
28.1.2016 10:29

P25a10v51e95l 28H59o53r94s19k10ý 1775946649787

Takze neznate ani Drazdany, Benatky, Kolin nad Rynem, Viden...

0/0
28.1.2016 11:30

J65a82r68o67s24l30a90v 50H20o12r58á89k 8162704295699

https://cs.wikipedia.org/wiki/Ab%C3%BA_Zab%C3%AD

Nastudujte si pravidla české transkripce. Oni jaksi v té zemi nepoužívají latinku, takže reálně neexistuje ani Abú Zabí, ani Abu Dhabi. Abú Zabí je český přepis, Abu Dhabi anglický. A protože jsme na českém serveru a používáme český jazyk, je název uvedený v článku správně.

+1/0
28.1.2016 13:36

P38e35t14r 67N10e21c64h63a43n30i51c68k15ý 7653686928610

Pohoda, aspoň si můžu přečít Vergillia v originále

0/−1
28.1.2016 10:15

O19l34d82ř38i27c33h 47J66a74n88e49č47e38k 8529816743481

ale to můžete i ve vlaku, např. z Prahy do Moskvy ;-)

+1/0
28.1.2016 10:44

P71e52t89r 96N78e54c27h14a33n93i78c31k44ý 7543436648370

Nebo v osobním vlaku napříč Polskem :-)

+4/0
28.1.2016 10:45

J95o46s46e41f 21K11a65r10f34í31k 7242265156760

Nebo v koloně na D1;-D

+4/0
28.1.2016 10:48

P69e93t66r 93N26e12c63h40a79n64i33c92k39ý 7683456408440

Pro jistotu mít jeden výtisk v přihrádce ;-D

+1/0
28.1.2016 10:49

P16e81t10r 56V45i38n17t59r50l34í96k 3536334121

Akorát tam třeba nechce jet :)

0/0
28.1.2016 11:21

P86a28v26l19a 37K77v59a26p62i73l65o66v80á 7179288704967

Kam se hrabete na Novinky.cz to je titulek! http://www.novinky.cz/cestovani/392919-novy-nejdelsi-pravidelny-let-sveta-je-na-spadnuti-zabere-18-5-hodiny.html

+3/0
28.1.2016 10:05

M64i93r85o18s44l14a30v 33S65u58c43h74y 5770659860560

V ekonomické třídě je 12ti hodinový let utrpením mám to z vlastní zkušenosti, hezkou řádku jsem jich absolvoval. Vlastně už zhruba po 8mi hodinách člověk neví, jak si sednout, aby ho něco nebolelo. V business class je sice víc místa do šířky i pro nohy, ale princip je stejný pořád jen sedíte na zadku. Jo first class v A380 je o něčem jiném, v osobním kupé by se tak dlouhý let snad dal přežít. Při představě 16ti hodinového letu mě jímá hrůza. Jednou za dlouhou dobu bych to snad zvládl, ale jen pokud by úspora z přestupu byla opravdu zásadní.

0/0
28.1.2016 9:56

L61u46k74a23s 59C18o61d84r 6888282350891

Nechapu tu pasaz o business class. Clovek si proste rozlozi postel a spi. Sam jsem takhle v pohode letel skoro 19 hodin nonstop a v destinaci jsem byl v pohode odpocatej a skoro bez jet lagu. First class suite proti tomu neni zas tak drastickej kvalitativni rozdil (mluvim z vlastni zkusenosti)

+1/0
28.1.2016 10:01

J78i56r10i 41G78a36z42d58a 8464933524234

Presne tak, člověk si z křesla udělá luzko a je to:-) to je trošku jine cestování. ..oproti economy neporovnatelne. .

0/0
28.1.2016 10:41

J94a84n 70J28a25š51e83k 4184784208288

Nepletete business class s nějakou premium economy? Co jsem viděl, tak business class má místo židlí v podstatě rozkládací křeslo, na které si můžete v podstatě lehnout a objevit tak nová místa na těle, která ještě nebolí.

+3/0
28.1.2016 10:13

J70a52k57u46b 55Š41a10f28a25n77d39a 7545197581121

Záleží, jak u koho. U ČSA určitě ne.

0/−2
28.1.2016 11:18

L95u50k33a37s 19C67o92d60r 6288742460421

Pokud se bavime o dalkovych linkach (coz je logicke v debate o 12 hodinach na palube), tak u CSA urcite ano. Jejich A330 ma lie-flat sedacky (coz sice neni flat-bed, ale i tak se tam clovek slusne vyspi...)

0/0
28.1.2016 11:23

K69a47t44e27ř21i67n37a 38V87a31š89á85k26o46v74á 5371452649395

ja letela 12 hodin z Parize na Mauritius a utrpeni to nebylo, ale je fakt, ze jsem spis mensi. Celkove jsem ale zvykla cestovat, navic na techto letech muzete normalne po letadle chodit

0/0
28.1.2016 10:26

O61l69d23ř55i43c84h 50J11a60n76e91č38e71k 8199976403801

ono asi dost záleží na každém jednotlivém z nás, na spolucestujících v okolí, na typu letadla...

já strávil přes 12 hodin na letu Anchorage - Frankfurt s mezipřistáním ve Fairbanks, jakž takž přežít se to dalo, ale bylo to 'malé' letadlo - B767 v konfiguraci 2-3-2, kde jsem navíc letěl se známými, takže nebyl problém dohodnout se, že si občas vyměníme místa apod. sám jsem na jednu stranu spíš menší, ale na druhou nedokážu dlouho nehnutě sedět a navíc v letadle většinou neusnu, takže pro mě taková cesta bývá nechutně dlouhá.

moc si nedokážu představit, jak to bude s tím "normálně po letadle chodit" v plném stroji s konfigurací 3-4-3, pokud nesedíte u uličky a navíc všude kolem Vás sedí cizí lidé, kteří nemají moc pochopení pro Vaše touhy jít se protáhnout.

