Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obliba SUV roste, v Evropě jsou poprvé nejprodávanějším typem aut

Zájem o auta kategorie SUV, někdy špatně označovaných jako terénní, láme rekordy. Loni se poprvé v historii staly nejprodávanějším typem vozidel na evropském trhu. V kurzu jsou hlavně menší SUV, které nejsou do terénu, ale lidé si je kupují kvůli pocitu většího bezpečí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M45i87c30h58a49l 71B10e74n83e28š 6419448942636

Když si člověk vezme názory z tohoto článku a některých zdejších diskutérů a dovede je ad absurdum, tak budoucností osobní přepravy je, že si všichni koupíme nějakého pěkného tahače. Však cena nafty jde dolů, člověk bude mít větší pocit bezpečí (ale oproti SUV i skutečně větší bezpečí, nejen ten pocit), větší přehled a s rostoucí životní úrovní si je budeme i moci dovolit. Už jen vyřešit problém s nedostatkem místa na parkování a za 20 let se nám budou po silnicích prohánět "osobní" verze tahačů MAN a SCANIA, možná se nám pak do kategorie osobních aut zase vrátí i naše Tatra ;-)

+1/0
4.2.2016 23:39

V66l61a91d96i96s84l57a68v 45B55u46r87y68š53e70k 1949372987634

ať si každej jezdí čím chce, pokud tím druhým neškodí, tak proč ne, za škodu neberu závist, když chce někdo SUV, tak ať si ho koupí, pak třeba zjistí, že je to nepraktický a koupí si něco jinýho, takový případ neznám, tohle mentorování neuznávám, vyrostl jsem v komunismu a komunisti v ždycky věděli, co má kdo dělat, co má koupit a co nemá, ve škole nám říkali, kam máme jet na dovolenou, jak se máme oblíct, jak se ostříhat, že vlastnictví auta je projev vyvyšování a pohrdání dělnickou třídou, já jsem pro svobudu, chceš mít tahač, tak měj tahač, ty nemáš na nic jinýho než na clio, jezdi s cliem, to je tvoje věc

+4/0
5.2.2016 8:21

M31i77c22h64a60l 82B51e75n49e95š 6839618132776

Nerozumím, proč v kritice SUV hned každý vidí závist. Já majitelům SUV vůbec nezávidím, není co :-P

+1/0
5.2.2016 9:23

V18l59a47d72i90s64l65a22v 87B29u83r13y13š82e40k 1309232327144

však vás z toho ani neobviňuju, to jste si špatně vyložil, můj děda třeba kritizoval plechový auta co jsme se spolu nahádali, vždycky to skončilo tím, že dokola mumlal, dřevo je dřevo, dřevem nic nenahradíš a já zase, dědo, nech to na lidech jestli chtějí auto dřevěný nebo plecový a s váma je to to stejný, lidi chtějí jezdit v tahačích, tak ať jezdí, je to jejich věc

0/0
5.2.2016 11:26

D45a41n42i87e48l 36S46c24h43n80i28t49z70e84r 5841904451206

Mají lepší pocit bezpečí:-/ ano automobilce jde o to, aby zblbla lidi, a za levné zboží nabídla drahé. Inu za podvozek osobního, jim nabulíka off-road. No nekup to!;-D

0/−3
4.2.2016 23:14

M64i17c97h64a64l 34B45e76n79e47š 6919198752706

Problém ale je, že pak nejde jen o ty, které takto zblbla, ale nás všechny ostatní, protože ten pocit bezpečí ovlivňuje styl jízdy. Že ta SUV auta mají pro některé situace tragické jízdní vlastnosti, to už se až tak moc neřeší...

+1/−1
5.2.2016 0:11

D38a98n42i76e27l 58S33c63h28n51i78t16z10e44r 5411284971496

ovlivní styl jízdy tak minimálně, že bych ani nezmínoval.

0/0
5.2.2016 1:23

J84i13ř74í 48S37c43h76w33a24c90h 8698434958886

názorný příklad "aerodynamické efektivnosti" karosérie dává poměr mezi výkonem motoru a maximální rychlostí bez omezovače. Hondě Civic jako zástupci auta normální konstrukce stačí 104 kW k tomu aby dosáhla rychlosti 215 km/hod. Velmi úspěšné SUV Nissan Qashqai se 120 kW(!) dosáhne jen na 200 km/hod. To je asi tak 30 kW "vyhozených oknem"....trochu absurdní v dnešní honbě za spotřebou....

