Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Samořiditelná auta už svezla cestující. Český autoprůmysl je pozadu

Čím dál víc firem se ve světě věnuje vývoji samořiditelných aut. A čím dál víc regulátorů jim vychází vstříc a nechává auta bez řidiče testovat či dokonce vozit pasažéry „z ulice“. Český autoprůmysl však zatím na nový trend příliš nereaguje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E83d36a 10D18r31á22b53e28k 7819512713517

8-obože tyhle posunovací vozíky co jsou v každým přístavu, to mají být ta "samořiditelná auta"??? to fakt???8-o

0/0
20.2.2016 14:46

J38i60ř63í 82V12i48m13r 5153577790260

Když řídím, tak rád a nechlastám, když neřídím, chlastám. Takže pouze varianty 0 a 4.

0/0
3.2.2016 15:35

J40a47n 27Š21p42l69í60c50h68a48l 2661151309644

Tak iDnes, opět neví co dělá levá a pravá ruka. Zhruba před dvěma měsíci zde byl uveřejněn článek o záhadném autě bez řidiče, které jelo po dálnici samo.

Testovala jej s největší pravděpodobností společnost Valeo, která má v hloubětínském R&D centru armádu vývojářů a elektroinženýrů, kteří se zabývají právě vývojem asistenčních systémů a autonomních vozidel. Obdobně se podobným výzkumem zabývají například společnosti E4T, nebo Continental.

To že u nás něco nedělá Škoda auto, ještě neznamená, že se to u nás neděje a než příště vypustíte takovýhle slint, bylo by dobré si zjistit alespoň základní informace.

+1/−1
3.2.2016 13:07
Foto

O95n38d47ř62e94j 46V30a84r75o87š68č95á89k 3424487213

No jestli to nebude tím že český autoprumysl je Level -1 Nulová invence a stoprocentní montovna

0/−1
3.2.2016 12:37

M66a82r13t19i69n 70Ž14e10l21i58n31s11k12ý 9138719549432

Mozna kdyz tak automobilovy prumysl v Ceske republlice ... ne cesky ... jedine, ze by nekdo myslel firmu Kaipan, Tatra a tak.

0/0
3.2.2016 11:09

J27o16s19e65f 51B62a43l94o54u70n 4390526465781

Na cestování autem je nejkrásnější ta možnost ho ovládat a řídit!Tuhle inovaci si strčte za klobouk!

+8/−1
3.2.2016 8:44

R27a11d57o80s82l12a20v 94K35l34a47u51d46a 5244298824722

Každý rok na planetě díky automobilovým nehodám zmizí celá Praha:-P Myslíte si že jejich rodiče, děti, kamarádi... sdílí vaše pocity?

0/−1
3.2.2016 8:48

P25ř24e61m72y36s38l 55L25u30k69á24š 2245102740571

zemřelo mi už několik kamarádů, známých a dokonce příbuzných, přesto ani já ani nikdo z mé rodiny ani rodin zabitých známých nesdílejí potřebu jezdit autem bez řidiče a dál jezdíme normálním autem, baví nás to a bude tomu tak vždy. Takže váš příspěvek je bohužel spíše emotivní výkřik do tmy.

0/0
3.2.2016 10:50

J74a78k13u98b 54H32e87g52e33n31b79a84r27t 9985264289744

Pokud bych si měl vybrat mezi vašim řízením a naší ekonomikou, jednoznačně upřednostním naši ekonomiku.

0/0
16.4.2016 19:08

M71a97r23t37i83n 16K90a72r12á65s62e41k 9948793358598

No mne na cestovani autem prijde zase nejrasnejsi ta uspora cca 2/3 casu oproti hromadne doprave, takze tahle inovaci mi nijak vadit nebude...

+4/−1
3.2.2016 8:51

T88o76m66á20š 30B37l49á37h70a 9371502551531

Tohle je nesmysl. Skodovka byla jedna z prvnich firem na svete, ktera samoriditelna auta vyvinula. Proc si bez sehnani informaci neplivnout do vlastniho hnizda, ze, pane pisateli? Prida to na karme clanku... Pro cesky lid na vsechno domaci nadavajici je clanek jak delany....

