Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát prodává první nevyužívané lokálky. Za cenu čtyř přejezdů

Snaha státu zbavit se některých nevyužívaných železničních tratí míří po letech k prvnímu úspěšnému prodeji. Za necelých jedenáct milionů prodá 59 kilometrů dvou lokálek společnosti AŽD Praha.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M23i86l29o88s43l31a47v 77Z94í13t68k48a 8780844627410

Z článku vyplývá, že zabezpečení železničních přejezdů je předražené!! To že tratě získala firma AŽD je dobře, může testovat na větších úsecích.

0/0
3.2.2016 10:30

M33a90r68t70i52n 95K27u23b21í49k 9297139126103

To je dobrá zpráva, aspoň to AŽD nezlikviduje. Měli by obnovit na trati i pravidelné vlaky, vždyť Dětenice jsou se středověkým pivovarem a zámkem turistickým trhákem a do hospod se má jezdit vlakem nikoli autem. I na trati Lovosice-Čížkovice-Obrnice -Most by se dala obnovit osobní doprava- vede kolem center obcí, vlaky do zrušení ze strany želznici nepřátelského Ústeckého kraje jezdily využívané, rozhodně více než autobusy. Všude, kde se zrušily vlaky tak lidé nepřešli do autobusů, ale do auta a zacpávají svým dojížděním města.

+2/0
1.2.2016 13:48

O29l70d71ř38i75c30h 89J61a90n83e62č17e47k 8659576253451

tady je podstatné, že AŽD trati kupuje a hodlá i nadále udržovat a provozovat pro své komerční účely, které jsou zcela jiné, než provozování dopravy - a v době, kdy je pro tyto účely nepotřebuje, může je přenechat jiným k provozu jejich vlaků, ať už linkových nebo výletních, aniž by jí nějak extra záleželo na tom, kolik za to vybere peněz. že je SŽDC nechtěla udržovat, když na nich jezdilo pár spojů denně a těchto pár spojů bylo jediným důvodem existence trati, je pochopitelné.

bohužel pokud se zastaví provoz na dalších lokálkách, už takové štěstí nejspíš mít nebudou, protože nelze v ČR mít 80 testovacích tratí.

0/0
1.2.2016 15:14

O58l28d62ř30i40c47h 31J12a73n67e25č86e42k 8129766153651

to je ale blbý titulek. to je jako pohoršovat se, že byt v Chomutově stojí to, co v Praze garáž - přijde to někomu divné?

0/0
1.2.2016 8:33

P36a48v57e26l 93S78o78b26o52t12k22a 5370594

Salámová metoda likvidace železnic ve prospěch automobilek.

Jako když si vezmete chobotnici a budete zkoumat které chapadlo má navíc - nakonec usekáte všechny, protože jen ve velkém celku má smysl.

+2/−2
31.1.2016 18:49

O67l93d57ř29i88c65h 79J97a54n12e56č51e43k 8279236563341

to je ale pěkná pitomost. asi jste si nevšiml, že od doby, kdy se ty železnice stavěly, se situace v dopravě dost změnila? proč např. neplatí úplný zákaz bourat staré domy? neměly by být zachovány jako památky? některé trati zrušit je prostě racionální řešení. a mimochodem - tu železnici nikdo nelikviduje, koleje tam zůstanou. jestli chcete proti něčemu protestovat jakožto 'likvidaci železnice ve prospěch automobilek', tak proti zastavení pravidelné osobní dopravy, nikoliv proti prodeji do soukromých rukou.

0/−1
1.2.2016 8:38

P56a24v58e30l 71S78o45b29o15t26k49a 5910794

Ano, velice se změnila situace, a to především od roku 1989, resp. od privatizace Škody MB a od přeměny české ekonomiky na hromandnou nekvalifikovanou montáž aut.

Dopravní obslužnost vesnic je systematicky likvidována, vlaková spoejní omezována, tratě a zastávky rušeny.

Lidé jsou nuceni, a to už nejen na vesnicích, pořizovat dvě auta do baráku.

A není to náhoda, ale tlak nadnárodních koncernů na vládu (vlády) - aby se příjmy zahraničních firem zvyšovaly.