+2/−1
4.2.2016 23:07

V19á72c10l55a84v 57Z68e91l97i40n52k79a 2232850273442

Ale je to IN a to je přece to hlavní.

0/0
4.2.2016 23:18

G41e48o28r92g 68K90o67m63b59e14r42e50c 9354191726581

a kde touhle rychlosti jezdite? 8-o Kdyz odectu Nemecko kde je neomezena ale pokud to vubec provoz dovoli a to je tak v nedeli kdyz nejezdi PKW a to taky jen nekde.

0/0
5.2.2016 10:29

V18l81a27d90i70s41l72a23v 91B25u20r75y17š84e63k 1629472957564

tak jako v životě, tak i v technice je vždy něco za něco, to překvapí málokoho, jistě že malé auto potřebuje menší výkon k dosažení rychlosti než větší, to snad chápe každý, stejné je to s autem vyšším a nižším, konstruktéři váze a výšce vozu přispůsobují výkon motoru i převodovku, jinak úplně stejně vyhodíte 10 kW oknem, pokud povezete tchýni na dušičky na hřbitov, když pojedete sám a tchýně autobusem, tak nemusíte vyhazovat oknem výkon a ušetříte na benzínu

0/0
5.2.2016 11:40

J37i94ř76í 94S49c81h42w91a35c52h 8358514728316

1. hmotnost ovlivňuje spotřebu hlavně při akceleraci, při konstantní rychlosti už nějakých 100 kg za tchyni nehraje až takovou roli.

běžný auto spotřebuje pro udržování rychlosti 80 km/hod nějakých 10kW, pokud v něm bude tchyně navíc tak valivé odpory stoupnou tak o 100-200 W

2. a pokud budeme srovnávat SUV a "normální" auto tak bude tchyně v obou autech nebo nebude v žádném, V každém z těchto případů na tom bude SUV o něco hůře, protože větší auto je většinou těžší....takže hlavně ta akcelerace bude zase u SUV stát o něco více paliva.....

Takže jen další minus pro SUV ;-)

0/0
5.2.2016 21:36

V79l30a15d13i10s52l70a16v 55B79u76r74y56š86e51k 3293786862864

máte těžkou tchýni, měla by zhubnout

+1/0
6.2.2016 7:56

V22í25ť31a 23K14r32u50t87i98š 1800864485897

Jenže ta aerodynamika hraje roli až ve větších rychlostech, kde čelní plocha a Cx výrazně ovlivňují potřebný výkon. Objektivně tam při běžných rychlostech až tak velký rozdíl není.

Můžu porovnat dvě auta s abnormálně výkonnými a to prakticky shodnými benzínovými (!) motory na každodenní trase. Ostré kombi v manuálu, předokolka, 221kW - spotřeba 8,4. Tentýž motor s 206kW ve o 300 kg těžším SUV s automatem a 4x4 - 10,1.

0/0
5.2.2016 20:39

J68i13ř84í 14S42c57h44w94a13c65h 8878314248726

Samozřejmě jsem (schválně) vybral extrémní rozdíl.;-)

Ale ten princip platí pro jakoukoliv rychlost, jen ty rozdíly klesají s kvadrátem rychlosti.

A ten tvůj příklad je celkem názorný. Rozdíl ve spotřebě 20% není až tak malý. Jen tam bude menší vliv aerodynamiky a větší vliv vyšší hmotnosti toho SUV.

0/0
5.2.2016 21:45

V17í84ť14a 82K33r55u63t84i18š 1630984915977

Ano, 20% není až tak malý rozdíl, ale polovina jde na vrub klasickému automatu a pohonu 4x4. Být to předokolka v manuálu, tak to jde shora k devíti.

Pro srovnání, kolega v práci měl naftu (o čtvrtinu slabší - 157kW), AWD s automatem a výrazně aerodynamičtější (XC70). A jako spíše klidnější řidič se pohyboval s touto "úspornou" naftou lehce pod 8. Takže pokud krabice SUV v obdobné koncepci jezdí s výkonnějším a živějším benzínem za 10, tak není co řešit.