0/0
3.2.2016 8:27
Foto

J37a25r14o51m48í52r 12H61l29u89b72e22k 2366520664341

Tady v diskusi jsou to jen "hospodské" kecy. Každý přívrženec a obdivovatel "všemocné" techniky by si to měl vyzkoušet na vlastní kůži. Nasednout do autonomního vozidla, zadat souřadnice cíle, pustit do plného provozu, zavřít oči a s mírem v duši očekávat věci příští. Já bych se k takovému pokusu nepodujal.

0/0
3.2.2016 8:24

M21a37r51e54k 35J38a32n 2583172544432

To je stejná myšlenka jako kdyby obživli lidé z 19.století a šli se podívat na letiště. To co Vám připadá normální tak jim by to trochu trvalo než by to v mozku vstřebali a nastoupili do letadla. Zrovna tak to bude s auty. Škoda zajímalo by mě, jak bude vypadat reálný život na zemi třeba za 300 let.

+3/0
3.2.2016 8:37

Z57d84e66n55e65k 45S28e73i49d58l 6884565370337

Řekl bych, že je docela odvaha nazvat pár nadšenců českým autoprůmyslem. Auto průmysl si představuji jinak, ten co jsme měli, tak už dávno vlastní cizí vlastníci.

+1/−1
3.2.2016 8:14

M97i69c85h92a97l 92N84o81v12á59k 7100989107284

Že je český autoprůmysl pozadu? Cožpak nevíte, že krabice e-call je český výrobek?

A když jsme u té automatizace, česko se chlubí nejlepší sítí ve východní evropě, bez toho by samořízené auto nemohlo fungovat.:-P

0/0
3.2.2016 7:30

M97a91r54e44k 92J19a53n 2753622444172

Spíš legislativa umožňující provoz těchto vozidel na silnici. Po kom by jste chtěl peníze za případné vaše zdravotní poškození tímto vozidlem na silnici. Po vozidlu? Po GPS? Nebo pro provozovateli sítě? Pro Vaší informaci. Naštěstí už EU s USA začíná pracovat na legislativě. To se musí vyřešit na mezinárodní úrovni a všude stejně , jinak by Vaše případné vozidlo skončilo na hranici Česka.

+1/0
3.2.2016 8:12

M76i17c77h27a75l 31N80o23v31á37k 7680469657194

Nikoliv, může za to vůz, tedy chyba na vozidle, stížnost by byla podána na firmu, která vyrábí danou součástku, ať už čidlo, nebo samotný brzdový systém, případně servis vozidla. Rozumějte, některá samořízená auta už tady jezdí, pokud se plně zapnou, není to jen o Tesle a Googlu autě.

Tyto auta jsou vybavena infrakamerou, kompletním automatickým systémem, který má pod mocí volant, plyn a brzdu, samozřejmě s automatickou převodovkou. Plně vybavené auta, která mají ve výbavě třeba automatické zaparkování vozidla.:-P

0/0
3.2.2016 8:45

Y61v57e75t82t16a 55N65o44v10á 2751565141549

My ještě vlastníme autoprůmysl ?

+5/0
3.2.2016 7:23

V63í28t 78V31á16l51e85k 8314852174649

Některé asistenční systémy, které pomáhají řidiči jsou užitečné, ale jen do určité míry. I technika je omylná a v případě chyby "autopilota" by mě zajímalo, kdo ponese odpovědnost.

+3/0
3.2.2016 6:56

R35a38d29o84s77l90a39v 55K88l35a41u60d77a 5924558874502

Technika je omylná? 8-o

+1/0
3.2.2016 6:58

M41i16r12o69s71l76a26v 94P51r15o61c93h78á87z75k50a 4206565774360

Když jsem koupil auto, zkusil jsem, jestli samo dobrzdí, viděl jsem z dálky na dálnici, že pravý pruh s kamionama stojí a levý ještě jede, zajel jsem tedy do pravého a nechal to na technice, ani omylem by to nedobrzdilo z 90 km/h na nulu, takže jsem to musel udělat myšku do levého, samozřejmě jsem věděl, že tam nic nejede a jsou lidi, kteří by se na to dle reklamy spolehli.

