Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pro a proti konkurenci na dráze. Lepší dálkové spoje odnášejí regionální

Mnohem větší výběr vlaků, přesto v některých případech horší spojení. K tomu ještě podstatně lepší nabídka služeb a nižší ceny. Konkurence na trať mezi Prahou a Ostravou přinesla hlavně pozitiva, objevují se ale také nevýhody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V31l60a62d20i82s10l23a23v 19A46d82a35m87e31c 2125708651778

ad „Konkurenční prostředí je rozhodně pro železniční dopravu i pro samotné cestující přínosem." Tak to ani náhodou. Před 15 roky se možná jezdilo v hoších vagónech a pomaleji, ale dalo se bez problémů cestovat i noci, Zrušilo se spousta vlaků, teď je noční přeprava mrtvá.

0/0
28.2.2016 23:27

J86i69ř59í 14H35r77b57e73k 5234297517530

Ale regionální spoje potom nemají smysl. Pokud malý motorák překoná vzdálenost 45 km za 2,5 hodiny, tak dnes to není pro lidi zajímavé to je max. pro nákladní dopravu - je to drahé a pomalé tak proč by s tím někdo jezdil. Dokud lokálka nebude jezdit 90 km tak je to na zrušení - bohužel i když bych byl rád kdy to tak jezdilo.

Když pak vidím velkou lokomotivu, která táhne 3 vagony s pár lidmi tak je to mrhání vším.

+1/0
29.1.2016 12:53
Foto

O85n18d67ř80e29j 27V41a21r42o34š58č54á17k 3804337193

"Nikdo neví, kolik vlastně zaplatí" - no ja to vidim pri rezervaci/koupi hned..

0/0
28.1.2016 20:40

J19a66n 32R20u95s83i94n 1603533277359

"Všichni tři dopravci se můžou dlouhodobě uživit, tedy vydělávat i na další rozvoj, pokud začnou spolupracovat. Současný tvrdý konkurenční boj jim zvyšuje náklady a snižuje tržby...."

Nerika se tomu naaahodou kartelova dohoda, ktera je (nejen) u nas nezakonna?

0/0
28.1.2016 18:20

J84a61n 19K86o92b71ě64r59s74k66ý 1170126831393

Ve VHD se to tak nebere. Naopak já bych ocenil kdyby se dopravci snažili ve VHD spolupracovat, protože opravdovou konkurencí je pro ně auto.

+2/0
28.1.2016 19:52

J53a44n 62J21e14m95e53l53k48a 1635550

Podle mě je volný přínosem. Musí se snažit. Že neumí stát nastavit pravidla a odstup mezi komerčním provozem a ČD.. Třeba lehce dotované rychlíky ČD na Praze Ostravě, jezdící za TR10, dělající síťovost, kola atd.(jiná role ČD)

Před tím, buď bylo drahé Pendolíno za 430 Kč (a stejně ve ztrátě, protože servisní náklady..) s časem 3:00 nebo vagonové couráky bez wifi, servisu za 330 Kč s časem 3:50.

To pestrost je asi největší přínos.

ČD především opravovaly svoje plečky. Jančura dotáhl kvalitní ojetiny. To, že můžeme jezdit vlakem, který jezdil v Rakousku jako první třída, za české peníze, je super. Flirt ukazuje, jak předražený nákup byla Pendolína. Že jsou i lepší vlaky než 814..

Přesto síť ČD a celostátní tarif, systém jízdného (ne regionální), výše jízdného v ČR na železnici, IN 50, IN 100 je podle mě nejlepší z dotované dopravy v ČR.. Co je špatně, že dotované autobusy s vlaky nespolupracují, mhd nespolupracuje. Všichni ostatní to podkopávají. Proto si taky LEO a Jančura dělají svoje přípoje. Třeba Zlín. Přestože tam jezdí MHD.

A že stav kolejí všude jinde než Praha Ostrava, Brno, Přerov Břeclav je mizerný.

Postupně jsou vidět některé nadějné projekty jako Olomouc Šternberk, Hradec Pardubice, Opava Krnov.