0/0
28.1.2016 10:41

M80i60c28h85a80l 29M23i73l60l46e20r 9716922659242

"moc si nedokážu představit, jak to bude s tím "normálně po letadle chodit" v plném stroji s konfigurací 3-4-3, pokud nesedíte u uličky a navíc všude kolem Vás sedí cizí lidé, kteří nemají moc pochopení pro Vaše touhy jít se protáhnout."

Absolvoval jsem v A380 i B747 uz radu cest a nikdy jsme nemel problem se jit projit a protahnout behem transkontinentalnich letu. Je to uplne normalka. Podobne tak mi spolucestujjici a byli jsme si vzajemne cizi. Lide v letadlech pri dlouhe ceste totiz vetsinou chapaji, ze je nutne se jit protahnout a toleruji to.

U exitu nebo vzadu v letadle ( pripadne v prednim foyeru u Emirates A 380) se behem letu obvykle sejdou skupinky cestujicich, kteri se zrovna protahuji a je to prilezitost si vzajemne i pokecat. Jen tak normalne mezi cizimi lidmi.

Samozrejme ze ten, kdo vi, ze se chodi projit nekolikrat za dlouhy let, planuje predem a zajisti si misto v ulicce.

0/0
28.1.2016 14:08

J62a44n 83J72a55š91e10k 4424694668768

Nemám toho sice nalítáno moc, ale já se svými 188 cm jsem v B747, B777 ani A380 v economy neměl na trasách z Londýna do San Francisca, Los Angeles a San Diega problém. Pravda v A380 jsem měl vždy štěstí na bulkhead sedadlo, ale jinde jsem seděl "uprostřed uprostřed" a taky žádný stres. Sice jen 10-12 hodin, ale i tak si nemyslím, že těch 18 je nějak zásadní problém. Stejně většinu letu prospím :)

0/0
28.1.2016 15:58

A61l94e91š 27J76a27v16ů92r56e84k 2462529790490

je to sice pecka, 16h v letadle. Ale horsi bude asi spise cestovat s prestupama 2x dele ...

+4/0
28.1.2016 9:45

L98u80k81á47š 40O38m66á21č77k74a 5371344351836

To vyklepaný kuřák nezvládne.

+8/0
28.1.2016 9:45

A88l79e27š 57J29a14v67ů27r80e43k 2682919650980

musi kourit s hlavou z okynka ..

+3/0
28.1.2016 9:46
Foto

L19a39d26i90s14l33a56v 20M28e93t39e37l19k49a 6270276899525

Zvládne. Jak je jednou v tom lidojemu, nic jiného mu stejně nezbývá než si hezky trpět ve svém absťáku...

+1/0
28.1.2016 10:02

A91l31e13š 75J66a87v33ů75r80e81k 2102489770480

me stacilo cca 2x8 hodin Praha - Soul, a Soul - Auckland. 16h v letadle ? To bych se asi obesil ... :-)

0/0
28.1.2016 9:41

M71a67r11t47i57n 45C29e11r37v78e60n32y 2283908946288

Tak kazdy to asi zvlada jinak, pro me je vetsi utrpeni 3 hodiny v 737 nez 8 hodin v 777.

0/0
28.1.2016 10:11

L98i63b53o26r 98V44a94š42í71č38e67k 6387511735205

no tak já to letím za dva týdny a o 2x8 si nechte zdát , je to nějakých 2x11 pokud budete chtit , najdu vám to přesně

+3/0
28.1.2016 10:13
Foto

L79a26d90i65s50l47a79v 68M53e32t89e93l34k25a 6440686419795

Taky se mi 2x8 nezdá. Praha-Auckland nejkratší cestou 17860 km, to se letadlem za 16 hodin udělat nedá. 20 hodin minimálně...

+1/0
28.1.2016 10:24

M62i81c45h94a61l 48M37i71l68l74e29r 9776902589622

16 hodin Praha -Auckland pres Seoul?8-o Ale kdepak.

PRG - ICN je 10:10 let s Korean, 4:20 cekani na prestup a let ICN - ACL trva 11:10 s Korean. Suma sumarum cesta vcetne prestupu 25 hodin 40 minut.

0/0
28.1.2016 14:37

L68i80b16o37r 35V53a79š29í94č98e93k 6187501705275

tak jsem se na to koukal na své letence , Praha - Soul 10:10 a Soul - Auckland 11:10 , bohužel měřím téměř 194cm , a je to můj první takhle dlouhý let , vůbec nemám tušení jak to zvládnu , utěšuje mne , že jsem dal párkrát podobně dlouhou cestu busem , ikdyž tam samozřejmě každé 4 hodiny stojíte a projdete se , tady nevím , zda mne pustí ven :-)

+1/0
28.1.2016 11:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.