0/0
3.2.2016 7:08

P80e65t19r 45V10e24s29e32l66ý 8115375592626

Představte si, že ano. Statistika je neúprosná a jednou za čas udělá chybu jakýkoliv systém či zařízení. 100% neo,ylné zařízení je asi stejná chiméra jako 100% účinnost. Ale spěte dál ve své blahé nevědomosti.

+2/0
3.2.2016 7:12

R45a88d78o15s94l63a61v 12K88l35a84u77d61a 5194478644202

Třeba vy jste napsal "m" a systém to vyhodnotil jako ",":-P Nejste úředník? Ten mi tady vždycky tvrdí, že chybu udělal počítač. Má-li správná data, chyba je vyloučená.

0/0
3.2.2016 7:19

P66e46t77r 61V68e75s96e65l68ý 8565565932386

S váma se moc diskutovat nedá. Jste naivka, který absolutně netuší, jak věci fungují. Chyba, kdy je klávesnice špatně dekodována nebo čtena počítačem, je jedna z nejčastějších chyb počítače. Ovšem označit zjevný překlep za chybu počítače a pak trapně něco blekotat o úředníkovi, může jen stodukát.

+2/0
3.2.2016 7:26

R50a76d11o40s42l97a95v 44K24l92a26u33d90a 5394338664482

Stodukát jste vy. Systém vyhodnocuje informace které získá. Pokud má informace špatné, vypočítá blbost, která ale z jeho pohledu není chyba. On pracoval na základě údajů které dostal.

0/0
3.2.2016 7:29

J14i80n66d56ř44i90c81h 11L75u22k81e48š 3369164143170

A to je právě ten problém. Pořád ten systém programujou lidi a i tam může být chyba, nehledě na ty údaje, které dostane. Stačí zasněžené čidlo a asistent parkování je v háji, stačí slabý signál GPS nebo ho amíci vypnou(stále je to tuším vojenský systém) a je po autonomním provozu.

0/0
3.2.2016 8:33

R60a84d18o76s30l76a48v 68K74l51a53u61d37a 5774458724982

Takže ne technika je omylná, ale člověk je omylný... Pokud vytvoří čidlo jehož funkci ovlivní sníh, pak je zase problém u lidí, ne u techniky.

0/0
3.2.2016 8:42

J29i52n74d37ř80i15c84h 28L39u66k84e24š 3959874853220

Pokud vím, zatím všechno vymýšlí lidi nebo znáte čidlo, které je bezporuchové, neovlivnitelné a 100%, protože ho vymyslela neomylná technika? Já se nehádám o tom, že technika není spolehlivější než člověk, ale není je vyrobená zase jen člověkem se všemi nedostatky z toho plynoucími...

0/0
3.2.2016 8:57

R25a39d53o25s89l28a37v 42K96l81a91u47d30a 5724968764192

Pokud jde o ˇčidla", tak si pod tím nesmíte představit ty tři kolečka v blatníku za pár stovek, které se používají při parkování. Ty technologie jsou úplně jiné a pochopitelně i cena tomu odpovídá. Kombinace kamer, radarů....

0/0
3.2.2016 9:06

M49i16c63h38a79l 79N79o32v57á90k 7190629547774

Přečetl jste si to po sobě vůbec?;-D

Bože do čeho jste to duši dal.

A Člověk může taky za to, že vychází a zapadá slunce? A třeba svítí měsíc v noci? ;-D A čas, ten taky řídí že ano a člověk může za to, že vytvoří čidlo, které se časem opotřebuje, to je taky problém u lidí, né u techniky, ta za to vlastně nemůže.;-D

0/0
3.2.2016 9:05

R62a66d48o21s47l90a56v 18K11l24a42u39d98a 5234478974652

Nějak nechápu čemu se smějete. Pokud někdo svěří řízení auta čidlu kterému vadí sníh, déšť, nečistoty, a pod., pak je něco špatně. Proto se používají technologie, na které počasí, ani prach, nemá vliv.