LEO brzdí v pružných tarifech právě konkurence a ČD. Stačí se podívat, ale, co to jsou schopni soukromí dopravci udělat u letů. Lety do Asie - ano v předkupu stojí 15, 20 tisíc. Ale pokud potřebujete na poslední chvíli, druhá sardinkoidní třída stojí najednou i 80 000Kč! To už bolí.. A tam prostě nedoplavete, nedojedete autem. Když mají možnost, tak to hezky osolí. Co děla Ryanair, zpoplatňuje každou chybu zákazníka, zavazadla atd. Ukázkou vysokého jízdného jsou vlaky v Anglii. Někteří mluví o zpackané privatizaci. Takže za mě otevřený trh ano. Koncese, soutěže jeden dopravce, jedna trať, 15 let, ve 100% sítě, rozpad systému ČD, nikdy.. I kdybych měl volit komunisty.

+1/−2
28.1.2016 17:41
Foto

M96a41r57t12i22n 16P37i11š91t56o59r33a 8468648826529

To je tak, když to řídí neviditelná ruka trhu. Cena zboží se určuje v okamžiku prodeje a reálné náklady (např. odvozené od kilometrů) nemusí zohledňovat. Podstatná je nabídka a poptávka.

Odhalí to, že většina tratí je ekonomicky neudržitelná, provozovat se dají jen díky přerozdělování.

+1/0
28.1.2016 17:12

T30o58m52a12s 63N48o80v52o48t42n49y 1481304806405

Tak stejně to dopadne tak, že bude jakýsi jednotný tarif, ale zároveň dopravci budou mít svoji tarifní a akční politiku jako teď. Takže to pomůže akorát tomu, kdo má problém si koupit dvě jízdenky místo jedné, chápu že to někoho nemusí bavit, pak ale zaplatí více za jednotný tarif a luxus, že může jet čímkoliv.

0/0
28.1.2016 17:06

L23i54b40o95r 39H17a57d 2619597795102

Jak je pod tím podepsaj lžiSůra,tak to ani nečtu.

+2/−9
28.1.2016 16:52

T90o81m93a21s 25N55o31v53o32t94n95y 1611904586595

No, pan Sůra i když občas s něčím v článcích nesouhlasím nebo něco zjednoduší, tak je pořád objektivnější než různí místní "experti" o panu Jiráskovi a mega dopravním portálu Firenet ani nemluvě :-D

+1/−1
28.1.2016 17:09

J14a62n 79K65o88b80ě20r25s46k77ý 1150686521443

Tak to je zas opačný extrém :D

0/0
28.1.2016 19:50

F72r96a91n31t63i56š97e58k 37V26a93n26ě76k 1587454277927

Vlaky, které jsou objednané státem či krajem by měly mít vždy přednost před komerčními vlaky při vytváření jízdního řádu i při operativním řízení. Protože tak pak se degraduje služba, která je placená z daní.

+3/−2
28.1.2016 16:12

T49o47m78a12s 94N80o93v90o29t80n66y 1561434196865

Slušný nesmysl. Takže pak mezinárodní vlak bude skákat dvojnásobně lepší dobu, aby nějaký objednaný osobák nemusel 5 minut čekat?

+1/−1
28.1.2016 17:09

F77r18a59n97t13i39š37e12k 61V55a35n63ě71k 1717134617797

I mezinárodní vlak může být objednán státem a i to se děje. Jo když tam budete mít tři mezinárodní vlaky ČD, Leo a RJ, tak z 5 minut máte 15. Prostě by měla být zavedena regulace propustnosti a ne že si de facto každý jezdí jak chce a kapacita je využita skoro na 100% a neřeší se jakékoliv rezervy.

0/0
28.1.2016 18:08

J28i84ř65í 30K72o41c77u25r96e40k 6445744415118

Tak už víme, proč na regionálce jezdí "Honeckerova pomsta" aneb vozy řady Bdmtee. Může za to konkurence mezi Prahou a Ostravou.

Teď už jen vysvětlit, proč byly tyto vagony pořízeny už za Honeckera, prezidenta NDR, v dobách, kdy byly Německa dvě. Asi někdo předpokládal, že lidé zhubnou pod 60 kg a zkrátí se jim stehnení kost o 10 cm, aby se tam vešli.

