Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát zvažuje regulaci vlaků z Prahy do Ostravy. Trať je přeplněná

Ministerstvo dopravy zvažuje, že by začalo regulovat provoz na železnici mezi Prahou a Ostravou. Konkurence tří dopravců sice snížila ceny a zvýšila kvalitu, ale trať je nyní přeplněná vlaky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87o82s53e28f 66Š15e20m44e13l74í87k 7819711210147

Řešení je prosté, milý státe. Zrušt na té trati všechny vlaky ČD, jsou to tvoje vlaky, s těma si můžeš dělat co chceš. A pak se uvidí. Kdyby došlo k dalšímu snížení cen a zvýšení kvality, navrhuju znárodnění, to už se přece jednou osvědčilo.

0/−3
6.2.2016 3:24

A88n28t24o35n78í68n 31S58e65b49e87r68a 7403978500259

Zruste ty spoje uplne, at nam tu ti prazaci porad nelezou. A komu se v Otrave nelibi a utekl do Prahy, ta ten by se tu taky nemel radeji uz ukazovat...

+1/0
5.2.2016 22:02

M66i47c55h96a38l 89G72r30e55g10o28r 8306184110282

A proč nepostaví novou trať?

+4/0
4.2.2016 22:12

R95a44d50i17m 27P56o57l26á95š66e34k 9876773789469

Jel jste někdy vlakem? Viděl jste kolem každého města a v každé vesnici ty baráky a zahrady nalepené těsně na stávající trať?

Jakým způsobem chcete v demokratickém státě bez obrovských výdajů na výkup pozemků a čekání až 20 let, než se podaří vyřešit případné vzdorovité majitele pozemků, získat pozemky na další trať?

Nebo to chcete dělat jako v Číně, že kdo neprodá pozemek developerovi, obestaví to kolem, takže na svůj pozemek nedostanete ani sebe ani vodu, elektřinu, jídlo.....

Nebo jako v sovětském Rusku, kdo těmnto stavbám vzdoroval, šel do gulagu nebo aspoň do pustin pracovat na Sibiři nebo střední Asie.....

+2/−1
5.2.2016 5:55

R79a45d62e59k 31J43a26n23a74t97a 9555926794772

Nová trať samozřejmě ne podél původní, nedává to smysl (jak říkáte, hustá zástavba a také úzká koryta řek). Tou novou tratí by byla VRT, v tomto případě nejlépe přes Brno.

I v demokratickém státě lze vyvlastnit kvůli veřejné stavbě. Ve Francii, pokud prezident vyhlásí stavbu za veřejně prospěšnou (Déclaration d'utilité publique), tak pokud neprodáte pozemek dobrovolně, je vyvlastněn, přičemž váš protest nemá dokladný účinek. Soudní spor lze vést pouze o výši náhrady, klidně už v době, kdy stavba stojí.

Tím ruskem jste mě pobavil. Do gulagu chodili především politicky nepohodlní lidé. Kvůli blbé silnici nebo železnici by nikdo takto neriskoval.

+1/0
5.2.2016 16:32

M49a10t49ě64j 31V91o34n88d90ř33i68č18k30a 4584400138126

"Jakým způsobem chcete v demokratickém státě bez obrovských výdajů na výkup pozemků a čekání až 20 let, než se podaří vyřešit případné vzdorovité majitele pozemků, získat pozemky na další trať?"

Jako dálnici? :-)

0/0
5.2.2016 16:59

L94u51d18ě30k 82M67u58s79e83l79í30k 3756189

To tam stojí kolony?Či co?

+1/−1
4.2.2016 21:35

M70a62r76e48k 55Š65i84m32o55n 2864227898548

Ne, ale grafikon je tak našlapaný, že jeden incident zpozdí vlaky během celého zbytku dne.

+2/0
4.2.2016 21:43

V38l89a22s22t66a 82V70r95á60n51o71v56á 7668423905847

v nemecku ani japonsku tento problem nemaji

0/−1
4.2.2016 22:24

J46a21n 13Č23e81r61n15ý 8400810134731

Ano, britský model je přesně to, co potřebujeme. Dopravce zaplatí za koncesi, proto potřebuje urvat co nejvíc. Protože nemá konkurenci, může napálit ceny. Protože nemá konkurenci, nic ho netlačí ke zlepšování služeb. Ve výsledku máte železnici na úrovni lepších souprav ČD, ale s cenami letenky do Istanbulu za místní pojezd. Tak to dík.