0/0
3.2.2016 9:09

M68i18c15h56a80l 32N83o45v59á73k 7920429367284

Technologie na který nemá vliv pohyb, ČAS, počasí ani prach? Tak mi tu nesmrtelnou technologii představte!:-P

0/0
3.2.2016 9:14

R79a52d13o38s79l80a61v 59K84l61a41u15d48a 5944508804662

U těchto aut se používá radar.

0/0
3.2.2016 9:17

J83i58n34d50ř54i48c31h 80L43u64k75e87š 3269624743730

Ale radar je zase jen věc vytvořená člověkem. Materiály mají své limity, existují nějaká procenta výrobních vad. Ano, klidně Vám tu uznám že člověk dnes dokáže vymyslet krásné věci, ale ne dokonalé... Dokonalý může být jen princip, ale ne praktický provoz. Ten bude vždy obsahovat nějaké procento chyb.

0/0
3.2.2016 9:26

R95a62d85o94s83l67a27v 14K19l32a52u25d75a 5834878934782

Porouchat se pochopitelně může cokoliv. A právě proto jsou u takových aplikací technologie, které to hlídají a v případě potřeby zasáhnou. Fakt řízení vlaků, aut, nebo jaderné elektrárny nemůže záviset na jedné součástce.

0/0
3.2.2016 9:37

L17u19k83á12š 77M34a13r81e56d45a 6251844707678

Tak nejak se snazim prijit na to co by mohla znamenat "spatne dekodovana klavesnice"? Mozna kdyz ji necim zalejete, tak to pak pise neco jineho nez tukate, nebo misto klavesnice vam to rekne, ze je pripojen ptak loskutak. Ale kdyz uz klavesnice posle nejakou tu sadu nul a jednicek, tak ji pocitac vzdy vyhodnoti spravne stejne. Kdyz date pocitaci udelat tu samou vec nekonecne krat, tak chyba(rekneme tedy jiny vysledek, nez ostatni) nastane, jen pokud dojde k fyzickemu poskozeni, pokud budou jina vstupni data, nebo pokud se nevypne proud. Kdyz samoridici auto udela chybu, by se jednalo o technickou chybu jen v pripade, kdyby doslo k poskozeni nejake technicke casti, treba snimace. Ze to jednou ze sta spatne vyhodnoti semafor je spis chyba algorytmu, ale nikoli technicka chyba, protoze se ty vstupni data lisi velice.

0/0
3.2.2016 7:47

O97n65d41ř52e42j 63S84t81a26r40o30c40h 5310953162154

Špatně dekódovaná klávesnice je to, když uživatel zmáčkne klávesu M a přitom vlastně chtěl stisknout P, takže M neplatí. A ten program udělá tu chybu, že to nechápe a dál hloupě pracuje s písmenem M.

0/0
3.2.2016 8:50

J59i76n81d18ř19i53c90h 71L28u37k81e23š 3369314123280

Ale o tom to je. Je hezké, že počítač neomylně vyhodnotí nuly a jedničky, ale celý systém padá na můj vkus celkem často. Jistě, je to chyba systému, ale ten dělají zase lidi. A já radši než kontrolovat systémy vezmu volant do ruky a řídit budu sám i s tím rizikem, že jsem milionkrát omylnější než PC. Na druhou stranu umím předvídat, což zatím ty asistenty neumí a jedu daleko plynuleji a předvídavěji než to umí nějaké ACC třeba v novém Superbu. Ostatně tyhle systémy právě reagují až na nějaký podnět, neumí si podřadit dopředu, nevidí do zpětného zrcátka. Ale proti gustu.... Asistenční systémy a autonomní auta nejsou pro mě, i když jednou možná nebude jiná volba. Snad mě nechají jezdit s nějakým veteránem...

+1/0
3.2.2016 8:51

F47r63a54n58t43i40š54e39k 92N34o92v52á80k 1466137179747

Jaký český autoprůmysl ???

+6/−1
3.2.2016 6:45

R51a84d47o13s62l58a53v 74K69l34a15u81d71a 5554938384112

To je ten německo - francouzsko - japonsko - korejskej:-P

0/0
3.2.2016 6:51

L92i66b51o56r 70F29i31l51á25k 3830605473893

U nás jezdí aut bez řidičů dost.