+1/0
28.1.2016 15:42

V92i16k17t48o67r 98N47á23r62o21ž45n27ý 3569682278

Někde jsem četl , že tyto vagóny byly takto vyrobeny , aby se daly snadno přestavět na polní nemocnici. Soudruzi se neustále připravovali na válku...takže tyto vagóny jim vyhovovaly..

+2/0
28.1.2016 15:43

J31i28ř25í 29E85r37b57e53n 1653144766807

Ano, je to tak - z těch vozů jsou snadno demontovatelné sedačky, jsou tam prostorné nástupní předsíně, elektrická, vodní i topná soustava jsou předimenzované, je tam vlastní telefonní rozvod, v salonech jsou odtokové kanálky na krev...

https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C5%AFz_Bdmtee281,_275_%C4%8CD

0/0
28.1.2016 22:48

R81o16m97a92n 36J30e53s41c56h64k33e 9448625427155

Ty byly pořízeny pro Vietnamce, ti jsou malí.

0/0
29.1.2016 17:15

K31a54r84e55l 83Š18o97u75m21a28l 1554543728

Prezident Svazu cestujících ve veřejné dopravě? Kdo to založil a z čeho se to platí? (pokud se to platí). Nechci aby to vyznělo závistivě,,ale skutečně by mě to zajímalo.

+8/−1
28.1.2016 15:28

V45i62k50t43o90r 27N64á17r63o28ž18n96ý 3129372698

Dobrá otázka. Také by mne to zajímalo.

+2/0
28.1.2016 15:33

J66i94n79d66ř53i32c35h 97Č80e58r91m72á82k 3399866738

Normální spolek, jen s dobře znějícím názvem. Můžete si založit něco podobného, obesílat média tiskovými zprávami a za chvíli vás budou citovat (takhle udělal kariéru Okamura). Platit si to budou nejspíš sami, moc velké režie s tím nebudou.

+5/0
28.1.2016 15:40

J79i74ř80í 95E93r23b88e53n 1443764976677

https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=820558&typ=UPLNY

0/0
28.1.2016 22:51

O36n75d58ř81e80j 37N18o25v47á88k 9117504199639

Nechápu to volání po jednotném tarifu.

Jen a jen díky konkurenci se lidi začali vracet na koleje ... nechápu, proč by ČD měly mít nějkaý podíl na tržbách ostatních dopravců, kteří železnici pozvedli ze socialistického pekla alespoň na trochu lepší úroveň.

Kdyby zůstaly jen ČD, tak už dnes vlakem nejezdí skoro nikdo ... už takhle ČD naprosto nezaslouženě profitují z konkurence tím, že konkurence přitáhla lidi k vlakům ... nevidím důvod, proč by měly mít ještě nějaký podíl na dalších tržbách ...

+4/−16
28.1.2016 15:07

P69e84t98r 54N81e76c76h53a37n31i31c41k75ý 7533166368310

Ony tam ČD zůstávají jako jistota. Potřebujete přestoupit? Něco převést (kolo,loď,psa)? Ujede vlak? Nevím čím pojedu? Nevejdu se do místenkového vlaku? ČD to poberou. Bez ČD by to měli soukromníci obtížnější. Lidi by byli naštvaní, že se v nějaký den už nedostanou domů, museli by nakupovat jízdenky mnohem víc dopředu, s něčím by je do vlaku ani nepustili. Však jak to vypadá na Praha - Liberec? V pátek a neděli nemáte skoro šanci adhoc vyjet.

+17/−1
28.1.2016 15:11

T33o67m71a14s 10N20o90v54o31t70n36y 1901734406855

Praha - Liberec funguje bezvadně, spojů je dostatek a za ceny prakticky stejné jako před x lety. Nebo se snad někomu zdá autobus co půlhodinu málo, ve špičkách i častěji?

