Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Poprvé vzlétl Boeing 737 MAX, který bude vozit i Čechy

Americký výrobce letadel Boeing v pátek poprvé vpustil do vzduchu novou verzí svého nejúspěšnějšího letadla 737. Novinka by měla zajímat i Čechy, od roku 2018 s ním bude létat i český Travel Service.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V46a44c74l32a62v 74V23a17v46r12a 3227854205297

Můžete porovnávat...

Oba letouny jsou moderní a parametry stejné.

Vyhrává ten, kdo je dodá na čas.

https://www.youtube.com/watch?v=gZP3N23F284

0/0
30.1.2016 14:50

V91a86c77l89a34v 54V19a68v37r12a 3907894765257

Boeing je ovšem soukromá firma. Není dotován vládou. Jen jeho vojenská sekce dostává zaplaceno za to co pro ozbrojené složky vyrobí. Airbus je podporován i finančně vládami Německa a Francie.

+2/−3
30.1.2016 14:53

P31a46v43e55l 35V85e86t73e37š78n29í68k 7605958435677

Airbus i Boeing jsou veřejně obchodovatelné.

Co se týká té vládní podpory z Francie, UK a DE, tak tam se jednalo o záruky, ne o přímé dotace.

+1/−1
30.1.2016 15:04

J43i66ř29í 60K42u37l63í19k 3826507380187

Tak zrovna ohledně vládních dotací si Boeing a Airbus nemají co vyčítat. Boeing nejenže těží z vojenských programů o jejichž předraženosti nemá iluze už ani americká veřejnost, ale i divize Boeing Commercial dostává od federální vlády štědré dotace. Co jiného je daňová úleva 8.7 miliardy USD v průběhu následujících 20ti let na program 777-X ?

http://www.bizjournals.com/seattle/news/2015/01/23/washingtons-boeing-777x-tax-breaks-win-national.html

https://www.washingtonpost.com/blogs/govbeat/wp/2015/03/17/the-united-states-of-subsidies-the-biggest-corporate-winners-in-each-state/

+2/0
30.1.2016 18:46

A41n83t41o84n59i90n 70B12l55a86z98e32k 4548632187581

Danove ulevy dostava temer kazda velka firma na svete....

0/0
23.3.2016 19:59

M31i72c57h74a10l 93M45i70l38l44e86r 9676362599152

ty si proste nikdy nemuzes odpustit prilezitost rejpnout si do Airbusu, jak se rika "ani kdybys na chleba nemel a oni ti nabidli zdarma cely bochnik, abys nerejpal";-)

0/0
31.1.2016 8:31

P95e77t55e89r 94M92o68l76n89á92r 8865804432439

Teraz už len čakať kedy poprvé padne

0/−12
30.1.2016 11:24
Foto

O74n96d34ř78e41j 46V35a74r37o24š94č22á12k 3504717333

Vas prispevek nechapu, mate radost, kdyz se neco nepovede? Prejete ostatnim nestesti? Uspokojuje vas smrt jinych lidi? Nebo se dokonce uspokojujete nad zpravami o leteckych nestestich a serial Air Disasters je pro vas vic nez porno?

+5/0
30.1.2016 12:04

M44i52c50h89a31l 76J63a67r24o88š 7534820632875

Vidím to éro poprvé, a nemůžu najít, co to má společného s předchozími 737. Aspoň to charakteristické zploštění kapoty motoru mohli zachovat.

0/0
30.1.2016 9:43

V29a59c12l95a41v 20V18a35v88r34a 3407684635597

to bys nenašel u žádného Boeingu ani u Jumbo 747 který se vyrábí dodnes a ty obrovské změny a modernizace jsou schovány uvnitř. Od sedaček po kokpit.

0/0
30.1.2016 14:54

J76i91ř52í 95K53u54l50í46k 3906227660207

"Zploštění kapoty motoru" tzv. hamster pouch přišlo už s generací 737 Classic v roce 1984 a důvodem byla malá světlá výška křídla nad zemí. Všimněte si jak legračně krátkou přední podvozkovou nohu má 737 oproti A320 nebo 757. Až teď s verzí 737 MAX přední nohu protáhli asi o 40cm, aby dostali pod křídlo větší motory CMF LEAP-1B (A320neo má ještě větší LEAP 1-A). Společně s novým tipem wingletů a pár kosmetickýma úpravama interiéru se ale nic zásadního nezměnilo. Trup je stejný už první generace, křídlo je z generace 737 NG, hlavní podvozek stále nemá dveře a stále to není fly-by-wire letadlo (jako třeba A320) a nikdy už nebude. Bez nadsázky se dá říct, že od roku 1987 kdy vzlétl A320 bohužel Boeing v tomhle segmentu Airbus pouze stále jen dohání.