0/0
5.2.2016 23:17

P77a12v82e17l 74M91a38t83o87u83š65e24k 4468380524

Mně se ta auta i celkem líbí a jako o dalším voze o autě kategorie SUV vážně uvažujeme, ale odrazuje mě fakt, že za cenu zvýšeného auta koupím klasické auto o třídu výš jak velikosti, tak technikou a vlastně i výbavou...

0/0
4.2.2016 19:36

P31e43t32r 95Č29e26r18m19á35k 9428915519430

Článek mimo mísu, stejně jako existují kategorie nižší/střední/vyšší třída, existuje i rozdělení SUV. Sečíst všechny kategorie dohromady a pak to porovnávat s jednou třídou je naprostý nesmysl. Rv

+3/0
4.2.2016 19:03

P66a24v69e33l 11M92a97t87o23u49š83e66k 4888730124

Přesně tak. Zhruba stejná kravína jako jásat nad tím, že to listnaté stromy v součtu nandaly borovicím, jedlím i modřínům. I když možná by mé přirovnání rozcupoval smrk :-)

+1/0
4.2.2016 19:32

R72o17b98i21n 81Ž54i36ž84k43a 2578274566876

Ten dobrej výhled a mraky plechu kolem dodává hodně pocitu bezpečí a přehledu. Sezení "v křesle" mi na dlouhé trasy velmi pohodlné (ačkoliv tady nemám jako řidič srovnání s limuziínami) Takže tu popularitu asi nějak chápu, ačkoliv jsem příliš racionální tvor na to, abych o něčem takovém uvažoval.:-)

A z pozice "řidiče malých aut" mě hodně prudí dálnice zaplavená vysokými potvorami s předimenzovanými světly, která mi pravidelně rentgenují lebku.:-)

+4/0
4.2.2016 16:32

V16l34a78d84i83s97l98a98v 30B57u76r80y86š57e43k 1309822227614

můžu potvrdit, že na dlouhé tratě jsou SUV velmi pohodlné a to i přesto, že nejsou k tomuto účelu původně určena, pohodlí je ale vykoupeno docela dost vyšší spotřebou při jízdě po dálnici, je to daň za výšku, váhu a široké pneu, roli hraje i světlá výška podvozku, tahle nevýhoda se dá částečně eliminovat dieslovým motorem a nižší cestovní rychlostí

0/0
4.2.2016 16:39

M36i43r16o61s35l92a40v 60S22u87c83h88y 5530749500980

Záleží jakým vozem jedete. Vyšší posaz vám dává lepší přehled a vlastní mohutnost vozu lepší pocit bezpečí. Na dlouhé trati to chce auto s dlouhým rozvorem - auto je klidnější a směrově stabilnější. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že v limuzíně se stovky kilometrů na německých dálnicích zvládají mnohem příjemněji. U nás je to vcelku jedno, je to samé přískokem vpřed a hned zase brzdit.

+1/0
4.2.2016 17:19

V16l24a14d81i15s75l13a72v 85B50u43r11y67š77e51k 1229742157934

každej to může mít jinak, já třeba jezdím na jeden zátah mimo jiné do Řecka a nejlíp to snáším v SUV, řelk bych mnohem pohodlnější než stejně drahý sedan, kdybych si měl vybrat golf tiguan, jedu tiguánem, focus kuga, jedu kugou, fábia yeti, jedu yeti, druhej to může mít naopak, domluva bude těžká, někdo má rád rybu a druhej prase

+1/0
4.2.2016 17:57

M61i71r27o26s59l90a67v 48S86u42c72h86y 5370219170430

Golf, focus, fabia (resp. octavia coby základ yettiho) nejsou auta vhodná na dlouhé štreky. Jejich SUV varianty jsou díky vyššímu posazu a větší hmotě určitě příjemnější. Také bych jim dal přednost.

+1/0
4.2.2016 23:45

M23i67r17e79k 31G67a13j88e48r 5511956589540

Musim reagovat na tu vasi zminku o dobrem vyhledu. Z SUV horsi vyhled nez z mensich aut. Pouze je videt o neco lepe dopredu. Vsechny sloupky jsou silnejsi a muzete tak prehlednout i auto prijizdejici na krizovatce ze strany. Vyhled dozadu byva mizerny a slepe uhly velke. Proto se tolik prosazuji elektronicti pomocnici. A ten odpor vzduchu pri vyssi rychlosti je dost neprijemny, uz kvuli spotrebe. Do hor je to SUV fajn, ale jinak jsem mel radeji kombika se silnym motorem. Ani po dvou letech jsem si na SUV uplne nezvyknul.