+12/−2
4.2.2016 17:24

F28r78a48n64t94i40š38e38k 67M66a70t23ě47j14č21e19k 7213152903871

Tento týden byl zveřejněn článek, že cesta vlakem z jednoho města v Anglii, do jiného, je dražší než letět do Německa a odtamtud do cílového města v Anglii.

+9/0
4.2.2016 17:33

M32a92t47ě19j 74V19o76n71d76ř84i80č40k62a 4184510278226

A nebylo by to vše řešitelné? Dopravce ve výběrovém řízení nabídne určitý standard - nabídne staré soupravy? -> nevyhraje. Pokud bude vítězný dopravce i přes slíbení nových souprav nasazovat staré, jistě to lze řešit tučnými sankcemi, které si objednavatel předem určí.

A ve výběrovém řízení může nabídnout i cenové rozpětí jízdenek. Nabídne vysoké ceny? -> nevyhraje. A porušování je možné opět řešit sankcemi.

A když bude na trati sám a nebude muset nabízet ultranízké ceny jako 79 apod., ale ceny reálné, bude se moci soustředit na zvalitňování služeb, bude moci lépe řešit přípojové vazby díky volnější kapacitě tratě apod.

+1/0
4.2.2016 18:30

R85a75d26e38k 14J33a27n74a96t64a 9185696514932

Není třeba vymýšlet vymyšlené. Nejvíce lidí jezdí vlakem v Japonsku. Tam jsou ovšem trochu specifické podmínky.

Ale hned potom následuje Švýcarsko. Lidi tam vlakem jezdí 2x více než u nás, přestože je (i na švýcarské poměry, natož oproti cenám PHM) jízdné docela vysoké a rychlost není nikterak závratná (max 200 a to není zdaleka všude).

Klíčem k úspechu je dokonalý jízdní řád s návaznostmi v každé stanici, krátkými intervaly od brzkého rána do pozdní noci a tarifní integrací veškeré veřejné dopravy.

Asi nemusím dodávat, že neregulovaní soukromníci ve švýcarském systému nemají místo (jsou tam, ale svázáni pravidly).

+3/0
4.2.2016 18:53

M34a89t24ě50j 34V40o39n88d85ř62i65č61k81a 4844400598386

No ano, to s vámi souhlasím. Přesně to je model, ke kterému by jsme měli směřovat (nicméně bez investic do VRT se to neobejde, ani u nás, ani ve Švýcarsku - viz VRT Zürich-Olten nebo bázové tunely).

A právě proto jsem odpůrcem "otevřené divočiny", která vládne na Ostravu. Něco takového by ve Švýcarsku neexistovalo. Ziskové spoje na hlavních páteřních tratích (jde až o 167ti vozové dvoupatrové soupravy) mohou zadotovat ty, co jezdí na vedlejších tratích a v okrajové časy. Cestující se pak dostane všude, vždycky a relativně rychle. Celé je to dokonalý fungující systém. Zabraňuje se tak právě tzv. vyzobávání rozinek, kdy máme několik prosperujících hlavních linií a mnohé takové, které mají kousek k uzavření provozu (při systémové švýcarské dopravě by jejich neuzavření nezabránilo dotování z hl. tratí, ale i to, že by po nich lidé jezdili, díky provázanosti s ostatními spoji, i tarifní).

+2/0
4.2.2016 19:26

J61a93n 96J34e39m74e59l28k69a 1305430

Jenže oni mají core linku uprostřed Švýcarska, tam kde ji opravdu potřebují. A proveditelně a postupně. A vrt - 200 km/h. Nové tunely dělají samozřejmě na vyšší rychlost 250 (ale v tom mají 100 letou tradici). Jejich trasování moderní tratě (povrchové tunely) a provázaní staré tratě linky (přes menší města) je zdá se naprosto příkladné. Nové rychlé tratě mají do tvaru T uprostřed + další páteřní. A to, že jezdí na malých tratích, jednokolejných s průměrem 52 km/h (ZentralBahn), maximum 100 km/h, a k tomu mají geniální 3 vozový Stadler SPATZ se 70 tunami, je prostě chytré. Ideální propojení tramvaje a vlaku. V jejich případě jezdí defakto zadarmo, na nějaké EU dotované bateriové nesmysly se mohou..