+1/−1
30.1.2016 19:23

Z38d19e88n87e62k 70J86a18n63s92k26y 3707390633962

TVS neni dokonaly, ale na ceske pomery velice slusny dopravce. Kam to dotahl TVS a kam CSA? To, ze je TVS jednickou ve trech zemich neco znamena. Co se tyce jidla, tak je to sice neprijemne, ale v Evrope u letu po Evrope zcela bezne. Cesky clovek by chtel letet nejlepe priklad z PRG do BCN za 1000,-Kc a jeste za to mit pri letu rozkroje. Tak at 10000,-Kc a muze mit humra a co ho napadne. Pri porizovacich cenach letadel, platu posadek, udrzby, handlingu na letisti, pristavacich poplatku, poplatku za prelety atd...atd. a stavajicich cen letenek, tak se opravdu nekde setrit musi.

+9/−1
29.1.2016 20:43

R54a27d20i31m 67Š26o86l75c 1705915985384

To by vám mohl vysvětlit Kalousek jak to bylo TVS vs. ČSA, když byl ještě ministr financí...

0/−3
29.1.2016 21:43

K22a50r38e46l 45B84a13m10b29u47l36a 4623529597989

pětinu nižší spotřebu paliva na sedačku a kilometr ....možna by stacilo napsat o petinu nizsi spotrebu....

+8/−3
29.1.2016 20:42

M65i59l31a22n 42W55e98l32s36e68r 5542498338621

o pětinu nižší spotřebu paliva na sedačku a kilometr.......V dnešní době dokážou aerolinky zmenšit mezery řadami a tím pádem nějaké ty sedačky přidat. Znamená to, že se tím sníží celková spotřeba letadla?

+5/−1
29.1.2016 21:20

L47u95k87á34š 57Š46l78e27h57o40f66e39r 1433599285649

Vy nebudete moc dobry v matematice, ze?

+2/−8
29.1.2016 23:20

M66i70l67a60n 36W53e58l59s53e38r 5882238688911

Naopak. Vám asi jde líp psaní než počítání.

+5/0
30.1.2016 0:45

M94a61r50t61i32n 58D11u14b16e80n 4815178284648

Nestačilo. Pokud jste dobře četl, tak počet sedaček se zvýšil. Navíc směrodatný údaj pro letecké společnosti je právě "spotřeba na sedačkokilometr" :-) jinými slovy - spotřeba letadla se o pětinu nesnížila... ;-)

+7/0
30.1.2016 1:21

J82a97r94o80m67í69r 97K85r87á95l 4180889464449

O hodně nižší spotřebu má třeba L-410. A přesto by to asi pro ty aerolinky výhodné nebylo. ;-)

0/0
30.1.2016 8:40

F95r67a32n20t34i62s78e25k 76B21a11r26t59e59k 9890858526170

Prvni veta a hned dve chyby:-/

0/−1
29.1.2016 20:17

J87o75s60e57f 56R31i53c70h15t16e65r 9416725857243

TVS jen koupil místo v pořadníku, který pak zase vyšmelí.

+2/0
29.1.2016 19:53
Foto

O15n46d83ř69e56j 54V49a48r15o86š93č64á18k 3194187103

No a? Koho to pali? Je to podnikani stejne jako spekulativni nakup akcii, obligaci nebo opci.

0/0
30.1.2016 12:06

T45o88m29á23š 84P85e48t46r77u48k 5299550223825

Nebo zase prodají místo v pořadníku jako na Dreamliner

+1/0
29.1.2016 19:52
Foto

J14a34n 85K20o23v75a29ř38í97k 4665499702738

Nic moc.Počkám si s čím přijde Tupolev!!!

+1/−6
29.1.2016 19:43
Foto

R63a91d22i43m 62P15o70s75p22ě59c11h37a 7650984159

Kdy to bude ?

+5/0
29.1.2016 20:54

J30i37ř98í 36K64u10l62í17k 3536947430877

Zatímco jedna ikona z šedesátých let jde nenávratně do důchodu (747), tak druhá se dočkala čtvrté reinkarnace, natáhli přední podvozkovou nohu, aby pod křídlo nacpali větší motory a voilá! ono to funguje. 3000 objednávek a jede se dál. R^

+1/0
29.1.2016 19:28

M70i47r31o79s51l21a32v 56P33r43o85c24h83á46z70k54a 4336575534230

Snad nejde, taky to zvětšují a má létat dál......tedy doufám, že to dotáhnou, je to ikona, nic hezčího momentálně v klasickém provozu nelétá.

+3/0
29.1.2016 19:43

J70i97ř11í 97Z39ý83k69a 9219553481270

škoda, že se "článek" více nerozepisuje o změnách u této verze.

0/0
30.1.2016 2:21

J10a73k43u33b 53Š41a17f89a15n19d74a 7705447231241

747 do žádného důchodu nejde. Je další generace...