+1/−2
1.2.2016 12:25

O78l36d53ř54i78c59h 16J43a57n73e58č24e91k 8309436693681

blábolíte nesmysly.

v době, kdy se ty železnice stavěly - tj. za Rakouska-Uherska - byly krom železnice k dispozici už jen povozy. čili se veškerý náklad vozil po železnici a pokud lidé chtěli / potřebovali někam dál, než do vedlejší vesnice, tak byli rádi i za nádraží, na které museli 4km pěšky. takové nádraží by dnes nikoho nezajímalo ani kdyby tam vlaky jezdily každých 10 minut a i kdyby ano, stejně byste ta dvě auta potřeboval, přinejmenším pro cesty na nádraží. a fabriky či lomy, kvůli nimž se tehdy ty lokálky leckdy stavěly, už dnes většinou nefungují.

(západní) Německo nebo Rakousko žádný komunismus ani "přeměnu ekonomiky na hromadnou nekvalifikovanou montáž čehokoliv" nezažily a přesto tam mnohé lokálky byly a jsou rušeny, leckteré přežily jen díky tomu, že je od státních drah převzala zemská vláda nebo sdružení obcí, kudy trať vede. a lidé na venkově zpravidla (minimálně) dvě auta do baráku mají, i kdyby jen na cesty na nebližší železniční zastávku.

tím nechci říct, že se hromadná doprava má dále omezovat a železniční trati hromadně rušit, ale udržovat železniční spojení, kde ve vlaku jedou v průměru 4 cestující, je nebetyčný nesmysl.

0/−1
1.2.2016 13:31

P31a63v66e31l 39S43o90b40o62t77k18a 5360184

Stejně jako když poštovní doručovatelka nese dopis na samotu 3 kilometry vzdálenou.

Ano, to jsou funkce státu které by měl zajišťovat a jejich převodem na privátní bázi docílíte jediného - ve velkých městech se bude žít výrazně levněji a komfortněji a vesnice se vylidní.

A oslabíte roli státu v ekonomice - a to je vidět právě na příkladu veřejná doprava + obslužnost versus lobby výrobců a prodejců aut.

A stejně je to vidět na koncentraci lékáren a lékařů ve velkých městech a klesající dostupnosti na vesnicích.

Vše je to o tom jediném - o hloupé pravici která nedohládne dál než na svůj individuální zájem a pak o zájmech společnosti, pro které si před tisíci lety lidé stát vymysleli a od té doby bránili.

dále viz

https://cs.wikipedia.org/wiki/Maslowova_pyramida

http://www.national-geographic.cz/clanky/volici-pravice-jsou-hloupejsi-nez-volici-levice-tvrdi-to-kanadska-studie.html

+1/−1
1.2.2016 18:02

O85l53d53ř98i33c96h 45J98a68n49e96č19e64k 8939246603131

no jo hold co čekat od komunisty.

jestli dopravu (včetně kolejí) provozuje stát nebo soukromník není podstatné. pokud je ztrátová, tak se tam ty peníze musí lít tak jako tak. a lít peníze do nevyužívané železnice je nesmysl, když existují autobusy. ano máte pravdu, tam kde jsou vlaky je obvykle spojení lepší než když jezdí jen autobusy (v dopravních špičkách pracovních dní).

pošťačka na samoty dopisy nenosí, na to mají ti ze samot schránky někde u odbočky ze silnice, kudy jezdí doručovatelské auto. nicméně je lhostejné, zda je pošta státní podnik nebo soukromý, důležité je, jestli stát tuto jinak ztrátovou službu zadotuje.

pokud byste dotoval každou existující železniční trať a v každé vesnici lékárnu a doktora, tak prostě nebudou peníze na jiné věci - např. na údržbu infrastruktury. takže by sice jezdila spousta vlaků a autobusů, ale po rozbitých tratích / silnicích, takže 15km do města by to jelo hodinu.

0/−2
1.2.2016 18:13

P57a80v62e82l 85S16o10b48o26t58k45a 5280694

já a komunista???