0/0
28.1.2016 17:11

P39e53t14r 54N89e94c31h89a81n47i36c59k49ý 7613646198210

Ale poptávku ty autobusy často nezvládnou. Tam by se ve špičce uživil sestivozovy rychlík, kdyby jel rozumně dlouho a ne jako teď. Nabídku autobusů nekritizuji je to asi maximum možného

+1/0
28.1.2016 17:21

V66i34k26t50o90r 65N83á87r62o36ž54n16ý 3279462578

Ne každý cestující na železniční síti cestuje pouze mezi městy na tratích 010+270. Jsou i lidé , kteří cestují část po této trase a pak přestupují na jinou trasu. Pokud takový cestující by byl nucen zaplatit lomeně za každý úsek zvlášť , mohla by se mu taková cesta prodražit a tudíž by mohl cestovat jinak. Proto integrace. Dále je to o tom , že v jednoduchosti je síla. Pokud bude cestující nucen před jízdou sáhodlouze studovat přepravní a tarifní podmínky každého dopravce , je velká pravděpodobnost , že se na to vykašle a pojede radši autem...

+7/0
28.1.2016 15:27

P90e54t45r 10N11i80v41n80i12c77k88ý 3652734595517

Je na každém cestujícím, aby si rozmyslel jak (a jestli vůbec) chce někam jet. Já třeba nijak necítím potřebu, jednotného tarifu.

0/−6
28.1.2016 15:30

V92i66k60t24o34r 48N23á44r47o86ž29n65ý 3369682758

To je spíše otázka pro státní úředníky , kde chtějí železniční dopravu v této zemi mít. Jestli chtějí , aby profitovala pouze jedna trasa , nebo aby železniční doprava jako celek profitovala ze své síťovosti..

+4/0
28.1.2016 15:35

J83a64n 11J77e68m93e25l64k17a 1395350

No protože na Praze Ostravě jsou dočasně nízké ceny. To ale nebude navždy. A v případě, že nějaký dopravce bude mít pro sebe celou trať a bude si moc určovat cenu, poznáte výhodnost přestupního tarifu velmi rychle. Stačí obvykle z vlaku přestoupit na autobus nebo MHD. U dotovaných produktů by měla být povinnost uznat státní tarif.

0/0
28.1.2016 18:17

J53a23n 72Š12i98ř20i38n21a 5435875

Buďto vlakem vůbec nejezdíte nebo jste placený za své lži. Jen pro vaší představu - přímá jízdenka u ČD např. Opava - Praha přes Ostravu - Svinov 345 Kč, dělená jízdenka Opava - Ostrava-Svinov a Ostrava-Svinov - Praha jen přes ČD v součtu 237 Kč. Např. Karviná Praha přímá jízdenka 340 Kč/ dělená 230. Vše ceny dosažitelné pro všechny při nákupu den předem bez jakékoli slevy.

+3/−1
28.1.2016 15:50

J54a12r21o19s76l20a97v 22H81o25r14á22k 5363932336630

Jo, tahle kouzla s cenikem CD jsou uzasne. Nejlepsi je, ze ani ty baby za pokladnou uz se v tom bordylku nevyznaji.

+1/0
28.1.2016 15:53

T94o89m 56J76u12r53e83č97k94a 6105712455875

Úplně to samé máte i u RegioJetu. Tam se taky kolikrát vyplatí jízdenky dělit.

0/0
28.1.2016 16:31

J18o37s25e34f 86J38ů62z88a 1678918833277

Vy jste se asi navzájem nepochopili. Dělení jízdenky je levnější, když se na některý úsek využije levnější relační nabídku (třeba Ostrava - Praha), při využití běžného jízdného cestu prodraží. Co je ale významnější je, že když kupujete jízdenky na každý úsek zvlášť, ať už kvůli úspoře, nebo kvůli nemožnosti koupit přímou jízdenku, přicházíte o svá práva při zmeškání přípoje - tedy například na bezplatný návrat do výchozí stanice s vrácením jízdného, nebo alternativní zajištění dopravy do cíle při ujetí posledního přípoje (tedy např. i proplacení taxíku). V některých případech má cenu zaplatit více (kromě extrémních případů s Ostravou a podobně nebývá ten rozdíl tak velký) za větší jistotu dopravy až do cíle.

+1/0
28.1.2016 16:56

T51o35m24a30s 40N85o78v77o44t24n48y 1631664846115

Lomit musíte i dneska u ČD abyste na dost úsecích dostal nižší cenu než s jednou jízdenkou. Hledáte problém, kde není.