0/0
4.2.2016 22:27

M76a53t68ě11j 34V90o56n50d48ř67i26č85k82a 4954880628716

A přesně taková "core linka" by ale mohla být naše vrt Praha-Brno. Jsem si jistý, že tam ji opradu potřebujeme i my. Kromě odbočky na jižní Čechy, která byse využívala dálkovými vlaky ještě před jejím kompletním dokončením, by se za Brnem vlaky rozjížděly ve směru Olomouc, Ostrava, Zlín, Slovensko (Žilina / Bratislava), Wien, Budapešť (příp. dál). A také by trať byla obrovským přínosem pro Vysočinu - vlaky od Prahy by tam mohly sjížďet na Jihlavu, Třebíč, Žďár. Samozřejmě, že by byla o něco delší, než ta švýcarká, ale to odpovídá naší rozloze. A pak je tu samozřejmě otázka rychlosti - SBB VRT je skutečně "jen" na 200, ale osobně jsem toho názoru, když v našich podmínkách, když stavíme trať v uplně nové stopě navíc pro dalších 100 let, bylo by výhodnější na 350. Ale ve všem ostatním, co jste napsal, s vámi souhlasím a tvrdím, že je třeba podporovat. Třeba právě ten nízkokapacitní Stadler mají dokonce i dvouvozový, který by se hodil i u nás - vyřešil by nasazení vozu 810 přïp. 814 na zadrátované tratě.

0/0
5.2.2016 16:54

R52a50d41i44m 47P35o55l75á54š68e94k 9246643329649

Jenže ve Švýcarech je mnohem levnější jezdit autem než vlakem. Vlaky tam jsou pro vyšší střední třídu a pro turisty. Běžní řadoví zaměstnanci, co musí šetřit, místo vlakem jezdí auty.

U nás jsme dokázali, že aspoň na některých tratích je to opačně, běžní řadoví zaměstnqanci jezdí víc vlaky než souběžnou trasou silnicí auty.

0/0
5.2.2016 5:48

J20a94n 22J41e93m64e36l90k38a 1895210

Já myslím, že ve Švýcarsku používá železnici hodně lidí. Různých tříd.

+1/0
5.2.2016 8:16

M70a44t17ě23j 37V50o22n86d74ř29i87č98k39a 4274220348786

Také si myslím. Existují různé slevové karty, jako např. Halbtax , která dá 50% slevu na vlaky, busy i MHD.

+1/0
5.2.2016 17:01
Foto

M32i61l35o82s45l61a75v 86Z83í56t68k16a 8250584137530

Trať není přeplněná celá. Nejhorší situace je mezi Prahou a Kolínem, kde měl stát dávno vybudovat další koleje a oddělit příměstskou a dálkovou dopravu

+3/−1
4.2.2016 16:20

V36l64a21d67i40m40í53r 12D77i56a44t31k94a 1823247811394

A když něco funguje, tak to zregulujeme :)

+9/−3
4.2.2016 16:07

M57i68c76h64a37l 35V81e41r36n53e92r 8537796587694

Právě, že funguje jen ta dálková část na úkor regionální dopravy. Já na té trase Praha- Ostrava jezdím denně do práce osobním vlakem, ale často také na delší cestu rychlíky, takže mohu posoudit oboje. Kvalita dálkové dopravy se neuvěřitelně zlepšila, a ceny přitom snad oproti minulosti ještě klesly (což samozřejmě nemusí trvat věčně, pokud konkurenční boj trochu ochladne). V regionální dopravě ale teď není výjimkou zpoždění na dojezdu do Prahy až 20 minut, protože osobáky stojí a čekají, až projede několik rychlíků za sebou. Bohužel ani tato nejfrekventovanější trať nebyla na takovou hustotu dopravy připravena.