+9/0
3.2.2016 6:30

L80a34d74i47s83l45a63v 25K84v15a10s83n73i16č49k57a 1313787973245

Ten pán se asi něčeho načichal a má z toho sny a vize s manipulacemi jak na předváděcích akcích kosmických technologií pro důchodce. Jaksi zapomíná, že k výrobě jsou potřeba taky koupěchtiví zákazníci a ještě dřív zákonné vyjasnění pravidel hry, samořiditelná auta v současnosti na silnici jezdit nesmí. Nemám obavy, že si český autoprůmysl bez rad tohoto pána neporadí. Ale jako předčasný apríl dobrý.

0/0
3.2.2016 6:29

M78a52r45e65k 27K79a65l26i61n46a 3739924375788

Pravda je ta, že u nás moc nevidíte nějakého vizionářství, přípravy na budoucnost... Že u nás to není pro-aktivní, ale spíše re-aktivní... V tomto směru má autor bohužel pravdu...

+1/0
3.2.2016 6:35

R52a79d16o33s70l57a74v 85K18l60a50u72d96a 5224808924922

Pravda je hlavně ta, že třeba Audi na takovém autě pracuje, takže Škoda už nemusí. Nakonec kam se ta technologie dostane dřív je logické. Ostatní výrobci tady mají pouze montovny.

0/0
3.2.2016 6:44

M15a61r33t21i38n 87H18o29u14b79a 6463631479408

V článku nepisou, ze na tom dela Audi, ale valeo.

0/0
3.2.2016 6:55

R17a56d93o63s69l50a97v 17K50l48a92u44d83a 5244548814522

To nevím. Já ten článek nečetl.:-) www.hybrid.cz

0/−1
3.2.2016 6:59

R44a67d53o68s40l13a67v 24K91l97a13u66d77a 5374318694302

TO by mě zajímalo za co jsem vyfasoval mínus 8-o pctuning.tyden.cz;view=article&id=32477&catid=1&Itemid=57

0/0
3.2.2016 7:22

T43o26m12á58š 21R51ů93ž97i21č83k27a 8925135934746

Asi za ty nesmysly výše v diskuzi.

0/0
3.2.2016 10:53

M31a36r12t94i92n 71H75o52u36b48a 6763521949508

Legislativa je jiste potrebna pro finální provoz a prodej. Její absence ale nebrání vyvoji

0/0
3.2.2016 6:56
Foto

P72e20t70r 73P63r79o37c79h93á32z25k58a 3702296282494

Určitý množství autonomity do aut pronikne ať chceme, nebo ne. Je to dáno tím, že houstne doprava, situace v ní jsou víc a víc komplikované a ne vždy dokáže řidič vyhodnotit, co je, nebo není bezpečné. Plně autonomní provoz je běh na tak dlouhou vzdálenost, že se jí většina s nás nedožije. Technologiím musí předcházet také právní úprava a to pokud možno jednotná na celém světě, nebo alespoň v Evropě. Dohodnout se na tom, když se nedokážeme shodnout v daleko jednodušších věcech také nebude snadné a bude trvat hodně dlouho. Dalším aspektem je zda to lidé budou chtít a zda vůbec v dané době bude vlastnictví soukromého auta ještě atraktivní. Omezováním prostoru pro ně ať už je to kapacita silnic, nebo parkovacích ploch, případně emisí musí zákonitě také dojít k přehodnocení dopravy jako takové. Docela si dovedu představit v dohledné budoucnosti autonomní hromadnou dopravu, možná ve vyhrazených pruzích, kde to má smysl. Stejně tak bude možné realizovat podobný způsob dopravy v uzavřených komplexech. Své místo má takový způsob řízení i na železnici, ale ani tam zatím nijak zásadně neproniká, i když je to to nejjednodušší kde lze něco takového aplikovat. Je v pořádku že jsou firmy, které se vývojem zabývají a bylo by dobré co nejrychleji naskočit do takto rozjetého vlaku. Držet krok s technikou je jedna věc, aplikovat ji do života věc druhá.

0/0
3.2.2016 5:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.