Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlakový test: modří, žlutí, nebo černí? Dokonalí nejsou, kvalitní ano

Ať sednete do jakéhokoliv přímého vlaku mezi Prahou a Ostravou, s největší pravděpodobností vás každý ujetý kilometr vyjde mnohem levněji a dostanete lepší služby než na zbytku tratí v České republice. Především díky konkurenci. Na podrobnosti ohledně testů vlaků bude čtenářům v pátek od 13:00 odpovídat reportér Jan Sůra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P76e77t93r 51Š16i12m10e43k 2589727716648

A je pravda, že by se ČD mohly zamyslet nad svým tarifním systémem. V jejich slevách, akčních cenách, akvizičních dopisech a ohlášeních se nikdo nevyzná. Jednou si mám koupit jízdenku a jet čím chci. Max. přikoupit místenku. Eshop by měl fungovat na všechny vlaky a ne jen vybrané. Stejně tak by mělo jít platit na všech nádražích kartou.

+2/−2
30.1.2016 15:16

R87a48d96e31k 88J19a23n51a70t32a 9515836734152

Tak ale e-shop ČD funguje. Zadáte odkud kam a kdy, ukáže to cenu, koupíte. Na všechny vnitrostátní vlaky a taky na všechny vlaky do sousedních zemí (kromě Polska, tam to jde jenom do několika měst).

Pokud jde o platební karty na stanicích, jde s nimi platit na cca 260 stanicích. Což jsou v podstatě všechny, kde není pokladna na zrušení tak jako tak ... cca třetina tržeb se realizuje bezhotovostně.

Zdroj: https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/zpravodajstvi/bezhotovostni-terminaly-se-rozsirily-do-dalsich-stanic/-7993/20,0,,/

+3/0
30.1.2016 17:24

P63e61t31r 24Š89i61m96e53k 2579457696398

Možná se to už změnilo, ale v červnu 2014 jsem jel do Mnichova a jízdenku koupit nešlo. Pouze na mezinárodní pokladne na nadru.

0/0
30.1.2016 18:10

P78e96t31r 86Š33i41m48e17k 2479117196388

Mimochodem, nevíte, kdy budou mít cd mobilní verzi webu a kdy mají spustit novou verzi e shopu? A bude konecne i komunikace skrz Facebook?

0/0
30.1.2016 18:17

P26e35t84r 64Š40i54m36e19k 2779107476478

Mobilní verzi webu beru zpet :-)

0/0
30.1.2016 18:24

P22e43t82r 20Š67i44m90e61k 2609597396268

Je pravda, že by ČD mohly změnit ten rezervační systém s OP, nebo In-kartou. Ostatní dopravci nic nekontroluji a vědí, že mají místo prodané. Personál s občerstvením by také měl chodit častěji. Jinak pro mě je nejlepší tichý oddíl v Pendolinu. Rychlost je taky jeden z atributů a v tom ČD vedou

0/0
30.1.2016 15:13

R29a82d98e19k 45J66a66n62a51t91a 9975636764412

Toto se už důkladně řešilo níže v diskuzi. Je komplikované vymyslet systém, kde by e-shopová jízdenka platila ve kterémkoiv vlaku, nebyla tam identifikace cestujícího a přitom se nedalo podvádět.

Pokud se porozhlédnete po Evropě, tak zjistíte, že něco jako anonymní internetové jízdenky nenajdete snad nikde. Identifikaci chějí DB, ÖBB, SNCF i všichni ostatní dopravci.

+2/0
30.1.2016 17:28

P22e13t19r 60Š61i77m58e82k 2749887586378

Tak je pravda, že pro mě je samozřejmostí koupit si lístky, ale výukového se najdou. Ale jaký rozdíl je v tom od MHD? Taky nikdo nic nekontroluje a jen občas přijde revizor. A jedno, zda mám sms lístek, nebo papirovou jízdenku.