+7/0
4.2.2016 16:17

V84l54a13d62i11m66í47r 90D17i32a15t87k26a 1533917111424

Výborně. A chytrej úředník to vyřeší moudrým lejstrem :)

0/−2
4.2.2016 16:43

O85n76d67ř89e35j 88B97u38r38s35a 6141863606587

Reseni ovsem neni pristavet dalsi tratovou kolem ke stavajici trati, ale postavit novou dvoukolejnou trat v nove stavajici stope s lepsim trasovanim a parametry. Pak se nabizi jedina prijatelna a ekonomickáy obhajitelna vysokorychlostni trat, ktera by svedla nejrychlejsi vrstvu dalkovych vlaku a uvolnila misto osobe regionalni a nakladni. Pozor, postavit rychlou trat (min. 300km/h) nemusi nutne znamenat, ze to bude drahe (jak stavba, tak provoz, tak i jizdne), to pak uz zalezi jak si projektanti poradi s trasovanim. V sazce je trat s parametry vyhovujicimi pouze velmi rychle osobni doprave, a trat s parametry vhodnymi i pro nakladni vlaky (za ceny pomalejsi rychlosti, nebo ceny). A kdyz se podivame jak kopcovitost krajiny na vychod od prahy, jedina ekonomicky obhajitelna varianta je trat s rychlosti 300km/h+. Takova trat dokaze lepe kopirovat teren coz znamena mensi pocet mostu a tunelu, ale nemoznost nakladni dopravy (ktera by prave mohla vyuzit zvysene kapacity na trati stavajici).

+1/0
4.2.2016 15:41

J96i96ř74í 46E50r78b60e80n 1723194766697

"postavit novou dvoukolejnou trat v nove stavajici stope s lepsim trasovanim a parametry" - neodporujete si trochu v té větě? Ve stávající stopě sotva postavíte lepší trasování, a naopak lepším trasováním nezachováte stopu ;-)

+1/0
4.2.2016 15:50

O41n32d46ř65e86j 44B51u59r66s13a 6901783586657

Preklep, v nove samozrejme, diky za upozorneni ;)

0/0
4.2.2016 15:53

O14l34d71ř40i43c14h 55J72a17n89e51č17e50k 8319816153131

to stávající problém moc neřeší - není totiž jisté, že by ze stávající trati odvedla alespoň stávající nejvyšší vrstvu (pendolina ano, ale že by ze stávající trati zcela zmizely EC / RJ na Břeclav?? uvažuji VRT Praha - Brno s odbočkou na Ostravu nebo tak něco), drtivá většina by tam zůstala.

řešení je spíše a la rakouská Westbahn mezi Vídní a Welsem - tj. postavit v blízkosti stávající trati v úseku Praha - Česká Třebová nové dvě vysokorychlostní koleje, které by 'tu a tam' byly se stávajícími propojeny a byly napojeny na nejvýznamnější nádraží na trase. 'blízkost' může znamenat jak těsné sousedství, tak několikakilometrovou vzdálenost, podle místní situace. takovou trať by pak mohly využít všechny Ex / IC / EC / SC / RJ / konkurence. výhodou je i to, že by se dala stavět a zprovozňovat po částech.

0/−1
4.2.2016 16:06

O58n22d65ř56e75j 90B71u48r69s44a 6101913936167

Je treba o tom uvazovat jeste trochu jinak, a spis se podivat na jinou trat (nejlepsi srovnani je s NBS Frankfurt - Koln, podobna vzdalenost, podobna krajina, podobne dopravni proudy). Zde neni treba presouvat urcite svazky dopravy z jedne trati na druhou, ale vytvorit zcela nove. Zkusim trochu priblizit svoji myslenku. V prvni rade je treba zjistit, jakymi vlaky kam kdo cestuje. Tzn. veskere prepravni proudy smer ostrava, brno, viden, zlin a budapest by nyni mohli jet po nove postavene trati s vyrazne kratsi cestovni dobou. Na stavaji trati by zustala rychlejsi vrstva zastavujici ve vetsich mestech (pardubice, olomouc, pripade kolin, ceska trebova) a zde vytvorit navazujici vrstvu zastavkovych vlaku. V celem useku by najednou mohli byt 2 pary dalkovych vlaku v kazdem smeru + vlaky zastavkove. To vam vytvori dostatecnou kapacitu pro nakladni dopravu. Nicmene, neznamena to, ze by se se soucasnou trati nemelo nic delat. 4 koleje do porican jsou nutnosti stejne tak 3 kolej do kolina (predevsim kvuli vlakum jednoucich smer havlickuv brod). A Pendolino by pak mohlo jezdit napr. v relaci praha - budejovice a praha - cheb nebo kralovy vary pres usti, a konecne by vyuzilove sve naklapeci technologie :)