0/0
28.1.2016 17:12

P27e23t23r 75N48e61c33h72a87n88i86c48k64ý 7703746368960

Ale i s tím lomenym jizdnym můžete jet čím chcete

0/0
28.1.2016 17:24

R72a58d59i27m 69P77o64l23á91š67e53k 9926873609679

Původně ČD svým jednotným systémem vytvořily krásně jednoduchou a účelnou věc. Vy si koupíte jízdenku kdekoliv v kterékoliv stanici, kde nastupujete jízdu a ta jízdenka platí kdekoliv do jakékoliv stanice, kde je vlaková osobní zastávka. V kterékoliv stanici, odhadem z několika set nebo možná tisíců železničních stanic nastoupíte a můžete jet do kterékoliv z těch ostatních stanic.

A můžete jet kterýmkoliv vlakem na zvolené trase, pokud dodržíte zakoupenou třídu a občas zakoupenou místenku .

Mužete klidně přijít na nádraží bez jakékoliv znalosti jízdního řádku si koupit lístek a potom vyjet jakýmkoliv vlakem, který zastaví jako první. Potřebujete jen aby jel správným směrem. Kde potřebujete přestoupit, se ve vlaku dovíte od průvodčí. Nijak vám nevadí, když vám nějaký vlak, třeba kvůli zpoždění ujede, protože prostě počkáte na první další, co jede správným směrem. A tak můžete přestupovat třebas desetkrát nebo teoreticky třeba i 20x, 40x, pokud má Vaše cesta tolik přestupů. A to všechno na jednu jízdenku koupenou v podstatě bez jakékoliv přípravy v okamžiku, kdy přijdete na nádraží a vyjíždíte. Akorát Vám to nesmí trvat déle než dva dny, protože tak dlouho je jízdenka platná. Případně v minulých časech to bylo až tři dny.

Jenže teď, když jsou na trase soukromníci, musíte si trasu volit až 14 dní předem - abyste stihli levné jízdenky a bezpodmínečně dodržet zvolený vlak, protože u soukromníka si kupujete přesně konkrétní sedadlo v konkrétním vlaku. Pokud ujedete složitou trasi s víc než třeba 3 přestupy, máte dost velkou pravděpodobnost, že na některém přestupu bude zpoždění, vy nějaký vlak nestihnete a celý systém jízdy na rezervovaných sedadlech povinnými místenklami se Vám zhroutí.

+8/0
28.1.2016 15:54

J12a37r44o75s54l26a45v 65H28o61r36á40k 5523472246160

"Původně ČD svým jednotným systémem vytvořily krásně jednoduchou a účelnou věc" - ano, treba po strechu narvane dobytcaky. Nadherna vec. A povazte, misto u zapachajiciho zachodu za plnou cenu! Neberte to.

Po tomhle se mi fakt nestyska ani trochu.

+1/−6
28.1.2016 16:00

P69a86v50e90l 17K35u82n57c 9442589618558

Pan Polášek má pravdu, platilo se za kilometry mezi nástupní a cílovou stanicí, což by mohlo fungovat i teď. "Lepší" cestování by pak fungovalo jako nastandard.

+4/0
28.1.2016 16:11

P93e79t78r 98N38e29c46h36a36n97i81c80k37ý 7913416648420

A nenadaval tu každý na složitost tarifu ČD? A když musí studovat tři dopravce, tak je to ok?

+2/0
28.1.2016 17:27

T46o21m75a77s 60N82o15v47o69t59n75y 1531854406945

No vám někdo zakazuje jezdit s ČD stejným způsobem? Prostě si nastoupíte do vlaku ČD, hledáte problém kde není.

+1/0
28.1.2016 17:15

P63e88t71r 47N82e37c12h33a10n86i79c70k15ý 7693626248930

Brání, někdy ČD nejede, jede jen soukromník, někdy dokonce je připojem jen soukromník

0/0
28.1.2016 17:25

P28e24t97r 47N84e76c42h95a73n60i67c68k70ý 7823496668850

V případě problémů lze jet i delší trasu (třeba PÁ-LB přes Kolín nebo Pha-HK přes Pardubice).