0/0
30.1.2016 18:14

R48a13d20e57k 76J66a95n67a44t56a 9545266734212

Však taky v Praze studenti napsali aplikaci, kde nasdílíte kód ze své SMS jízdenky k použití ostatním uživatelům. Ovšem jde o pár korun a platnost jen 90 minut, takže se to moc nerozšířilo. V vlaku jde o vyšší částky a platnost celý den.

0/0
30.1.2016 21:25

M42i84c95h30a44e28l 42F35l31e86n51d10r 1968602663465

Vlakový test: modří, žlutí, nebo černí? Dokonalí nejsou, kvalitní ano

- Nic není dokonalé. Tedy, pochopitelně, až na mě. ;-D

+1/−1
30.1.2016 12:39

P18a19v60l17a 27N63e52č93e24s41a67n18á 5967657580917

Nemůžu než souhlasit s autorem. Opravdu objektivní pohled. Cestuji se všemi dopravci a nemůžu si stěžovat ani na jednoho. Přeji všem hodně cestujících.

+5/0
29.1.2016 15:06

J86i49ř45í 73H86o54r54á39k 5944235805320

v našem mini státě je trasa Praha - Ostrava brána jako dálková...no budiž....mě zaráží ten celkový denní počet spojů na trase. To jsou závory spíš dole, než nahoře a ani se nedivím, že na přejezd občas nějakej magor nedočkavej vjede.

0/−1
29.1.2016 13:17

R15a76d68e44k 11J96a48n44a64t65a 9935786424122

Však na hlavních tratích nemají přejezdy co dělat. Na železnici se tím částečně přenáší chaos ze silniční dorpavy.

+4/0
29.1.2016 19:40

F15i13l60i34p 38B65r38o59m 2231575252925

Zase špatně, můžete si koupit v jeden den jízdenku, máte jeden jízdní doklad a druhý den pak místenku jako samostatný doklad. Takže oba jízdní doklady musí být ověřeny, že se na ně jede jen jednou.

0/0
29.1.2016 12:46

J59i63ř64í 31S22t13r82a29k87a 9478716322178

Nevím jak teď, ale místenka bez jízdenky dříve nešla koupit.

0/0
29.1.2016 21:06

R98a26d23e36k 30J55a66n41a83t48a 9505776694842

Co se pamatuju, tak samostatná místenka šla koupit vždycky. Jen musíte hned na první straně e-shopu vybrat "doplňkové služby, rezervace" místo "jízdenka s možnou rezervací".

0/0
30.1.2016 12:42

H24a93n55k62a 21C29h17a47l83u79p43s52k89á 2948220235676

přišel někdo na to, jak si u ČD v eshopu koupit lístek s výběrem sedadla vždy po směru? to je totiž jediné, co mi vadí, že nevím, jak budu sedět...

0/0
29.1.2016 12:04

A40l37a26n 39Ř48e24p32k91a 4115586

To bohužel nelze nikdy zaručit jak budete sedět, lze to maximálně asi jen u jednotek typu Pendolino a to ještě nesmí jet přes Přerov jako LEx, kde strojvedoucí přejde na opačný konec vlaku a cestujícím se rázem směr jízdy změní ;-)

+1/0
29.1.2016 12:26
Foto

J61a74n 25V23a52l51a28l67í35k 6416839600136

sedadlo je olemované ramečkem a ten rámeček za sedadlem je ta část kde se opíráte... tak jak jsem na to koukal jsem to tak aspon pochopil...

+1/0
29.1.2016 12:35
Foto

J98a60n 42V43a92l77a65l70í28k 6706799190496

https://www.cd.cz/eshop/Schema/Schema.aspx?sui=33fhuKnfW%3ai74FuRTmaiOxC555bRUnuzc9WXF4yF3MjbGmhmKvVF0hCt0%3ajkZBBi.HbdYTg6JrUcPfNJu79CKA--&numItems=1

0/0
29.1.2016 12:37

P52e54t75r 78N33e70c20h69a55n71i68c65k90ý 7103706378860

První vůz na plánku je nahoře (tedy mašina je nahoře), tedy sedadla orientovaná doleva jsou po směru. Háček je, že při cestě Ex co jede ze Slovenska nebo Polska nelze vybrat místo na plánku, to je taky problém ČD, který asi mohl v článku zaznít.