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
1.2.2016 18:27

J72a62k88u58b 49R60e78i91t60e93r 2715590658694

No nevím, jestli komunista jste nebo nejste. Ale podle Vašich textů vidím, že byste moc rád určoval, co je pro lidi důležité (podle Vás) a také byste moc rád šahal do cizích kapes pro peníze na svoje důležité projekty. Akorát k tomu nemáte odvahu dělat to přímo (to by mohl člověk dostal po tlamě), ale chcete to dělat prostřednictvím státu.

Takže mi z toho vychází: socialista, ale zbabělec.

+1/0
4.2.2016 13:26

R51o70m36a84n 20J77e78s90c11h35k69e 9698935187795

Tolik spojů, co je dneska nikdy nebylo. Český jízdní řád je tlustý jako celý federální se Slovenskem. Na naší trati jezdí vlaky každou hodinu a ve špičce dokonce 3 krát. Bydlím také na vesnici, auto mám a jedu 1 krát týdně nakoupit. A ve městě je auto k ničemu. Že jste pohodlný, tak ho plaťte. Jsem rád, že erár podporuje železnici, jinak se na silnice všichni nevlezeme.

+1/0
2.2.2016 17:14

J62a33r82o19m20í98r 45K40a71p42l30a87n 7538904202204

No jo,to ale patrně bydlíte na vlajkové lodi všem příměstských tratí v ČR, tedy na trati Praha - Radotín - Řevnice - Beroun a ne třeba na trati Lužná u Rakovníka - Chomutov, kde projedou 3-4 vlaky denně!

0/0
4.2.2016 12:04

R22o59m30a89n 70J46e66s43c91h10k12e 9678805777865

Nebydlím na vlajkové trati, bydlím okres Blansko. Máte pravdu, hodně tratí stát zrušil, odhadem 70 - 100 tratí v Československu. Ano jsou rozdíly. Na mnoha tratích se jezdí v hodinovém taktu.

0/0
4.2.2016 16:06

F37r95a81n50t94i36š29e93k 37M30a82t82ě93j98č66e65k 7403802453971

Čekal bych , že pan Jančura do toho půjde. On, ale dává přednost rychlíkovým tratím, čím to asi je.

+1/−4
31.1.2016 18:00

M32a36r73t87i62n 31H24o38u41b22a 6183431889918

pan Jancura dava prednost jistym kseftum :) at uz jsou to rychliky na Ostravu, nebo ZDO.

+1/0
31.1.2016 18:05

B35o61h33u95s82l88a39v 76K35r90á13l80í36k 2621560119796

Pan Jančura se zabývá spíše dopravou, nikoliv provozováním silnic nebo železnic. To už byste do toho mohl jít rovnou vy.

+2/0
31.1.2016 20:02

P40a17v89e33l 15Š81e53v18č82í27k 6840145459940

Postavil bych tam staré vagóny a udělal ubytovnu pro bezdomovce. Já bych si zamluvil nějaký vagon s otevřenou plošinou. Večer bych si dal na plošinu židli a stolek, zapálil cigárko, otevřel pivko, Rexik by mi ležel u nohou a bylo by nám fajn. Lidé co mají a hromadí majetky, vůbec netuší co znamená svoboda.

0/0
31.1.2016 17:49

B30o58h96u26s76l36a63v 54K54r93á51l10í20k 2401600509826

Ne každý je tak bohatý, aby si mohl koupit celý plošinový vůz.

0/0
31.1.2016 20:04

L30u51k87á12š 61A45d82a52m44e48c 3917463920187

Na co to prodávat? Automaticky bych tam postavil cyklostezku a hotovo. Jednak to místní vždy a všude využijí minimálně na dopravu ze vsi do vsi, do hospody či na úřad, jednak jak už někdo psal níže, v takovém případě se to dá vždy v případě potřeby zase obnovit.

+1/−9
31.1.2016 16:41

V28i38k73t36o53r 71N18á11r16o37ž40n96ý 3589722648

Proč tam stavět cyklostezku , když tam mohou jezdit vlaky.

Apropo..k čemu cyklostezka absolutně nezajímavou oblastí jako je oblast mezi Dolním Bousovem a Koplidlnem..

+5/0
31.1.2016 17:36

J97a32n 65N93o24v33á68k 8610526857190

Protože na cyklostezku lze čerpat dotace. A rozkaz zněl jasně - musíme čerpat za každou cenu. Nejlepší by byla kombinace s nějakou rozhlednou.