+1/−1
5.2.2016 0:19

V19l42a75d78i69s55l47a44v 96B87u32r23y17š63e85k 1529772557734

sloupek A třeba u kugy, ale i u jiných je fakt hrůza, v životě bych nevěřil, jak se za něj může schovat chodec při odbočování vlevo, pokud chce mít člověk za snížené viditelnost jistotu musel by se předklonit, vjedu do křižovatky a nejdnou mě stál vyjevenej chodec před čumákem, kde se vzal, tu se vzal, za 40 let ježdění po městě se mi to nestalo, tak jsem to zkoušel a bez předklonění ho fakt nemusíte vůbec vidět

+2/0
5.2.2016 12:01

V55l70a17d98i16s96l24a39v 14B24u37r20y49š71e88k 1429332397204

obliba roste přímo úměrně tomu, kolik přibývá lidí, kteří si to mohou dovolit, dokonce znám i zapřísáhlé odpůrce SUV, kteří když zjistili, že si ho mohou koupit zradily svoje ideály a dnes už jezdí mazdou cx5

+2/0
4.2.2016 16:08

J57o50s60e94f 78K70o28p57e17c60k48y 9124942725

Co se tyce CR, tak mate jiste pravdu. Cesi bohatnou /i kdyz u toho maji hromadu reci, jak jsou vlastne strasne chudi - ale to je takovy nas folklor/ Ale tohle je trend cele Evropy. Popularita MPV konci a nahrazuji je SUV, ktere jsou libivejsi, univerzalnejsi a tedy i praktictejsi pro siroke vyuziti v rodine...

0/0
4.2.2016 16:15

V49l84a97d47i35s76l71a71v 41B18u39r81y60š21e72k 1459732537294

že by Češi nějak moc v posledních letech bohatli, tak to si nemyslím a třeba takoví Němci bohatnou jistě rychleji, ale tyhle vozy se v poslední době staly mnohem dostupnější a dnes je už dělá téměř každá automobilka, začaly se dělat levné předokolky, pryč je doba, kdy si zbohatlík mohl vybrat mezi audi Q 7 a BMW X6, škodovka dnes nabízí SUV pod 400 tisíc, nissan, mazda a jiní taky, nemluvím o dácii

0/0
4.2.2016 16:32

J47o45s25e15f 20K21o29p45e78c66k31y 9534742345

Clanek se tyka prodeju za posledni rok. A za lonsky rok si Cesi polepsili velice solidne a vyhlidky do blizke budoucnosti jsou take velmi pekne. Takze drtive vetsine nas se dari velmi dobre. S cenou v CR mate jiste pravdu. Neni asi lepsi cas na koupi noveho auta nez nyni neb automobilky citi potencial solidnich vysledku a jsou stale ochotny jit rekneme zakaznikovi naproti, co se tyce cen. V Evrope jde spise o zminenou prakticnost pro stredni a vyssi stredni tridu...

0/0
4.2.2016 16:38

M24i75r31e14k 44G85a14j42e85r 5771296869490

Vy me znate? Je to presne muj pripad. Zhorsila se nabidka kombiku se silnymi motory a na silnicich prestalo byt videt pres vetsi auta se zatmavenymi skly. A pak jsem zacal mit problem s ohybanim svych zad do nizkeho auta.