+2/0
4.2.2016 16:29

L94u86c83i74e 36S18m41o74l72í23k68o24v56á 9241784923293

jojo a ústí praha je stále počmáraná koženka, poškrábaná okna a nevysypávané koše, přitom tímto spojem jezdí každodenně také mraky lidí

+1/−2
4.2.2016 15:41

M60i98r41o65s92l18a38v 42P10r91o72c68h55á80z23k83a 4556295664560

Nene, nedávno byla vláda vlakem v UL na výjezdním zasedání a jela vlakem, krásný čisťonký vlak ;-D

0/0
4.2.2016 15:57

M55a96t71ě82j 49V51o87n61d44ř57i68č76k24a 4314410938736

Jestliže jezdíte Praha-Ústí, můžete jezdit poměrně komfotními a rychlými EC, do kterých se nyní dosazuje i wifi připojení. Od nového jízdního řádu, kdy většina z nich začíná/končí v Praze, bývají i velmi přesná.

S rychlíky Praha-UL-Cheb je to už o něco horší, mívají alespoň poměrně často repasovaný interiér. Rychlíky Praha-UL-Děčín, které nejspíš zmiňujete, jsou opravdu nepěkné. Aspoň o víkendech jsou na ně nasazovány jednotky Cityelefant.

Ale obě tyto rychlíkové linky chce ministerstvo dopravy soutěžit jako jedny z prvních. Že se to stále odsouvá je tristní. A že ČD tam jezdí s tím, s čím jezdí, není sice chválihodné, ale celkem očekávatelné. Co si obijednavatel objedná - zde ministerstvo dopravy - to má.

0/0
4.2.2016 18:21

E39v93a 75E46m 9923178497128

Stat opet premysli, jak by se na tom napakoval...

+1/−2
4.2.2016 15:29

P14e67t87r 11B71e68r59á36n72e32k 9627372587267

Government's view of the economy could be summed up in a few short phrases: If it moves, tax it. If it keeps moving, regulate it. And if it stops moving, subsidize it.

R.Reagan

Některé věci se prostě nezmění.

+2/−1
4.2.2016 15:28

M50i29r76e96k 51Z32á95v53o33d48n28ý 7192257350898

No, ale to by nejprve muselo fungovat. Což v tomto případě nefunguje

+2/0
4.2.2016 15:30

J20a61n 88H31l80a44h83ů10l59e71k 2883196502513

Hledal jsem ceny,

London Euston [EUS] to Edinburgh [EDB vlakem cca 5000kč vzdálenost řekněme dvojnásobek cesty olomouc praha

Londýn Gatwick do Edinburgh letecky 3300kč

Kdo se to chce přiblížit británii? kdo bude ty nesmysly platit? prosím o doplnění do článku docela podstatný rozdíl kolik stojí britský model cesty vlakem.

+6/−2
4.2.2016 15:15

J98a77n 66J25e22m53e56l68k94a 1655260

U nás jezdí novým Railjetem za 178 Kč Brno Praha. A ještě brblají. A po nástupu koncesí to určitě bude pro zákazníka lepší:-P Navíc z Anglie opravdu zcela zmizela flexibilita cestování vlakem. Na poslední chvíli, výběr času, 16 Kč/km. A zajimavé, že autobus tam jezdí za normální ceny 2kč/km. Žeby úspěšný vlakový model?;-)

+4/0
4.2.2016 15:25

V15i59k43t48o82r 62N52á33r45o62ž69n73ý 3159772808

Určitě se nikdo nechce přibližovat Anglii z hlediska cen.