+2/0
31.1.2016 18:13

J15a78k82u28b 44R25e79i67t97e37r 2115390538224

A ještě k tomu přihoďte nízkoprahové centrum pro sociálně vyloučené.

0/0
4.2.2016 13:28

B52o33h92u25s47l63a22v 27K57r29á25l32í84k 2501310189336

Absolutně nezajímavou? Jsou tam lesy, kopce, turistické značky, zámky, rybníky... co víc byste si tam představoval, aby to byla podle vás zajímavá oblast? Doly? Fabriky? Disneyland?

0/0
31.1.2016 20:08

O94l52d35ř36i91c31h 48J39a12n94e29č28e51k 8549986723781

taky bych řekl, že ta krajina zajímavá je, i když Lednický areál to není.

nicméně nemá velký smysl stavět tam cyklostezku, protože je tam spousta silniček s minimálním provozem, po nichž se na kole dá dobře jezdit.

0/0
1.2.2016 8:44

R75o69m56a44n 94J65e93s81c92h42k95e 9368915837255

Ekonomika je neúprosná. Například trať Čejč - Ždánice nebyla postavena pro lidi ale kvůli řepě. Dnes už je zrušena. Je mi to osobně líto ale s tím se nedá nic dělat. V Československu se zrušilo odhadem 70 - 100 tratí. Už v roce 1933 první trať Ondrášov - Dvorce. Autobusy a auta jsou levnější.

0/0
1.2.2016 16:55

P71e11t18r 17N15o81v50á38k 1725967952185

Opravte si titulek. Již před mnoha léty byly prodány úzkokolejky z Jindřichova Hradce do Obrataně a Jindřichova Hradce do Nové Bystřice. Dlouhou dobu prosperovaly, ale nyní se stal vlastníkem jistý zlatokop a s úzkokolejkami to jde z kopce.

+10/0
31.1.2016 15:33

R22e53g77i52n55e 75M50a54r64t23i50n 6112208380108

Ono jich bude asi více. Neznám podrobnosti, ale buď dali zadara, nebo jinak dnes cyklotrasu Mutěnice - Kyjov.

0/0
31.1.2016 15:53

M46a33r66t11i85n 21H22r68o14u69d98n81ý 5797602434897

Tam jezděj ty "ponorky", a invalidní rampy tam řešej těma americkejma patentníma nakládacíma rampama, ne? Jsem se málem po....

0/0
31.1.2016 16:31

P26e23t48r 15N52o86v40á22k 1505827142435

Nový majitel činí nepochopitelná rozhodnutí. Vagony vypadají děsně a jsou nepraktické. Nakládací rampa... to byla snaha, jak "splnit" požadavek na bezbariérový nástup a výstup:-/

0/0
31.1.2016 18:05

P10e18t69r 81B25o49ž51e61k 1833362143512

A nepatří to náhodou dopravnímu podniku Jidřichova Hradce.

A kde berete jistotu, že prosperovaly?

0/−3
31.1.2016 16:39

M54a95r72t93i41n 60H38o51u74b44a 6583321979878

nepatri to DP JH

proctete si vyroci zpravy

+4/0
31.1.2016 17:32

P58e63t28r 33B10o77ž50e39k 1533642283472

Já jen když tama jezdíme, tak jízdní řád vydává/l DP JH.

Ale je prvda, že jsem poslední dobou na lokálku moc nenarazili a to kdysi jezdila od května.

0/0
1.2.2016 9:58

R96o53m56a90n 44J30e50s54c73h91k58e 9878475157345

První trati se prodali již v roce 1854 na silvestra - Severní státní dráha úseky Olomouc - Praha - Podmokly a Brno - Česká Třebová za tuším 200 mega zlatých. Stát byl totálně zadlužený.