+1/0
29.1.2016 12:57

T80o83m79a34s 26N77o16v80o39t24n45y 1861424146445

No a nebo je vagon otočený oproti plánku opačně, to se mi stává celkem pravidelně

0/0
29.1.2016 13:08

P14e12t98r 72N91e55c18h22a50n42i53c88k72ý 7763116768930

No přijde mi, že ČD by tenhle detail měly doladit. Z jejich pohledu jim to přijde fuk, ale někomu to opravdu vadí

0/0
29.1.2016 13:18

P43e41t88r 94Š39i25m35e76k 2689967926568

U Pendolina to není problém. Když je místo, vždy si vyberu. Je tam i směr jízdy. Buď eshop nabídne náhodné místo, nebo dá volbu ke změně.

0/0
30.1.2016 15:10

J74a82n23a 66V34a61l88e11n97t45o40v72á 1712393915728

Jezdím všemi vlaky na trati Olomouc Praha. Asi 5x měsíčně. Vždy pracuji. Vychází mi:

Pendolino: nejrychlejší, nejpohodlnější, nejlepší net, nejdražší občerstvení, buzerace s občankou.

Leo: rychlé, nepříliš útulné - tramvaj, strašně málo místa na nohy u stolku (2 u stolku pro 4 to řeší), ceny různé, občerstvení průměrné, net většinou dostatečný.

Regiojet: typická "masovka", průměrný interiér, vozy trochu hází na kolejích, dobré-hodně levné občerstvení, výborný tisk, cena většinou nejnižší. Internet slabý, jede pomaleji.

Shrnutí: když chci pracovat, platí mi cestu, mám 160 na (dobrý) oběd - Pendolino. Když nespěchám - chci kafe a koláč za 9 - chytnu sedačku pro jednoho - Regiojet. Když je ve vlaku prázdno - klidně Leo. Zdravím všechny cestovatele.

+9/0
29.1.2016 10:48

A87l43a13n 37Ř46e50p53k11a 4255486

Jaká buzerace s občankou? A jak byste to vyřešila jinak, aby na jeden lístek nemohlo cestovat více cestujících? Pořiďte si in-kartu a nemusíte vyplňovat číslo jiného průkazu, jen ukážete kartu a průvodčí si vše ověří a najde sám ;-)

+2/−2
29.1.2016 10:56

R73a85d72e95k 32J58a24n65a75t59a 9405316474252

Jediné řešení by bylo pevná vazba jízdenky na vlak a místo (jako to dělá Jančura). Ale to by byl podle mě krok zpět.

+4/0
29.1.2016 11:12
Foto

J22a75n 95V97a10l26a33l98í33k 6626879350926

na některé akční ceny u některých vlaků tomu tak je

0/0
29.1.2016 11:52

R64a19d33e38k 21J51a84n86a12t38a 9125226814572

Není. ČD sice teď mají "superakční" jízdenku, která platí v jednom vlaku, ale i ta častečně platí v jiném spoji - pouze si doplatíte do vyšší ceny. I tak je třeba ověřit platnost.

Pokud jde o vlaky do zahraničí (Včasná jízdenka Evropa), tak tam je pevná vazba pouze na přeshraniční vlak. Další vlaky na trase už jsou bez vazby. Navíc u techto jízdenek ČD vycházejí z dohod se zahraničními dorpavci (hlavně DB a ÖBB). A u nich je vazba e-shopové jízdenky na průkaz standard.

+1/0
29.1.2016 17:57

J15a63n 41D42r66b94u86š25e69k 2544553102

Je to buzerace! A to si má jako pořídit inkartu za 190 Kč (nejlevnější možná varianta pokud ji člověk nechce používat na slevy) jenom proto, aby nemusela vyplňovat údaje? Kdybyste to nemyslel vážně, pane Řepka, možná bych se tomu i zasmál, bohužel vím, že Vy ty Vaše šílené, předpotopní, nemoderní, zpátečnické názory vážně myslíte. Je to smutné.