Ale řešení koncesí a jednoho dopravce na jedné lince fungovat může.

Pokud by dopravce , který by jediný provozoval expresní linku Praha-Ostrava přemršťoval ceny , jsou i jiné možnosti jak se dostat z Prahy do Ostravy vlakem. Třeba IC/EC vlakem ČD. Takže nějakého předraženého jízdného bych se v žádném případu nebál..

+1/−4
4.2.2016 15:37

J65a28n 26J34e61m23e54l12k34a 1705600

A) No otázka, zda nějaké ČD po těchto nápadech bude.

B) Co je horší než monopol státního dopravce, monopol soukromého.

(resp. každé má své pro a proti)

C) Mají li možnost si určovat cenu + dobrá státní infrastruktura na 200km/h a naopak zácpy, dvojnásobný čas, parkování a další nevýhody pro auto a autobus - monopol, Anglie..

+1/0
4.2.2016 15:44

O93l13d80ř43i50c65h 33J14a74n83e50č61e76k 8199466843141

ano ČD s pendoliny vyhrají koncesi na monopol na expresní lince Pha-Ova (nasadí dumpingové ceny) a vrátí se ke svému ceníku z dob před nástupem konkurence, a to jak u pendolin, tak u IC/EC - to si cestující opravdu přejí 8-o

0/−1
4.2.2016 15:56

P88a38v14e60l 46Š41ť87a37s52t70n13ý 6134598574198

Proč to tam mají tak drahé?

0/0
4.2.2016 16:19

R76a31d67e48k 52J12a21n14a50t10a 9135956244662

Protože rezignovali na funkci železnice coby veřejné služby. Je to jen komerce zaměřená na tvorbu zisku. Ono se dá vydělat, když jezdí hodně lidí za málo, nebo málo lidí za hodně. Ovšem veřejná služba je jen to první.

+3/0
4.2.2016 18:14

P48e24t25r 37M50a22r94š66á98l56e71k 9925152964949

No problém je, že směrem na Moravu je tohle prakticky jediná dálková trať. Na které navíc funguje příměstský provoz.

+2/−1
4.2.2016 15:10

P29e11t24r 36N40o84v55o51t96n42y 1121760341

Je fajn, že si toho problému konečně někdo všimnul. ;-D

0/0
4.2.2016 15:14

O63l60d43ř44i72c70h 13J55a87n75e19č45e23k 8199316203761

psal jsem to tu už v 11:07 a pak ještě několikrát ;-)

0/0
4.2.2016 15:58

I58v95o 23K19v30ě98t87o69ň 3838816926727

ne mínus, mělo být plus...pročtu sakra není možnost jak to změnit, když se překlepnu... :(

0/0
4.2.2016 15:10

M27a94r47t44i70n 13M48i23k36o30l44á93š48e40k 7340140893

Podle některých nápadů ze Strakovky a z poslanecké sněmovny tady virus Zika řádí už hezkých pár let.

+5/0
4.2.2016 15:04

M27i74r33o40s30l82a15v 63P24r42o60c55h74á88z88k19a 4816705804700

To by bylo aby nebyla regulace, omezení, nebo něco takového, stát se přece musí postarat o blaho všech a když to náhodou nepřijde z Brusele, tak tak si to tu zregulujem sami.

+1/−1
4.2.2016 15:02
Foto

P10a52v16e81l 96B50ř38e61z29i69n89a 3739828781663

Funguje to? Výýýýborně. Tak to začneme regulovat.

+4/−3
4.2.2016 15:01

M16a69r41t95i21n 42N80e55v70r86l66a 2617411554837

"Funguje" to s problémy? Výborně. Tak ty problémy v žádném případě nebudeme řešit. Cokoli regulovat je přece tááák sosocialistické.

+4/−1
4.2.2016 15:06

M68i53r42o89s73l67a50v 43P79r54o53c44h54á52z86k71a 4946325814490

Jak jednoduche že? Zregulujem to, zdaníme to, omezíme to.....takové krásně levičácké.

0/0
4.2.2016 15:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.