0/0
1.2.2016 16:58

J81a44n 22U58l16r63y90c48h 4731207530828

zachovat trať v provozuschopném stavu 5 let - k čemu má být taková podmínka dobrá?, budoucnost delší pěti let nás nezajímá?, neznám podmínky, ale celý prodej je z podstaty naprosto fatální chyba, jediná správná cesta by byla dát na pozemky věčnou závoru, aby zůstaly v celé trase a prakticky včetně pozemků nádraží zachované pro potřeby nějakého druhu komunikace, spojení, produktovodu...;

málokdo si to dneska uvědomuje, ale ani éra nynějších silnic a automobilismu tu nemůže zůstat navěky (a vzhledem k její absurdní nehospodárnosti jí dávám čas do prvního společenského posunu (ať už jakéhokoliv)) - komunikační trasy vytvořené v nepatrném sklonu můžou mít za pár desítek let naprosto nepředstavitelnou cenu, zablokovat si je (absolutně zbytečně) soukromým vlastnictvím a nich postavenými stavbami je z dlouhodobé perspektivy šílenost

(a pro případ nějaké bližší krize bych uvažoval ještě o jedné krátkodobější pojistce - pokud by provoz na trati skončil, měly by se koleje a další infrastruktura ohrožená krádeží a přirozenou destrukcí demontovat a s potřebnou dokumentací umístit v zabezpečených areálech - v případě zhoršené dostupnosti PHM by bylo možné potřebné tratě obnovit možná (za změny bezpečnostních postupů) v řádu týdnů; jen naprostý pitomec může tvrdit, že situace, kdy by bylo velice žádoucí i lokální tratě rychle obnovit, v příštích letech určitě nenastane)

zbavujeme se v budoucnu prakticky nenahraditelné dopravní páteře naprosto zbytečně a prakticky za nulovou hodnotu i nulový společenský zisk:-P

+15/−2
31.1.2016 14:55

M49a33r17t97i29n 47H50r25o17u11d30n70ý 5657722194507

S tím se počítá, nemějte obavy. Pokud by státu teklo do bot (např. válka), tak může rekvírovat prakticky bez omezení. I soukromé majetky.

0/0
31.1.2016 16:26

J39a45n 88U87l28r44y75c62h 4251537360538

dokonce ani za nejvyšší válečné nouze by rozhodně nebylo normální a lehce schůdný vyvlastnit a rozbourat stavby, přerušit vybudované silnice a další spoje, ale taková extrémní situace by se stejně uplatnila jen velmi výběrově; pointa je, že za 40-50 let by třeba mohlo být výhodné nějakou trať obnovit, ovšem ne za podmínek, že by to znamenalo složitý až nekonečný kolotoč výkupů, a ohromné výdaje na kompenzace

0/0
31.1.2016 17:30

M69a17r66t37i32n 30H16o32u76b50a 6863261449678

za valecneho stavu by to bylo zcela normlani (zabaveni majetku).

jsem skalopevne presvedcen, ze se jiz nikdy nevrati doba, kdy lide byli ochotni chodit pesky z vlakove zastavky domu nekolik km. kdyz kazdy vi, ze autobus muze zastavit v centru vesnice.

+3/0
31.1.2016 17:35

V18i35k71t16o75r 27N12á60r54o75ž77n29ý 3339782798

A navíc ten autobus nemá vyšší spotřebu , než 814 na kolejích...

+2/0
31.1.2016 17:40

R54o58m39a82n 86J84e79s23c48h88k31e 9328335187705

Spotřeba je stejná ale udržovat koleje je moc nákladné. Vyměňoval jste někdy pražec ? Já si to zkusil na úzkém rozchodu. Ekonomika je neúprosná.

0/0
1.2.2016 17:00

M36a62r25t22i67n 57H60r64o97u60d74n49ý 5827872564767

Navíc je otázka, k čemu tam ta trať byla kdysi zbudována. Obvykle se to budovalo v 2. polovině 19. století a osobní přeprava byla tehdy z pohledu zájmů na posledním místě. Obvykle tedy byla důvodem nějaká fabrika, lom, elektrárna, atp. Pokud už dnes tento primární důvod neexistuje (textilku zavřeli, lom vytěžili, elektrárnu zrušili,...), tak ne vždy má cenu zuby nechty to udržovat.