+1/−6
29.1.2016 11:15

A97l25a74n 62Ř19e17p95k64a 4585556

Není to buzerace! Většině to nevadí, jen pár jedinců s tím má problém.

Krok zpět to není, je to prostě daň za to, že ČD mají jízdenky vázané leda na konkrétní den a trasu (mimo síťových), ne na spoj a místo jako soukromá konkurence. ;-) Jinak a lépe, bez omezení na spoj a místo to prostě udělat těžko lze. Nebo to navrhněte a uvidíme..

+1/−1
29.1.2016 12:24

J51a30n 28D78r61b38u20š47e93k 2844283672

Třeba tak, že by se po prvním načtení jízdenka znehodnotila. Stejně jako u vstupenek na kteroukoli kulturní akci, kde taky lze jít pouze za pomoci čárového kódu. A nemusím nikomu svoje údaje ukazovat a nikdo jiný na mou vstupenku nepůjde. Protože kdyby to nešlo, tak si třeba na hokej koupím jednu vstupenku a pak ji vytisknu 10 svým kamarádům. Když to jde tady, tak to musí jít i u ČD.

+1/−1
29.1.2016 13:01

O27n45d90ř30e31j 39H15o49r48á77k 8819214531

Jestli dokážeš vymyslet prakticky funkční způsob, jak zajistit trvalé kvalitní datové připojení těch terminálů, co mají průvodčí, k nějakému centrálnímu serveru, který udržuje infromace o použití jízdenek, tak by to samozřejmě šlo udělat stejně jako s tím hokejem. Jinak je ale to tvoje přirovnání totálně mimo mísu. To můžeš taky rovnou tvrdit, že když jde ve skleníku v botanické zahradě pěstovat banány, tak pod stanem na vrcholu Sněžky to přece musí jít taky.

0/0
29.1.2016 14:01

J69a21n 48D28r93b26u26š97e59k 2214203232

To není potřeba vymýšlet, to už vymyšlené dávno je. Terminály průvodčích jsou připojené a dokonce se pravidelně aktualizují (myslím každých 15 minut), jinak by se jim těžko objevili informace o koupeném lístku přes net třeba 10 minut před odjezdem vlaku v nácestné stanici. Pokud mají špatný signál, tak si data podrží a při nejbližší příležitosti se zaktualizují. A nemyslím si, že by bylo potřeba být připojený neustále. V rámci vlaku by se to dalo vyřešit pamětí terminálu a jinak frekvence třeba 15 minut musí stačit.

A mimochodem, ten záporný komentář jste si mohl odpustit, nevím, co vám na mém příspěvku vadí.

+1/0
29.1.2016 14:24

P43a95v56e44l 26K27r21á40l 5230729814768

Pokud vím, nemusíte absolvovat celou trasu najednou. U ČD můžete na trase vystoupit a pokračovat dál jiným spojem. Což znehodnocení jízdenky při kontrole popírá. Takže ne, opravdu to není tak jednoduché.

0/0
29.1.2016 17:06

J68a24n 86D74r76b89u28š24e68k 2844663182

Nebudu se zbytečně opakovat s vymýšlením důvodů proč to nejde a proč to jde. Přečtěte si moji reakci na pana Valalíka kousek dole. Tohle je úplně stejná analogie. Opět by mě zajímalo, kolik lidí tuto tarifní vyjímku v reálu využije (beztrestně to jde až od 200 km výše a to se vyplatí). Tak by se aspoň pročistil ten jejich slavný, skoro nikomu nesrozumitelný tarif.

0/0
29.1.2016 17:35

J14i18ř28í 66S13t90r45a60k73a 9698176822938

Přerušit jízdu lze od 101 km.

0/0
29.1.2016 21:20

J88a49n 83D39r35b85u37š95e77k 2254283422

Proč by nešly pěstovat banány na Sněžce? Když ten stan pořádně vytopím, tak to půjde. Ekonomika takového pěstování však moc výhodná nebude.