0/0
5.2.2016 0:23

Z87b67y45n44ě24k 73H58o75l35í14k 1687917365230

je teda fakt, že když mi v práci změnili služebáka z yetti na oktu, tak jsem se první dny pákrát při nastupování třísknul do hlavy o horní futro (mám 190cm).

ale vážně: pokud bych měl auto jen na pojíždění do práce a zpět + nákupy po městě a občas výlet s rodinou, tak bych si sám pro sebe asi koupi SUV neodůvodnil

0/0
4.2.2016 16:04

J57u36l92i73u85s 85P16u35f96l96e23r 9694190439

My postarší si kupujeme auto, které umí jezdit v Praze po dlažbě. Mám pocit že to je přesně na co bylo postaveno. Nezaskočí mě 6 kanálů na 100 metrech. (Ale ložiska na předních kolech mám už stejně nové.) Nepraštím se do hlavy když do auta nastupuji. Moje přítelkyně také radši leze do vyššího auta než do Fabie. Fabii mám stále, a jsem na ní po 407 tisícech zvyklý. Už s ní jezdim ale jenom když musím. Vždy když z ní lezu tak si říkám: s touhle motokárou se mi jezdí stejně lépe než s tím kočárem. Přesto je lepší to větší než to staré. Má to svoje důvody. Kdo to nechápe toho neřeším.

+3/0
4.2.2016 15:51

A43n12t39o36n90í33n 79S56v20o31b86o38d10a 3754473509272

fabie je motokára vhodná na německé silnice, tam se využije tvrdý podvozek, najezdil jsem s novou dost kilometrů, do Prahy nevhodná. Na takové ježdění aspoň Yeti

0/0
4.2.2016 20:45

P44a51t58r89i84k 59K83o54u11b62a 3802422470465

K nicemu, at zijou sportaci R^

+1/−1
4.2.2016 15:03

M11i14r48o41s91l11a39v 64S45u89c76h78y 5820529970560

Je to možná 10/15 let co odborníci prorokovali, že vlna módy SUV přejde, a že se prodeje budou pohybovat mezi 5-10% trhu. A ejhle, už jsou nejprodávanějším typem vozidla. Marketingoví experti měli zase pravdu.

0/0
4.2.2016 12:13

V16á58c58l56a94v 35Z66e84l52i26n79k52a 2452320263742

No, on to možná nebyl ani tak názor marketingových expertů. Já tohle slýchával spíše odborníků automobilářů, protože po technické stránce je SUV naprosto katastrofální koncepce. Fakt, že jsou tak úspěšná jen dokazuje hloupost současné populace, protože SUV jsou především póza. Po stránce užitkové to žádný zázrak není, protože objem kufru vzhledem k velikosti auta není kolikrát nic moc. Motorizace co se týče výkonů je sice slušná, ale vzhledem k větší výšce vozu to na nějaké sportovní extrabuřty dost často také není, neboť fyzika jaksi ošálit nejde. No a proklamovaná bezpečnost je také přinejmenším sporná. Ano, při srážce s fábií je SUV ve výhodě, ale problém je, že většina nehod s fatálními následky nejsou střety s protijedoucími, ale nárazy do překážek po nedobrovolném opuštění vozovky.

+2/0
4.2.2016 15:19

B76o82h50d36a95n 36M16a57r25e15k 5865236107174

Já bych to na hloupost nesváděl. SUV dobře plní jeden důležitý požadavek běžných spotřebitelů, a to je pohodlné nastupování a vystupování z vozu. Navíc většina vozů SUV má větší kufr než nižší střední a lepší výhled z vozu. Nějaké deci nafty navíc nikdo neřeší. Takže jedinou nevýhodou zůstává vyšší pořizovací cena.

0/0
4.2.2016 15:35

V79l11a12d13i15s74l83a87v 89B15u77r81y56š48e84k 1599222987674

o hlouposti současné populace svěčí i to, že někteří lidé hodnotí věci se kterými nemají zjevně zkušenosti, znám majitele prodejny ford a netvrdím o něm, že není hloupej, ale denně jezdí s fordama a může jezdit se kterým chce, může jezdit s fiestou, focusem, mondeem, c maxem, s maxem a on Vašku div se jezdí s kugou, úplně blbým SUV kugou, navíc na to nedá dopustit a má už tu novou, takže je jasnej důkaz toho jak říkáš, že všichni hloupneme, teda kromě tebe

+1/−1
4.2.2016 16:04

V60á13c15l68a57v 29Z19e31l52i97n79k30a 2792710523182

Tak za prvé, nevím o tom, že bychom si tykali. A za druhé, divit se opravdu nebudu. Dnes prostě spousta všelijakých rádoby podnikatelských pičmundů musí mít SUV, protože jinak by si prostě připadali méněcenní. Z rodiny fordů nedám dopustit na Focuse a Mondeo. Bráchanec si teď kvůli větší rodině pořídil S-Maxe a taky je spokojený. Kuga by u mě nebyla ani na té pomyslné bedně. A za třetí. K člověku, který utrpěl technické vzdělání VŠ úrovně tak nějak patří, že by měl umět věci posoudit podle objektivních faktů a ne podle subjektivních pocitů.