0/0
28.1.2016 17:26

J26i47ř30í 92H81r15b43e86k 5754897807220

Kecy v kleci, bohužel plýtvání prostředkama již končí. A pokud chce dnes někdo flexibilitu, tak si za ni musí připlatit. Doby kdy jste jeli poloprázdnými vlaky by měli skončit stejně tak jako dvouhodinové stání s taškou v náručí narvaný v uličce. U autobusů s rezervačním systémem nemám problém a nemusím si rezervovat 14 dní dopředu, sice musím jet někdy o 1 hod. později nebo dříve, když si objednávám 1 den dopředu.

0/0
29.1.2016 13:06
Foto

J10a77n 16V45a81l35a70l42í57k 6776229380506

To jako ze všichni jezdí jen na trase PH- OV??

0/0
28.1.2016 16:01

J18o75s43e64f 39J14ů39z13a 1288528253927

Ono by stačilo, aby každý dopravce povinně prodával a uznával i jízdenky podle jednotného tarifu. K tomu by mohl nadále mít své vlastní komerční nabídky platné jen v jeho vlacích, ale každý by měl možnost si za tu dražší jednotnou cenu koupit jízdenku, se kterou by se nemusel starat o to, se kterým dopravcem pojede.

+2/0
28.1.2016 16:48

P10e45t19r 63N60e19c86h60a83n72i82c61k33ý 7873576778340

Děkuji za článek, který shrnul to co tu píšu už dlouho. Rušení okrajových spojů uškodí i dopravcům v běžné časy, protože někdo nepojede nikam, pokud se nemá jak vrátit (nebo neopak nevyjede brzo ráno a pak se ničím nevrací v běžný čas). Všechno se vším souvisí. U variace dopravců ještě doplním dva problémy, které nebyly zmíněny:

1. Pokud stojíte třeba v Pardubicích a chcete jet do Ostravy, máte místenku na Regiojet, je čas odjezdu (nelze jízdenku již vrátit) a někde u Kolína ukradnou sběrači kabel/skočí sebevrah/vyklopí se nákladní vlak atd., tak se stane, že třeba váš vlak někde uvázne s dalšími pěti a pár vlaků co vyjede z Prahy později objede trasu přes Nymburk. Případně se problém vyřeší a vlaky se vypouští v nějakém jiném pořadí. Vy najednou stojíte na peronu a necháváte ujíždět vlaky jedoucí vaším směrem, protože na ně nemáte jízdenku a nenaděláte nic...

2. U přípojů vám nemá kdo přípoj pozdržet, na Regiojet ani LE nikdo nečeká a oni nečekají na nikoho. Potřbujete dost slušné rezervy na přestup. Při přestupu navíc běží doba "15 min před rezervací", takže už jízdenku nestornujete a teď si riskujte přestoupím/nepřestoupím. Přesto některé osobní vlaky jsou vázané na soukromníky (někdy chápu, že třeba lepší časová poloha není k dispozici).

Jinak článek pěkný. A zajímala by mě reálná náplň práce "prezidenta Svazu cestujících ve veřejné dopravě " ;-D

+12/0
28.1.2016 14:59

P38e48t35r 91N51i72v39n10i31c45k85ý 3502184815347

To, že na tratí Pha-Ova je většina míst místenková vnímámm jako výhodu. Lidé nastupují v klidu, nemusí se tlačit, aby byli první a zabrali si nejlepší místa, ale hlavně nemám zájem zaplatit PLNÉ jízdné a pak celou několikahodinovou cestu stát namačkaný v uličce.

+11/−2
28.1.2016 14:55

V90i51k80t88o61r 77N96á67r35o76ž66n45ý 3919812418

Jak se to vezme. Je to výhoda i nevýhoda zároveň.

+8/0
28.1.2016 15:00

P50e56t61r 78N88i14v89n11i58c72k78ý 3632384725107

Já jsem psal za sebe. Ale jinak samozřejmě záleží na vkusu každého soudruha. Já si na dlouhou cestu rozhodně chci sednout, když už jsem zaplatil plné jízdné. Ale chápu, že někdo si rád několik hodin (za stejnou cenu) postojí v uličce...

+2/−1
28.1.2016 15:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.