0/0
29.1.2016 14:26

P41e18t26r 66N67ě60m88e44c 4450173430477

Problém je v tom, že tento systém nepozná, kdo má jízdenku legálně a kdo ne. Mohlo by se říct, že kdo ji má legálně, ten ji přece nasdílel dál, ale co když mu ji někdo ukradne?

+1/0
29.1.2016 14:43

J55a48n 39D49r49b34u36š65e17k 2974343692

Kolik jízdenek vám už někdo ukradl nebo se o to pokusil? Vize moji analogii ke vstupenkám na kulturní události.

0/0
29.1.2016 17:31

R13a45d37e96k 71J59a85n42a29t18a 9925536714262

Jde o to, že když se dva kámoši "podělí" o jízdenku, tak by dopravce musel nechat jet oba. Protože ani jednomu z nich nelze prokázat, že jízdenka není platná.

0/0
30.1.2016 10:52
Foto

J15a39n 72V80a55l31a92l14í48k 6726429360656

Třeba tak, že by se po prvním načtení jízdenka znehodnotila.

no a když budu mít celodenní jízdeku a ta se znehodnotí to už ji pak nemohu použít... nebo jak jste to myslel...

0/0
29.1.2016 15:14

J15a98n 48D44r42b82u55š62e31k 2334903712

Take by celodenní zůstala na doklad. Mně by zajímalo, kolik lidí ji využívá? Troufnu si trvrdit, že 98% smrtelníků, obzvlášť na trase, u které debatujeme, jezdí na normální lístek. A tam mi prostě nikdo nevymluví, že by to šlo. Točíme se tady v kruhu a tímto stylem bychom tu mohli debatovat až do rána. Vy si vždycky najdete nějakou vyjímku z vyjímky vyjímky, proč to nepůjde, jak je u ČD ve zvyku. Já se jen snažím najít cestu, proč by to mohlo jít, ne proč to nejde.

0/0
29.1.2016 17:30

R85a30d11e27k 47J54a85n76a32t28a 9965916354512

Vlak se od stadionu "trochu" liší - kromě nezaručitelného 100% datového spojení hlavně tím, že cestující může být kontrolován vicekrát - např. po přestupu nebo po té, co vystoupí a pokračuje dalším vlakem.

0/0
29.1.2016 19:19

J12a76n 98D96r63b63u45š92e80k 2434803722

A jen tak mimochodem, u vázaných jízdenek na konkrétní spoj se údaje také uvádět musí a k jejich kontrole normálně dochází.

0/0
29.1.2016 13:07

A59l69a25n 62Ř82e16p80k18a 4685106

Protože těch tzv. SuperAkčních Jízdenek je minimum a nebudou kvůli tomu předělávat celý systém ;-)

0/0
29.1.2016 21:55

P90e85t11r 28Š56i58m42e85k 2119557196898

Je pravda, že koupit si jízdenku z a do b a vybrat si az pak čim pojedu , považuji za výhodu. Za studentských let mi to pomáhalo.

0/0
30.1.2016 18:34
Foto

J80a77n 63V34a68l37a36l92í49k 6676469730946

in karta s aplikací Rail plus a bez jinych aplikací je za 100Kč na 6 let ty aplikace tam pak jdou dodatečně nahrát

0/0
29.1.2016 12:43

J25a61n 68D44r89b20u27š82e11k 2854223942

Máte pravdu, v e-shopu jde koupit i inkartu bez jakékoli aplikace. Já tam zkoušel vždy s nějakou aplikací.

0/0
29.1.2016 12:57

T45o16m85a59s 93N41o34v63o68t88n46y 1981584466535

Pan Řepka pravidelně bojuje za několik málo firem i v případech, kdy jejich pochybení jsou zcela jasná a přístup ke klientům katastrofální. Závěr si udělejte sám, proč to tak je;-)

0/0
29.1.2016 13:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.