0/0
4.2.2016 23:28

V98l50a43d28i20s10l92a94v 59B31u27r54y58š19e40k 1549732237424

Vašku Vašku, houby tomu rozumíš a myslíš si o jiných, že jsou blbci, to není pěkný, lidem, kteří si myslí, že vědí všechno nejlíp říkám brouk Pytlík, machrovat školou a bratrancem taky o něčem svěčí, nejseš sám kdo chodil do školy a má bratrance s S Maxem

0/0
5.2.2016 17:19

M56i76r94o42s55l85a64v 62S45u91c35h57y 5110849940750

Odborníci automobiláři prorokovali, že SUV zůstane okrajovou záležitostí. To odborníci na marketing věděli, že s tím udělají díru do světa. Základní marketingová poučka je "uspokojovat potřeby a přání zákazníků". Potřeba je mobilita - tu splní každé auto. Přání je individualizace. Umění marketingu je vyzdvihnout vlastnosti, které by možná někdy mohly být užitečné. Jenom v tom nesmíte hledat nějakou racionalitu.

0/0
4.2.2016 17:06

A59n70t65o48n49i13n 22B73l96a97z91e75k 4938872487741

Jsem pro at nadavaji lide co uz odridili v SUV tak 10 000 km . Kdo to nikdy neridil, tak nadava ze to je zbytecne velke a zere to moc a blablabla. Ale jak si na SUV zvyknete, tak uz nechcete jit do maleho auta a to je holy fakt.

+4/−3
4.2.2016 11:54

M15i57c20h60a32l 55M10i72l34l44e40r 9586662949692

(podotykam, ze nezijeme v Cesku), mame uz pres 3 roky Mitsubishi Outlander VRX (4WD/ 3 litrovy motor/ benzin / 6 valec) a jsme velmi spokojeni.

Syn si pred 3 mesici koupil Nissan Xtrail (2.5 litrovy motor/benzin), taktez.

+1/0
4.2.2016 12:38

J52a72n 23N63o94v13á57k 9927172737817

Tak já pár desítek tisíc km v různých SUV najezdil (včetně pár větších kousků v USA), ale preferuji limuzíny, takže to rozhodně neplatí plošně.

0/0
4.2.2016 14:53

A68n57t86o72n85í51n 13S85v81o95b37o84d24a 3374253649742

V ČR v noci je lepší SUV, jinak vás většina aut oslňuje :-(

0/0
4.2.2016 14:55

M25i67r81e24k 40G12a31j33e30r 5731846799120

Ja se k vam s nazorem pridavam. Jizda po dalnici nebo i po jine slusne silnici je v poradne limuzine mnohem prijemnejsi nez v SUV. Staci, kdyz trochu fouka bocni vitr nebo je potreba nahle manevrovat a hned je jasne, ze SUV je proste moc vysoke.

0/0
5.2.2016 0:29

V10á27c53l57a72v 40Z25e46l71i53n17k63a 2192860563452

Ještě jsem nezdegeneroval tak, abych si musel masírovat ego sezením v silničním tanku, který je po technické stránce nesmyslný kočkopes, jen proto, že se to stalo módou.

0/−4
4.2.2016 15:25

P38a49v66e86l 91Ž27e91r15n10í54č27e83k 9512622306382

Je ale zvláštní, proč se takhle silně rozšířil názor, že velké auto je pro posílení (masírování) ega. S tankem to taky nemá nic společného, SUV jsou pružná a dynamickou jízdu si tam také můžete užít. Zkuste to, třeba se vám to taky zalíbí, ten komfort je opravdu vysoký.

+2/0
4.2.2016 17:49

M11i12c92h36a67l 70M78i52l34l59e77r 9956372179762

nejzajimavejsi je, ze nejvic nadava ten, kdo nema ani sajna o jizde v SUV a jeho majetnictvi. Tudiz pise nesmysly zalozene na JPP.;-D

+1/0
5.2.2016 3:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.