0/0
31.1.2016 10:14

J89i92ř55í 38K58u98l81í71k 3886697480917

Všiml jsem si, že je nová generace 747-8 ....už od roku 2011 :-) Vloni jsem se s ní i proletěl. Ale právě tahle generace je labutí písní jumba. Od března snižují výrobu na 1ks/měsíc, od září 1ks/dva měsíce. Nové objednávky nejsou, cargo trh nejde nahoru, takže ukončení výroby je otázkou maximálně dvou let. Vyrábět jednotky kusů ročně je ztrátové nejen pro Boeing, ale i celý dodavatelský řetězec.

0/0
31.1.2016 12:18

R94o81b98e76r18t 16F43ü21r79s60t 9914395474422

Tak to už nedostaneme ani bagetu a vodu a půlka míst bude k stání.... :-( Teda jestli na to budou mít koho a kým přeškolit - kapitáni jim zdrhají pryč a zůstávají max.druzí piloti po kursech a typovkách s min.náletem..... :-(

0/−6
29.1.2016 19:22

M52i43r47o98s63l87a83v 48P89r23o81c95h48á45z37k83a 4736835614450

Kapitáni jim zdrhají? Kamarád u nich létá od začátku, vyplatili si ho z ČSA tenkrát, tak momentální situace je, že kapitánú je přetlak. a on není z těch, že by chválil TS jen že tam létá, právě naopak.

+1/−1
29.1.2016 19:45

P34e89t37r 11P68e37t32r 6423622978633

Kapitánů je přetlak, protože většina leteckých společností snižuje platy a piloti odcházejí na lépe placená místa ke konkurenci....která ovšem nejsou. Proto jsou všude přetlaky. Takže stabilně zůstávají hlavně ti bez zkušeností, kteří mají nížší nároky na plat.

+1/0
29.1.2016 21:04

M18a94r16t64i43n 72D35u80b63e52n 4145688274808

Petře Petře, více sám sebe vyvracející komentář jsem asi nikdy nečetl... ;-)

+2/0
30.1.2016 1:25

J68a70k15u37b 16Š75a40f92a22n52d24a 7425787711401

Z příspěvku vůbec nerozumím tomu, kam to kapitáni vlastně jdou. Někam do fabriky dělat svářeče? Těch nedostatek je..

0/0
31.1.2016 10:17

M55a31r50e36k 15F85l88e82k11a64č 1586915304188

Letadla miluju..jsou krásná a elegantní, u mě vede co se vzhledu týče 747 a následuje dreamliner

+5/0
29.1.2016 19:15

A40n65t71o56n42í97n 32Z94e35l85e66n69ý 2944523901326

Jediné co vás může omluvit je, když odpřísáhnete, že jste ještě neviděl Lockheed L 1049.

+2/0
29.1.2016 19:45

M64i10r93o35s42l11a77v 62P41r90o84c68h49á78z24k55a 4316615564790

Ano je to krásné éro, ale ani Marek nemá špatný vkus z těch novějších (no i když 747 z 1969).

0/0
29.1.2016 19:47

Z66d10e80n49ě45k 29D44u83b65e19c43k96ý 3607464630638

On ještě někde létá ?

Neberte to jako narážku, jen se ptám

0/0
31.1.2016 7:56

P65a86v17e62l 12V40e65t56e38š81n26í21k 7395458185487

U mě jednoznačně Concorde a pak A350.

Musím říct, že ten "dreamliner" B787 mě docela zklamal. Ty úvodní skicy od Boeingu vypadaly fantasticky, ale ten výsledek už se mi tak krásný nezdál.

0/−1
30.1.2016 14:43

M71a33r32t83i60n 58K15r97a27l 7213530973927

No jasně, že bude vozit Čechy, stačí, když si koupíme letenku na let, který MAX využívá. Letadla nebývají vybíravá.

+7/0
29.1.2016 18:46

R34o32m84a24n 57P68o23l97á53č49e11k 5536519665

Asi tak. Hlavně, když si ho objedná několik dopravců v Evropě:-)

+1/0
29.1.2016 19:12

M29a18r14e47k 57Š69e70s73t38á62k 4135141606871

Jestli s ním bude létat TS je otázka, jestli ho zas nepřeprodá jako posledně...

+1/0
29.1.2016 18:39

J89i51ř58í 42K71u31l16í95k 3116637700317

Posledně předprodali 787, protože zjistili, že český koupák zkousne cestu do Karibiku i se dvěma mezipřistáníma.

+4/0
29.1.2016 19:19

P19a94v31e32l 77N41o92v39á96k 7921786629833

Tak od prosince už si najimaji 330 pokud vim na přímé lety

0/0
30.1.2016 8:46

R36o29m94a69n 81N20o96v79o33t56n94ý 4177383310454

Pri videu mate nespravny popis 747 MAXRv opravte si to prosim.

+2/−1
29.1.2016 18:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.