+2/0
31.1.2016 16:28

J71a75n 49U88l65r16y13c95h 4781867120488

koleje vždycky vedou "někam", a aby to bylo životaschopné a smysluplné pro zbytek země, musí to mít spojení (a v tom "někam" máte téměř vždy buď (potenciální) zemědělskou výrobu, nebo aspoň les, takže o smysluplnosti i dnešní podoby železnice v okamžiku, kdy se podmínky pro autodopravu výrazně zhorší, bych pochyby neměl)

0/−2
31.1.2016 17:12

M96a14r90t48i44n 42H17o29u68b68a 6803291789188

velmi casto koleje nevedou nikam. aspon z pohledu aktualnich potreb, historicke potreby uz jsou davni pryc.

ta zemedelska vyroba, les .. to je opravdu usmevne

+2/0
31.1.2016 17:37

J56i94ř39í 17K18o46c97u98r65e26k 6305224915498

nějakého druhu komunikace, spojení, produktovodu...; málokdo si to dneska uvědomuje, ale ani éra nynějších silnic

Co vím, tak silnice stavěli už Římané a i ten Karel IV stavěl most přes Vltavu pro silniční dopravu. Ikdyby se měla místo automobilů používat rikša, tak pořád zůstane ta silnice, po které už automobily nejezdí. Silniční doprava totiž může být realizována i volským potahem. A byl to volský potah, který jezdil po většině silnic kdysi dávno před módou automobilismu a elektrických kol. Nakonec pokud byste se vydal z Hevlína do Laa, tak stejně budete po silnici muset. Soudruzi totiž neobnovili železniční most přes řeku.

0/0
31.1.2016 16:30

J60a76n 24U62l66r21y29c65h 4521547800248

z hlediska ekonomiky provozu jsou ovšem železniční a silniční síť nebe a dudy...; ohánět se starověkem a středověkem je samozřejmě nesmysl, pokud nezastáváte tezi, že v nejhorším případě nám stačí dopravní komunikace na středověké úrovni a volské potahy...

a k tomu neobnovenému mostu - v tom je ten vtip, že jakmile něco zrušíte, rozparcelujete do soukromého vlastnictví a necháte zastavět , obnova je tepv nemožná...

0/0
31.1.2016 17:23

M16a37r97t63i29n 53H58o57u97b65a 6963791309858

ta ekonimika provozu - to by me tedy zajimalo.

vsichni ekonomove sveta jsou zrejme blazni, kdyz opustili koleje a presedlali na auta.

troufnu si odhadovat, ze vase uvazovani konci u koeficientu treni a nezaobira uz se takovymi malickostni, jako napr. celkove naklady vcetne maniulaci, doba prepravy, vcasnost prepravy, dostupniost prepravy a dopravni trasy ...

+1/−1
31.1.2016 17:41

O28l84d22ř50i87c67h 27J53a62n56e48č24e75k 8339376413871

s tím neobnoveným mostem v Laa jste trochu vedle - ten by šlo bez problémů obnovit, ale muselo by to dávat ekonomický smysl. a ten to nedává. kdo by tam kam jezdil resp. kdo by tam co vozil, aby to ospravedlnilo investici v řádu desítek či stovek milionů? z Hevlína do Hrušovan nejezdí vůbec nic, z Hrušovan dál toliko couráky. někdy v 90. letech se o tom uvažovalo, ale rychle se zjistilo, že by to byl nesmysl.

jiný případ je třeba trať z Vídně do Hainburg an der Donau a Wolfsthalu - původně lokálka do Bratislavy. tu by dnes jednoznačně dávalo smysl obnovit, ale za dob železné opony byl úsek z poslední rakouské vesnice ke státní hranici zrušen a pozemky prodány, takže tam už to teď opravdu nejde.

0/0
1.2.2016 18:06

P12a19v53e26l 54Ř49a17p27e63k 7252226289735

R^ Palec nahoru hlavně za ten automobilismus, který byl zastaralý již v době svého vzniku, a který je ekonomicky a hlavně morálně neudržitelný.

0/−1
31.1.2016 16:59

V58i39k50t25o33r 61N47á97r90o33ž74n90ý 3619732368

Jasně . Automobilismus je tak neudržitelný , že každý rok roste a železnice je tak perspektivní , že každý rok upadá.... ;-D

Toto je názor ultrašotouše ...

0/−1
31.1.2016 17:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.